Neexistuje něco 10-15 litrů za normální peníze tady v evropě ?
Obavam se, ze levne reseni velke nadrze neexistuje, je to maloseriova zalezitost a to je drahe...
po změně na 701 ty drobné změny stačí k tomu, aby to nepasovalo - mám tam teď namontovanou nádrž od Radeho, sice mi taky není ten malý molitan filtr sympatický -originál airbox s větším filtrem se mi líbí víc (menší hluk, filtrace), ale samotný molitan vidím jako nejmenší problém
prostě se musíš smířit s tím, že hledáš něco co je pro malou skupinu uživatelů a tedy drahé
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Třeba když se to pravidelně čistí, pere, olejuje, tak to bude fungovat, ale pořád se mi zdá papír tak nějak spolehlivější. Když se ucpe, stoupne spotřeba a hned vidím že to chce čistit a nejlépe měnit. Po nezpevněnejch cestách severu cca 8 tkm + dalších 22 po silnici a filtr ještě nebyl ucpanej, což nechápu, ale bylo to tak. Spotřeba normální. Azije 5 tkm mimo asfalt + tam a zpět asfalt a filtr také ok. A za ním, v sání, ani náznak prachu. Náhradní který jsem vezl ssebou se vrátil domů nepoužit. Třeba se málo prášilo, je fakt že to nebyla poušť s bouřema, ale polní cesty nejsou úplně bezprašný.
molitan samozřejmě s předfiltrem - ten hodně omezí špinění samotného molitanu a snadněji se se čistí (ideálně jich mít víc)
Ad nádrže - napíšu to sem kdyby to ještě někoho zajímalo
Samotná nádrž je pro delší cesty malá (12,5 litru), možné další palivo lze řešit různě kanystry, benzínové vaky pro mimořádní případy (přejezd jedné dvou etap). Pro delší cestování to řeší přídavné nádrže.
Pro 701 problém – na první pohled drobné úpravy rámu vedou k tomu, že nádrže pro 690 (do 2016) nelze jednoduše použít.
Všechny nádrže kromě nových safari je třeba odpojit od hlavní nádrže při plném tankování – hladina v přídavné nádrži je výš než v hlavní, po ujetí pár desítek kilometrů lze ventil otevřít
1/ Rade místo airboxu, (5,9 litrů)
Výhody: motorka zůstává stejně úzká, nemění výrazně se těžiště, nízká váha + i s palivem není tak těžké (celkově spíš malý objem), verze i pro 701, lze použít tankvak, cenově nejdostupnější
Nevýhody: Náhrada originálního airboxu za molitan – je to výrazně hlučnější, filtr má menší plochu a je víc vystaven nečistotám (ale je snadno dostupný pro kontrolu a případnou výměnu)
2/ Safari tank – starší verze
Výhody: největší objem (14 litrů), pevný materiál, snese i hrubé zacházení a pády, dobře tvarované – u kolen nevadí pohybu, relativně úzké a bez hran, zachovává originál airbox (ale je tam horší přístup)
Nevýhody: těžké, 14 litrů už je znát, těžiště je výš a víc dopředu – ale u naložené motorky nákladem vzadu to není problém, hodně vysoké plnící hrdlo, horší přístup ke klíčku, nelze použít tankvak
Není verze pro 701 – bylo by nutné jiné sedlo
3/ Rally Raid EVO2 (9,5 litru)
Výhody: objemově a těžištěm (boky a nízko) slušný kompromis, zachovává originál airbox i snadný přístup k filtru, dvě samostatné nádrže (při poškození jedné lze uzavřít a používat jen druhou (a je to potřeba viz mínusy), lze použít malý tankvak
Nevýhody: odolnost výrazně slabší než safari, spodní vytržené uši jsou náchylné k ulomení ev. prasknutí (taky jsme opravoval, ale jde snadno svařit je to PE), kvalita některých kusů byla předmětem diskuzí, tvarově širší u kolem a k tomu má nepříjemně vystouplé hrady v oblasti kolen
Nicmémě, se znečištěním nebojuju, je to vysoko a fusekli vyměním jen po sundání sedla. Špiní se méně než u ostrých, kde je utopený většinou níž za motorem
Akorát že já nemám nádrž, ale jen storage box v tom místě. Mám 12 litrů a min.200 km to tak nějak ujede vždycky, takže nádrž nepotřebuju trvale vozit - abych 200 km neměl šanci natankovat se mi nestává v podmínkách kde jezdím...
v evropě to v podstatě není potřeba (benzínka kam se podíváš) pokud se nedržíš hodně mimo cesty, ale na exotičtější cesty už to smysl dává
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
Otazka je, jestli se bavime o cestovni motorce a dlouhe dovolene, nebo o zavodni motorce, jeste specialne na rally...
Naposledy editováno 29.06.2021 13:35:59
https://www.motorkar...amp;act=fotogalerie#
Když koukneš na fotky, tak filtr originál zabírá prostor toho kastlíku plus filtrboxu ... fakt obr.
Naposledy editováno 29.06.2021 15:17:50
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
jedná se o cesty od dvou až do deseti tisíc km od domu , takže i dál a na dýl
ale hlučnost rade filtru je teda znatelná oproti standardu ? nechci bejt po pár dnech jízdy hluchej, to raději někam nabastlím kanystr na pár litrů, no a různý nářadí a duše přichytám různě k rámu, tak jsem to vozil vždycky, mokrý duše, orezlý montpáky nevadí a těch pár klíčů zabalím do pytlíků
a jak je to s jinejma homologovanejma vejfukama, jsou hlučnější než originál, dá se to výrazně poznat ? chci bejt v lese pokud možno co nejméně slyšet, takže jestli není něco stejně hlučného jako originál, tak to měnit taky nebudu
Akrapovic origo na tohleto hlučný není, je lehčí a jinak to jede, ale chce to nahrát u dealera mapu.
Rade má i toolbox pod motor, místo krytu.
Něco málo nářadí by se dalo chytit pod uši chladiče.
Taky jde vyfuk spodem ala dakar a misto koncovky další toolbox. Nebo nádrž.
On ten origo vyfuk docela překáží na levou nohu a solidně to dělá modřiny když padneš a nestačíš nohu vyndat, i se pak za to chytne bota kloubkem.
Chce to ale vyztužit uchycení nádrže, na to je kit. Chladič, taky je rám. A dal bych druhý větrák. Po sundání zad. stupaček máš úchyt na podpěry baglu, chytnout vrchem misto madel.
A viděl jsem takový minicockpit, držák na navi se zasuvkama usb, na objímky řidítek, dva frezovany dily a mezi tím al plech a k tomu natvrdo origo držák navi, ne na ty blbý kloubky.
Rally předek asi není třeba, svítí to slušně a stačí plexi, windshild z powerparts, aby nešel bordel na tu navku.
Jinak neni podle mě nic moc dalšího potřeba, klemp na mobil aby se moh nabít na riditkach.
Do kol Nomousse, nepotřebuješ tahat duše, nato se chystám. Protože tlustý duše jsou pakárna těžká a velká a ještě montpaky, to je 5 kilo jako prd a hromada práce když pichneš.
Takže vyvážení stroje přestane fungovat. V tomhle případě je nádrž vzadu akorát na zlost, protože zbytečně rozšíří motorku a bagáž vyleze do boku. A je malá.
Díval jsem se na akrapoviče a je stejně velkej jako originál, ušetřím sice dvě kila ale za ty peníze to nemá pro mě smysl. Už takhle má motorka výkonu celkem dost. Bral bych to, kdyby ten tlumič byl podstatně menší, ale vzhledem ke zvýšenýmu hluku to nemá cenu.
Má teda smysl molitan na delší cesty nebo ne, z hlediska životnosti a zvýšenýho hluku. ? Ta motorka není zrovna nejtišší i když je tam všechno původní. Kdyby se jednalo jen o balkán, tak ani neřeším nádrže, protože je benzín všude, ale jak se jede dál, tak už to něco navíc chce.
Jak vypadá ten kit na vyztužení nádrže ?
Originál větrák nestíhá když se jede krokem ?
Stupačky nechávám, bude se na tom jezdit i ve dvou a bude lepší sedlo. Držák nosiče se chytá pod stupačky co jsem viděl.
Nomouse jsem nikdy neviděl. Ani nevím jak to funguje. Vozil jsem obyčejný duše, + dvě náhradní 1,6 kilo těžký + dvě montpáky 1kg a zatím vše fungovalo normálně.
štít bych udělal něco v tomhle stylu, jen musím vyzkoušet kterej tvar nejlíp odráží vitr, určitě ne ralý čumák, to nechci
http://www.texasadve...duro/block-the-wind/
Naposledy editováno 30.06.2021 07:54:06
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1/ Keď som pozrel do airboxu, bol tam olej. Samozrejme z odvetrania, ale bol. Motorku som kúpil ako jazdenku so 6000km, neviem v akých režimoch bola jazdená, lebo ja tam už olej nemávam, ale olej tam bol. Ak by som nemal airbox, len molitan, olej by sa v airboxe nezachytával...
2/ Výrobca motoriek nebude hlúpy a ak je tam tak veľký airbox, má to zmysel. Inak by tam tiež dal molitan + napríklad skrinku na náradie. Ale je tam airbox. Ak niekomu niečo hovorí ladenie výfuku (a teraz nemyslím tie deravé hlučné nezmysly, čo sa predávajú ako ladené výfuky), tak asi bude niečo vedieť aj o ladení sania. No a kvôli ladeniu sania tam bude tak veľký airbox. Jasné, Rada nameral zvýšený výkon s molitanom. Len treba vedieť, že výkon sa meria len pri jednej polohe otočenia škrtiacej klapky (plynu) a to na maximum. A kto jazdí len s plne otvoreným plynom? A inak, 690/701 skutočne nepotrebujú viac výkonu. Ak som 690 jazdím len čisto enduro po lese, tak zadné koleso utrhnem hockedy...
3/ Pár krát som motorku ťahal z veľkej vody (na Ukrajine, v Bosne - a to som bol sám). Rada nádrž + molitan znížia výšku sania - teda zmenšia hladinu brodenia o cca 10 cm. Ak ide partia, tak OK. Zrazu veľká voda, treba cúvať, tak kamaráti pomôžu. Ale ak som sám..., dobrovoľne si hladinu brodenia na motorke neznížim.
Občas na SK a CZ bazári vyskočí Sahara za cca 400€.
Odolal som.
Asi vieš, že sú aj cca 4,5 litrové nádrže na pravú stranu hlavnej nádrže.
Nakoniec som si nádrž vyrobil sám. Hliníkovú, 10 litrov. Nevyzerá dobre a je mizerne umiestnená. A vlastne je aj relatívne ťažká. Bolo to také riešenie z núdze pred cestou do Gruzínska. Ale mám v nej samostatné čerpadlo a dokážem ju prepínať počas jazdy. Dokonca je v nej aj kontrolka rezervy. Jak začne svietiť (na budíkoch), viem cca dojazd a jak to začne mierne cukať, zavriem plyn a prepnem počas jazdy a idem na hlavnú.
Popravde, so zvýšenou hmotnosťou na chvoste motorky nemám vôbec problém. Jednak to asi vyvažujú naložené brašne a treba povedať, že prejazdnosť 690 sa rovná takmer ostrému enduru. Takmer - ale na enduro turistiku je to OK.
Mám rozpracovanú novú nádrž, cca niečo ako Sahara, len s čerpadlom... Ale je to len rozpracované. Snáď sa k tomu v zime dostanem a budúci rok to vyskúšam.
Čo sa týka ochrany pred vetrom, na ten "origo" plexi štítok som primontoval ďalší o šírke cca 20cm a výške 15 cm. Fungovalo to perfektne. Len som ho v Rumunsku zrušil a ďalší som už nedal. Vlastne mi postačuje len ten originálny (ten z power parts asi).
Dám si dokopy tú moju novú nádrž, ale ak by som nemal podmienku, že chcem prídavnú nádrž s čerpadlom (vraj sa čerpadlá kazia...), tak idem do vakov na benzín. Asi to poznáš, čosi ako vak na vodu, ale je to na benzín.
Niekto tu na fóre pred rokmi písal, že jazdil na 690 aj s ľadvinkou a batožinou. A nemal problém. Preto teda žiadne prídavné rámy na 690 nechcem a všetko vešiam priamo na motorku. Mať ľahkú motorku a ovešať ju železom mi príde také kontraproduktívne.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
690/701 je zvláštna hybridná motorka. V lese sa správa takmer ako enduro, ale dajú sa s ňou aj váľať kilometre po asfalte, ak je treba.
Ak chceš v Prahe sadnúť na motorku a ísť si pojazdiť po šotolinách v Bosne, tak je na výber kvantum motoriek, ktoré sú na tento účel lepšie, ako 690/701.
Ale ak chceš spraviť pár tisíc km a destinácia je mimo civilizáciu a si sám, tak nie je veľmi z čoho vyberať. 690/701 a PR7 a to je asi tak všetko.
Ale ten hybrid 690/701 nie je spravený na takúto diaľkovú turistiku, preto treba zopár vecí dorobiť. Ale nie motor a s tým súvisiace systémy.
každý si tu motorku hodnotí dle svého - já mám už třetí 690/701 - vychází mi jako slušný kompromis nižší váhy, výkonu a fungování
má své nevýhody jako každá jiná
pár poznámek
ověšení přímo na motorku - závisí kolik toho povezeš a kolik vážíš a jaký pojedeš povrch - proč tyto podmínky? podsedlovka je nádrž a její uchycení je přes 4 šrouby a namáhání je velká páka - proto výměna za kit třeba od Peruna (pevnostní) a pokud jsi težší jedeš často roletu a vezeš víc nákladu tak nosiče slouží jako zpevnění podsedlovky a přebírají namáhání
pokud máš věcí málo a jde hlavně o terén pak vaky/podkova přímo na motorce je lepší z hlediska ovladatelnosti a celkové hmotnosti
sání přes otevřený molitan je fakt hlučné, chrochtá to přímo pod sedlem, samotný průběh výkonu i filtrace a údržba (teď jsem se vrátil z Rodop 1500 km horami) tak s ochrannou punčoškou přes to bez většího zašpinění zvládnul (ale mám připravené náhradní 2 naolejované molitany) bál jsme se toho víc
ale jinak mi je pořád originál airboix sympatičtější
přídavná nádrže mi pořád nedá spát - teď v BG jedeš hřeben nechceš sjíždět dolů tak se případná nádrž hodí (navíc pak nejbližší dvě benzínky na mapě nefungovaly takže 25 km k benzínce navíc), samo jde ot řešit benzín vakem (už jsou za normální ceny)
budu měnit převod za pomalejší, na strmé výjezdy a hodně kamenitý terén je jednička moc dlouhá, v terénu víc jak 80 stejně nejezdím pár kmh na silnici obětuji, na předchozích 690 jsme měl taky větší rozetu
ad výfuk - motorka je hlučná i originální, problém výfuku je kat a to že hrozně topí, teď mám druhý originál ze kterého jsem vyndal kat a tak to vyzkouším jak to bude topit ev. bych přemýšlel na Wingsem s 2 db killery
/zkoušel jsem ve dvou na tigrovi 800, africe 1000, ktm 790 i tenere 700 a jsou to neskutečně těžký krámy i když jede člověk sám, natož ve dvou, to je pak nepoužitelný a když trochu napší na polní cestu tak je konečná, kdežto jednoválec, to je jiná liga a asfalt se na tom dá taky zvládnout, 600 za den po tazích s pár úpravama to bude v pohodě/
Blbý je, že když se na ty vybočený nosiče něco přidělá, buď vaky nebo nějaká brašna tak bude mít motorka metr šířku. Jenže jinak se to nevejde, protože spolujezdec sedí vzadu a cpát to za něj nechi, to by byla hrozná páka a těžiště v pytli, "v terénu". A eště k tomu se spí venku, jídlo si vaříme, může bejt zima, pršet, tak se věci nazbírají i když jsem všechno zgramařil co to šlo.
Kdyby tak byl vejfuk podstatně tenčí, třeba i delší, to by nevadilo, ale hlavně homologovanej a tichej.
Naposledy editováno 30.06.2021 12:03:26
nebo tam udělat nějaký jednoduchý přichycení k rámu a na každou stranu rotopax 3,75litru benzínu, ale to bude několik kilo navíc
Naposledy editováno 30.06.2021 13:14:16
Horná skrutka úchytu nádrže už praskla aj mne. Kúpil som novú originálnu a tá aj vyzerá byť kvalitatívne lepšia. Takže u novších strojov to už môže byť Ok (ja mám ročník 2016)
Tankvak najradšej používam tento :https://www.motozem.cz/tankvak-na-motorku-rsa-modry/
Pre predstavu, čo sa doň zmestí (lebo mám aj Oxford o "rovnakom objeme" a ten je oproti RSA podstatne menší), tak teraz v lete jak jazdím enduro po lesoch, tak tam narvem: 2l PET vody + motolekárnička + náradie + enduro bunda bez rukávov + náhradné tričko + 2-3 balíky vreckoviek a ak treba aj väčší nôž a ešte jedno tričko by tam určite vošlo a aj klobása.
No a minule som ten tankvak priložil na bočný plast a sadol tam jak nový. Tak zvažujem dokúpiť ďalšie dva...
5 litrov benzínu viac pomôže, ale veľa nerieši. A ak ten benzín nie je v prídavnej nádrži, pri presunoch (diaľnica) treba cca každých 200km tankovať A to na diaľnici nie sú ani dve hodiny. Mne osobne to vadí, furt zastavovať kvôli benzínu. A mimo diaľnicu je to každých cca 250km. Furt treba hľadať benzínku. Otrava.
S prídavnou nádržou tankujem pri presunoch každých cca 400km, mimo diaľnicu 450. Ani nejde o to jedno tankovanie naviac, ale bez prídavnej pri 250 už treba špekulovať, kde je benzínka, zatiaľ čo s prídavnou som v kľude. Natankujem buď pri 300, 350, 400, furt som v kľude.
A inak, určite daj na chladič výstuhy. Resp. prever si, jak to máš na 701, či tú mizériu už nejako poriešili.
Místo tankvaku si dám na řidítka ohlej al plech a do něj fotobrašnu s polstrem a na druhej konec tablet. Bude nad klíčkem, kterej tam stejně během jízdy nebude. Je to mnohem pohodlnější než tankvak a nevadí to tolik a objem může být i větší, ale to není potřeba.
Právě jsem doměřil a hodím tři dvoulitrový kanystry, nebo rotopax 7l, to ještě nevím, na zadní nosič směrem ke kolu. Místo tam evidentně bude a vyjde mě to na 800 za kanystry + kus al plechu. Víc benzínu tahat nebudu, to nemá smysl. Bude to taková rezerva a tankovat nádrž po 250km není zas takovej problém. Pořád lepší než poslouchat chrochtání molitanovýho filtru a ještě za to zaplatit deset tisíc. Ale nikdy neříkám nikdy, třeba se přídavná nádrž časem vyřeší jinak.
Co je u toho chladič tak špatný ?
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná nádrž na husqvarnu 701 enduro
v tom případě tam udělám rám, ale to jsou dvě kila navíc, aspoň na ně uchytím z každé strany jednu velkou petláhev na vodu a máme vyřešeno pití
neměl bys fotky těch výztuh, kde a jak chytit ?
Naposledy editováno 01.07.2021 06:20:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 8.10.2024 v 12:03 krokoš |
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 120 | 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB |
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 8 | 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 15 | 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |