raceczech_listopad





Téma: OT: Předstih na LPG
Dovolím si založit zimní offtopic. Je tu spousta šikovných motorových teoretiků i praktiků, tak třeba mi pomůžete, nebo se tu alespoň známé firmy pohádají a bude zábava.
Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?

Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Anketa: Poraďte mi:
Úpravou předstihu se vyřeší chyba P171 a P174
0%
0
Nevyřeší, ale sníží se spotřeba a zvýší výkon.
0%
0
Zvýšení předstihu nemá vůbec smysl.
0%
0
Kromě spotřeby a výkonu se prodlouží životnost ventilů
7%
1
Vyser se na píčoviny a jdi si konečně uklidit tu garáž!
93%
13
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 14:52 | Nahoru | #1
ja bych prelepil ten displej co hlasi ty chyby izolackou

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2021 v 14:58 | Nahoru | #2
Mám Mondeo 2.0 duratec HE na LPG a dělá mi to to samé. Řeším to jednou za dva roky před STK, kdy vymažu chyby z ŘJ, pak najedu cca 150 až 200 km jen na benzín a na plyn to přepnu až na STK.
Takto jsem už najel cca 200 000 km a motor je pořád v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:00 | Nahoru | #3
kerut>
Tam je jen kontrolka. Stačí vyndyt žárovičku. A zrovna na Tebe jsem sázel, že přijdeš s nějakou chytrou teorií, podloženou několika výpočty a barevným grafem.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:02 | Nahoru | #4
ZdenalH>
To mě těší, že v tom nejsem sám. Nicméně hlodá mě červík a chtěl bych vypátrat příčinu a nejen se s tím smířit.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:12 | Nahoru | #5
LPG je asi taková loterie, někomu to hází chyby neustále, já naštěstí patřím k té druhé skupině. Taky Japonec, momentálně 195.000 km na LPG a za celou dobu žádná chyba, dokonce mám stále originál vstřikovače.

Ale zajímá mě jedna věc, jak to může fungovat, když jsou vstřikovače ta daleko od sání. Benzínové vstřiky jsou hned před ventilama, ale ty LPG za sebou mají tak 20 cm gumovou hadičku do sání, to přece musí do válce přijít znatelně později, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:23 | Nahoru | #6
Redguy> Vstřikovače by měly být namontované co neblíže, právě proto, aby vstřikování reagovalo rychle na změnu. 20cm je hodně. Technik by se měl snažit dát je nejblíž, jak je to technicky možné. Já je mám asi 2mm od trysky a trysky mám na konci potrubí těsně před sacím kanálem asi 2cm před benzínovými.
Ale jediný problém bude, že po přidání nebo ubrání plynu bude několik následujících cyklů směs rozladěná

Naposledy editováno 04.01.2021 15:24:01

1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:25 | Nahoru | #7
a tu chybu hazi ta lpg jednotka, nebo ta origo ?

(reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:31 | Nahoru | #8
assassin> Normálně původní jednotka motoru.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:36 | Nahoru | #9
Borntobewild> vidis,.. vyndat zarovicku, a mozna to casem zkusit prestavet na benzin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 15:41 | Nahoru | #10

Borntobewild píše: Redguy> Vstřikovače by měly být namontované co neblíže, právě proto, aby vstřikování reagovalo rychle na změnu. 20cm je hodně. Technik by se měl snažit dát je nejblíž, jak je to technicky možné. Já je mám asi 2mm od trysky a trysky mám na konci potrubí těsně před sacím kanálem asi 2cm před benzínovými.
Ale jediný problém bude, že po přidání nebo ubrání plynu bude několik následujících cyklů směs rozladěná



No a přitom to nikdy nehodilo žádnou chybu a pokud se nepodívám na kontrolku, tak ani nepoznám, jestli už jedu na plyn. Buď je to tak vychytaný nebo to montoval nějakej borec, totální spokojenost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 16:37 | Nahoru | #11
Redguy> Spíš záleží na tom autě jak. Ve Fóbii to taky žádnou chybu nehází.

OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 18:10 | Nahoru | #12
Obecně, kdysi když to ještě šlo a byl by do sání, dával se větší předstihem cca. O 50% původní hodnoty. Bylo to různé. Některým autům to pomohlo a taháky víc odspodu. U těchto novejch elektronikou precpanejch motoru do toho stejně kecaji lambda a snímač klepání...nejsem přítel elektroniky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 18:25 | Nahoru | #13
Borntobewild> a ze je v ty dobe smes OK teda vis podle zivejch dat z jednotky - jaky hondoty v te dobe hazi lambda?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 18:41 | Nahoru | #14
Borntobewild>
vždy jsem měl za to, že LPG jednotka se sama postará o navýšení předstihu (že má jinou mapu předstihů) pro odolnější palivo a stejně tak upraví stechiometrický poměr, který je jiný, než pro benzín. Zjistil jsem i takovou zajímavost u Dacie s turbo benzínem 1,0. Při provozu na tovární LPG zástavbu LPG jednotka nechá přifukovat turbem více vzduchu a nehrozí detonační spalování.

Naposledy editováno 04.01.2021 18:47:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:26 | Nahoru | #15
assassin>
Ta lambda normálně kmitá mezi 0-1V

OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:38 | Nahoru | #16
Japonci maji vetsinou nastaveni jednotky dost prisny a chybu hlasi uz pri male odchylce.
Ja jsem u Imprezy dost laboroval a ladil naklon krivky a smesi, ale s predstihem jsem nikda nic nedelal.
Jinak na subarufanclubu je clen VDC, kterej ma taky Previi na LPG. A ma ji ve 4x4...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:40 | Nahoru | #17
Mirekdoda>
Tovární stavby mají imho celý motor naladěný na spalování plynu. Možná i větší kompresní poměr. Ale to s tou Dacií jsi asi trochu pomotal. Stechiometrická směs je furt stejná. Přifukovat vzduch to musí přesně podle vstřikovaného paliva, leda by to byl motor s vrstveným hořením jako jsou fsi a tsi, což není rozhodně v režimu na plyn. A proti detonačnímu spalování je lpg odolnější, páč ma vyšší oktanové číslo.
Ale každopádně u přestavby jednotka pouze odpojí benzínové vstřiky a podle údajů z nich a podle dalších vstupů, dle typu té jednotky otevírá plynové vstřiky. S přestihem nehejbá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:46 | Nahoru | #18

Borntobewild píše: assassin>
Ta lambda normálně kmitá mezi 0-1V



a to tam je jenom skokovka? nema to I sirokopasmovou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:47 | Nahoru | #19
assassin>
Nemá. Ale jsou tam 2 vepředu a 2 vzadu vždy pro 2 válce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:47 | Nahoru | #20
Borntobewild> stechiometricka smes je pro lpg a benzin jina…

stechio u benzinu je 14.7 dilu vzduchu na 1 dil benzinu … a u LPG je ten pomer jinej, z hlavy nevim….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:48 | Nahoru | #21
Borntobewild> ja bych prave tipnul ze dve pred katem jsou wb a dve za katem jsou skokovy… kazdopadne z nich musi lezt neco jinak .. jinak by jednotka k te hlasce neprisla ne?

ja bych si tam hodil svoji wb lambda s budikem a videlo by se jestli to je chudy nebo ne...

Naposledy editováno 04.01.2021 19:51:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:52 | Nahoru | #22
Borntobewild>
dost nešťastně jsem to napsal. Turbo přifukuje více vzduchu (díky další schopnosti plynové jednotky) a samozřejmě se dopočítá vyšší dávka paliva, ale podle směšovacího poměru pro LPG, ne pro benzín. Navyšuje se tak kompresní tlak a teplota protože u plynu nehrozí samozápaly. Ty motory mají vyšší točivý moment na plyn, než na benzín. A ano, motory jsou z továrny na plyn lépe připraveny.
Jestli plynová jednotka neumí zvednout předstih, pak je to samozřejmě špatně. Směs nestihne prohořet a nepředá se do pracovního média všechno teplo, na píst působí menší tlaky. Samozřejmě, jak uvádíš, trpí ventily velkou tepelnou zátěží, protože směs hoří ještě v době, kdy se výfukové ventily otvírají.

(reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:57 | Nahoru | #23

assassin píše: Borntobewild> stechiometricka smes je pro lpg a benzin jina…

stechio u benzinu je 14.7 dilu vzduchu na 1 dil benzinu … a u LPG je ten pomer jinej, z hlavy nevim….


Jo jasně, blbě jsem se vyjádřil. A když čtu to, na co reaguju, blbě jsem to předtím pochopi. Mirekdoda psal, že upraví stechiometrický poměr, ten se nemění, je pořád stejný. Ale myslel to tak, že upraví to vstřikování aby to bylo stechiometrické i pro lpg. Ale to taky není správně. Benzínová jednotka podle map senzoru, váhy vzduchu, poloky klapky stříká stechimetricky benzín ke vzduchu podle křivky, kterou si nastavila podle lambdy. A plynová jednotka stříká plyn zase podle své vlastní křivky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 19:59 | Nahoru | #24
Mirekdoda>
Takže hlasuješ pro variátor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 20:01 | Nahoru | #25
assassin> ma vic, kolem 16 tusim.. ale z hlavy taky nevim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 20:02 | Nahoru | #26
assassin>
Ale jestli je moje teorie správná, uvidíš prd. Protože právě ta lambda si myslí, že je to chudý. Lambda to pozná podle toho, že se ve výfuku objevil kyslík. Ale já si právě myslím, že ten se tam může objevit i když máš bohatou, ovšem nestihla celá shořet. Chápeš můj myšlenkový pochod?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 20:04 | Nahoru | #27

kerut píše: assassin> ma vic, kolem 16 tusim.. ale z hlavy taky nevim..


Jednak to dokáže google během 5ti vteřin najít a druhak je to jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 20:04 | Nahoru | #28
Borntobewild> Chápu co myslis, ale mas naky mezery v teorii a taky to nepřesné pises..

(reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 20:06 | Nahoru | #29
Borntobewild>
pokud plynová jednotka neřeší navýšení předstihu, pak hlasuji pro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG

4.1.2021 v 20:07 | Nahoru | #30
assassin>
Já právě očekávám, že mi mezery doplníš.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit miksenzo 3 2.9.2024 v 16:54 nevo7
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit Lonestar 6 25.6.2024 v 22:17 Lonestar
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 115 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne

TOPlist