HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
a špatně nechápeš, jen evidentně nevíš o čem mluvím a to, co jsem se snažil místním mx odborníkům vysvětlit je pro ně nepochopitelný
Ty tu porad predvadis, ze kdyz jedes na motorce nekam sam tak se ta motorka ovlada uplne jinak. Stejne tak tu vsem nadavas, ze cestuji na spatnejch motorkach a vozi s sebou nesmysly, jen ty muzes opravdu do terenu, protoze mas motorku 170kg… a najednou je tu zas 200kg…
ZdendaZB píše: a špatně nechápeš, jen evidentně nevíš o čem mluvím a to, co jsem se snažil místním mx odborníkům vysvětlit je pro ně nepochopitelný
..pro me je nepopchopitelny, proc tam vlastne mas brzdy
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Takže když napíšu že je blbost jezdit do "terénu" na nevhodný velký motorce a pak padat je blbost, tak je to nadávání ?
Když napíšu, že polňačka není terén a kdo to tvrdí tak kecá. To je nadávka ?
Hele já mám dojem, že jsem se tady někoho jaksi dotkl. Nepoplácal jedince po zádech jako ti ostaní, jeho dobří kamarádi a neřekl, hele ty seš dobrej, žes tam jel na takový motorce. A to bylo fakt drsný, že si padal, to je hustý co. A tys na tý motorce něco zničil jo, hele tak to seš fakt namakanej offroudista. A tys jel tet jo a v černý hoře, no tak tam to je fakt už hustej offrout, to je teda hodný respektu.
A kdybys assasine uměl počítat, nebo teda chtěl počítat a trochu zapřemejšlet, tak by si věděl o čem mluvím:
prázdná motorka s benzínem 155 kilo přidáš pár úprav, duše, lepší sedlo, nářadí, druhou nádrž, lepší led světlo a hned seš na 170
naložíš vybavení + 2-4l vody +2-3 kila jídla, jasně, nejsem drsnej že nejím sušený hnusy, který váží mnohem míň a seš na 195
ty ale pojedeš jako ta holka na šestidenní nebo co to bylo na 100 kilový krosce a na sedadlo dáš pětikilovej pytlík s nepromokem a flaškou vody a budeš spát v hotelu
po dálnici tam seš za den a v horách budeš lítat jak na dakaru
a v okamžiku kdy to dáš do dodávky tak už se ale nebavíme o cestovním stroji a tvoje přízpěvky do týhle diskuze jsou zcela irelevantní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Ja uz si tu jen hraju na blbce podle toho prislovi co uz psal tusim deadman - ale me ses fakt nedotkl, ja mam o jezdeni a upravach motorek svoje predstavy.
A rozhodne netlacim jen mx motorky, treba ted delam na vyvoji rally spacialu pro yamahu .. takze budu jen rad, kdyz cestovatelu bude vic a koupi si nase produkty
Naposledy editováno 15.09.2021 00:47:01
Naučit se padat neznamená, že potom jezdíš lehkomyslně nebo rychle, jak tady podsouváš. Mnohdy právě naopak. Je to o těch automatických a podvědomých pohybech, které jinak než padáním nezískáš. Také to neznamená, že kvůli jejich získání musíš mlátit motorkou o zem. Ideální je naučit se padat jako dítě z kola, což jde blbě, když se na kolo nebo motorku dá člověk až v pozdějším věku. Navíc tak po čtyřicítce “umět” nahrazuje “už nedokázat”
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
ZdendaZB píše: Tys to nepsal, ani to netvrdím. Byla to jen reakce na tu enduro školu kde se to učí. Prostě mě to překvapilo a zaskočilo, protože sem nečekal, že se může učit něco takovýho
Hele a nic proti tobě neotáčím. jen upřesňuju a navíc jak se diskutuje na více frontách tak za chvíli nikdo pořádně nechápe o čem je řeč. Ty témata se tak nějak prolínají a je v tom chaos.
Hlavně je to o tom, že Ty jsi ten účel videa vůbec nepochopil. Psal jsi po shlédnutí videa co to je za jezdce když tu motorku položí na rovině či ve snadném výjezdu a přitom oni tu motorku pokládají záměrně. Není to o tom jestli je to učení k hovnu. A to, že jsi to nepochopil je furt to okolo čeho se motáš.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
A budeš mít vyřešeno.
Naposledy editováno 15.09.2021 08:23:19
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Pred tým však dve veci:
Áno, u áut sa pri "zatvorenom plyne" vypína vstrekovanie. Ale len do cca 1500 otáčok motora. Potom sa zas zapne, len nejaká malá dávka, taká "voľnobežná", ale vstrekovanie sa zas zapne. predpokladám, že rovnako to bude u motorky.
Hovorí sa, že dobrý vodič brzdí čo najmenej. Je to preto, lebo brzdením premieňame palivo na teplo pri brzdení. A ak už brzdiť, tak motorom, lebo je to lacnejšie - neopotrebúvavajú sa brzdy - dosky sú síce lacné, ale kotúče sú iná pálka. Toto je síce mimo tému, lebo tu hovoríme o brzdení pri prudkom klesaní, ale základ je rovnaký, primárne brzdiť motorom.
Kto pri prudkom klesaní brzdí len brzdami a nie motorom, ten buď len teoretizuje, alebo ešte nikdy neuvaril brzdu.
Takže občas zapaľovanie vypínam. Brzdí to fakt lepšie. Klesanie musí byť fakt brutálne a nesmie byť technicky náročné. U technicky náročného klesanie treba tiež spojkovať a zablokované zadné koleso znamená, že začne obiehať predné koleso a to sme došli.
Robím to aj tak, že ak prichádza technicky náročnejší úsek, dobrzdím pred ním viac a zapnem zapaľovanie aby sa mi pri prípadnom spojkovaní nezablokovalo zadné koleso.
Pri brzdení motorom, či už zapnutým, alebo vypnutým, používam brzdy len ako pomocný systém. Základ je ich neprehriať a neuvariť. Opakujem, kto ešte neuvaril brzdu v tak ťažkom klesaní, asi ani netuší aký je to problém. Mne sa to stalo a od vtedy mením brzdovú kvapalinu pravidelne minimálne raz za dva roky. Taký je tuším aj všeobecný predpis a má zmysel. A samozrejme, viac sa spolieham na brzdenie motorom.
Ešte je jeden prípad, keď vypínam zapaľovanie.
Brutal klesanie, šmykľavo (hoc len kamene) a technicky náročné. Jazda doslova krokom a nohy pripravené dať kedykoľvek na zem.
Vtedy zaradím jednotku, vypnem motor a brzdím brzdami (so stlačenou spojkou). Akonáhle potrebujem pravú nohu ako oporu - teda nemôžem brzdiť zadnou - začnem zadné koleso brzdiť spojkou, cez motor.
PetrL3 píše: Nebo si udělat zadní brzdu na fanánka
A budeš mít vyřešeno.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
jaro27 píše:
Vtedy zaradím jednotku, vypnem motor a brzdím brzdami (so stlačenou spojkou). Akonáhle potrebujem pravú nohu ako oporu - teda nemôžem brzdiť zadnou - začnem zadné koleso brzdiť spojkou, cez motor.
Když člověk musí, tak udělá kdejakou věc, aby se s tou situací vypořádal. Ale stejně mi přijde, že kdo dělá takovýhle expedice a počítá s tím, že sem tam třeba bude muset sundat víko a pořešit spojku, tak už ho sem tam vyměnit brzdovej kotouč nevytrhne.
Jinak jak sem psal, tohle používám taky, abych sjel z garáže s těžkýma mastodontama. Ty takhle sjíždíš s XTčkem někde veknu na cestách? To tě snad ani nemůže takový ježdění bavit. Já bych pořád měl zájem o nějaký video, jak taková cesta probíhá v praxi, pořád si to nemůžu moc představit. Nemáš něco na nahráno na YT?
Naposledy editováno 15.09.2021 10:10:04
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
pro upřesnění Vostrý enduro = 100 kilo Cestovní lehký enduro =150kilo Velký cestovní enduro=210 a vejš
No nic, myslím, že assassinovo doporučení rallý motorky s rally čumákem a dalšíma zbytečnostma pro cestování tomu nasadilo korunu. A ještě srovnání, že pro 50 kilovou holku je 100 kilovej stroj jako pro 85 kilovýho maníka 200 kilovej stroj. Hele třeba seš zkušenej jezdec, ale tyhle dvě věci cos uvedl jsou fakt úplně mimo. Nemůžeš jednoduše dělit a násobit poměrově. tak to nefunguje.
A závěr: Takže pro uklidnění všech, byl jsem poučen, opravdu neumím jezdit, diskuze to potvrdila a navíc k tomu mám nevhodnej stroj. Taky neumím padat, nejezdím pořád ve stupačkách a nemám enduro helmu s brejlema. Nojono, musím se smířit s tím, že to už lepší nebude A ěště vozím chrániče, protože to neumím a nepřizpůsobuju se daným "terénu". No a dokonce někdy dávám nohy na zem, hele a jsem schopnej i slýzt z motorky a pomoct jí. Naprostá dekadence.
Naposledy editováno 15.09.2021 10:15:21
ZdendaZB píše: Tak to vypadá, že z těch všech co sem píšou má akorát Jaro představu o čem mluvím..
Taky si to myslím. Nemáš teda nějaký to video? Taky bych to chtěl pochopit, o čem píšeš. Nejde mi o to hledat nějaký chby v jezdeckým stylu, to fakt ne, jen mě to zajímá a chtěl bych to vidět tvojí optikou.
3 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
A jak vypadá fotka: Proč to jako fotím ? To je o ničem, pár kamínkům, malej kopeček. A závěr: Asi chtěl vypadat důležitě a při tom nás lakuje, jak to tam bylo obtížný.
Na videu to bude vypadat ještě jednodušeji. To ani nemá cenu ukazovat, protože na to hned začnou místní borci, co tam nikdy nebyli a ani tam nepojedou, vypouště plno různejch mouder a chytře radit.
Naposledy editováno 15.09.2021 10:31:18
Koukám, že uznáváš argumenty jen jediného člověka. A shodou okolností toho, který za 5 stránek jako jediný napsal, že občas při sjezdu také vypne klíček. Ostatní jsou pro tebe blbci, hlupáci nebo nešikové, případně jejich kombinace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
PetrL3 píše:
Jinak jak sem psal, tohle používám taky, abych sjel z garáže s těžkýma mastodontama. Ty takhle sjíždíš s XTčkem někde veknu na cestách? To tě snad ani nemůže takový ježdění bavit. Já bych pořád měl zájem o nějaký video, jak taková cesta probíhá v praxi, pořád si to nemůžu moc představit.
Pokud se to dá projet na motorce rychleji než projít pěšky, není to pořádný terén.
Nesnaž se to pochopit, enduristi a offroaďáci nejsou normální lidi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Hlavně se nezapomeň vyfotit s mrtvým psem přivázaným na stromě za zadní nohy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Naposledy editováno 15.09.2021 10:42:46
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Takhle když zastavím, tak stojím na špičkách a to není nic moc.
Vím jak jezdí holky, s několika už jsem jel, ale s tím že 50/100 a 85/195 je odpovídající poměr nesouhlasím. Tak to prostě nejde porovnávat.
A u u cestovních motorek to je docela jinak, protože nějaká cestovní CR 350-ka nebo něco podobnýho váží 120-130 kilo, na to si hodí 20 kilo oblečení, vybavení, vaření, spaní v brašnách + jídlo a ta motorka hned váží 150kilo. Na krosce nebo vostrým enduru se nedá jet po dálnici 600 kiláků, to prostě nejde, takže pro takovýhle účely vypadnou.
Když chceš jet s holkou /nebavíme se o nějakejch co jezdí závodně a umí to/, která to moc neumí nebo je malá, tak je nejlepší jí vybavení vzít k sobě. Aby jela jen s prázdnou motorkou, to se pak už dá a projede skoro všude jako ty. Akorát ssebou nesmí tahat smeťák. Musí bejt poučená.
Naposledy editováno 15.09.2021 10:44:42
Deadman píše: Pokud se to dá projet na motorce rychleji než projít pěšky, není to pořádný terén.
Nesnaž se to pochopit, enduristi a offroaďáci nejsou normální lidi.
Ale já to chápu řekněme u někoho, komu je 20, taky sme otloukali různý homecrossy zpřevodovaný do pomala po krpálech a šutrech. Ale v mým věku přiznávám, už bych nechtěl. Pokud se to nedá projet tak, že se neustále pohybuješ vpřed a bez lana na vidlích a kumpánů, ce tě za ně tahaj, tak na to už se necítím.
Ale třeba na trialce kolikrát vyjedu na dvojku tam, kde už to pěšky nezvládnu.(To jen pro srandu, vím, že to je něco jinýho)
Naposledy editováno 15.09.2021 10:51:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
ZdendaZB píše: Musí bejt poučená.
Nezapomeň poučit ty mě, jak dokáží jezdí holky v terénu na cestovní motorce.
FJRPEPA píše: ZdendaZB>
Hlavně se nezapomeň vyfotit s mrtvým psem přivázaným na stromě za zadní nohy.
Pro někoho pes, ale jinak je ta fotka určená pro ty, co ještě neviděli zastřelenýho vlka. A to je jen takovej menší exemplář. Kdyby to byl pěkně vypasenej tučnej pes, tak už se v tu dobu dávno točil na grilu a fotky by vypadaly úplně jinak.
Naposledy editováno 15.09.2021 10:49:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
vilemx píše: Nezapomeň poučit ty mě, jak dokáží jezdí holky v terénu na cestovní motorce.
Když jí nepoučíš, tak ssebou potáhne plno zbytečnejch krámů. Stačí se podívat na to, co ssebou vozí za smeťák lidi, co jezdí ve dvou, ani tři kufry jim k tomu nestačí a nakonec spí po hotelích. No asi víme o co se jedná a zase jsem mohl z pár lidí udělat blbce.
No nic. Myslím, že máme vyřešeno. Du balit na balkán, kam stejně nemá cenu jezdit, protože jezdit vůbec neumím. Tak co tam budu teda dělat ?
Naposledy editováno 15.09.2021 10:52:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 8.10.2024 v 12:03 krokoš |
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 120 | 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB |
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 8 | 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 15 | 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |