Tak jsem se rozhodl dneska vyndat jednu pružinu a zkusit projet. Konečně jdou tlumiče o třetinu dál, používají větší rozsah, pocitově je to teď vepředu stejně měkké jako vzadu, pobírá to hrboly o dost líp a je to pohodlnější. Je to teď (konečně) vepředu zhruba stejně měkké jako třeba origo pružiny na typickém Japonci (Transalpu), u kterého lidi nadávají, že se to potápí při brždění. Jinak když na tom sedím, tak boční stojan se nedotýká země, není to o moc níž než předtím.
Otázka ... podělá se něco? Bude se třeba vlivem rozdílné hladiny (když je jedna pružina pryč) opotřebovávat víc druhý tlumič? Větší namáhání (nerovnoměrné) teflonových pouzder?
FYI: Tlumiče jsou klasické, ale 49mm, takže docela tlusté.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda s jednou pružinou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s jednou pružinou
Pedl: co to bude delat u vidlice navrzene na dve je otazka, dost mozna nic… ale dal bych tam dve, pokud ti teda s jednou sedi "sag" tak holt dve s polovicni tuhosti… ale zda se mi to podezrele
Třeba časem při brzdění dojdeš k tomu že moc měkké, ale 70 ze 100 si těhle detailů nevšimne a vezme jako vlastnost. Hodně pak pohltí tlumiče.
Pravda je že na naše rozbité silnice, pokud nejezdíš okruh, je slabší/jedna pružina subjektivně příjemnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s jednou pružinou
assassin píše: Ariete> Kdyby jenom italskych … mam jen jednu na husqvarne fs a jeste ke vsemu vzduchovou
Pedl: co to bude delat u vidlice navrzene na dve je otazka, dost mozna nic… ale dal bych tam dve, pokud ti teda s jednou sedi "sag" tak holt dve s polovicni tuhosti… ale zda se mi to podezrele
Jo dobré by bylo nechat udělat měkčí pružiny.
Spíš mám v plánu koupit z ebay tlumiče z novějšího ročníku, rok 2000 má bohužel tu nejhorší verzi. Ale zatím se mi nechtělo utrácet.
Julip2:
Jo proto by mě zajímalo jak to funguje u motorek kde je jedna pružina z výroby, jestli řešili nesouměrnost.
Samozřejmě, že při brždění je to měkké, ale není to horší než třeba origo Transalp a ještě pár levných Japonců co jsem zkoušel. Ale vypadá to, že na dorazy nejde.
Jezdím hlavně rozbité silnice a polňačky, ale normálním tempem, nic přehnaného, žádné skoky.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda s jednou pružinou
jak jsou na tom pruziny se da pomerne snadno zjistit merenim tzv sagu (spousta navodu na netu) pro offroad jezdeni by po zatizeni vahou jezdce a vlastni vahou motorky mela byt vidlice cca 30procent ve zdvihu...
Krouceni sroubkama nema zadnej vliv na to jak hodne si motorka sedne po tom co si na ni sednes ty…
Jestli ti to takhle vyhovuje… neni nejspis potreba nic menit.
Naposledy editováno 03.07.2022 23:41:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s jednou pružinou
Ale jsem bytostně proti poradit 'začínajícímu jezdci' bez servisního zázemí:Vyndej to péro, jistě to bude cajk, a když nebude, žádnej strach na měsíc ťě to jistě nevystřelí a pokud urveš krk, tak na zemi tě někdo najde.
....Možná by pomohlo zkrátit souměrně obě pružiny a zkusit jak se to bude chovat.
Julip2 píše: ....Možná by pomohlo zkrátit souměrně obě pružiny a zkusit jak se to bude chovat.
Jestli jsem to spravne pochopil, Pedl nema problem s vyskou, ale s tvrdosti - zkraceni pruzin mu nepomuze.Podle mne to souvisi s vymackanou zadni pruzinou - houpe se to kolem predku, ktery se pak tvari, ze je moc tvrdy. S vyndanou jednou pruzinou vpredu se maximalne budou na jedne strane vic osoupavat voditka v trubkach (na jedne strane vsech voditek v obou nohach). Nevim, zda se to bezne dela - to bude vedet assassin - ale nekde jsem videl vykres nejake lepsi cyklovidlice se vzduchovou pruzinou jenom v jedne noze, a tam byla voditka ulozena otocne mezi osazenim v trubce a nalisovanym krouzkem. Takze se mohla otacet a opotrebovavat rovnomerne ze vsech stran.
edit: kurva, predek se netvari mekky ale tvrdy ... slysim d pisu t .
Naposledy editováno 04.07.2022 14:39:17
1 reakcí na tento příspěvek Jízda s jednou pružinou
O kolik se v takovém případě dává méně? Není pak risk, že se to bude někde přidírat?
u te osy byva jeden konec "plovouci" a kdyz to odbornici pri rozebirani roznytuji kladivem, tak umi svirat vidlice i primo ta osa... tech scenaru je, ze by to vydalo na roman - ale nevim presne jak to ma DRZ, ja uz vim z hlavy jen jak to maji stroje co mam/mel jsem ja sam... mam preplnenej harddisk
Naposledy editováno 04.07.2022 15:14:57
1 reakcí na tento příspěvek Jízda s jednou pružinou
Pak nastav v předu i vzadu správný sag a už jen podle toho poznáš zda máš správné pružiny. Navíc si myslím, že použití progresivních pružin je blbost, bo snad nikdo z jejich výrobců (prodejců) neuvádí hodnoty jednotlivých částí pružiny.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda s jednou pružinou
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 11 | 26.4.2024 v 07:24 Fic6 |
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 31 | 31.1.2024 v 16:06 Jenik789 |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Oprava a rada k motoru 400drz Suzuki DR-Z400S | mikyR8 | 12 | 17.4.2023 v 14:00 assassin |
Spínač chladícího ventilátoru - náh... Suzuki DR-Z400S | Aldobrandini | 2 | 26.9.2020 v 15:29 Kohlstein |