najde se tady někdo, kdo má přímý porovnání těhle 2 strojů? Mám roupy a i když jsem původně mířil úplně jinam, zavadil jsem o tohle a docela se mi to líbí, až na ten motor od čínskejch dětí, nicméně počítám, že pokud to má najeto 50 a víc, tak to dělali děti, který nikdo nebil a složili to zřejmě dobře. O co mi jde, jel jsem na F900R, příjemná motorka až na ten děsivej tablet, ale chcípnul bych na skrčený nohy, nejsem žádnej čahoun 185 cca, ale po půl hodině mě ty skrčený nohy štvali tak, že jsem to rád vrátil. Je ta 800 stavěná taky tak? Jsem zvyklej na vzpřímenej posaz a sotva dosáhnout na zem, ten předklon bych asi přežil, ale ty nohy fakt ne. Je fakt, že jsem na tom jel tak jak jsem přijel, mám vysoký krosový boty, to by mohla bejt část problému, ale ne celej. Mezi R a S zrovna v tomhle rozdíl asi nebude.
Díky za Vaše postřehy.
milonovo píše: ... přes ten konektor se dá připojit nabíječka? Ten protikus k tomu se dá normálně koupit?
Nabíječka se připojit dá, ale samotný konektor nestačí. Elektronika motorky asi 10-12 sekund po vypnutí zapalování zásuvku odpojí, pokud v ní není nějaký odběr, např z nabíječky USB do telefonu. Po dobití telefonu a poklesu odběru proudu zase odpojí.
Abys mohl použít nabíječku do zásuvky na fotce, potřebuješ nabíječku se signálem pro CAN-BUS, aby motorka zásuvku aktivovala. Některé modely OPTIMATE nebo CTEK to umí.
Naposledy editováno 24.01.2023 21:54:03
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
Předchozí majitel tvrdil, že to nemá klasickej palivoměr, jen hladový oko, což jsem měl u Xmota taky tak, tady to ale na displeji vypadá, že by tam bejt mohl. ( Tady se údajně rozsvítí oko a začne to ukazovat vzdálenost a prej to funguje dobře) na druhou stranu, našel jsem tady z roku 2006 článek, kde u motorky s cca 4tkm to píšou jako vadu, že nefunguje a byť je ten díl dost napikaču, fakt to kolabovalo už takhle nový? V BMW se na tohle nemá cenu ptát
Dělali jste někdo nějaký úpravy, co se týká směsi? Zahraniční zdroje se shodujou, že je to chudý, což jsem řešil už u toho jednoválce a stálo to za to. Ne kvůli číslům, nebo grafům. Po úpravě za pár korun mnohem hladší chod, nevadily tomu konstantní otáčky, nestřílelo to tolik do vejfuku, nehřálo se to tolik, no a spotřeba paradoxně spadla o nějaký drobný. Zůstal mi doma takovej element, ochcávající teplotu nasávanýho vzduchu s vlastní teplotní sondou, což je sofistikovanější řešení, než odpor co simuluje konstantní teplotu, mělo by to simulovat vždycky o určitej počet stupňů míň, proti aktuální teplotě. Nepoužil jsem to, protože jsem tam nakonec dal vstřik s o chlup větším průtokem, ale reakce na to jsou pozitivní.
Zatím jsem zjistil, že čidlo pro teplotu nasávanýho vzduchu je stejný, vstřiky taky, takže mě napadá
Našel jsem, že i u nás si někdo dával na 1150 vstřiky z 1200, takže to funguje všude stejně řekl bych. Vstřiky jsou tady taky stejný, jen 2, takže odpadá problém jaký, to už vyzkoušený mám.
Naposledy editováno 28.01.2023 16:16:37
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
Proběhla na tom co prodávají nějaká modifikace, nebo je to pořád stejnej šunt? Protože pak nemá smysl o tom uvažovat. Základ ale je, jestli to standardní palivoměr má mít. Zkusím projet nějaký videa. Ten trik se zapalovačem je dobrej, ale ne každýmu pomohl.
dodatek: I když, je to označené "OE", tedy funkce za příplatek, takže možná ne každý kus to umí zobrazit. Pokud ne, možná by to šlo diagnostikou aktivovat, podobně jako ASC a jiné funkce.
Naposledy editováno 28.01.2023 18:19:48
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
Navíc jsem koukal, že verva už je dokonce e10, no fujtajbl...Eurooil je snad ještě v pořádku.
Naposledy editováno 28.01.2023 18:21:14
1) Verva by prý neměla obsahovat biolíh, ale ETBE a to by mělo být OK.
2) Moje motorka je z roku 2006 a palvoměr funguje, pásek má asi originál.
3) Při delším ustájení (zimní pauza, ...) mít zaplavenou plnou nádrž, pak prý pásek přežije.
Naposledy editováno 28.01.2023 18:27:55
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
Jsou návody, jak nahradit pásek plovákem u starších jednovačkových GS, viz www.r1200gs.info
milonovo píše: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=51417&act=moto-denik-detail&ddid=70910 tak abysme v tom zase neměli tak úplně jasno vypadá to, že je to věc výbavy na přání.
Přesně tak. Já ho taky nemám, a nehroutím se z toho. Při nějakých cca 80 zbývajících km to začne ukazovat dojezd na zbytek paliva v nádrži, což je rezerva dostatečná. Najet se dá +- 250km, tak i podle toho se můžeš řídit... mě to bohatě stačí takhle
Naposledy editováno 29.01.2023 17:20:04
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
První dojem? Z Xmota mě bolela prdel, což šlo eliminovat vhodnou volbou trasy a vyhejbáním se dlouhejm nudnejm úsekům, tady všechno ostatní. Je to asi první motorka, kde bych chtěl quickshifter, pokud spolu zůstaneme. Ten posaz je nakonec o chlup horší, než se zdá na místě, ale to bych ještě dal, nicméně 50km a tu spojku už prostě mačkat nechceš, byť se na místě nezdá až tak tuhá. Navíc, byť to nemá žádný mapy, nebo asistenty, má to takový 3 základní polohy, do 5 tisíc, do 7 a zbytek, přičemž samozřejmě zbytek je nejvíc nejlepší a návykovej, takže pokud chce člověk trochu držet tempo a užívat si, tak prostě musí řadit celkem často. Možná není ideální poloha páčky, ale nejsem si jistej, jak moc půjde upravit, aniž by škrtala o kapotáž. Předesílám, že nejsem žádný tintítko a celkem s předstihem jsem začal mačkat kroužek a klikovat, abych nebyl úplná lemra. Už jsem sundal tankvak, sice vypadal jak pěst na oko, ale z praktickýho hlediska jsem si říkal, že nějakej odkládací prostor by se hodil, no ale tenhle ne, když se člověk chce trochu hejbat a možná by si trochu ulevil, když se přikrčí na nádrž a pokrčí ruce. No a poslední věc je krk, ten asi budu muset nějak rozhejbat, to že není příjemný čumět nahoru, fajn, ale v ostřejších zatáčkách třeba na Šternberku do kopce už jsem ho nemohl dostat do polohy, abych do tý zatáčky pořádně viděl. Zajímaly by mě postřehy od Vás, co jste na tom jezdili, jestli jsem úplně mimo a srágora, nebo jestli si to dalším ježděním sedne, nebo je to prostě vopruz bike :)
1 reakcí na tento příspěvek F800R vs F900R
Takže:
Hodná motorka - bez debaty
Jede to - docela jo
Maskuje rychlost - dost výrazně. Běžně tam mívám o cca 40-50km/h víc, než bych čekal.
Quickshifter za mě netřeba, spojka jde krásně dvěma prsty, a není vůbec tuhá, nebo aspoň mě to teda nepřijde nijak tragické. Jo, po delší vyjížďce cítím levé zápěstí, ale to jsem tak měl i na předchozí motorce... co se převodovky týká, krom prvního kvaltu tam ty ostatní padají tak nějak intuitivně a samy, navíc si myslím, že čtyřka, pětka a šestka jsou dost "do dlouha" - hlavně šestka, kterou, pokud se chci pohybovat v horním spektru otáček (čti od cca 4.500-5.000, jojo, omezovač je nastavený na 8.600....), skoro nemám šanci zařadit tak, abych se pohyboval ještě přijatelnou rychlostí.
Úložnej prostor, pokud nechceš vozit batoh, by mohl vyřešit QBAG na sedlo, mám ho v galerii u svého stroje, mrkni. Celkem se mi osvědčil. Jinak je úložnej prostor tragédie = vůbec žádnej.
Posaz, rozhled, prostor a pohodlí je silně individuální. Já jsem cca 180cm, 90kg, relativně konfekční postavy, tzn. ruce a nohy dlouhé tak nějak přiměřeně výšce. Do nějakých 160 vůbec zalehávat nemusím, tudíž ani nemám problém s krkem, nebo koukáním do zatáček. Po prvních pár vyjížďkách mě bolely ruce, nebyl jsem zvyklý na tu polohu, ale to vždycky do čtvrt hodinky přešlo, a teď už bez problémů...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Naháč se zátahem v nízkých otáčkách... [1, 2] KTM Duke 690, BMW F 800 R | bjj_ | 58 | 16.9.2024 v 15:06 Smog_Phantom |
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R | QuincyMax | 29 | 20.1.2024 v 16:06 dracek117 |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
BMW F 800 R zadní nosič/držák top c... BMW F 800 S, BMW F 800 ST, BMW F 800 R, BMW F 800 GT | petrosolsobě | 2 | 23.7.2023 v 13:51 petrosolsobě |
Čep brzdové páčky F 800 R 2009 BMW F 650 GS, BMW F 800 GS, BMW F 800 R | Vitor | 6 | 16.6.2023 v 10:11 Vitor |