*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
Milan1963 píše: Sema> Psal jsem na JB. Proti je krátká dovolená. Cesta na Gibraltar je na 3 týdny, a tolik dovolené ,pokud budu dělat kde dělám, mít vcelku nebudu. Uvidíme...
vyuzij motobox...motorku ti dopravi do spanelska na nih a ty priletis...pojezdia a nechas si ji poslat zpet...cenove srovnatelne jako kdyz to odsedis
Béďa17 píše: Zdravím.Tak bastl SOUTĚŽÁK zase trochu pokročil.
Béďo, za mě super stroj na blbnutí. Moc mě bavil na podzimní, když jsem si ho zkusil.
Připomněl mi dávná léta, kdy jsme podobných strojů měli spoustu a poznávali na nich co funguje a co ne.
Co se týče burz, tak občas na nějakou zavítám, ale jak píše elevator, spíše na tu klobásu a pokec.
Jsou to vesměs hrabáky věcí, který jsem běžně vyhazoval
a mají to ještě za cenu přesahující moji ochotu to za to dát.
Ale co je doma, to doma je, asi mi to stačí na to co potřebuju minimálně do doby,
dokud na motorku vylezu.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Verdom píše: Sema> Je to paradox, dnešní možnosti jsou oproti historii někde jinde a přesto jsou díly horší a horší. Ale myslím, že se pak najde někdo jako třeba u stadionů Dvořák , že bude nechávat některé problematické díly dělat tady a ne v Indii a kvalitu dostaneš, jen jí holt zaplatíš.
To uz delaji kluci z Jawatechu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Verdom píše: Sema> Je to paradox, dnešní možnosti jsou oproti historii někde jinde a přesto jsou díly horší a horší. Ale myslím, že se pak najde někdo jako třeba u stadionů Dvořák , že bude nechávat některé problematické díly dělat tady a ne v Indii a kvalitu dostaneš, jen jí holt zaplatíš.
Poptávka určuje nabídku. Většina renovovaných Jaw je ve výsledku statický exponát nebo vyjede 2x ročně. Proto tihle "renovátoři" nepotřebují kvalitní díly, a většinou rozhoduje cena v rozpočtu renovace. U Stadionů je poptávka po kvalitních dílech kvůli závodům, které jsou zatím v kurzu. Stejné jako u Pionýrů jejich cross a silniční závody. Zmíněný Jawatech jde správnou cestou. Je to pro lidi co chtějí na Jawách jezdit a ne je mít v obýváku. Etovar umí také kvalitní díly.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Verdom píše: elevator> Ono díky NC strojům spousta dílů jde včetně ozubených kol udělat v každé druhé nástrojárně. Etovar je taky super. Měl jsem strach, že po smrti Mirka Touška to tam skončí, ale táhnou káru dál. Jawatech taky pecka, od Grošáka a Vomiho už jsme pár dílů taky montovali a nemají chybu. Škoda, že si pod patronaci sama Jawa nevezme výrobu a prodej kvalitních dílů. Když to slušně živí poměrně dost lidí, dokud je poptávka, měli by to chytit za pačesy. Kupovali jsme teď pár věcí z Partdecku a taky se tam dá sehnat dobrý kus. Je to prostě o hledání, nacházení a přebírání no.
S výrobou dílů na staré typy propásla Jawa příležitost. To mělo přijít tak před 10-15 lety, když začal zájem o Kývačky, Panelky. Taky se tehdy renovoval téměř každý stroj i v pěkné patině. Dnes se naštěstí patinové stroje cenní více jako renovované a přístup k renovacím je taky už jiný. Přirozeně tady proběhne generační výměna veteránistů a ne každý mladý touží po renovaci Jawy, protože jeho dětství budou 90ky a výše, kde již figurují zahraniční stroje. Je to vidět už nyní, když velká poptávka po japonských strojích z přelomu 80/90. let. Sny tehdejších kluku nebo mladých tatínků. Z tohoto období může Jawa nabídnout jen svůj evergreen 638/639/640 na které je to s díly také bída. Mimochodem zajímavé slovíčkaření u dílů z pohledu FIVA. V kodexu FIVA se píše, že replika je díl, který vyrobil původní výrobce, konstruktér nebo zhotovitel. Vše ostatní je KOPIE. U nás bohužel došlo ke vztažení slova replika na vše co se na Jawy všude možně vyrábí nebo dodává ze zahraniční (Turecko, Indie). Asi by to neznělo tak veteránisticky, když bych se chlubil precizní renovací historického motocyklu, kde bych říkal, že je stroj z poloviny kopie A přitom je to každá druhá renovace Kývačky, Panelky - blatníky, kastlíky, sedla, světla, řidítka atd..2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Tato problematika se týká hlavně Jaw a ČZ, na zahraniční stroje vyrobené např. ve 40. a 50. letech,které se sem nedovážely a nic tady k nim není se díly v podstatě neseženou. Takže zbývá zahraničí anebo - vlastní výroba. Ve finále je to stejné : stroj je původně - kompletní, tak se otestuje.
A vzato do extrému - kdyby nebyly repliky dílů, tak dvě třetiny péráků, kývaček atd. dnes nejezdí, protože kde by se ty původní díly stále braly ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Milan1963 píše: elevator> Jako testační komisař k tomu můžu dodat jen to, že testovatelný stroj musí odpovídat stavu, v jakém vyjel z továrny. A to z 99 % odpovídá. Použil-li majitel díly indické či originál Jawácké, nezjišt'ujeme. Ono ani kolikrát není jak to zjistit. Stroj je v laku, chromu, vypadá původně ( tedy i po renovaci ) a nám tedy nic nebrání ho otestovat.
Tato problematika se týká hlavně Jaw a ČZ, na zahraniční stroje vyrobené např. ve 40. a 50. letech,které se sem nedovážely a nic tady k nim není se díly v podstatě neseženou. Takže zbývá zahraničí anebo - vlastní výroba. Ve finále je to stejné : stroj je původně - kompletní, tak se otestuje.
A vzato do extrému - kdyby nebyly repliky dílů, tak dvě třetiny péráků, kývaček atd. dnes nejezdí, protože kde by se ty původní díly stále braly ?
Milan1963 píše: elevator> Jako testační komisař k tomu můžu dodat jen to, že testovatelný stroj musí odpovídat stavu, v jakém vyjel z továrny. A to z 99 % odpovídá. Použil-li majitel díly indické či originál Jawácké, nezjišt'ujeme. Ono ani kolikrát není jak to zjistit. Stroj je v laku, chromu, vypadá původně ( tedy i po renovaci ) a nám tedy nic nebrání ho otestovat.
Tato problematika se týká hlavně Jaw a ČZ, na zahraniční stroje vyrobené např. ve 40. a 50. letech,které se sem nedovážely a nic tady k nim není se díly v podstatě neseženou. Takže zbývá zahraničí anebo - vlastní výroba. Ve finále je to stejné : stroj je původně - kompletní, tak se otestuje.
A vzato do extrému - kdyby nebyly repliky dílů, tak dvě třetiny péráků, kývaček atd. dnes nejezdí, protože kde by se ty původní díly stále braly ?
Já bych ještě doal, že je možnost mít věc upravenou a schválit ji v kategorii upraveno v době...
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Sema píše: Já Jawu nejspíš prodám. Jen bych ji rád předtím zprovoznil, což jsem dosud (zcela ostudně, přiznávám) neudělal.
Modrou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Sema píše: Já Jawu nejspíš prodám. Jen bych ji rád předtím zprovoznil, což jsem dosud (zcela ostudně, přiznávám) neudělal.
Myslím, že ji za dobře prodáš. Doba tomu zatím přeje a kupci jsou. Uvidíš jen po téhle zmínce kolik ti přijde zpráv1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Kafi píše: Modrou?
Jojo, já už jinou nemám.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Sema píše: Kafi> Už dávno ne.
a proc ortel nad Modrou?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
elevator píše: Nemám nic proti replikám na testovaných strojích, pokud jsou repliky přiznané tzn označené. To se bohužel u nás nedělá. Jak pak poznají další generaci vlastníků těchto renovovaných strojů co je původní a co novodobý díl - kopie? Nepoznají. Při prodeji se taky o tom moc nemluví, protože zástupnost replik dnes už snižuje prodejní cenu.
Jako patina je fajn, ale nedá se věřit ani vlastním očím.
Tahle čechie je z poloviny replika, díly postařený v různých chemikáliích tak, abys to nepoznal.
Lak různě pastama a šmirglem či šábrem orvanej opět tak, aby to vypadalo jak má.
U kejvačky za pár kaček se s tím nikdo zabývat nebude (zatím), ale tady ti to hodí dost tisíc k dobru a to stojí za tu práci.
Verdom píše: Jako patina je fajn, ale nedá se věřit ani vlastním očím.
Tahle čechie je z poloviny replika, díly postařený v různých chemikáliích tak, abys to nepoznal.
Lak různě pastama a šmirglem či šábrem orvanej opět tak, aby to vypadalo jak má.
U kejvačky za pár kaček se s tím nikdo zabývat nebude (zatím), ale tady ti to hodí dost tisíc k dobru a to stojí za tu práci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Sema píše: Verdom> Hm, to bych rozhodně neřekl, že je to takto umělé. Zajímavé, co všechno jde udělat.
A prý se to dělá tak, že se ten nový díl hodí na nějaký čas do hnoje a chytne to pak tu správnou patinu působením těch organických látek