Jdu si sem pro rady ohledně pár problémů. Nedávno (zhruba před 500 kilometry) jsem na moto měnil olej. Původně tam byl Liqui Moly 20W50, já teď dával Elf 10w50. Všechno bylo v pohodě až do doby, kdy jsem si všiml, že se mi až podezřele často stává, že když zastavím, dám neutrál a poté se chci znovu rozjet, tak tam za boha napoprvé nemohu kopnout jedničku. Musím znovu pustit a zmáčknout spojku a poté už to obvykle jde bez problémů. Dále když jedu a řadím nahoru, tak se mi občas stává, že si tam kopnu falešný neutrál... A nakonec, když musím krizově zabrzdit a nestihnu to dolů skopat ještě za jízdy, tak na místě zvládnu podřadit třeba o dva kvalty, pak se to opět zastaví ve falešném neutrálu a dále to nejde. Takže zase musím pustit spojku a znovu zmáčknout a už to jde bez problémů, i samotný neutrál na místě dám v pohodě... Moje otázka tedy zní, čím by to mohlo být způsobeno? Dosluhující spojka? Jako plánoval jsem ji vyměnit při další výměně oleje, čili už má něco za sebou, tak nevím, zdali jí nevyměnit rovnou... Nebo to může být způsobeno jiným typem oleje, což si myslím, že by snad až takový vliv mít nemělo, neboť obě viskozity jsou normálně napsané v manuálu, že se dají používat. Určitě budu rád za každý tip, o co by se mohlo jednat...
Druhým problémem je to, že když je motor zahřátý a nastartuji ho, tak mi na neutrál "cinká" řádově třeba 10-15 sekund nebo dokud se nerozjedu, pak už je vše v pohodě i při dalším zastavení a vyřazení. Opět se tedy ptám, co to může znamenat? Vím, že GSo je dosti citlivé na hladinu oleje, čili tu si před každou jízdou kontroluji a udržuji ji vždy u maxima, takže doufám, že to nebude zadřené... Opravdu nevím, co to může být...
Díky všem předem za rady a přeju hodně šťastných kilometrů.
Naposledy editováno 23.05.2024 09:06:06
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru
Naposledy editováno 23.05.2024 09:26:12
Naposledy editováno 23.05.2024 09:58:25
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru
Naposledy editováno 24.05.2024 07:07:24
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru
Jako celkově mi přijde teď to řazení hladší a tišší, jenom občas to zařazení z neutrálu či vlétnutí falešného neutrálu zlobí, ale to opravdu může být způsobeno i něčím jiným, neboť se mi to stávalo i s předešlým olejem...
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru
Jinak s tou 10w50 mi opravdu celkově to řazení přijde takové hladší, člověk se s tím vůbec moc nemusí prát a je to v pohodě. Pak ještě nechám zkontrolovat tu spojku, zdali i ona to nemůže dělat a uvidím. Jinak teda za Tebe 10w40 v pohodě? Není ta spotřeba nějaká extra rozdílná oproti hustšímu oleji, pokud teda máš zkušenost...
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s řazením + cinkání motoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 9 | 26.9.2024 v 21:36 jandaxx |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |