HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
kdybych chtěl nastartovat motor jízdou z kopce puštěním spojky se zařazenou rychlostí tak se může ta matice povolit
No, když budeš sjíždět ty mega kopce na zpátečku tak tu spojku s kvaltem moc nepouštěj :)Jinak, brzdění motorem se v těžším terénu velmi hodí. Zadní brzdím spojko, přední normálně, ne vždy se mohu snadno dostat k zadní brzdě, někdy je tam překážka, někdy tu nohu potřebuju na zemi. Na všech endurech mám velmi snadno přístupný chcípák, takže když potřebuju, rychle do něj ťuknu a když zase potřebuju motor, vycvaknu ho a hned mám nastartováno, třeba když je na konci dlouhého sjezdu prohup...
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
jedu po cestě, třeba do kopce, cesta je hnusnáa dál už se třeba nedá, potřebuju se otočit, musím teda popojíždět a couvat abych se otočil, není moc místa a z nějakýho důvodu sem na levý straně motorky a pořádně nejsem schopnej chytit brzdu
tak aby se motorka nerozjela a nespadla, tak zařadím rychlost a přibržďuju si spojkou, než se otočím
chápu že to je pro někoho nepochopitelný o co jde, ale kdo byl v podobný situaci tak snad chápe o co se jedná
mr dreamer, tak nějak a to video je jako o čem, nejde to nějak shrnout co tam chytračí
Naposledy editováno 13.09.2021 21:59:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
blbost je brzdit brzdami když můžeš brzdit motorem.Brzdit motorem bez zapalování může však způsobit nahromadění směsi ve výfuku a její detonaci.
Edrig píše: assassin> Vážený,
blbost je brzdit brzdami když můžeš brzdit motorem.Brzdit motorem bez zapalování může však způsobit nahromadění směsi ve výfuku a její detonaci.
My tu řešíme motorku se stříkačkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
ZdendaZB píše: jaký megakopce na zpátečku
jedu po cestě, třeba do kopce, cesta je hnusnáa dál už se třeba nedá, potřebuju se otočit, musím teda popojíždět a couvat abych se otočil, není moc místa a z nějakýho důvodu sem na levý straně motorky a pořádně nejsem schopnej chytit brzdu
tak aby se motorka nerozjela a nespadla, tak zařadím rychlost a přibržďuju si spojkou, než se otočím
chápu že to je pro někoho nepochopitelný o co jde, ale kdo byl v podobný situaci tak snad chápe o co se jedná
mr dreamer, tak nějak a to video je jako o čem, nejde to nějak shrnout co tam chytračí
Jen tam vysvětlil, proč to tomu motoru vůbec nevadí, protože je to stejný typ opotřebení jako při normálním použití, jen v nižší míře.
Jinak v podobných situacích se mi osvědčilo stočit motorku doprava, zašlápnout zadní brzdu a otáčením předního kola ho nechat postupně klouzat dolů, dokud není dost nízko, že mohu už normálně opatrně jet. Stačí na to překvapivě málo prostoru, už se mi to podařilo i na horských stezkách. Když to doprava stočit nejde, pomůže právě zařazená rychlost :) .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
krokoš píše: Čau, neviem akú máš motorku, ale dávaj si pozor. totiž niektoré motory v rámci inovácie už majú rozvod riešený tak, že nemajú na kľuke a ani na vačke žiadne rysky a perá. rozvod sa ustavuje tak, že do kľuky je vyrobený otvor a aj do bloku. Do toho otvoru strčíš prípravok a tým aretuješ kľuku voči bloku. Vačku robíš tak isto. Čiže vačka a kľuka sú voči sebe v správnej polohe. Kolieska na vačke tam už dávaš ako príde. Dáš maticu a rozvod je nastavený. Pri správnom chode motoru sa matica na vačke doťahuje. Čo sa však stane, ak sa motor točí v opačnom smere? Povolí sa matica na vačke a rozvodové koliesko sa pootočí voči vačke. Pri správnom chode sa to opäť dotiahne, ale koliesko je už voči vačke pootočené a to znamená následné narazenie piestu do ventilov. To isté sa deje aj u motorov 1,2 HTP , Rotaxov, KTM a všetko čo má takto aretované rozvody.
Ešte raz pre slabšie chápajúcich, nikdy nejazdite z nenaštartovaným motorom na motorke zo zaradeným kvaltom dozadu a ani z ňou nešklbajte pri zaraďovaní kvaltu bez naštartovaného motoru. Potom sa niektorý jedinci čudujú že sa im zrazil piest z ventilmi.
To možná platí u některejch jinejch modelů ale vačka na 690 má "rozvodové koliesko" na vačce tak trochu nerozebiratelně. Tam se jaksi nemá co povolit a utáhnout. Protikus dole na klice je u původní 690 na peru, u novějších verzí je to ozubení udělaný přímo na hřídeli (to se taky nepovolí )
Hydraulickej napínák je s aretací takže by tam teoreticky nemělo ani hrozit že řetěz přeskočí při opačným smyslu otáčení. Ale ani tak bych to nepraktikoval.
Navíc je tam ještě jedna nemilá záležitost a to jsou olejový čerpadla. Při obrácení směru otáčení motoru budou pumpovat obráceně. Na nějaký cuknutí asi houby zle ale nějaký delší sjezdy, čertví co to udělá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Mr.Dreamer píše: Jen tam vysvětlil, proč to tomu motoru vůbec nevadí, protože je to stejný typ opotřebení jako při normálním použití, jen v nižší míře.
Jinak v podobných situacích se mi osvědčilo stočit motorku doprava, zašlápnout zadní brzdu a otáčením předního kola ho nechat postupně klouzat dolů, dokud není dost nízko, že mohu už normálně opatrně jet. Stačí na to překvapivě málo prostoru, už se mi to podařilo i na horských stezkách. Když to doprava stočit nejde, pomůže právě zařazená rychlost :) .
než se zřítíš do srázu tak je to dobrej způsob
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
co se teda může povolit u 690-701 nebo nemůže a vadí když motor udělá třeba jednu dvě otáčky dozadu ?
Zvlášť jednobuchy se protočí dozadu samy - když kopnou při startu nebo chcípnutí. Takže na ten zpětný ráz jsou navržené.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Ne, pro motor není žádný rozdíl, jestli při brždění ve válci něco málo zapaluje, nebo ne. Olejové čerpadlo je mechanické, tlačí úplně stejně. Stejně tak je v motoru mechanické vše ostatní.
Není to ani žádný rozdíl pro regulátor, ten tlačí proud do baterky úplně stejně. Pro ten je rozdíl, zda jsou za jízdy zapnutá světla. Na motorce s vypínačem světel musí zvládnou oba režimy jízdy.
Jediný problém s bržděním s vyplým motorem je u velkého jednoválce, že jakmile se v nějakém skluzu zadní kolo zastaví, už ten motor neroztočí přes kompresi, což může způsobit nějakou jezdeckou nepříjemnost.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
PetrL3 píše: ZdendaZB> Jak by se občas hodila zpatečka. Vždycky když pumpuju předkem přes brzdu si to říkám.
Tak si pomož nájezdem na nějakou vyvýšeninu, vono ti to pak couvne dozadu samo. Akorát nesmíš couvnout moc, abys nespadl
Nebo by ti místní borci poradili, votočit to přes nohu, tak to dělá správněj offrouďák. Žádný ubohý pumpování přes přední brzdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Sam pises, ze delas rad veci po svem, názory ostatnich te nezajímají, protoze pokud a tebou nesouhlasí, tak do nich hned zacnes kopat - tak si jezdi po svem, bez motoru a speciálníma upravama co nikdo nema a s nama tady se nezdrzuj ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Ono je to spíš naopak, já se normálně zeptám a hned přiletí mouchy co začnou bzučet a otravovat. No a když ty mouchy plácneš, aby nevotravovaly, tak je to akorát rozzuří a začnou bzučet ještě víc. A tak to funguje i tady.
Podívej se jak začínají moje témata, než tam příde místní osazenstvo co musí pořád otravovat. Normální dotaz, napíšu i proč se ptám, ale to je stejně marný. Borečkům se to nelíbí, z nějakýho důvodu, tak hned začnou...
Takže co asi tak čekáš že bude následovat ? Jako přístup gándýho ? To asi těžko, páč gándý nebyl drsnej adventčůrysta-vestupačkovník jako já
Ono je nesouhlasit je pěkný , ale k tomu je potřeba to mít vyzkoušený a vědět něco o problematice, což drtiová většina a to beze srandy, neví a neumí. A těch se to týká. Znám tady nějaký lidi, ale moc jich nejni, kteří jezdí taky pomalu a opatrně, ale ti se k tomu nebudou vyjadřovat, protože vidí, že s chytrákama je to předem ztracený
Ty assasine patříš mezi lidi, kteří něco ví a něco umí, ale díky tomu si taky připadáš chytrej a zkušenej a protože hodně věcem rozumíš tak můžeš dělat závěry. Jenže tohle nemůžeš praktikovat plošně a pak se za to cejtit dotčenej. To je špatně. Plno věcí se dá dělat i jinak a lépe než to dělají ostatní, přestože to je nestandart a vypadá to na první pohled divně a nezvykle. Ale ono to kupodivu i funguje a dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Pro mě osobně to má obrovskou nevýhodu v tom, že když ti to třeba ustřelí, tak potřebuješ rychle nabrat rychlost, abys dohonil rovnováhu - buďto přidáš, pokud motor běží, nebo zmáčkneš spojku, pokud motor neběží. Jenže v případě vypnutého zapalka vymáčknutí spojky znamená okamžité zastavení motoru. A opětovně roztočit jednobuch nebo velký objem spojkou přes jedničku z kopce mimo asfalt bývá problém, resp. to sežere strašně moc soustředění.
Takže tvé výpady, že jsme všichni blbí, protože jezdíme jinak, jsou mimo. Věřím, že si spousta lidí zkusila i tvůj způsob jízdy, ale z určitých důvodů si zvolila jiný. Jindy to neplatí, Třeba se také s tebou shoduji, a v jiných vláknech si z toho dělám legraci, jak je strašně v módě jezdil za každé situace furt ve stupačkách. Přitom to povětšinou vůbec není nutné, mnohdy naopak úplně k ničemu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
vilemx píše: Přitom to povětšinou vůbec není nutné, mnohdy naopak úplně k ničemu.
Tak já bych bez postávání ve stupačkách nemohl pokračovat v jízdě ani na silnici po nějakých 300 km
Stáří je svině a začíná po třicítce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 8.10.2024 v 12:03 krokoš |
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 120 | 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB |
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 8 | 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 15 | 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |