již nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou, že bych si na stopětadváce projel Evropu. Mám teď Kymco CK, ročník 2002 a z té mě bolí kolena už při 100 km . Hlavně to ale není zrovna motorka na které bych mohl najezdit x tisíc km a jezdit bez strachu, že mě nechá ve štychu 3000 km od domu. Sice mě zatím nikdy nikde nenechala, ale přeci jen je to motorka za pár tisíc.
Potřeboval bych motorku, která by dala nějakých 10 000 km bez toho, aby potřebovala nějaký větší servis, aby na ni nebyly tak drahé náhradní díly a doplňky, aby byla trošku vyšší , abych s ní mohl i do nějakého lehčího terénu (žádné divočiny s ní dělat nebudu jde jen o to, aby jí nedělaly problémy, že na ní pojedu pár km po lesní cestě) a v první řadě, aby měla hlavně spolehlivý motor.
Zatím mi nejvíc padla do oka Honda Varadero. Hodně lidí si ji chválilo. Mám ale u ní trošku strach, že pokud si ji koupím a bude mít naježděno třeba 50k, aby mi neodešel za dalších 10k motor. Vím, že se to liší kus od kusu, že na to má vliv to, jak se na ní jezdilo, jak byla servisovaná atd., ale neví tady někdo, kolik tak asi vydrží takové motory vydrží?
Jinak budu rád i za jiné tipy a to ať už ohledně výběru motorky, nebo samotného cestování.
1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
Malý Varan je krásná motorka - velká, pohodlná. A taky nepřiměřeně drahá a v kopcích dýchavičná. Kdysi jsem taky měl nápad, že si ho pořídím a přejedu na něm Evropu. Jenže při testovací jízdě jsem zjistil, že české kopečky jsou na hraně jeho rozumného využití a alpská sedla by dával velmi obtížně. Ten malý motor se pral s velkou váhou motorky sice statečně, ale v takových otáčkách, že bych se ho bál v nich držet nějak dlouho.
Hlavně - při výběru cesťáka - nezapomeň na zavazadla. Dobrá je plechová nádrž, na kterou dáš magnetický tankvak. A dobrý je robusní nosič, aby neměl nosnost do 3 kg.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stopětadváca na cestování
kerut píše: jako proc ne, Marek Slobodnik cestuje po svete s trabantakama na jawe dvapade, takze to jde realizovat asi na cemkoliv,.. jinak varan je velkej a tezkej ale na tohle co do pohodli mozna nejlepsi s tech 125, ...dily se v hodne necivilizovanych zemich budou nejlip shanet spis na neco starsiho blbovzdornyho, treba XR125L, ale v evrope (v civilizovanych) je to asi fuk..
Jenže on na tom sice cestuje, ale taky se v tom hrabe a spravuje.
Požadavek zakladatele je:
Potřeboval bych motorku, která by dala nějakých 10 000 km bez toho, aby potřebovala nějaký větší servis
JInak do poručuji hledat od roku 2007 - to jsou motorky se vstřikováním.
Zkušenosti s cestování ná této motorce máme jen pozitivní (v rámci toho, že je to dváca): syn na ní za jeden a půl sezóny najel 12 500 km, nejdelší výlet byl okolo Albánie - najeto cca 4400,- km. Udržovat 90 km/h jde prakticky všude, v nouzi přesun po dálnici rychlostí okolo +-105 km/h (rychlost dle navigace) také zvládne. Jediné, co je horší je předjíždění - tam chybí zrychlení i rezerva výkonu a rychlosti. Řešili jsme to interkomem - jel jsem napřed a hlásil situaci ...
jako vymenit olej se asi bude uset naucit, ale myslim ze velky opravy by ho potkat nemuseli.. akorat to bude srani na delsi nudny prejezdy, jede to na plnej kolem kila vsechno..
1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
Pro upřesnění:
Řidičák mám zatím jen na A1. Na A2 bych si chtěl dělat až příští rok. Teď bych to vůbec nezvládal s časem a hlavně A1 jsem si dělal až v 17, takže bych rád počkal ty 2 roky, až to budu mít levnější a zatím se budu pořádně učit na stopětadváce. Přeci jen se nechci někde zabít .
Jsem docela omezený finančně. Aktuálně bych v případě varana šel do nějakých 55k. V této cenové relaci mají už docela nalítáno. Mám například možnost koupit jednoho za asi 48k, kterej má nalítáno 58000. Vím, že se to lišší kus od kusu v závislosti na tom, jak o ně bylo postaráno, ale mám obavu z toho, aby mi pak někde motor neodešel při takovém nájezdu. Z toho mám asi největší strach
Takové ty menší opravy si zvládnu udělat i cestou (např. výměna oleje, brzdových destiček/kotoučů, ...). Zatím si ale netroufnu na takové ty složitější věci, jako třeba výměna převodovky, štelování karburátoru atd.
Naposledy editováno 07.09.2020 16:02:30
2 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
Naposledy editováno 19.09.2020 09:09:09
Offtopic: Tento rok jsem podniknul jízdu do Rumunska na Fagaraš na motorce, která je dle místních diskutujících ta nejhorší na světě-Jawa 350. Závada byla jen jedna, uklepaly se mi šroubky na pravém výfuku. Jakožto správný jawař jsem s sebou bral půlku železářství a závadu jsem za 10min vyřešil (bohužel jsem zapomněl na moji oblíbenou solvinu). Pohodlí bylo v pohodě a vibrace taky (cbf125 vibruje více). Na to, že jsem jel celkem těžkým terénem a několikrát spadnul (vyjeté koleje) tak jsem byl za padací rám, za dobré terénní vlastnosti a 160kg hmotnosti rád. Je to fakt nezmar. Když jsem v 4h ráno ve 2 stupních sám startoval domlácenou jawu, která měla ohlou řadičku, padací rám (zachránil mi nohu) a blinkr slepený izolačkou, tak jsem byl i rád, že mám zrovna tu jawu, protože u té jawy mě to vůbec nebolelo.
Naposledy editováno 20.09.2020 21:14:55
2 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
corky.jc píše: ...pokud nejses pilot a jezdíš na pohodu tak bych doporučil karburátor tam se nemá co pokazit...
Tohle mě pobavilo Mám ve sbírce "obětí bohu rychlosti" potrhané membrány, ulámaná šoupátka, ruplou jehlu, protékající plovák, o netěsnících jehlových ventilech, které pak nedovírají a karburátor se zahlcuje nemluvě. Kámošce se teď na CBčku vaklá škrtící klapka na hřídeli, takže volnoběh si žije vlastním nekontrolovatelným životem. Karbec je sice fajn a závady jdou většinou zjistit po rozebrání pouhým okem. ale spousta se jich na cestě opravit nedá. Ve 21. století bych už volil vstřikování, nebo leda primitivní přímotažený karburátor jako měly Jawy.
1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
PetrL3 píše: Za pětačtyřicet.
Tohle je cina...
Je fakt jedna k mani a i za tuhle cenu tam asi dlouho nebude...
https://motorky.bazo...41/yamaha-tw-125.php
1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování
Ja len k PCX. Aj keď je PCX jeden z najpredávanejších skutrov. Jeho výkon 9,2 kw ho predurčuje len na mestskú a prímestkú dopravu.
Pre mňa je 11 kw 15koníkov u 125cm skutru bezpodmienečný.
Vyberal by som z cestovných skutrov ako Honda 125 Forza, Yamaha 125 X max. Kymco 125 Downtown. Aprilia 125 SR max.
Rychlost sice je okolo 90, ale zase si člověk vychutná krajinu, nikam se nehoní a je to ovladatelná malá potvora, která odpouští dost chyb. Od té doby co mám i MTčko (2019), tak už je tam potřeba i technika jízdy, není to jak na CBF kdy člověk naskočí, otočí kohout a o nic moc se nestará. I to otáčení "na místě" je daleko lehčí se CBFkem, s MTčkem už musím kolikrát couvat a ve svahu je to fakt vopruz .
Já osobně po zkušenostech co mám, i přesto že je MTčko teoreticky lepší a má maximálku dvakrát tak velkou, radši sáhnu na delší výlet sólo zase po mě mále hondí mršce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 8 | 15.8.2024 v 11:04 Moutindown |
Problém s volnoběhem Honda XL 125V Varadero | Rýša77 | 1 | 29.7.2024 v 20:15 Hondapcx125 |
nepravidelný volnoběh Honda XL 125V Varadero | sebrda | 1 | 20.7.2024 v 07:43 Karel61 |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 8 | 6.6.2024 v 13:18 Slávek-TDM |
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |