chtel bych vas pozadat o radu pri vyberu prvni vetsi motorky. Mam 38 let, 184cm, 84kg, predchozi zkusenosti jen pionyr, par jizd 125ccm, motoskola pred 20 lety na jawe 350, no a asi 3 roky mam vetsi skutr Malaguti 200ccm.
Rozhoduji se mezi Hondou CL500 a Moto Guzzi V7. Tahne me to ke Guzzine, nova se ted prodava za 200 tisic, ale je to uz s vyssim vykonem a 850ccm motor. Tak si rikam, jestli to neni na prvni vetsi moto moc a jestli to i kvuli omezenemu ridicaku skrtit na 35kw?
Idealni by byla predchozi generace V7, ktera mela 38 a i 35kw, ale v inzeratech za ni chteji nesmysl. Jako davat 170 tisic za 8 let stare moto co ma kdovi co za sebou a kdyz nova stoji 200? Ja ty lidi asi nechapu.
No a volbou rozumu jsem nasel Hondu CL500. I se mne celkem libi, ma vykon i pro muj ridicak, pro zacatecnika asi vhodny stroj. Jen resim mou vysku 184cm, at na tom nevypadam blbe.
Dale me zaujal i RE Scram 411, ale jen jednovalec a obavam se, ze ten uz je fakt slaby.
Tak co myslite? Jit do V7 a treba ji uskrtit na 35kW a nebo radeji vzit vhodnejsi moto pro zacatek cl500?
Budu rad a diky za jakoukoliv radu a komentar. Mejte se.
Za prvé na Tebe aspoň koukne někdo kdo učí jezdit a mohlo by to to třeba i pomoct, za druhé to nestojí svět ani to netrvá dlouho a nemusíš psát testy, jen to odjezdis..
Ono to seskrceni o 2kW taky nebude zadarmo, to už ty papíry vyjdou levněji..
A do 40kW to fakt do začátku silné nebude, toho bych se vůbec nebál..
1 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Proti té Hondě to je jiný vesmír, ty stroje se snad více lišit ani nemohou. A nemyslím to zle, určitě je ta Honda dobrá motorka. Ale asi si nesedneš v cíli výletu na patník s myšlenkou jak jsi si to užil a nebudeš na ni koukat jaká to je kočka...
Jako první velká moto není kategorie 35kW a do 200kg oblíbená náhodou. Už to jede, ale netrhá ruce, už to něco uveze, ale nemusíš s tím bojovat... a až tě to omrzí, popojedeš...
1 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Rozsireni ridicaku a s tim spojene jizdy asi budou rozumna varianta.
Ale nejedna se mne o 2kw, ktere byly u starsi V7, to jsme se spatne pochopili. Nova V7 850 uz ma totiz 48kW a to je nad cim jsem premyslel, jestli to uz neni na prvni vetsi moto precejen moc. V tom se mne prave libila ta starsi V7, ktera mela 35 nebo 37kw.
Jinak ano, zkousel jsem sednout na hodne motorek a prave u te V7 se mne dostavil ten pocit jo, to je ono, ta byla vyrobena mne na miru... i kdyz jsem to podle parametru necekal, velikostne mne sedla a neberte to blbe, strasne mne slusela. A kdyz mne ji na motosalonu nakopli, bylo to proste tam.:)
Jinak Mario, neber to prosim nijak zle a osobne, ale 8 let stara motorka a navic dovezena z Italie, oproti nove by tam mel byt prodejni rozdil mnohem vic nez 60 tisic, i kdyz tam mas treba nejake doplnky navic. Chapu, ze ty ceny jsou v inzeratech takove a ze prodavajici jsou radi, ze si drzi cenu. Ale vzhledem k cene nove masiny nechapu, ze ceny ojetych nejsou nizsi a ze se to nekomu vubec vyplati koupit. I kdyz otazka jaka je realita, nektere inzeraty jsou vystavene pekne dlouho a majitele si dal stoji tvrdosijne za svym.
K ceně, nevím jak to má Guzzi, ale třeba Duke 790 od 2023 je za neuvěřitelně zajímavou cenu, akorát je komplet čínskej. Což je otázka osobních preferencí, ale nedivil bych se, kdyby si ty starší modely držely cenu.
Včera tady byl článek o Triumphu, kde tady vymysleli, co všechno se dá ošulit, aby to bylo na oko levnější.
A těch 48kw se vůbec neboj, nebude to moc, to škrcení bude stát podobně jako rozšíření.
Naposledy editováno 05.10.2023 06:46:42
A ne každý také prodává proto, že existenčně musí. A ano, také si myslím, že Guzzi se prodává jinak, než jetý univerzální japonec...
Tady je dovezená skoro každá druhá motorka, ne-li ještě víc. I proto jsem chtěl vědět o bývalém majiteli co nejvíc. Byť u 2 a půl roku staré mašiny s 9000km to ještě není takový problém, než když dotáhneš mašinu 10+ a bůhví co je na tachometru a v těle té mašiny...
Pokud nejsi vyloženě jelito tak tě obě moto z nadhozeného výběru přestanou po půl roce ježdění bavit. Není to o výkonu, je to o tom že obě motorky jsou konstrukcí postavené na teď módní vlně "oldschool" (hlavně ta CL500). Najedeš 1000km, otrkáš se, začneš trošku víc tahat za plyn a zjištíš že obě motorky jsou udělané na "rozumné poježdění", brm brm krajinou No a přiznejme si, kdo z nás kdo to teď čte za to občas nevezme?
Druhá věc, máš A2 - pořiď si motorku s výkonem A2. Žádnou chuděru škrcenou, která je původně vyrobena s jinými parametry a kvůli úřednímu šimlu zparchantěna.
Vyprdni se teď dokud jsi ještě "mladý" na fotrovské motorky s pérama na kyvce. Všude budeš o 1/4hod. později než ostatní na normálních strojích.
Šáhni po naháči. Jen kousek vedle CL500 je se stejným motorem, ovšem podstatně jinou konstrukcí podvozku CB500F. Sám si rozhodni, podle své finanční síly, jestli novou, hezčí s USD vidlí a dvěma kotouči, nebo starší s klasickou vidlicí a jedním kotoučem. Tak jako tak, časem si rozšíříš řidičák na velké A a bude logicky následovat posun ke strojům kde tě budou limitovat jině ukazatele než je úřadem stanovený limit kW.
Ještě k tomu RE 411 Scram, pokud tě lákají i jiné povrchy než je asfalt.
1 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
1 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Na CL500 jsem nejel, na V7 nekolikrat a mozna je to pro tuhle kategorii standart, ale - nejede to (ok), nebrzdi to a hlavne to netlumi, podvozek je podle me zalostnej. Ale dost mozna na tom bude CL stejne. Doporucil bych zaradil do vyberu Triumph Bonneville T100. Motorka o parnik jinde, samozrejme trosku i cenou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Tady v příspěvku č.27 jsi napsal: Nevýhoda novej prevodovky je paradoxne pridaný 5 stupeň. Je tam úplne zbytočne!
No a testeři zde na ni naopak pějí ódy na radost. Citace z článku: Oproti prvním třem převodovým stupňům jsou kvalty od čtyřky výš už náležitě delší, umožňující plynule využít velkou porci dvouválcového zátahu. Už při jízdě v nižších otáčkách poznáte výhodu kvaltu navíc. Starší verze snesla na pětku už klidně 60 km/h, ale v rychlostech přes stovku už jako by byla zbytečně vytočená. Šestka u nové generace se naopak chytá až ve vyšších rychlostech (při 80 km/h točí cca 3000 ot.), takže v „bublajícím pásmu“ lze vydržet do mnohem vyšších rychlostí než dříve.
Jako člověk co neměl možnost přímého srovnání bych si po přečtení článku myslel že v 6st. převodovce (pokud nebyla přepracována celá) byly změněny alespoň převody 4 a 5 (ze satrší 5st.přev.) a doplněna 6-tka která je lehčí-rychlejší než 5-tka ze starší 5st.přev.
Ty to ale popisuješ tak že 5-tka ve staré 5st.přev. = 6-tka v nové 6st.přřev.
1 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7
2 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7
kovosrotmorava píše: MarioV2> Jak je to prosím s tou 6ti st. převodovkou u V7II?
Tady v příspěvku č.27 jsi napsal: Nevýhoda novej prevodovky je paradoxne pridaný 5 stupeň. Je tam úplne zbytočne!
No a testeři zde na ni naopak pějí ódy na radost. Citace z článku: Oproti prvním třem převodovým stupňům jsou kvalty od čtyřky výš už náležitě delší, umožňující plynule využít velkou porci dvouválcového zátahu. Už při jízdě v nižších otáčkách poznáte výhodu kvaltu navíc. Starší verze snesla na pětku už klidně 60 km/h, ale v rychlostech přes stovku už jako by byla zbytečně vytočená. Šestka u nové generace se naopak chytá až ve vyšších rychlostech (při 80 km/h točí cca 3000 ot.), takže v „bublajícím pásmu“ lze vydržet do mnohem vyšších rychlostí než dříve.
Jako člověk co neměl možnost přímého srovnání bych si po přečtení článku myslel že v 6st. převodovce (pokud nebyla přepracována celá) byly změněny alespoň převody 4 a 5 (ze starší 5st.přev.) a doplněna 6-tka která je lehčí-rychlejší než 5-tka ze starší 5st.přev.
Ty to ale popisuješ tak že 5-tka ve staré 5st.přev. = 6-tka v nové 6st.přřev.
Ano, udělali něco zcela jiného. A jak je ten motor docela tahavý, nebo spíše nemá tak tvrdou charakteristiku, tak tam tu novou 5ku vlastně nepotřebuje. Krok mezi 4-5-6 je malý a ten motor prostě tolik stupňů nepotřebuje. Ano, obvykle u levných aut bývala 5 stupňová převodovka trest pro ty, co zvolily slabší motor. Ale tady je to naopak - tento motor tolik převodů vůůůbec nepotřebuje. A ano točí v tom brblavém pásmu 80-100 na 6ku prakticky stejně jako stará převodovka na 5ku. Mně tam ten nový kvalt trochu přebývá a že se to sbírá na novou 5 trochu lépe? Stejně když chci výkon, musím nad 5000 otáček a to znamená za 4. A jsem tam kde byla stará Breva nebo V7. Obvykle to za městem při normální jízdě na tu 4 co tam mám roztáhnu na 80-90 a pak to odřadím na 5 a po krátkém okamihu ihned dávám při 90-100 6ku. Když se podíváš do výpočtu převodů co jsem si udělal (jsou tady ke stažení v XLS), tak opravdu mííírně zkrátili první 3 rychlosti, ale opravdu mírně, a 4 i 5 nechali. A tu další rychlost prdli mezi starou 4 a 5 aby mezi nimi zmenšili přeskok. Ne nahoru aby se snížili cestovní otáčky! Poslechově (teda jestli v 130-160 se dá ještě tvrdit, že je slyšet motor) a pohledově to totiž na 6 stále dost točí. 100% tady má pár lidi papíry na náklaďák, tam se celkem běžně přeskakují kvalty, já to občas dělám s novou 5kou u V7 II taky.
Důkaz místo slibů, motor 3000/5000 ot/min = rychlost na nejvyšší kvalt:
Breva 750 = 74/124km/h (5)
V7 (Classic) = 74/124km/h (5)
V7 II = 77/129km/h (6) - na stejné otáčky jede rychleji nebo mírně méně točí (rozdíl v "malých" procentech)
V7/V9 (853cm3 E5) = 80/134 (6) - ještě o kousíček delší převody (ale mašina dost přibrala, takže i přes vyšší výkon pocitově malý skok proti V7 II)
V85 (Euro5) = 77/129 km/h (6) - sranda, krok zpátky - mírně kratší převody, ale motor je nastaven na nejvyšší výkon a omezovač i maximální výkon má také asi o 1000 ot/min výše, také s přehledem nejživější malý blok co kdy dělali. Převodovkou prostě podpořili motor aby se snáze vytáčel.
Změna v řádu km/set otáček, pro 95-99% motorkářů nepostřehnutelná. Stará pětka se sbírala o pár km dříve (jestli teda starší vstřikování vůbec drželo krok s modernějším - troufám si předjímat, že spíše ne - až tak je najetý nemám) a taky při 130 točila o pár set otáček víc.
Co je určitě bonus V7 II, nová převodovka je masivnější a hladší. Zjevně již připravovaná pro motor 853cm3 a jeho točivý moment. Má větší životnost, než starý 5ti kvalt. Protože už jezdí Guzziny s touto převodovkou na kterých někdo najel 260 000km!!! A starý pětikvalt někdy začínal hučet na nejvyšší rychlost již po 60 000km...
Starší motor 744cm3 ještě nemá lisovanou kliku ale je to jednodílný výkovek. Nové V7 s motorem 853cm3 a V9 jo, a to se mi nelíbí. Prý V85 TT má stále jednodílnou, kvůli vyššímu výkonu a potenciálnímu namáhání, nemám ověřeno.
Naposledy editováno 06.10.2023 23:20:20
1 reakcí na tento příspěvek Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Za mě MG je nádherný stroj Honda na počátku zmíněná je hnus fialovej: Správný motocykl má mít kulatý budíky a světlo, chromovaný roury
Metal_Heart má například Moto Guzzi V7 Classic (2011) - to je nádhera. Pokud chceš výletit a ne jezdit tourist trophy a nebo brousit koleno tak jdi do něčeho podobného. Bude ti to brblat pod prdelí a budeš spokojenej a je jedno jestli je ti 38 nebo 25. Já byl spokojenej i z jízdy na fichtlovi, z jízdy na skútru, z jízdy na BMW F800 a teď z R1200R, tj 3KW, pak 11KW, pak 62,5 a teď 80 kilowatt. Jediný k čemu využívám těch 80kw je to, že když(a to je v mém případě dost často) jezdím na výlety pozdě, protože hlídám a tak pak když potřebuju někoho předjet tak zatahnu za heft a vlaju za řidítky a dám si 3-4 auta. Jinak jezdím furt stejně- 55-110
Naposledy editováno 07.10.2023 12:04:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Na CL totiž Honda nechala starou vidlici RWU (klasická konstrukce) a hlavně jednokotoučovou brzdu s dvoupístkem. Tuhle konfiguraci jsem měl na svým CB a co se brzdy týče, byl tam prostor ke zlepšení.
Nový F i X mají lepší USD vidlice a hlavně dvojitej kotouč a je znát rozdíl. Plus třeba i přístrojovky s otáčkoměrem jsou fajn a zadní tlumení s centrálem je o něco lepší než twin, ale to v běžný jízdě spíš nepoznáš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli Leoncino 500 trail vs Moto ... [1, 2, 3] Moto Guzzi V7 Stone, Benelli Leoncino 500 Trail | wazan | 66 | 25.9.2024 v 11:59 yronesv |
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 13 | 26.7.2024 v 14:19 combust |
Moto Guzzi V7 - zadní tlumiče [1, 2] Moto Guzzi V7 Stone | oldyno | 43 | 12.10.2023 v 21:18 dzonnek |
Moto Guzzi V7 III - Plexi Moto Guzzi V7 Stone | SPAX | 0 | 23.8.2022 v 09:41 SPAX |
Pohodová motorka na výlety Royal Enfield Interceptor, Moto Guzzi V7 Stone, Moto... | Peter_96 | 29 | 12.6.2022 v 15:51 Peter_96 |