Téma: Tak nakonec sev cestou z Komi do AO
23.5.2024 v 07:47
Vsuvka:

Plánovaná tundra na polárním Uralu se letos nekonala, poněvadž jsme vyjeli o měsíc později než jsme měli a tudíž při příjezdu do Syktyvkaru jsme zjistili, zcela nečekaně, že na severu začíná skoro zima, na urale jdou silné deště a navíc v tomto roce šmejdprom nevydává povolení pro jízdu podél plynovodu. Vlakem se nám absolutně nechce to by byla potupa.

Řeky pramenící na úpatí Uralu jsou místy neprůjezdné i pro velký auta, odneslo to pár vezděchodů který se pokoušeli projet a proto tam nepojedeme. Nechceme zůstat trčet tejden nebude sedmé mezi dvěmi rozvodněnými řekami a protože už tam je konec podzimu tak by se nám mohlo stát že by do toho začalo sněžit a zemřeli bysme tam zimou a sežráním lední medvědy.
Volíme pro to náhradní plán, který jsme vymysleli přímo na místě. Pojedeme směrem na sever k řece mezeň. Projedeme písečnou silnici a až to půjde tak odbočíme nějakou zkratkou přes tajgu a pokud to půjde překonáme nějaký ten zimník směrem do archangelské oblasti. A protože jsou zimníky v létě převrácený do letníku tak vůbec není jistý kam se nám podaří dojet.

Navíc nám v cestě bude chybět určitě nějaký ten, most takže se budeme muset přeplovit s místními domorodci.

Naštěstí jsou stroje lehké, povezou benzín na 350 km a velkou většinu překážek na cestě budeme objíždět. Jedeme ve dvou takže nějaký to nutí v bažinách doufám nebude moc hrozit.

Přecevzetí je takové že by se motorka vůbec neměla postříkat blátem a kola by se měla ponořit maximálně po ráfek. Všude budou mosty a benzínové pumpy Po 50 km. Lenka bude v každé druhé vesnici a budou tam mít všude 50% slevy na všechno. Tak takový byl plán.

Konec vsuvky..

Kdy a kam:
Začátkem července, na měsíc do Komi. Nejdřív do Syktyvkaru a potom na sever směr Vorkuta, kam až to půjde. Cílem nejsou šotoliny a jízda ve stylu dakar, ale lesní cesty a jízda tundrou, takže pomalu a opatrně, beze spěchu a nervozity. Kus cesty se jede podél železnice a po železnici, takže musíme dávat pozor, aby nás nesmetl vlak
Z Vorkuty míříme směrem na východ, přes Uralský hřbet. Po cestě různé brody, mrkl jsem se na cestu a s hlubinou brodů to nebude zas tak vážné jako v tajze na uralu, takže stačí, když motorka zvládne 75cm vody. Takže nějaký krátký šnorchl u nižších strojů a vzít hadici na výfuk, kdyby to ve vodě chcíplo. A co dál, to se uvidí na místě.

Stroj:
Čím lehčí tím lepší, ale chtělo by to aby ujel po silnici 3500km než začne onroud - pro místní odborníky náročnej offroad.Původně jsem chtěl jet na HQ701, ale vzhledem k terénu a hodně brodům s kluzkým kamením, musím tento těžký stroj nechat doma a jet na něčem lehčím. Už jsem se rozhodl, že pojedu na AJP 240, vzducháč, prej 20 koní, no to se ještě ukáže jak to pojede po hajveji. Do lesa vezu 32 litrů benzínu, spotřebu počítám průměr 7-8 litrů a dojezd tak 450 kilometrů. Hodně se jede 1-2, hrabání, kamení, občas se zapadne a když zaprší tak ještě přibude odpor bláta a ten dělá hodně. Na místě hodím do kol dva haltry, protože jízda po blátě chce nízké tlaky.

S větší motorkou to nepřipadá v úvahu, pojedou se úseky přímo po tundře, po mechu a místy i po křoví co tam roste, takže těžší stroj nepřipadá v úvahu a pak ty brody. Ty jsou nejhorší. Vlastní zkušenosti. Motorka s hmotností do 130 kil + náklad samozřejmě a ten nebude malý.

Styl jízdy:
na silnici to je jedno, v lese pomalu a opatrně. Nechci se někde vyklopit, rozbít motorku, nebo se nějak zranit. Kdo chce jezdit dakar, relý a skákat, tak pro něj tahle akce nebude.

Spaní, jídlo:
Většinou venku - stan + teplý spacák, za každého počasí, počítat s deštěm, nepromoky, hotely ne. Mytí venku, jinak Massa Bob nechutně vonět. Restaurace taky ne - vařič a vaření atp. Občas přespání u domorodců a známých.

Co s sebou:
Stan, určitě ne nějakej tarp, nebo celtu, protože pod ní prší, když fouká, lezou tam komáři, klíšťata a další příšery. Vaření je jasný. Teplý oblečení. Nepromoky včetně návleků na rukavice, pytlíky do bot.

Opravy:
Základní nářadí na výměnu kola, zalepení duší, náhradní duši, pumpička, ložiska do kol+gufera, spojku na řetěz a případně co by se reálně mohlo vysypat - mám stříkačku beru pumpu a dvě svíčky, benzínovej fitr a dvě spony na hadici a ještě spojkový lamely.

Letos povezu navíc naviják a syntetický lano, kvůli vytahování z kalužin a zdolávání prudkejch hupů, který se nedají normálně vyjet.

Pár fotek pro představu jak to tam vypadá. Něco je Ural, něco je z Kolskýho a Chibin.



Naposledy editováno 05.09.2024 15:23:29
Předchozí
1 2
Následující

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

23.5.2024 v 08:41 | Nahoru | #1
A tady fotky z lesotundry a tundry.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

29.5.2024 v 13:46 | Nahoru | #2
Toto je pecka, to by ma bavilo Motorku na to mám, akurát je echo neskoro a časový fond je už alokovaný. Ale držím palce a rád si pozriem výlet do týchto končín ak sa potom pochváliš.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

29.5.2024 v 15:50 | Nahoru | #3
Z toho bych se posr.. fyzicky, jezdecky a taky nemám rád zvířátka.
Držím palce!

1 reakcí na tento příspěvek Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

29.5.2024 v 16:57 | Nahoru | #4
Zjistil jsem informace a cesta je, i když většina lidí tvrdí že není. Ale, ale, po cestě je pár brodů, do kterejch se v jednom nedá jet, je to moc hluboký, musí se to jistit ve dvou a pak je tam pár bažinatejch míst, kde se stoprocentně zapadne, takže vytahování. Naviják už mám otestovanej, teď ho odlehčuju a eště bych ubral z motorky pár kilo, ale nevím jak Jinak benzín to chce na minimálně 450km po předchozích zkušenostech, aby nebyly neustálý nervy kdy dojde.

Po zkušenostech v tundře předminulej rok se už tolik nebojím, ale po pláni mimo cestu se musí jet fakt pomalu, protože stačí zákeřná díra a motorka sedne až po nádrž a to je i ve dvou problém. Většinou tam všichni valí třeba třicítkou, páč je nebaví jet pomalu na ty vzdálenosti, ale pak to utopí a už se to sype.

Obtížnostně to vypadá hůř než Ural, co jsem teď jel, protože tam je víc bláta a chybí tam jaksi stromy. Jen pro srovnání, stará kolyma na crfku nebo hq701 je oproti tomu celkem o ničem. Kdybych si nenechal nabulíkovat těžkej dvouválcovej cirkus, tak to bylo celkem v pohodě, takhle jsem se zbytečně nadřel. Už nikdy takovou chybu neudělat. A jestli pojedu tranzit o pár dní víc není důležitý, důležitá je hmotnost v terénu když to zapadá. Zdvihy tlumičů a výkon je tam defakto k ničemu. Akorát pomáhá světlá vejška a co nejvíc drapák.

Kdyby dělali něco co váží pohotovostně 120 kilo, má to 25 koní a interval na olej aspoň 6tkm tak to ihned koupím a jezdím na tom.

Každopádně uvidíme co a jak až na místě. Hlavně aby moc nepršelo.

Naposledy editováno 29.05.2024 17:07:00

(reakce na) Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

29.5.2024 v 21:33 | Nahoru | #5
ZdendaZB> Co Taurus 2x2? Sehnat ho tam "na místě"?

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

30.5.2024 v 07:23 | Nahoru | #6
Něc podobnýho by nebyl problém, ale to tam můžu rovnou letět letadlem, do Vorkuty a tam jezdit po okolí.

To mě ale nebaví. Jen pro představu jak vypadá tundra v akci.

Tady jedou na ryby po louce. Ale to není na naloženou motorku, takový úseky se dají přejíždět jen kousek, ale ne jet to pořád..


A tady jedou na endurech na jezero. To už je reálnější. V 9:00 sjíždí ze silnice a začně to bejt zajímavý. To se dá, ale chce to ve dvou. Jeden jede hrozně pomalu, protože si musí dávat echtovní pozor, aby to někde neutopil.



Naposledy editováno 30.05.2024 07:24:54

1 reakcí na tento příspěvek Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

10.6.2024 v 16:51 | Nahoru | #7
Takže upřesňuji odjezd na pátek 12.července. Příjezd za cca 5 týdnů. A zatím to vypadá že pojedeme dva stroje.

(reakce na) Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

12.6.2024 v 11:02 | Nahoru | #8
ZdendaZB> Buď rád. že můžeš takhle cestovat, já bych to technicky a fyzicky také asi dal, ale už potřebuji nějaké to zázemí, alespoň každý druhý den. Stejně datumově odjíždím na tři týdny do Irska. Jede nás šest, také to bude ve stanu, ale přeci jen se záchodem a sprchou. Tak pěknou cestu.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

12.6.2024 v 11:28 | Nahoru | #9
já si zázemí vezu sebou, záchod mám ekologickej, sprchuju se každej den horkou vodou, jinak bych umřel špínou, hlavně když se člověk docela zapotí

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

19.6.2024 v 09:07 | Nahoru | #10
Takže menší změna, protože jsme poupravili - přitvrdili, cestu a nechceme se zbytečně trápit v kluzkých brodech a bažinách s těžkým strojem. Navíc jsem zjistil, že se tam reálně nedá jet na těžký hq701-ktm690, nikdo se tam s takovým mastodontem nevydá, tak pojedu na mopedu typu AJP 240, 20 koní, 120 kilo samotná natankovaná motorka bez úprav a nákladu. 32 litrů paliva stále zůstává a abych se vyhnul zbytečným hmotnostem navíc, nebudu montovat přídavné a těžké nádrže nebo kanystry, kromě 5 litrového kanystříku na přední vidle. Pak povezu za sebou na sedadle 6 petlahví v kordurovém vaku a další 3 petlahve v nosiči. Veškeré vybavení a jídlo v bočních brašnách. Všechno musí jít rychle sundat a nanadat, protože větší říčky se protlačují s prázdnou motorkou a i tak to je místy docela namáhavý a nebezpečný. A těch říček tam je docela dost.

Naposledy editováno 19.06.2024 09:09:33

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

19.6.2024 v 10:14 | Nahoru | #11
Myslím, že do bažin potřebuješ na zadek něco takového:

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

19.6.2024 v 12:03 | Nahoru | #12
zatím to vypadá na c173, prej je dobrá i na kamení, neprorazí se tak snadno
https://bikes4all.ru...ina-s-137-120-100-18

Naposledy editováno 19.06.2024 12:06:05

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

20.6.2024 v 14:09 | Nahoru | #13
jakou cestou řešíš víza a to zdravotní pojištění? díky

1 reakcí na tento příspěvek Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

20.6.2024 v 23:33 | Nahoru | #14
vízum si vobjednám je za 10 dní na 90 dní, dáš fotku a pas a máš hotovo na tom nic nejni
pojištění máš na visa kartě, dáš k tomu výpis z pojišťovny, víc ambasádu nezajímá

na hranicích si pojistíš motorku a jestli chceš pojišťovat tak i sebe kdyby to nebylo na hranicích tak v prvním městečku, co se namane, rovnou si tam vyměníš v bance peníze z euro na ruble, karty pořád nefungujou co vím

na hranicích můžeš rovnou vyměnit, když tam nepřijedeš v noci, jinak si kup benzín před hranicema a po celnici to v lese zapíchni a pokračuj ráno, tak mě to většinou vychází

toť vše, jednoduchý a bezproblémový, stejně jako loni i předloni

Naposledy editováno 20.06.2024 23:34:31

(reakce na) Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

21.6.2024 v 10:10 | Nahoru | #15
ZdendaZB> Diky
S tím elektronickým vízem nemáš zkušenost?

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

21.6.2024 v 10:30 | Nahoru | #16
je jen na 16 dní a nic na tom není, jen to správně vyplnit

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

21.6.2024 v 10:38 | Nahoru | #17
Ty voe, jsem četl do Vokurky Jinak super

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

21.6.2024 v 11:26 | Nahoru | #18
Vokurka, hele to je jak hodinky a holínky vobojí se nazouvá

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

22.6.2024 v 11:07 | Nahoru | #19
Nemajú miestne orgány potrebu nadmerne interagovať s prišelcami z nepriateľského západu?
To sprchovanie ma zaujalo. Ohreješ si vodu, dáš do nejakej krhličky a umyješ sa tak? Alebo inak?
Akú nádobu používaš na prepravu pitnej vody?
Díky :)

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

22.6.2024 v 22:30 | Nahoru | #20
Místním orgánům jsem byl vždycky ukradenej, naopak nebuzerujou tolik jako místní, když tě zastaví.

Ohřeješ tři až čtyři petlahve, trochu povolíš víčko, pověsíš na strom když, je a hned máš sprchu. Když není strom, pověsíš na řidítka a dřepíš u toho na bobku nebo sedíš na alumatce. Hydrovaky jsou teda mnohem lepší, ale jsou těžký. Takže jsem nazpět přešel k petlahvím. No a když si dáš pod nohy sedací alumatku tak máš dokonce vanu pro nohy. Když máš ssebou sukubu, tak tě polejvá. Ale ty nejsou většinou v dosahu.

Vodu jedině v petlahvích. Nesmrdí, nemá pachuť. Sice jsem jednou zkoušel malý 2l kanystříky, ale jsou těžký a špatně se s nima zachází. Zkoušel jsem vaky, 2 cesty, ale pak jsem je zrušil, jeden praskl druhej se upekl na plastu nad motorem.

Petlahve, 3ks, jsou zastrčený v nosiči naproti vejfuku. Když je potřeba tak je tam benzín a vodu stejně beru až pře kempováním, když nebude řeka, nebo potok v dosahu. Přes den vozím jen na pití 1,5-2 litry víc ne. Taky se hodí na umytí rukou, kdyby se generálkovalo. A když vezu v nosiči benzín v petkách, tak je jasný, že voda bude dostupná v okolí.

Naposledy editováno 22.06.2024 22:34:17

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

19.7.2024 v 16:48 | Nahoru | #21
Tak trochu dalšího zdržení, ale v neděli odjezd, konečně. Doufám, že přemotorovanej moped ukočíruju a někde se nevyklopím.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

19.7.2024 v 19:12 | Nahoru | #22
Tak hodně zdaru chlape
PS: zrovna dneska jsem někde četl, že ta cesta kostí (myslím že si po ní taky jel) se začíná opravovat a snad i asfaltovat.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

19.7.2024 v 22:02 | Nahoru | #23
cesta kostí už dávno není, všechno předělali včetně podloží, nový násypy, zbytky mrtvol odvezli a mosty jsou komplet nový
to je jako kdyby se u nás říkalo projel jsem původní hitlerovu dálnici, v dnesšní době

poslední zbytky cesty kostí jsou mezi ojmjakonem a mjaundžou/kadykčanem ale jen některý úseky, část toho bylo taky předěláno, ale jak se to už neudržuje, tak to vypadá starodávně

no a obtížnosti zbytku tý starý cesty je celkem v pohodě, dá se říct nízká, když neprší a nejede se tam na géésech a podobnejch nesmyslech, ale to platí skoro všude

Ta tundra bude na docela jiným levelu, jestli tam dojedu, ovšem. Páč jsem zkusil ujet v kuse 200 kilometrů po dálnici a když jsem sesedl, tak jsem měl mžitky před očima, nemohl jsem udržet rovnováhu a ruce i nohy mě brněly, jako kdyby mě celej večer vyslýchali na gestapu.

Naposledy editováno 19.07.2024 22:04:43

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

22.7.2024 v 14:15 | Nahoru | #24
Daj priebežne nejaké info, ako sa ti darí :) Radi sa pozrieme.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

24.7.2024 v 22:34 | Nahoru | #25
špiónovat se vám zachtělo, to určitě
a navíc byste mi ukradli moje nou hau

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

18.8.2024 v 16:01 | Nahoru | #26
Tak Syktyvkar s pár odbočkami 4000km. Beta i můj moped dojeli. Ale...

Lenin naležato.



Naposledy editováno 28.08.2024 13:50:45

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

18.8.2024 v 17:15 | Nahoru | #27

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

18.8.2024 v 17:21 | Nahoru | #28
Místní kaplička.

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

18.8.2024 v 17:23 | Nahoru | #29
Bez samohonky ani ránu...






Naposledy editováno 18.08.2024 17:25:48

Tak nakonec sev cestou z Komi do AO

18.8.2024 v 17:27 | Nahoru | #30
Furt prší a prší.

[]

Naposledy editováno 28.08.2024 13:51:45
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 38 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 26 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 58 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 3 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 2 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB


TOPlist