Tohle téma by mohlo zajímat povícero lidí, co jezdí, nebo se chystají. Tak bych vážně poprosil všechny pisatele, aby sem psali k věci a neskončilo to u sprostejch urážek a výkřiků do tmy mimo téma, jako všude jinde.
V poslední době odlehčuju stroj, to všichni víme, protože nám nevyšla výměna stroje za lehčí. To už máme za sebou, to tady netřeba řešit. Ani bych neřešil techniku jízdy a na čem se pojede. Jediný co nás zajímá je samotný vybavení, případně jak a kam ho uchytit a kolik daný vybavení váží. Nejenom nějaké odhady.
Začnu u sebe a když vám přijde něco zbytečnýho, tak navrhněte alternativu a rovnou nezapomeňte kolik váží
Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:36
Začal jsem diskuzi na téma, kolik váží vybavení na sever. Skončili jsme na poušti, s novinama a kartonem místo oblečení, klepáním kosy ve spacáku i během jízdy a jedním salámem na 4 dny.
Představa, že takhle budeš existovat dva měsíce je docela absurdní.
To je jak s vakama na benzín, tam jsi začal psát že vozíš petky a dal fotky jak to máš nad vejfukem a v dalším přízpěvku jsme se dozvěděli, že to není benzín ale voda. benzínu máš prý dost. Přitom jsme tam řešili vyloženě benzín. A není to jen tohle.
Tak promiň, ale takovýhle diskuze jsou k ničemu.
A klidně můžete psát místo trika noviny, místo chráničovky karton, obmotání se toaletním papírem aby se ušetřilo za nákrčník, místo ponožek onuce z nějakýho časopisu, místo bot na nohách uříznutý petláhve a místo kolenních chráničů kus uřízlý gumy přichycený provázkem atp. to mi nevadí. To je taky výbava, survival výbava poté, co putin zatomizoval evropu.
Nemusí mít každej hned vejbavu vod versáčeho a gučiho jako já
Naposledy editováno 04.11.2022 22:32:31
Vážení, vážení, to je docela vo ničem co.
Jo a tomu kartonu nebo novinám se říká improvizace. To je taková činnost, při které se snažíš z minima udělat maximum. Nebo naopak z maxima minimum.
Naposledy editováno 04.11.2022 22:44:43
alpy máš přejetý během pár hodin, ale my se tady nebavíme vo nejakejch trapnejch alpách, asi si pořád nepochopil zadání, tak jako si nepochopil hydrovaky na benzín a další témata, třeba lehký enduro na cestování, tam byly taky na denním pořádku nesmysly typu ktm 990, afrika, tenere a další blbosti
kdo někdy jezdil v terénu i s brašnama tak ví co to je hmotnost, kdo ne tak bude neustále propagovat dvouválcový nesmysly a pak s nima jezdit tak maximálně po horších cestách a když někdo přesedne z dominátora na afriku a řekne, že je v terénu lepší, tak to už je vrchol absurdity
kdybych na tom 230 kilovým verglu něco nenajezdil, tak bych asi taky mlčel, jako vždy, ale takhle fakt už nevím co si o tom myslet a jestli vůbec dál něco psát
tady je fakt zbytečný cokoliv psát, téma je zase v čudu
salám na 4 dny, noviny a karton místo oblečení, klepat kosu místo teplýho oblečení, to by ani hičkók v psychu nevymyslel, hele fakt nic proti
hoď sem raději nějaký fotky z afriky, pokocháme se aspoň pouští a nějakej zajímavej terén s báglama, ať je na co se dívat
Naposledy editováno 04.11.2022 22:50:59
Asi 3x jsem jel v březnu po ose přes noc přes Brenner na trajekt do Janova. Je to tisíc kiláků. Když se z Prahy vyjede někdy odpoledne, za svítání se klesá v Itálii k moři a stíhá se odpolední trajekt. Chápu, že oproti tajze v létě to je z hlediska teplot naprostá pohoda
Kdybys odsud nevyhnal lidi, co o vnímání diskomfortu v závislosti na emocích vědí hodně - třeba takoví vojáci nebo rodící ženy - třeba by ti otevřeli nové obzory lidského těla
Naposledy editováno 04.11.2022 23:10:52
Jo a kamarádi nás teď hecují na březen do Tuniska. Jasně byla by to jen trapná turisťárna v partě a navíc s ženskou, samá XRV nebo 990, ale třeba si vzpomenu a zvážím, zda bágly zvážím.
Naposledy editováno 04.11.2022 23:31:08
1. Už tady máme dokonce i drsný vojáky spolu s rodícíma ženama, který jsem vyhnal a proto mi neotevřou obzory lidského těla.
2. Vůbec nejsem odolnej proti stresu a skazil jsem si tím vlákno.
3. Dále se směju tajtrlíkům na velkejch a těžkejch motorkách, kteří jezdí podle čurče birče, ale nějak jim to díky vlastní nezkušenosti a hlouposti nevychází.
4. Tahám s sebou plno zbytečnejch krámů, zatímco ostatní toho mají polovičku s poloviční hmotností. Sice se to nijak nepodloží číslama, ale to nevadí.
5. Benzín nechci vozit nad vejfukem v petkác jako Vilém, kterej tam vlastně vozí vodu.
6. Vilémův seznam docela obsáhlej se vměstná do jednoho pytlíku na zadku motorky, ale to je jen detajl.
7. V tajze a naseveru je pořád teplo, proto není potřeba teplý oblečení, stačí jen džíny a goráčová bunda. Ale kdyby se náhodou ochladilo, tak dle potřeby zastavím před pjaťorečkou, naberu starý noviny a kartonový krabice a můžu zase pokračovat dál.
8. nejsem dost šílenej na to, abych přes noc v bžeznu udělal v zimě tisíc kiláků přes alpy a ráno nasedal na trajekt, to opravdu nejsem, na to se mám fakt moc rád
9. nenechávám svý holky tahat zbytečný krámy na motorce s sebou a pak se tam s nima trápit, namísto toho, abych jim to normálně vysvětlil ještě doma a pověsil dvě brašny na bok motorky
Jo a abych nezapomněl, nějakýho čehůna s ukrajinskou uklízečkou veřejnejch záchodků po cestě z Jakutska jsem shodil z motorky, zmlátil je a nakonec jim spálil motorky. Pak jsem na jejich pohřeb vybral peníze a za ty jsem koupil Jarovi a sobě nový motorky. No a když jsem byl s Jarem v Pamíru, na těch motorkách za pohřeb, spíš ještě v Almatě, tak jsme tam v noci před hotelem vytrhali komplet elektriku a imobilizéry z jejich mega strojů. To byli taky čehůni a nějakej ten slovák. Takže letěli domů letadlem. No a vrchol byl, když jsme dalšímu, co jel na Bajkal přes noc rozlomili koš spojky a vyměnili drapák za silniční gumu, takže se tam pak pořád válel na polňačce v bahně a měl navíc hrůzu z mevědů, protože jsme kolem něj obcházeli s medvědíma tlapama a dělali obtisky.
A to není vše, když jsem jel vo víkendu polskej tet, tak jsem v národním parku přejel hajnýho se dvěma myslivcema, omylem. Pak jsem vyjel na sněžku a po chodníku pokračoval dál a po těch schodech sjel dolů. To bylo asi tak nejdrsnější z celý akce.
Naposledy editováno 04.11.2022 23:46:31
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
A rovnou mi tam zjisti jak je to s cadem, nigrem, alzirem a libyi, páč budeš určitě ve skupině velkejch znalců sahary a nepředpokládám, že celej život jezdíte jen maroko a tunis. Díky.
Příští rok tam asi pojedu taky, podívat se, jak se pískoviště změnilo za těch pár roků. Ale spíš bych jel přes saharu , Jaro vo tom přemejšlí taky, ale na to bude potřebovat minimálně velký geéso, nebo superadventčůrera minimálně 990, aby líp prorážel duny a letěl přes tekutý písky. (metrový koleje vod lakatoše tam prej nemají, sem slyšel)
Naposledy editováno 04.11.2022 23:58:53
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Ohledně toho seznamu jsem psal věci, co beru “normálně”. Což je tohle:
Ten zplácnutý loďák bylo absolutní minimum, se kterým jsem kdy na nějakou dovču jel s tím, že jedu s partou na “lehkých” zablbnout do pouště.
Každej kdo si zkoušel jen tak nanečisto přidělat brašnu, nebavím se o pevným kufru, na motorku, tak musel během chvíle pochopit, že brašna nemůže bejt těsně u zadních stupaček. Pak o ní budete samozřejmě při odpíchávání nohama, nebo tlačení zachytávat. Když se brašna posune kousek dozadu, tak absolutně ničemu nevadí. Mám to tak už u třetí motorky a nohu mi nikdy nezachytla.
Výhoda brašny vzadu a dole je jedna z nejlepších věcí při jízdě v terénu, nebo na kluzkým povrchu. A to je těžiště. Kdo si vyzkoušel naložit věci jen do bočních brašen a potom na stejným, třeba rozbahněným úseku, polovinu věcí na smeťák - nahoru na a za sedadlo, tak musel pochopit. Navíc ten kdo má krátký nohy, tam je to ještě markantnější.
Ano okecat se to dá tím, že pak máte širokou motorku, že můžete zachytit spodkem. Ano, ale jedná se jen o vyjímečný případy. No a do tak úzkejch míst jako jsou kozí stezky se na takovým těžkým stroji moc nedá. ( ano sucho-šotolino jezdci na silničních gumácjh říkají kozím stezkám skoro všemu zúženýmu, třeba objet závoru, nebo zajet mezi stromy stojící těsně u sebe, ale o tom tady není řeč)
Zatím jsem projel všechno co ostatní a když chci zajet s někým do něčeho fakt obtížnýho, tak se kolegům moc nechce a většinou to vzdávají. Jenže v takovejch místech stejně musíte náklad shodit a jet jen se samotnou motorkou. Takže tady bych viděl mnohonásobně větší užitek ze snížení těžiště, než ze zúžení motorku.
Šotolinový jezdci samozřejmě souhlasit souhlasit nebudou. Navíc to všichni vozí nahoře a proto je to tak správně.
Vilém: všechno se mi vejde do dvou bočních brašen o objemu 35l bez nějakého velkého mačkání. Ale protože mám brašny 42l tak tam nehávám spacák volně, aby se neničil a pak je jedna brašna plná. Když dám do druhé brašny 3-4 kila jídla včetně chlebů a zeleniny, tak mám obě brašny plné.
Samozřejmě, že mám na sobě jen lehké oblečení do tepla. Bunda a kalhoty, včetně teplého oblečení jsou také v brašnách.
Takže ve srovnání s Vilémem, který vozí jako ostatní cestovatelé, polovinu věcí co já aspoň papírově:
Já mám objem zavazadel (35+35=70 litrů) (vezmu pro srovnání jídlo jako Vilém).
Vilém: 45+40+20=105 litrů
Takže 70 x 105 takže soudruzi někde udělai chybu, když Vilém veze polovinu věcí v objemu o 30% větším. A kdybysme to zvážili tak se obávám, že bude mít naloženo celkem víc jak já. (počítají se i obaly a kufr)
A jak sem psal klaun docent a další, co si to tak přesně mají zvážený a změřený a pak už se ani neozvali, tak tam by to bylo ještě zajímavější.
Naposledy editováno 05.11.2022 10:42:23
Možná s takhle naloženou kroskou by to jakš takš šlo, ale stejně. To vysoký těžiště tě bude shazovat.
Naposledy editováno 05.11.2022 10:44:43
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Nejvic te trapi to jakou motorku si vybrali ostatni, to co oni s sebou vozi a kam
Porad nechápeš, ze nikdo tak náročný vylety jako ty nejezdi, takze je jasny, ze ti ani nemuze poradit…
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
a jak mi vilém poradil ? psal akorát blbosti, protože ve finále vozí víc věcí jak já, podívej se na jeho náklad, kdyby to nepsal, tak bych vůbec nereagoval
pak nutil těžkou motorku v tématech o lehkejch, zase jsem reagoval
pak vysvětloval jak neumíme jezdit a proto potřebujeme lehký motorky, přitom téměř všichni kdo jezdí obtížnej sever, tak na ničem jiným než lehkejch motorkách nejezdí, proč asi ? to samý opravdová poušť, tam nikdo s takovým krámem nepojede
a proč ? protože to nejni tvrdá cesta, kde těžká motorka se směťákam nahoře nevad
no nic, zase zbytečný psát, protože hoši budou pořád mlet ty samý nesmysly dokola a dokola
no a proto jsem špatnej, že ty kraviny nežeru a nepoplácávám ho po zádech jak je dobrej, že dojel do maroka a do tunisu v tlupě s takhle vystavenou motorkou ?
Naposledy editováno 05.11.2022 11:29:32
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Vzhledem k tomu, že nebývám nejslabším jezdcem skupiny, tak fakt nemusím řešit každý gram a ladit těžiště. Naopak pomáhám s věcmi ostatním.
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
bot ve tvým seznamu jsem si nevšiml, kolik že váží ?
kdybys tam neměl ten kufr, tak bych řekl to je dobrý, ale takhle ? stan je jednou tak velkej pro dva než pro jednoho, u mě to moc na objemu neudělá, na hmotnosti 0,5kg
jinak do těch 2x42 brašen se vejdu ve dvou komplet se vším do albányje na 14 dní a to na podzim nebo na jaře a kdybys to měl jako já, tak tvoje holka nemusí vízt vůbec žádnou bagáž
jak jsem psal, brašny vadí jen vyjímečně a za snížený těžiště to stojí, ale těžko psát někomu kdo to nezná a ani to nevyzkoušel
když jsem jezdil lokálně na 120 kilový motorce a naložil to po vzoru ostatních nahoru, tak jsem nechápal co to je za hrůzu, pak jsem to hodil na bok a úplně jiná jízd, ačkoliv motorka vo 35 kilo lehčí a že bych někde neprojel a zdržoval to nehrozilo
spíš jsem čekal jak hoší padali a pořád se něco rychtovalo, pak to ti dva taky uvázali na bok a hned se zmenšil počet pádů a to podstatně, nechápu tu fóbii z toho že neprojedu
na první fotce bych je v případě nemožnosti projet s nima sundal, nebo to protlačil v druhý koleji kdyby to šlo, sundat nandat je otázka 20 sekund dohromady
první fotka po dešti bude pro cestovní motorky pěkně hnusnej úsek, tam to bude veselý kluziště a ten objezd taky
další fotky je normální cesta v horším stavu, nic hroznýho, normální balkánská mezi vesnicema, tam jedeš bez problémů, les je objezd, to je jasný, zase nic
na říčce nevidím taky nic hroznýho, úplně normální
máš nějakej horší brod, kameny, kde se nedá jet, jinak spadneš ? kamenitej přejezd ? lávový pole ? něco kde už měla afrika fakt problémy, nebo jezdíte jenom takovýhle lehký pasáže ?
poslední dvě fotky bych ani nepovažoval za brod, to je cesta trochu pod vodou a ještě v dobrým stavu
Naposledy editováno 05.11.2022 13:30:42
tyhle fotky patří do čurče birče, ne sem do vybavení
dej něco s nákladem v normálním terénu
tady je albányje ve dvou, explorery 2x42lt, 3 tejdny, teplý oblečení , jídlo na dva dny 4l vody zrovna jsme jeli obědvat po nákupu
jediný co je na pavouku je bunda navigátora, ta už se do vaku moc nevejde, jsou tam moje bunda i kalhoty a ve stínu je zrovna 30° takže jsem jen nalehko oblečenej
ještě jsem neviděl nikoho, kdo by spal venku, jedl venku, vezl stan a teplý oblečení a sbalil se do tak malých brašen jako já, takže asi k tématu
hele se dívám, že ten stal měl přes 4 kila, kvůli komfortu
takže asi s vybavením končím, protože vaše kecy jsou fakt nepodložený a zcela lichý
počkame na rimra, třeba bude soudnější
Naposledy editováno 05.11.2022 13:45:20
Ale začínám mít pocit, že jen a pouze tvá fotka je vždy drsný terén, ale jakákoliv jiná je vždy jen brnkačka. Zatím jsem od tebe nečetl, že bys komukoliv jeho fotku okomentoval, že to je zhruba to, co jezdíš ty.
Je zajímavé, že ten beton bereš jako plus. Přestože díky ostrým přechodům a slizkému dnu to je naopak tak trochu mínus oproti přírodnímu. Holt se pozná znalec v oboru
Naposledy editováno 05.11.2022 13:57:22
2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Naposledy editováno 05.11.2022 13:54:07
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
ZdendaZB píše: dal bys to jen s kufrem, ale vezeš loďák a stan v extra pytli, já už fakt nemám slov
Ano, to bylo myšleno jako reakce na to, že mi kufr musí vadit v jízdě a nelze s ním nic složitějších projet. Kdyby to byla ostrá jízda s plnou polní, loďák i stan bych stejně sundal - kvůli omezení rozsahu pohybu, nikoliv kvůli hmotnosti nebo těžišti.Naposledy editováno 05.11.2022 14:01:46
Ale jsem skaženej trapnou sibiří a tak vůbec. V africe a alpách je to fakt jiný, hlavně v tlupě
Naposledy editováno 05.11.2022 15:24:08
2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Jasně, ty a na supersportu a s brašnama, to ani jinak nejde. Ty seš vůbec takovej echtovní cestovatel, to všichni víme. Zkušenej a proto do toho můžeš kecat
Jí nic obtížnýho nemám natočenýho. Když to nenatočíš s boku a z perspektivy, ale jen z kamery tak se nic nepozná. Navíc tam nemám žádný pády a karamboly. Takže taková nuda taky díky lehký motorce s nízkým těžištěm.
A to nejdrsnější už vyložil Jaro.
Co to vybavení ? Zase se budou řešit mastodonty na mizernejch cestách ?
Naposledy editováno 05.11.2022 19:06:17
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
ZdendaZB píše: To co jel Vilém je úplná normálka, nic extra. Nebo to máme považovat za fakt obtížnej terén ?
……,,
Jí nic obtížnýho nemám natočenýho.Když to nenatočíš s boku a z perspektivy, ale jen z kamery tak se nic nepozná. Navíc tam nemám žádný pády a karamboly.
Aneb jak být konzistentní v posuzování cizí a vlastní tvorby
Nabízel jsem to betonové korýtko ve formě videa, jen že ho sem ale neumím vložit. Prý to je brnkačka pro XRV, natož pro 701, takže není zájem Zdenda by to určitě dal i na Tigeru, protože ten je o 10 kg lehčí než XRV
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 92 | Dnes v 13:19 Eso_Rimmer |
HuSiKeWaNa kopie HQ701 je tady Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | Včera v 14:11 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |