HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Naposledy editováno 12.09.2021 21:13:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Ano, jsou případy, kdy také “jedu” s vypnutým zapalováním. To ale z důvodu, že potřebuji mít volnou pravou nohu a stojící motor, zařazená jednička fungují v kombinaci s inverzním dávkováním spojkou jako zadní brzda, resp. jako zadní kotva
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
vilemx píše: ZdendaZB> Když ti vyhovuje jezdit s vypnutým klíčkem, tak jezdi dál. 4T motorce se vstřikováním tím neublížíš. Pokud to někomu přijde zvláštní nebo si myslí, že by tím svoji motorku zničil, tak ať dál sjíždí kopce s klíčkem zapnutým.
Ano, jsou případy, kdy také “jedu” s vypnutým zapalováním. To ale z důvodu, že potřebuji mít volnou pravou nohu a stojící motor, zařazená jednička fungují v kombinaci s inverzním dávkováním spojkou jako zadní brzda, resp. jako zadní kotva
Tohle taky někdy používám, ale většinou to je když jedu tempem hlemýždím, nebo couvám a jsem vedle motorky, nesedím na ní a nezvládnu pravou rukou mačkat brzdu, ani nemůžu zašlápnout nožní brzdu. Ale to už jsou v daný váhový kategorii takový trialový pasáže, nebo otáčení motorky v kopci nebo někde nad srázem.
Borntobewild píše: ZdendaZB> Proč by měla teplota klesat? Kam se asi ztrácí ta energie, kterou brzdíš?
To jsem psal k tomu, že když si někdo myslí, že se vstřikování z kopce přeruší. Já si to taky původně myslel, ale na prvním delším sjezdu jsem sledoval teplotu vody jak roste. To znamená, že do motoru šlo palivo, jinak by teplota klesala - při vypnutým vstřikování. Když vypnu zapalování a jedu tak teplota v motoru klesá. Ta komprese to tolik neohřeje.
Třeba to je u jinejch strojů jinak ale nova HQ701 to tak má,
Naposledy editováno 12.09.2021 21:39:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
vilemx píše: ZdendaZB> Když ti vyhovuje jezdit s vypnutým klíčkem, tak jezdi dál. 4T motorce se vstřikováním tím neublížíš. Pokud to někomu přijde zvláštní nebo si myslí, že by tím svoji motorku zničil, tak ať dál sjíždí kopce s klíčkem zapnutým.
Ano, jsou případy, kdy také “jedu” s vypnutým zapalováním. To ale z důvodu, že potřebuji mít volnou pravou nohu a stojící motor, zařazená jednička fungují v kombinaci s inverzním dávkováním spojkou jako zadní brzda, resp. jako zadní kotva
Jo, takhle já sjíždíme z garáže. Mám to hodně v kopci.
(Navíc sjíždím z toho krpálu pozadu.)
Naposledy editováno 12.09.2021 21:41:32
Ja nejsem zadnej velkej pilot, ale prijde mi, ze v terénu se ten běžící motor obcas hodi.
110kg má moje sxf450 … to se ti tu 701 podarilo ocesat az skoro neuveritelne…
Naposledy editováno 13.09.2021 00:03:58
Patrně to pak má kultivovanější chování než kdyby se to zavíralo úplně.
Já bych ovšem nevypínal zapalování ale nabastlil bych tam něco co bude odpojovat vstřikovač (+ nějakej ovládací prvek na řidítka). Možná by šlo udělat specifickou mapu co to bude škrtit víc a pak jí tam zvolit při sjezdu. Každopádně brzdit motorem pod 3000rpm je o ničem (ostatně ani jezdit ne), to je pro ten motor přechodový pásmo mezi volnoběhem a pracovním pásmem
Naposledy editováno 13.09.2021 07:54:32
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
a je to tím, že neumím jezdit
Škoda že je černá hora tak daleko, protože by bylo dobrý dát tam sraz s odborníkama na cestovních endurech (701 a 690 se mezi ně taky počítá), co všude jezdí ve stupačkách, nešetří plyn a jedničku během jízdy nepoužívají. Bylo by z toho opravdu zajímavý video, taková hra na padanou a skákanou do strží
reaguju na chytráky, kteří píšou blbosti, to je snad jasný
je to pořád dokola, na něco se zeptám a když to je nestandartní, tak to je automaticky špatně protože to tak valná většina nedělá a ani se do takovejch situací nedostanou a není to jen jednou, je to pořád dokola a už to docela unavuje
to samý je s vychytralejma radama k tématům, kterým daní přizpěvatelé nerozumí, jedna paní povídala, to nejde, tak se to určitě nedělá atd. atd.
vím poradím, nevím mlčím ne, protože nějaký domněnky jsou úplně k ničemu
Tak to ještě jednou zopakuju, naložená motorka byť jen 30 kilama kdesi v horách bůchví kde, přestože je propagovaná jako ostrý enduro, tak v takový situaci ostrý enduro není a musí se tak k ní přistupovat. Kdo to nechápe nebo nechce pochopit, tak bude pořád jen padat a něco ničit a touhle cestou jsem se nevydal. Někdo třeba neřeší že je schopnej během jedný dvoutýdenní projížďky motorku vobouchat a poškodit tak, že pak měsíc vopravuje a je mu to fuk, naopak se tím chvástá a všude ukazuje fotky a videa jak padal. Mně tohle příde trapný, protože tím danej jedinec dává najevo svoji neschopnost. Ale jak jsem psal, chci aby mi stroj vydržel dlouho a byl pořád v dobrým stavu a mohl jsem se na něj spolehnout.
Ostrý enduro na balkáně = prázdná lehká motorka bez cestovních úprav, bez bagáže s jezdcem, kterej má fyzičku a umí to s ní. Pak ok, ve stupačkách, brzda-plyn, na jedničku jen občas.
O těžších strojích nemá cenu vůbec mluvit, tam to je mnohem horší.
Naposledy editováno 13.09.2021 12:56:33
I prudší sjezdy proto raději jezdím s běžícím motorem, protože v případě zadupnuti (zastavení motoru přebrzděním zadního kola) je jednodušší motor (a tím i kolo) zase roztočit, aby se opět odvalovalo a nejelo smykem. K tomu stačí ťuknout do startéru nebo jen málo pootočit zadním kolem. Obrovský sklon svahu nebo měkký povrch totiž díky minimálnímu tření často znemožní nepatrnou přilnavostí zadního kola uvést stojící motor opět do pohybu.
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Je jasný, že na rizikovým podkladu z kopce, kde hrozí zablokování zadního kola chvíplým motorem to nemá cenu, ale jsou kopce, kde to pomůže aby se šetřila brzda, která se dřív nebo později může přehřát, což se občas stává a stávalo se to i na motorce s dvěmi kotouči vepředu. No i kdyby jich bylo vepředu deset, tak se stejně brzdí většinou zadní, takže to až zas tak nepomůže
Naposledy editováno 13.09.2021 14:06:23
Nebavím se o čekejch kopečkách pár set metrů, ale třeba o vyšších horách, kde jedete po polňačkách dlouhý minuty
To teda sjízdíš hory několik kilometrů dolů tak pomalu, že i jednička bez plynu jede moc rychle? Nemáš z toho nějaký video na podívání?
ZdendaZB píše: ..... No i kdyby jich bylo vepředu deset, tak se stejně brzdí většinou zadní, takže to až zas tak nepomůže
Buďto nechápu nebo jsme našli problém, kde je zakopaný pejsek....
Pokud to je takový krpál, že to nebere ani jednička se zavřeným plynem u velkoobjemového jednoválce, tak jsme podle mě v situaci, kdy je vhodné doplnit brzdění motorem ZEJMÉNA přední brzdou, nikoliv vypínáním klíčku.
Fakt nechápu proč tady pořád někdo musí prudit. Kdo tady sjíždí několik kilometrů tak pomalu, že ani jednička nestačí ? Tam kde nestačí ani jednička jsou většinou krátký úseky. A přehřátý brzdy v dlouhým klesání je taky něco nepředstavitelnýho ?
Hele kašlem na to, taková diskuze nemá cenu. To je jak s jinejma tématama. Ztráta času.
Naposledy editováno 13.09.2021 14:25:49
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
(Jen doplním, že já neříkám, ať to neděláš, každej ať si dělá co mu vyhovuje, já bych to jen chtěl pochopit, taky mě motroky a cestování na nich zajímá.)
Naposledy editováno 13.09.2021 14:39:58
Edit, odbočka se strašidlu na téma nevhodného způsobu jízdy na nevhodném kole specifickým terénem: Naposledy jsem brzdy utavil na MTB DownHillové trati na Klinovci, kde jsem prakticky celou cestu jel na jistotu fakt pomalu. A to mám nadstandardní kombinaci 203 + 180 mm kotoučů se čtryřpístkovými třmeny, pravda, na cyklistu i nadstandardní tělesnou hmotnost :))
Naposledy editováno 13.09.2021 15:19:43
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
assassin píše: Hele sestup z kopce rychlosti jednicky na volnobeh + uvařit brzdy?
I to se stává. Jednoduše dlouhej kopec.
assassin píše: píše: Hele sestup z kopce rychlosti jednicky na volnobeh + uvařit brzdy?
ZdendaZB píše: píše: I to se stává. Jednoduše dlouhej kopec.
ZdendaZB píše: píše: ..... No i kdyby jich bylo vepředu deset, tak se stejně brzdí většinou zadní, takže to až zas tak nepomůže
Tak teď už se v tom nevyznám vůbec. Píšeš, že přední brzda zas až tolik nepomůže, protože stejně většinou brzdíš zadní. A hned na to napíšeš, že v dlouhém prudkém kopci uvaříš (oproti vypnutému klíčku roste teplota) motor + obě brzdy???
Naposledy editováno 13.09.2021 16:06:50
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
situací může nastat povícero, někde brzdíš obouma současně, někde si přední pomáháš jen občas, někde to ubrzdí motor, někde zase motor beží i na volnoběh moc rychle
nechápu co se tady řeší, mě šlo jen o to, jestli můžu brzdit vyplým motorem, jako "motorovou brzdou!
Eku je u tohodle stroje v pohodě, až na občasný výpadky větráku, rezervy atp. Chyby se za chvíli sami vymažou a po odpojení od akb je všěchno jako nový.
Naposledy editováno 13.09.2021 16:57:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
PetrL3 píše: Jo, takhle já sjíždíme z garáže. Mám to hodně v kopci.
(Navíc sjíždím z toho krpálu pozadu.)
Čau, neviem akú máš motorku, ale dávaj si pozor. totiž niektoré motory v rámci inovácie už majú rozvod riešený tak, že nemajú na kľuke a ani na vačke žiadne rysky a perá. rozvod sa ustavuje tak, že do kľuky je vyrobený otvor a aj do bloku. Do toho otvoru strčíš prípravok a tým aretuješ kľuku voči bloku. Vačku robíš tak isto. Čiže vačka a kľuka sú voči sebe v správnej polohe. Kolieska na vačke tam už dávaš ako príde. Dáš maticu a rozvod je nastavený. Pri správnom chode motoru sa matica na vačke doťahuje. Čo sa však stane, ak sa motor točí v opačnom smere? Povolí sa matica na vačke a rozvodové koliesko sa pootočí voči vačke. Pri správnom chode sa to opäť dotiahne, ale koliesko je už voči vačke pootočené a to znamená následné narazenie piestu do ventilov. To isté sa deje aj u motorov 1,2 HTP , Rotaxov, KTM a všetko čo má takto aretované rozvody.
Ešte raz pre slabšie chápajúcich, nikdy nejazdite z nenaštartovaným motorom na motorke zo zaradeným kvaltom dozadu a ani z ňou nešklbajte pri zaraďovaní kvaltu bez naštartovaného motoru. Potom sa niektorý jedinci čudujú že sa im zrazil piest z ventilmi.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Takže kdybych chtěl nastartovat motor jízdou z kopce puštěním spojky se zařazenou rychlostí tak se může ta matice povolit, to jako vážně ? Nebo když couvám s vypnutým motorem, třeba při otáčení někde na cestě a používám zařazenou rychlost jako brzdu přes spojku ? I takový lehký cuknutí to může povolit ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 88 | Dnes v 12:28 Eso_Rimmer |
HuSiKeWaNa kopie HQ701 je tady Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | Včera v 14:11 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |