Téma: Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Ahoj vsem,
chtel bych vas pozadat o radu pri vyberu prvni vetsi motorky. Mam 38 let, 184cm, 84kg, predchozi zkusenosti jen pionyr, par jizd 125ccm, motoskola pred 20 lety na jawe 350, no a asi 3 roky mam vetsi skutr Malaguti 200ccm.
Rozhoduji se mezi Hondou CL500 a Moto Guzzi V7. Tahne me to ke Guzzine, nova se ted prodava za 200 tisic, ale je to uz s vyssim vykonem a 850ccm motor. Tak si rikam, jestli to neni na prvni vetsi moto moc a jestli to i kvuli omezenemu ridicaku skrtit na 35kw?
Idealni by byla predchozi generace V7, ktera mela 38 a i 35kw, ale v inzeratech za ni chteji nesmysl. Jako davat 170 tisic za 8 let stare moto co ma kdovi co za sebou a kdyz nova stoji 200? Ja ty lidi asi nechapu.
No a volbou rozumu jsem nasel Hondu CL500. I se mne celkem libi, ma vykon i pro muj ridicak, pro zacatecnika asi vhodny stroj. Jen resim mou vysku 184cm, at na tom nevypadam blbe.
Dale me zaujal i RE Scram 411, ale jen jednovalec a obavam se, ze ten uz je fakt slaby.
Tak co myslite? Jit do V7 a treba ji uskrtit na 35kW a nebo radeji vzit vhodnejsi moto pro zacatek cl500?
Budu rad a diky za jakoukoliv radu a komentar. Mejte se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7

6.10.2023 v 23:16 | Nahoru | #1

kovosrotmorava píše: MarioV2> Jak je to prosím s tou 6ti st. převodovkou u V7II?
Tady v příspěvku č.27 jsi napsal: Nevýhoda novej prevodovky je paradoxne pridaný 5 stupeň. Je tam úplne zbytočne!
No a testeři zde na ni naopak pějí ódy na radost. Citace z článku: Oproti prvním třem převodovým stupňům jsou kvalty od čtyřky výš už náležitě delší, umožňující plynule využít velkou porci dvouválcového zátahu. Už při jízdě v nižších otáčkách poznáte výhodu kvaltu navíc. Starší verze snesla na pětku už klidně 60 km/h, ale v rychlostech přes stovku už jako by byla zbytečně vytočená. Šestka u nové generace se naopak chytá až ve vyšších rychlostech (při 80 km/h točí cca 3000 ot.), takže v „bublajícím pásmu“ lze vydržet do mnohem vyšších rychlostí než dříve.
Jako člověk co neměl možnost přímého srovnání bych si po přečtení článku myslel že v 6st. převodovce (pokud nebyla přepracována celá) byly změněny alespoň převody 4 a 5 (ze starší 5st.přev.) a doplněna 6-tka která je lehčí-rychlejší než 5-tka ze starší 5st.přev.
Ty to ale popisuješ tak že 5-tka ve staré 5st.přev. = 6-tka v nové 6st.přřev.



Ano, udělali něco zcela jiného. A jak je ten motor docela tahavý, nebo spíše nemá tak tvrdou charakteristiku, tak tam tu novou 5ku vlastně nepotřebuje. Krok mezi 4-5-6 je malý a ten motor prostě tolik stupňů nepotřebuje. Ano, obvykle u levných aut bývala 5 stupňová převodovka trest pro ty, co zvolily slabší motor. Ale tady je to naopak - tento motor tolik převodů vůůůbec nepotřebuje. A ano točí v tom brblavém pásmu 80-100 na 6ku prakticky stejně jako stará převodovka na 5ku. Mně tam ten nový kvalt trochu přebývá a že se to sbírá na novou 5 trochu lépe? Stejně když chci výkon, musím nad 5000 otáček a to znamená za 4. A jsem tam kde byla stará Breva nebo V7. Obvykle to za městem při normální jízdě na tu 4 co tam mám roztáhnu na 80-90 a pak to odřadím na 5 a po krátkém okamihu ihned dávám při 90-100 6ku. Když se podíváš do výpočtu převodů co jsem si udělal (jsou tady ke stažení v XLS), tak opravdu mííírně zkrátili první 3 rychlosti, ale opravdu mírně, a 4 i 5 nechali. A tu další rychlost prdli mezi starou 4 a 5 aby mezi nimi zmenšili přeskok. Ne nahoru aby se snížili cestovní otáčky! Poslechově (teda jestli v 130-160 se dá ještě tvrdit, že je slyšet motor) a pohledově to totiž na 6 stále dost točí. 100% tady má pár lidi papíry na náklaďák, tam se celkem běžně přeskakují kvalty, já to občas dělám s novou 5kou u V7 II taky.

Důkaz místo slibů, motor 3000/5000 ot/min = rychlost na nejvyšší kvalt:

Breva 750 = 74/124km/h (5)
V7 (Classic) = 74/124km/h (5)
V7 II = 77/129km/h (6) - na stejné otáčky jede rychleji nebo mírně méně točí (rozdíl v "malých" procentech)
V7/V9 (853cm3 E5) = 80/134 (6) - ještě o kousíček delší převody (ale mašina dost přibrala, takže i přes vyšší výkon pocitově malý skok proti V7 II)
V85 (Euro5) = 77/129 km/h (6) - sranda, krok zpátky - mírně kratší převody, ale motor je nastaven na nejvyšší výkon a omezovač i maximální výkon má také asi o 1000 ot/min výše, také s přehledem nejživější malý blok co kdy dělali. Převodovkou prostě podpořili motor aby se snáze vytáčel.

Změna v řádu km/set otáček, pro 95-99% motorkářů nepostřehnutelná. Stará pětka se sbírala o pár km dříve (jestli teda starší vstřikování vůbec drželo krok s modernějším - troufám si předjímat, že spíše ne - až tak je najetý nemám) a taky při 130 točila o pár set otáček víc.

Co je určitě bonus V7 II, nová převodovka je masivnější a hladší. Zjevně již připravovaná pro motor 853cm3 a jeho točivý moment. Má větší životnost, než starý 5ti kvalt. Protože už jezdí Guzziny s touto převodovkou na kterých někdo najel 260 000km!!! A starý pětikvalt někdy začínal hučet na nejvyšší rychlost již po 60 000km...

Starší motor 744cm3 ještě nemá lisovanou kliku ale je to jednodílný výkovek. Nové V7 s motorem 853cm3 a V9 jo, a to se mi nelíbí. Prý V85 TT má stále jednodílnou, kvůli vyššímu výkonu a potenciálnímu namáhání, nemám ověřeno.

Naposledy editováno 06.10.2023 23:20:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7

9.10.2023 v 09:37 | Nahoru | #2
MarioV2> Dík za srovnání z praxe.
A nechápu jak mohl ten testovací redaktor napsat tohle, když rozdíl mezi starou pětkou a novou šestkou je 5km/hod, cituji:
Šestka u nové generace se naopak chytá až ve vyšších rychlostech (při 80 km/h točí cca 3000 ot.), takže v „bublajícím pásmu“lze vydržet do mnohem vyšších rychlostí než dříve.
Asi "podnět" od prodejce který zapůjčil motorku k testování
Protože pod pojmem "mnohem vyšší rychlost" si já představuji rozdíl alespoň o 30km/hod při stejných otačkách.

Naposledy editováno 09.10.2023 09:45:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... Mufiozo 13 26.7.2024 v 14:19 combust
Moto Guzzi V7 - zadní tlumiče [1, 2] Moto Guzzi V7 Stone oldyno 43 12.10.2023 v 21:18 dzonnek
Moto Guzzi V7 III - Plexi Moto Guzzi V7 Stone SPAX 0 23.8.2022 v 09:41 SPAX
Pohodová motorka na výlety Royal Enfield Interceptor, Moto Guzzi V7 Stone, Moto... Peter_96 29 12.6.2022 v 15:51 Peter_96
Pirelli Sportdemon vs. Metzeler Las... Moto Guzzi V7 Classic, Moto Guzzi V7 Racer, Moto Guz... Mates019 14 5.6.2022 v 22:09 MarioV2


TOPlist