Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.
Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.
Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.
Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.
Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+
Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.
Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE
mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.
Naposledy editováno 23.10.2020 20:07:30
Vladimir píše: To si se ráno probudil a zjistil že Ti chybí motorka, Tak ses tu zaregistroval aby ses zeptal zda je to dobrej nápad. Auto sis koupit uměl? Tak si kup motorku jakou chceš a je to. Sou to tvoje prachy. Nebo se zeptej manželky, ukaž jí pár fotek a zeptej se jí která se jí líbí.
Jo, ráno se budím už spoustu let, a taky mi spoustu let motorka chyběla. Registraci jsem tady kdysi měl, ale s prodejem motorky jsem ji smazal, ale občas sem jdu něco pročíst. Manželka s tím nesouhlasí, takže ji se opravdu neptám
Pravda, peníze jsou, tak proč to řešit, že? Asi proto, že mám takovou povahu
Takže i tobě patří omluva za můj zbytečný příspěvek
Naposledy editováno 23.10.2020 20:19:58
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Zatím majitel nové motorky bude v klidu jezdit a .... obdivovat ty, co se hrabou ve starých krásných motorkách, co sice nejsou dokonalé, ale mají cosi co jejich motorka nemá. Nemá duši. To ty dnešní retromotorky nikdy mít nebudou, protože prostě z principu mít ani nemohou. Ony jsou jen náhražkami pro ty, kteří nechtějí, nemohou... RE je až podezřele často v garážích do počtu. Prostě občas každý potřebuje vše hodit za hlavu a užít si bezstarosna.
Osobně mám radši staré krásné stroje s duší, než nové plastovky. Před 2ma lety jsem koupil Bandita 600 za 32000,- a slouží mi skvěle. Mám na něm najeto asi 14 tis. Po koupi byl ve stavu k okamžitému ježdění. Postupně jsem si na něm udělal vidle, seřídil ventily, seřídil karburátory, vyměnil řetězovku, gumy, baterku... prostě běžnou údržbu. Nikdy mě nikde nenechal, jednou jsem roztlačoval když odešla baterka a jednou jsem na cestě opravoval spojkové lanko.
U nové motorky, obzvláště budeš-li jezdit minimálně, budeš mít několikanásobné provozní náklady.
StrangerPetr píše: W800 se mi úplně nelíbí, není tam to chytnuti...
Manželka mi pořád říká, ať si znovu koupím Fazera, že stejně budu pořád porovnávat
Že jdu zrovna kolem .... W800 má otec (je mu 70), já měl posledních 6 let FZS 1000 Fazer, teď od léta FZ1 Fazer. Ano, W800 mě jízdně nebaví, nejede, nebrzdí, nezatáčí, je unylá, pomalá a při 100 km/h chová pořád mnohem hůř než Fazer při 230 km/h. A víš proč? Protože jsou to naprosto nesrovnatelné stroje.
... budeš to pořád porovnávat a ten časový odstup to udělá ještě horší.
Samozřejmě, ne každý chce/"potřebuje" motorku se 150 koňmi. Třeba můj 70ti letý otec. Jída na Fazeru ho baví, ale tohle pro něj vážně není. Obecně je ale W800 (on má Special Edition 2012) hrozně pěkná a povedená klasická motorka s opravdu moc pěkným zpracováním a královskou hřídelí. Má charisma. Ale to z obrázku nepochopíš. RE neznám, ale nemyslím si, že na tom budou výrazně jinak, co se týče všeho výše uvedeného.
To je přece úplně ono.
A jinak, myslím že koupit starší motorku se da v krásný kondici. Vůbec bych se nebál. Hornety jsou, SV čka . To SV650 je vstrikovy od 04 a viděl jsem hezký za cca 50... A je to nezmar.
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Ale já jsem úchylný puntičkář posedlý technikou, spousta lidí nedokáže poznat a ani ocenit technicky perfektní stroj. A abys tenhle cit získal, musíš se okolo motorek nějaký čas motat.
Takže za mě - kup si křáp za 20, opravuj, poznej, jaký je rozdíl mezi dobře a špatně fungujícími komponenty a až pak si kup novou motorku, kde oceníš každý fungující detail. Buďto tě to nasere a pustí, nebo chytne.
Pardon za nespisovný projev.
Nedává smysl se zprčit a koupit něco, co jsem vlastně nechtěl, jenom že ostatní mně to nakukali, že podle nich neudělám chybu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
sardel píše: StrangerPetr> no, jestli budeš porovnávat RE s fazerem ... v tom případě si continentala nekupuj.
No my víme, proč, že jo?
Jak jsi to nakonec vyřešil , ale co úsilí a zkušeností tě to stálo ....
Kohlstein píše: No my víme, proč, že jo?
Jak jsi to nakonec vyřešil , ale co úsilí a zkušeností tě to stálo ....
no.... jako jo, ale to přece s tématem až tak nesouvisí. I po těhle úpravách pořád nemůžeš srovnávat Fazera a Interceptora. Každá ta motorka je jiná. Neříkám, jestli lepší nebo horší. Prostě jiná. A pokud by chtěl Continentalem navázat na ježdění s Fazerem, bude zákonitě zklamaný.
Ale to neznamená, že nepokukuju po novějších
Naposledy editováno 24.10.2020 11:53:43
Naposledy editováno 24.10.2020 13:33:47
Robertek píše: Podle toho, jak je tvůj dotaz položen tipuji, že tvá motorkářská minulost není pestrá a ani pravděpodobně nemáš čas se v tom vrtat a řešit kokotiny, který prostě řešit musíš, pokud chceš udržet kteroukoliv starou vránu v perfektním technickém stavu, aby sis jí užil a dostal z ní to nejlepší.
Ale já jsem úchylný puntičkář posedlý technikou, spousta lidí nedokáže poznat a ani ocenit technicky perfektní stroj. A abys tenhle cit získal, musíš se okolo motorek nějaký čas motat.
Takže za mě - kup si křáp za 20, opravuj, poznej, jaký je rozdíl mezi dobře a špatně fungujícími komponenty a až pak si kup novou motorku, kde oceníš každý fungující detail. Buďto tě to nasere a pustí, nebo chytne.
Pardon za nespisovný projev.
Ale gramaticky to máš správně
Pohledal jsem na netu , pravda věděl jsem co chci a koupil v březnu Triumph T 100 . Ročník 2013. To bylo doma keců, ale zase jsem ušetřil za bundu
No a v červenci jsem koupil nového Triumpha Twina, na kterém teď jezdí manželka a je doma klid. Moje rada je kup novou,která se ti líbí .
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=124760
Jen ranní humor.
Namísto čtení rad a mixu názorů se rozhoupej podle svého pocitu a potřeby se vozit na stroji, který se líbí tobě.
Naposledy editováno 25.10.2020 07:07:12
3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Naposledy editováno 25.10.2020 10:56:43
3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Kazdej to vidi jinak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT | Alda156 | 67 | 21.4.2023 v 22:59 oondra2 |
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | sardel | 39 | 6.10.2021 v 06:52 MilanTST |
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | dundee5 | 3 | 21.5.2021 v 11:23 dundee5 |
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT | Alceste | 13 | 18.5.2018 v 14:18 Alceste |