paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Problémy s řazením + cinkání motoru
23.5.2024 v 09:05
Zdravím všechny,
Jdu si sem pro rady ohledně pár problémů. Nedávno (zhruba před 500 kilometry) jsem na moto měnil olej. Původně tam byl Liqui Moly 20W50, já teď dával Elf 10w50. Všechno bylo v pohodě až do doby, kdy jsem si všiml, že se mi až podezřele často stává, že když zastavím, dám neutrál a poté se chci znovu rozjet, tak tam za boha napoprvé nemohu kopnout jedničku. Musím znovu pustit a zmáčknout spojku a poté už to obvykle jde bez problémů. Dále když jedu a řadím nahoru, tak se mi občas stává, že si tam kopnu falešný neutrál... A nakonec, když musím krizově zabrzdit a nestihnu to dolů skopat ještě za jízdy, tak na místě zvládnu podřadit třeba o dva kvalty, pak se to opět zastaví ve falešném neutrálu a dále to nejde. Takže zase musím pustit spojku a znovu zmáčknout a už to jde bez problémů, i samotný neutrál na místě dám v pohodě... Moje otázka tedy zní, čím by to mohlo být způsobeno? Dosluhující spojka? Jako plánoval jsem ji vyměnit při další výměně oleje, čili už má něco za sebou, tak nevím, zdali jí nevyměnit rovnou... Nebo to může být způsobeno jiným typem oleje, což si myslím, že by snad až takový vliv mít nemělo, neboť obě viskozity jsou normálně napsané v manuálu, že se dají používat. Určitě budu rád za každý tip, o co by se mohlo jednat...
Druhým problémem je to, že když je motor zahřátý a nastartuji ho, tak mi na neutrál "cinká" řádově třeba 10-15 sekund nebo dokud se nerozjedu, pak už je vše v pohodě i při dalším zastavení a vyřazení. Opět se tedy ptám, co to může znamenat? Vím, že GSo je dosti citlivé na hladinu oleje, čili tu si před každou jízdou kontroluji a udržuji ji vždy u maxima, takže doufám, že to nebude zadřené... Opravdu nevím, co to může být...

Díky všem předem za rady a přeju hodně šťastných kilometrů.

Naposledy editováno 23.05.2024 09:06:06

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 09:18 | Nahoru | #1
Viskozita je druhořadá, jaký je ten elf. Splňuje JASO ? Pokud ano, muže to být zmetek. Vrátil bych původní a uvidíš. Kdyř to přestane , je to olej, když ne...? Ale ta spojka se mi jeví pravděpodobnější

Naposledy editováno 23.05.2024 09:26:12

(reakce na) Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 09:27 | Nahoru | #2
8314> Jojo, ten Elf splňuje všechny potřebné specifikace, v tom by problém být neměl, pokud to tedy opravdu není zrovna nějaký vadný kus, jak říkáš...

Naposledy editováno 23.05.2024 09:27:48

Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 09:57 | Nahoru | #3
Nevidím důvod měnit olej za ridkej , pokud neuděláš go motoru, copak nevíš nic o kluznych loziskach? O oleji a spojkovych lamelach? Špatná spojka se projeví tím že klouže, a ne že nevypina, výměn olej zpět za 20w50 a počítej s tím že chvíli potrvá až se vrátí motor zpět na původní před výměnou

Naposledy editováno 23.05.2024 09:58:25

Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 11:08 | Nahoru | #4
Spojku nemyslím lamely,ale netěsnost válečku. Jak píše když zmáčkne, funguje to, když drží, po chvilce musí znovu, jinak nevyřadí. Olej 10 nebo 20-50 by se měl za tepla chovat vpodstatě stejně

Naposledy editováno 23.05.2024 11:11:27

Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 12:28 | Nahoru | #5
Tak někdy vyzlousej prelit olej trychtyrem a stopni čas, to je jak srovnat med a vodu 2x macka spojku protože olej z lamel odstredivou silou otece a lamely lepí

Naposledy editováno 23.05.2024 12:31:38

Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 12:40 | Nahoru | #6
Větší množství oleje taky dělá problémy s řazením. Zkus tak 2 deci odsát a uvidíš. Na měrce někde mezi max a 3/4

Problémy s řazením + cinkání motoru

23.5.2024 v 15:21 | Nahoru | #7
No, zkusím s tím ještě chvíli jezdit a uvidím, zdali si to "nesedne" (spíše ne). Pokud se to nezlepší, tak olej vyměním zase za 20w50 a rovnou nechám udělat tu spojku, což jsem stejně plánoval a snad by to pomohlo. Jinak předepsanej olej je 10w40, čili z toho mi vyplývá, že ač 20w50, tak 10w50 by na tom měla být tak jako tak lépe díky lepší teplotní odolnosti, nebo se mýlím? Netvrdím, že to tím olejem nemůže být, ale zkrátka mi to přijde divné, když to i sám výrobce doporučuje...

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru

24.5.2024 v 07:07 | Nahoru | #8
ViraxRider> to 10w50 bude nejspíš plná syntetika? 20w50 a 10w40 budou částečně syntetické oleje.. Kdysi jsem do SV taky nalil plnou a motor začal zvonit, přešel jsem zpět na polo a bylo to zas ok.

Naposledy editováno 24.05.2024 07:07:24

(reakce na) Problémy s řazením + cinkání motoru

24.5.2024 v 10:22 | Nahoru | #9
Rolda89> Jj, je to plná syntetika. No uvidím, tak nejspíš asi dám zpět tu 20w50, což je teda minerál, pokud se nepletu.

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru

24.5.2024 v 22:42 | Nahoru | #10
ViraxRider>většinou to tak bývá, ale původně má být v gs 10w40, zřejmě hustší olej kvůli jeho spotřebě? Já mám zkušenost, že spíš dělá problém spojce hustčí olej, ale uvidíš

(reakce na) Problémy s řazením + cinkání motoru

25.5.2024 v 08:27 | Nahoru | #11
Rolda89> Jojo, původně tam má být 10w40, ale zase si říkám, aby to pak ten olej opravdu nežralo víc než je zdrávo. Proto jsem tam pak dal tu 20w50, která je hustší, aby to nemělo takovou spotřebu. Nicméně mám pocit, že jak je tam teď ta 10w50, tak ta spotřeba je menší než s tou 20w50, tak nevím... Navíc jsem někde četl, že by teoreticky spotřeba syntetického oleje měla být nižší než minerálního, ale třeba je to blbost... Přiznám se, že v chování různých druhů olejů opravdu moc kovaný nejsem...
Jako celkově mi přijde teď to řazení hladší a tišší, jenom občas to zařazení z neutrálu či vlétnutí falešného neutrálu zlobí, ale to opravdu může být způsobeno i něčím jiným, neboť se mi to stávalo i s předešlým olejem...

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru

25.5.2024 v 12:36 | Nahoru | #12
ViraxRider> máme doma dvě GS a obě jezdí na 10w40, do všeho co doma mam dávám Shell Advance 4T AX7 a všechno maká v pohodě. U GS tak jako tak musís prostě často kontrolovat hladinu, tam se může stát, že si to najednou random sosne a pak zadřeš. Jezdil jsem v SV chvíli 15w50 a když byl motor studenější, tak bylo znát, že hustší olej víc unáší spojku a řazení jedničky bylo dost hlasitější a další kvalty taky nic moc, jak se to ohřálo, tak relativně v klidu. Ve větší zimě to dcla dlouho přetrvávalo, než se zahřál pořádně olej.

(reakce na) Problémy s řazením + cinkání motoru

25.5.2024 v 12:56 | Nahoru | #13
Rolda89> Jj, právě vím, že GS je opravdu relativně náchylné na hladinu oleje, takže jak říkám, já si to raději před každou jízdou kontroluji, přeci jen, pro klid duše... Jinak souhlasím s Tebou, v zimě mi ta 20w50 přišla až skoro moc hustá a přesně jak popisuješ, jet s tím ze začátku, než se to ohřálo, bylo docela peklo. Navíc jsem si říkal, jestli to v tu chvíli na začátku opravdu dostatečně maže, než se to ohřeje...
Jinak s tou 10w50 mi opravdu celkově to řazení přijde takové hladší, člověk se s tím vůbec moc nemusí prát a je to v pohodě. Pak ještě nechám zkontrolovat tu spojku, zdali i ona to nemůže dělat a uvidím. Jinak teda za Tebe 10w40 v pohodě? Není ta spotřeba nějaká extra rozdílná oproti hustšímu oleji, pokud teda máš zkušenost...

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru

25.5.2024 v 21:41 | Nahoru | #14
ViraxRide> spotřeba oleje bude motor od motoru, u GS lejem jen 10w40, takže tam neporovnám s hustším, na SV se mi spotřeba oleje nijak neprojevila.. jako 20w50 mi prijde moc.. kdyby 15w50..

(reakce na) Problémy s řazením + cinkání motoru

25.5.2024 v 22:26 | Nahoru | #15
Rolda89> A tedy v tom Tvém případě u té 10w40 je spotřeba oleje cca jaká? Já mám zhruba 0,3l na 1000km, s tím, že GS opravdu moc nešetřím a snažím se ho točit, co to dá...

Problémy s řazením + cinkání motoru

26.5.2024 v 07:45 | Nahoru | #16
Máme GS r.v.92, ,má to najeto prokazatelně 38tisíc km a 0,2L/1000km, ale říkám, tohle bude motor od motoru prostě a určitě i bude záležet na oleji, dávám ten shell protože ho má Ducati doporučovanej do starejch dvouventilů, než přešli na hustčí, ten olej je podle srovnání co jsem si dělal na horní hranici specifikace..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 9 26.9.2024 v 21:36 jandaxx
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 6 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry


TOPlist