Máte někdo zkušenost s výměnou zadní pružiny na BMW s1000xr model 2022 a novější?
I při nastavení Dynamic Pro a max. Útlumu je zadní tlumič stále “houpavý”…
Děkuji za případné rady.
Naposledy editováno 10.06.2024 09:35:36
2 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR
Sice nemam BMW, ale myslim si ze by to mohlo byt ze predpeti zadniho tlumice nebude spravne nastavene na tvoji hmotnost. Ve fabrice se vse nastavuje na prumerneho Pepika rekneme 70 kg a jestlize vazis 110 kg tak motorka se nebude dobre ovladat. To znamena pruziny a tlumic jak predek tak i zadek musi upravit na tvoji vahu.
Ja mam GSXS 1000 GT a nastavil jsem jak predek, tak i zadek na moji hmotnost. Rozdil se obrovsky v ovladatelnosti motorky.
Naposledy editováno 06.06.2024 23:24:03
2 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR
1 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR
Děkuji za reakce.
Motorku mám od nové, je ve fiull výbavě a tedy i s podvozkem ESA Pro. Ano, ,motorka si tě v automatickém režimu " zváží" a nastaví dle nastaveného módu, ale protože mám ESA Pro, je možné ještě přitvrdit a přepnout pérování z AUTO na MIN a i tak, kdž jedu svižně, ten zadek je prostě houpavej ... , předek je v nastaveních jednotlivých módů ok.
Co se týše autorizovaného servisu, tak tam si žádné iluze ( po zkušenostech ) fakt nedělám. Jedině snad v DE, v ČR je úroven techniků opravdu tristní!
Souhlasím s tím, že z výroby je to všechno nastaveno na jezdce 70kg ( já mám 90 kg ) a tak si myslím, že silnější progresivnější pružina by mohla pomoct.
Na starším modelu XR1000 rv. 2018 byl tem podvozek prostě tužší.
Nerad bych ale zánovní motorku za 500k dával do garáže nějakému kutilovi, který pojede systémem pokus- omyl. Kdyby měl někdo doporučení na ODBORNÍKA na podvozky, který má solivní jednání, byl bych rád. Děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR
https://tlumice-podvozek.cz/kontakt/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérování BMW S1000XR
FatBoy105th. píše: Vymenou pruziny nic nezmenis ....
Já bych řekl, že změní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérování BMW S1000XR
Takže zjistit sag po zatížení jezdcem (30-35 mm), jestli ta super automatická ESA vůbec funguje, jak má. Další věc je zadní pneu. Sportovní a turistické se liší tuhostí a někdy to může navodit dojem, že se zadek houpe.
mireknemet píše: ... Ve fabrice se vse nastavuje na prumerneho Pepika rekneme 70 kg a jestlize vazis 110 kg tak motorka se nebude dobre ovladat. ...
Asi to bude víc než 70, tipuju 85+-. Mám opačný problém, vážím 67 kg a většina motorek je na mě moc uskákaná, tvrdá. Pomáhá mi dát do každého bočního kufru alespoň 10 kg balastu a pak se s tím dá jezdit.
Ešte je otázka, ako bude ten automat fungovať, keď tam dáš silnejšiu pružinu. Či si odmeria a nastaví sag alebo proste zistí hmotnosť a podľa toho nastaví predpätie ako počet klikov - ale zasa neviem, ako bude zisťovať hmotnosť, ak nie zo sagu.
1 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR
Vzadu je totiz obvykle progresivita pruziny resena tim prepakovanim, kdyz se na system s prepakovani da progresivni pruziny tak se tam prida dalsi progrese navic a vlastne se tim prace konstrukteru co pocitali to prepakovani hodi do kose.
Motorky co maji tlumic naprimo maji obvykle progresivni pruzinu v serii (KTM) a navic resi progresivitu progresivnim vnitrkem tlumice (KTM PDS).
Silnejsi linearni pruzina je ok reseni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérování BMW S1000XR
FatBoy105th. píše: Vymenou pruziny nic nezmenis . Ta motorka ma elektronicky podvozek , jak pise asssassin . Motorka si upravi perovani sama podle hmotnosti jezdce . Kdysi jsem mel R 1200 RT LC , tam jsi si jeste nastavil na displeji zda jedes sam , ve dvou nebo s kuframa . Ted uz to umi sama . I XR . Na ROAD nebo RAIN je opravdu houpava , ale DYNAMIC krasne ztvrdne . Pokud se ti neco nezda , zajed s motorkou do autorizaku , mohlo by pomoci prehrani softwaru cele motorky .
změnit může ale záleží jak to má BMW řešené.
Třeba KTM to má řešené podle čidla úhlu kyvné vidlice. pokud sedne těžší/lehčí člověk. Motorka upraví předpětím, aby měla správný úhel kyvky a správnou geometrii.
O cem pise kolega vyse je jeste nastaveni útlumu - tzn jak kompjutr točí “klikatkama” … coz uz by byl zásah do sw, ale myslim, ze by to uplne nemuselo byt nutnosti.
Naposledy editováno 10.06.2024 20:09:06
V režimu Road je to houpavý na mořskou nemoc. To využívám maximálně s manželkou ve dvou na blbých silnicích, jinak stále Dynamic. Mluvím o Dynamiku jako podvozku, ne jízdním režimu. Tam můžeš mít třeba i Dynamic Pro a pokud budeš mít nastavený podvozek na Road, bude to pořád stejně hopavý.
Ale souhlas s tím, že první generace XRka byla celkově tužší. Nebo spíš nebyl tak citelný rozdíl právě v nastavení řežimu tlumičů Road vs. Dynamic.
Ahoj a ať doladíš!
Roman
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto pro jízdu ve dvou BMW S 1000 XR, KTM 1290 Super Duke GT, Kawasaki Ninj... | Motobro | 10 | 14.5.2024 v 19:58 Kohlstein |
Bmw s 1000 xr 2016 BMW S 1000 XR | kw110 | 9 | 14.5.2024 v 15:00 Animals21 |
padacie protektory BMW S 1000 XR | kw110 | 4 | 1.5.2024 v 05:59 kw110 |
ochranne ramy BMW S 1000 XR | kw110 | 0 | 27.4.2024 v 12:07 kw110 |
Plexi na S 1000 xr BMW S 1000 XR | Tom73 | 16 | 18.3.2024 v 10:34 Nien |