Po pár letech, kdy se originál karbece pro RD-04 válely v bedně a jezdil jsem na karbecích pro RD-07, jsem je vyčistil, zkontroloval a vrazil do motorky k motoru, který jsem také celý zkontroloval a seřídil - taková celková revize a vrácení do originálu.
První, co mě ani moc nepřekvapilo, protože některé XRV to prostě dělají, byl nic moc start při plném sytiči, kdy motor jde na jeden válec a zhruba při polovičním sytiči se přidá druhý. Po ani ne půl minutce už motor běží zcela bez sytiče, což se mi zdá brzo.
Jenže co už běžné není, tak motor strašně málo brzdí, pokud se zaklapne plyn. Nejdřív jsem si myslel, že už jsem starý senila, co zapomněl jezdit na motorce, ale po přesednutí na jinou XRV je rozdíl šílený. Jako bych jel na dvoutaktu
Překontroloval jsem směs, podtlaky, barvu svíček, spotřeba je v normálu mezi pěti a šesti, nic z motorky nekape, do výfuku ani sání nestřílí., jede normálně bez děr s plným výkonem ve všech otáčkách. Při vytočení na volnoběh otáčky padají normálně, žádný pomalý doběh jako Tráboš nebo Třiapůle. Jen za jízdy prostě málo brzdí motorem. Zkusil jsem i za běhu stříkat startovací sprej kolem hrdel, jestli to někde nepřisává. Nic.
Kromě hození ze skály, darování na dobročinné účely a rezignace mi došly nápady, co s tím udělat. Nemáte někdo nějaký tip?
Naposledy editováno 09.09.2021 19:54:50
1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
Takže nezbývá, než tipovat, že je pilotem seřízená moc bohatá směs a na každém válci jinak, potřebuje to přidat vzduchu škrticíma klapkama a důsledkem je to nebrždění motorem. Kontrola synchronizace by mohla taky napovědět.
1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
Oproti původnímu setupu karbeců, jak byly nastaveny, než jsem je před lety vyškubnul, jsem je teď nějak radikálně doseřídit nemusel. Bohatostní šrouby zůstaly +- stejně a sedí s manuíálem. Asi o půl otáčky jsem zvednul volnoběh dorazem na klapkách, protože tam dávám Vervu100, se kterou u starých motorů trochu spadnou volnoběžné otáčky. Ale i když to vrátím zpět, až se na volnoběh sotva udrží, žádná změna k lepšímu nenastane :(
Už mě napadají takové zoufalosti, jako třeba blbý předstih, slabé jiskry nebo nepálící některá ze zdvojených svíček. Když jednu dvojici svíček odpojím, tam motor chcípá a musím mu na volnoběh ještě víc přidat, Tak možná že ani čtyři nedávají tak kvalitní jiskry.
Motorka má od repase najetých asi tísíc km. To nebrždění se projevilo už hned při první jízdě. Přesto jsem s ní dal víkendových tisíc s tím, že si třeba všechno sedne. Teď jsem zkontroloval synchro, zkusil vyměnit CDI a stále z toho mám dvoutakt,
1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
Jako zajímavá závada.
No nic, jdu shodit nádrž a třeba se stane zázrak....
Nakonec to bude nejaka blbost.
2 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
abyste neumřeli úplně blbí, přináším Vám výsledek mého bádání. Úvodem bych shrnul dosavadní tipy a rady. Některé byly naprosto k hov*u, třeba jako gugem doporučované změření tlaků ve válcích - fakt nepotřebuji zjistit, že mám vyběhaný motor. Asi nejblíže byl Kohlstein, který tipoval na blbě nastavenou směs.
Byl jsem rozhodnutý motorku darovat tomu, kdo tipne správný výsledek. Protože se tak nestalo, máte smůlu. Příčinou byla moje zapomnětlivost. Přel lety, když jsem rouboval na RD-04 karburátory z RD-07, jsem musel pootočit jednou přírubou, aby její vybrání bylo v místě ďoury pro průchod vzduchu. Když jsem teď originální karburátory vracel zpátky, na tuhle "maličkost" jsem zapomněl Za těch 1000 kiláku se stačil otvor hezky obtisknout do gumové příruby
Naposledy editováno 09.09.2021 19:43:05
1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
Ale ne, to je ten velkej. Tohle půjde ke komínku .
Ale byl ten nácuc pro mebránu na svém místě?
Naposledy editováno 09.09.2021 21:41:29
Anti píše: ...Ale byl ten nácuc pro mebránu na svém místě?
Na karbeci je vidět šedé zabarvení od gumy, že ten nácuc pro membránu byl také částečně zakrytý. Ale kupodivu motor šel krásně, neškubal, výkon měl, spotřeba v pohodě.....
vilemx píše: Přátelé a kamarádi,
abyste neumřeli úplně blbí, přináším Vám výsledek mého bádání. Úvodem bych shrnul dosavadní tipy a rady. Některé byly naprosto k hov*u, třeba jako gugem doporučované změření tlaků ve válcích - fakt nepotřebuji zjistit, že mám vyběhaný motor. Asi nejblíže byl Kohlstein, který tipoval na blbě nastavenou směs.
Byl jsem rozhodnutý motorku darovat tomu, kdo tipne správný výsledek. Protože se tak nestalo, máte smůlu. Příčinou byla moje zapomnětlivost. Přel lety, když jsem rouboval na RD-04 karburátory z RD-07, jsem musel pootočit jednou přírubou, aby její vybrání bylo v místě ďoury pro průchod vzduchu. Když jsem teď originální karburátory vracel zpátky, na tuhle "maličkost" jsem zapomněl Za těch 1000 kiláku se stačil otvor hezky obtisknout do gumové příruby
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |