Téma: Pridavna svetla na padaky
13.10.2008 v 18:56
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
KLEpadlo je podstatne stihlejsi nez TA, takze si nedovedu predstavit, jak by to vypadalo. S Ludou sem kdysi uvazoval o nahrade origo svetla za dve cocky se servem (tedy svetelnych 2x 55w), ale nakonec to nerealizoval. Altiku se neboj, ten to zrejme ani nepozna, jen to radsi zapoj pres relatko. A nezapomen uvazovat taky nad legislativou, takze pokud budes mit pridavny dalkovy, zapoj to tak, aby se to pri prepnuti na tlumeny zhaslo (v noci napikacu), pokud sezenes tlumeny, muzou svitit klidne spolu s prednim dalkovym.
Sim> Jo presne tak...budou tlumeny a na svem vlastni vypinaci.
Jen jeste nevim jak zapojit ten obvod, nejsem moc zbehlej v elektrice..mozna kamarad poradi.:)
Nebo ty?
Kle je uzky, to jo, ale ty padaky jsou celkem siroky, do stran. Neni to bawo samozrejme..
Jen jeste nevim jak zapojit ten obvod, nejsem moc zbehlej v elektrice..mozna kamarad poradi.:)
Nebo ty?
Kle je uzky, to jo, ale ty padaky jsou celkem siroky, do stran. Neni to bawo samozrejme..
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Ono s tou sirkou jde hlavne o to, aby byly svetla padakama aspon trochu chraneny - pokud nebudou, tak i pri blbym odlozeni do travy (ktery by se jinak obeslo bez nasledku) to svetlo odnese a to nepotesi. S elektrikou jsem to na tlumeny resil tak, ze jsem silovy obvod techto svetel natahnul z pojistkovy skrinky, takze to bylo tazeny v poradi: + pol baterky / hlavni pojistka motorky (origo) / pojistka pridavnych svetel (mnou dodana) / spinaci kontakty rele (rele sem samosebou taky dodal) / svetla / kostra
Ovladaci obvod (ten, ktery ridi rele) zacinal na dratu, co vede k parkovackam v prednim svetle a pokracoval na pridany vypinac na riditkach, dale na ovladaci kontakty spinaciho rele a pak na kostru.
Pri tomhle zapojeni mas vsecko nezavisly a muzes jet v podstate v nekolika rezimech:
- standard, tedy pridavny vypnuty, dalkovy a tlumeny prepinas jako obvykle
- standard s pridavnyma, dalkovy a tlumeny prepinas jako obvykle
- pridavny svetla jako tlumeny, vse jako dalkovy, prepinac dalkovy / tlumeny mas prepnuty na dalkovy, spinac pridavnych mas na zapnuto a dalkovy/tlumeny prepinas ted nezvykle prepinacem parkovacky/hlavni svetla
Muzes mit samosebou ruzny sofistikovanejsi zapojeni a treba u novejsich motorek, kde nejde zhasnout predni svetlo, to nebude fungovat ve vsech rezimech, ale je to asi nejjednoduzsi, co je pritom funkcni. Jen podotykam, ze pokud by se jednalo o pridavny dalkovy, tak to takhle neni podle vyhlasky. U tlumenych s tim problem neni.
Ovladaci obvod (ten, ktery ridi rele) zacinal na dratu, co vede k parkovackam v prednim svetle a pokracoval na pridany vypinac na riditkach, dale na ovladaci kontakty spinaciho rele a pak na kostru.
Pri tomhle zapojeni mas vsecko nezavisly a muzes jet v podstate v nekolika rezimech:
- standard, tedy pridavny vypnuty, dalkovy a tlumeny prepinas jako obvykle
- standard s pridavnyma, dalkovy a tlumeny prepinas jako obvykle
- pridavny svetla jako tlumeny, vse jako dalkovy, prepinac dalkovy / tlumeny mas prepnuty na dalkovy, spinac pridavnych mas na zapnuto a dalkovy/tlumeny prepinas ted nezvykle prepinacem parkovacky/hlavni svetla
Muzes mit samosebou ruzny sofistikovanejsi zapojeni a treba u novejsich motorek, kde nejde zhasnout predni svetlo, to nebude fungovat ve vsech rezimech, ale je to asi nejjednoduzsi, co je pritom funkcni. Jen podotykam, ze pokud by se jednalo o pridavny dalkovy, tak to takhle neni podle vyhlasky. U tlumenych s tim problem neni.
Sim> Bezvadny Diky ze sis s tim dal praci, parkrat to prelouskam abych se zorientoval, neco si nakreslim a bude to ok.
V te elektrice fakt moc plavu. Ted to zjistuju.
Jakej rozdil je mezi silovym obvodem, a ovladacim obvodem? Jestli to dobre chapu, tak proc to neudelat primo, jen prepinac pod napetim na riditkach? I kdyz to by asi mohl kdekdo zapnout, coz?
V te elektrice fakt moc plavu. Ted to zjistuju.
Jakej rozdil je mezi silovym obvodem, a ovladacim obvodem? Jestli to dobre chapu, tak proc to neudelat primo, jen prepinac pod napetim na riditkach? I kdyz to by asi mohl kdekdo zapnout, coz?
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Duvodu nekolik:
1) parkovacky (a tim padem i ty pridavny) jdou zapnout jen se zapalovanim, takze ti nikdo nevytluce baterku
2) Sice to altik a cela elektrosoustava zmakne bez problemu, ale spinacka a ani origo prepinac svetel nemaj rady, kdyz tam tece moc velkej proud
3) Diky pridavnymu relatku v podstate nedelas zadnej podstatnej zasah do soucasny elektroinstalace - krome napajeciho kabelu, kterej pripojis za hlavni pojistku (a kterej vede pres relatko primo ke svetlum a pak na kostru) je vlastne vsecko ostatni jen slaboproud, takze to muzes tahat tenkyma kablama a pricvaknuti na kablik parkovacky je v pohode i pri pouziti rychlosvorky (nebo jak se ty odbocce rika).
Silovej obvod je ten, kde tece proud, kterej kona praci - v tomhle pripade tam budes mit zrejme 2x 55w zarovku, tedy cca 10A tam potece. Ovladaci obvod muze byt klidne z tenkyho vodice, tecou tam radove miliampery a vlastne jedinej odber je vlastni spotreba vinuti spinaciho rele (a pripadne kontrolky).
Ty elektriky se neboj, zas tak slozity to neni a hlavne to ma logiku. Pokud sem hodis schema zapojeni KLEpadla, napisu ti co kam pripojit. Uz si ale nepamatuju, kde presne sou konektory, takze misto pripojeni si budes muset vybrat sam.
1) parkovacky (a tim padem i ty pridavny) jdou zapnout jen se zapalovanim, takze ti nikdo nevytluce baterku
2) Sice to altik a cela elektrosoustava zmakne bez problemu, ale spinacka a ani origo prepinac svetel nemaj rady, kdyz tam tece moc velkej proud
3) Diky pridavnymu relatku v podstate nedelas zadnej podstatnej zasah do soucasny elektroinstalace - krome napajeciho kabelu, kterej pripojis za hlavni pojistku (a kterej vede pres relatko primo ke svetlum a pak na kostru) je vlastne vsecko ostatni jen slaboproud, takze to muzes tahat tenkyma kablama a pricvaknuti na kablik parkovacky je v pohode i pri pouziti rychlosvorky (nebo jak se ty odbocce rika).
Silovej obvod je ten, kde tece proud, kterej kona praci - v tomhle pripade tam budes mit zrejme 2x 55w zarovku, tedy cca 10A tam potece. Ovladaci obvod muze byt klidne z tenkyho vodice, tecou tam radove miliampery a vlastne jedinej odber je vlastni spotreba vinuti spinaciho rele (a pripadne kontrolky).
Ty elektriky se neboj, zas tak slozity to neni a hlavne to ma logiku. Pokud sem hodis schema zapojeni KLEpadla, napisu ti co kam pripojit. Uz si ale nepamatuju, kde presne sou konektory, takze misto pripojeni si budes muset vybrat sam.
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
[img]
2 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Kdo máte jaký přídavný světla, kde jste je koupili a kolik stály? Zajímá mě ještě, ze zkušeností, zda-li je vhodné mít jedno přídavné tlumené a jedno dálkově nebo dálkové a mlhové ... ?
Piwell>Kdo máte jaký přídavný světla, kde jste je koupili a kolik stály? Zajímá mě ještě, ze zkušeností, zda-li je vhodné mít jedno přídavné tlumené a jedno dálkově nebo dálkové a mlhové ... ?
To se dá koupit u Touratechu, ale je to strašná pálka! Proto je nejlepší si vyrobit doma.1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
vim ze je to asi hloupy dotaz, ale...
co jsou padaky?
to sou ty spunty na bok moto aby se pri padu neposkodila/neodrela?
...no, radsi se zeptam nez abych byl pozdeji pak za blbce
co jsou padaky?
to sou ty spunty na bok moto aby se pri padu neposkodila/neodrela?
...no, radsi se zeptam nez abych byl pozdeji pak za blbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridavna svetla na padaky
Gint>vim ze je to asi hloupy dotaz, ale...
co jsou padaky?
to sou ty spunty na bok moto aby se pri padu neposkodila/neodrela?
...no, radsi se zeptam nez abych byl pozdeji pak za blbce
Na účel sis odpověďel sám :)
Naposledy editováno 22.10.2008 21:41:07
Jeste dva dotazy:
Kolik mam dat pojistku na tech 2x55W?
Da se nejak spocitat prurez vodice?
Jinak prisly mi ty svetla, vypadaj docela dobre. Snad to neco vydrzi, jeste vyresit jak to chytit na ty padaky, mozna na ne navarit nejakou pasovinu a na ni to chytit..na to bude dost casu v zime.
Kolik mam dat pojistku na tech 2x55W?
Da se nejak spocitat prurez vodice?
Jinak prisly mi ty svetla, vypadaj docela dobre. Snad to neco vydrzi, jeste vyresit jak to chytit na ty padaky, mozna na ne navarit nejakou pasovinu a na ni to chytit..na to bude dost casu v zime.
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Mládě.Fidži >> Já je viděl zatím jen u Touratechu a Grave (je to skoro to samý, úplně stejný pálky). Právě mi šlo o nápad, kde je koupit levně - koukal jsem zatím po nějakých přídavných světlech na auta, ale nenašel jsem nic vhodného. Držáky (ev. odpružení), kabeláž, alu kryty atp. je pro mě to nejmenší si udělat doma ...
Piwell>Kdo máte jaký přídavný světla, kde jste je koupili a kolik stály? Zajímá mě ještě, ze zkušeností, zda-li je vhodné mít jedno přídavné tlumené a jedno dálkově nebo dálkové a mlhové ... ?
vzdycky je to o tom, na co to chces. Me osobne prijdou pridavny dalkovy dost kontraproduktivni - smysl by to melo nekde pri dlouhych strekach v noci bez provozu (treba na sneznou rolbu ) - u nas jede neco v protismeru kazdou chvili, takze v tu chvili musis ztlumit a je to horsi nez lepsi - jednak mas oci nastaveny na tri dalkovy a najednou ti sviti jen jedna tlumena bludicka, zaroven jsi castecne oslnen svetly protijedouciho vozu.
Mlhovky by se normalne pouzivat nemely a v situaci, kdy je vyuzijes, seda na motorku malokdo. Ale porad je to lepsi, nez ty dalkovy, kdyz jsou dostatecne skloneny, neoslnuje to tolik.
Me se osvedcily tlumeny, pokud jedu s tlumenyma, pripojuju dalkovy k tomu, takze pri nocnim potkani protijedouciho vozidla to neni tak divoka zmena. Napikacu ale je, ze oficialne smis pouzivat jedno nebo dve tlumeny svetla soumerne v ose vozidla, takze spravne nesmis jezdit na vsechny tri (hlavni tlumene + pridavny tlumene)... a taky se dost blbe shani - prakticky jediny, co sezenes, jsou tlumeny svetlomety urceny do zastavby spolu se svetlometem dalkovym, kde komplet tvori hlavni svetlo motorky.
Konkretne ja pouzil tyhle cocky, ty jsou ale docela velky, kdybych to delal dneska, pouzil bych tyhle
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Já mám tyto - daj se sehnat myslím ají u Wunderlichu,či TT.
V noci svítí pěkně,měl jsem to na 125 a nepozoroval jsem,že by mě řidiči v noci problikávali.
Až budu mít padáky,dám si je ají na Báwo.
V noci svítí pěkně,měl jsem to na 125 a nepozoroval jsem,že by mě řidiči v noci problikávali.
Až budu mít padáky,dám si je ají na Báwo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridavna svetla na padaky
Dědóch> No tak mam pocit ze presne tyhle jsem vzal Podle me to nejsou mlhovky, ale tlumenne, jak psali na motolights.
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Sim >> Díky za radu. SuperTénéré má dvě 14 cm světla vepředu, původně jsem tam měl (orig. verze pro IT) žárovky 35/35W a svítily mi současně obě tlumený i obě dálkový. Teď tam mám redukci na H4 a zapojil jsem je tak, že mi svítí levý pouze tlumený a pravý pouze dálkový - původně jsem to tak zapojil kvůli spotřebě proudu, ale hodlám to předělat aby svítily obě tlumený i obě dálkový. Teď tam mám žárovky s větší svítivostí a svítí to celkem obstojně i když to není obojí dvojitě. Pak to bude svítit líp. Ani tak mi nejde o to, že bych přídavný světýlka vyloženě potřeboval, spíš se mi to prostě moc líbí ...
Piwell> ve tvym pripade bych optimalni reseni videl tak, aby jedno svetlo bylo jen tlumeny a druhy prepinaci tlumeny/dalkovy. To jen tlumeny bych si dal na extra vypinac a treba pres den v zime, kdy topi hefty (a treba k tomu jeste neco nabijim) a je vhodne setrit proud a pritom neva, ze to sviti min.
Pripadne by takto sla resit situace, ze jezdis polovinu streky solo s lehkou motorkou a polovinu ve dvou s nakladem - jedno tlumeny budes mit nastaveny na jeden rezim a druhy na druhy a budes je zapinat tak, abys videl a pritom neoslnoval.
Za techto okolnosti bych pak jako pridavny svetla poridil v soucasnosti uz docela dostupne svetla pro denni sviceni z LED diod, vypada to dobre, jsou rozmerove mensi nez bezny svetla a spotrebu to ma zanedbatelnou.
Pripadne by takto sla resit situace, ze jezdis polovinu streky solo s lehkou motorkou a polovinu ve dvou s nakladem - jedno tlumeny budes mit nastaveny na jeden rezim a druhy na druhy a budes je zapinat tak, abys videl a pritom neoslnoval.
Za techto okolnosti bych pak jako pridavny svetla poridil v soucasnosti uz docela dostupne svetla pro denni sviceni z LED diod, vypada to dobre, jsou rozmerove mensi nez bezny svetla a spotrebu to ma zanedbatelnou.
já mám hledáček
mlhovky už jsem uvažoval před rokem právě proto, že jezdím každej den a letos ty mlhy vcelku slušný - jenže nejsou mlhovky o tom, že mlhu podsvítěj? proto jsou u auta nad silnicí..když budou u motorky byť níž, ale pořád vysoko nad silnicí, měly by vůbec nějakej efekt??
kdybych volil přídavný, taky bych dal spíš potkávací, právě proto, co tu píše Sim..
Naposledy editováno 24.10.2008 09:27:09
mlhovky už jsem uvažoval před rokem právě proto, že jezdím každej den a letos ty mlhy vcelku slušný - jenže nejsou mlhovky o tom, že mlhu podsvítěj? proto jsou u auta nad silnicí..když budou u motorky byť níž, ale pořád vysoko nad silnicí, měly by vůbec nějakej efekt??
kdybych volil přídavný, taky bych dal spíš potkávací, právě proto, co tu píše Sim..
Naposledy editováno 24.10.2008 09:27:09
1 reakcí na tento příspěvek Pridavna svetla na padaky
Sim >> Jojo, o tom jsem taky přemýšlel, že by to tak šlo udělat. Právě proto, že vim, že pokud svítí k dálkovýmu ještě tlumený, je to supr (míval jsem to tak na Laguně a svítilo to jako čert).
Nicméně nemůžu seštelovat jedno tak a druhý tak protože jak původně maji svítit obě dvě zaroveň tak se i seřizují obě zaroveň (jedním šroubem). Ale to zase není takovej problém, ona se SuperTenerka moc nehoupe vzhledem k váze a dlouhým zdvihům (k mýmu překvapení) ...
Každopádně děkuju za rady, není nad zkušenosti ...
Němec >> Právě jsem to viděl na nějaký úpravě velkýho GSka, že dávali jedno přídavný dálkový a jedno mlhový ...
Nicméně nemůžu seštelovat jedno tak a druhý tak protože jak původně maji svítit obě dvě zaroveň tak se i seřizují obě zaroveň (jedním šroubem). Ale to zase není takovej problém, ona se SuperTenerka moc nehoupe vzhledem k váze a dlouhým zdvihům (k mýmu překvapení) ...
Každopádně děkuju za rady, není nad zkušenosti ...
Němec >> Právě jsem to viděl na nějaký úpravě velkýho GSka, že dávali jedno přídavný dálkový a jedno mlhový ...
Piwell> Predpokladam, ze kazdy svetlo je v ramecku pridelany zvlast, i kdyz se naklapi obe spolecne s celym tim rameckem - pak staci podlozit horni nebo spodni sroubky spravnou podlozkou a mas to. Nicmene pokud mas moznost stelovat svetlo z pozice pilota i pri jizde, je to zbytecny. Bohuzel to spousta motorek nema stelovaci bez naradi vubec, takze pak se prave tahle moznost hodi.
Ja sam sem spravny nastaveni svetel pri zmene obsazeni motorky doladoval povolenim nebo pridanim predpeti pruzin zadniho perovani - to fungovalo spolehlive, jen to trochu otravovalo. Pak sem ale poridil tuzsi pruziny, diky kterym i ve dvou jezdim v nastaveni na nejmensi predpeti a tak mam kazdy tlumeny nastaveny na jiny uhel a podle toho je prepinam.
Btw, kdyz sem namontoval ty cocky, ktery maji hodne presny rozhrani svetlo/stin, mel sem problem je nastavit spravne - porad sem nemoh prijit na to, proc kdyz je nastavim jak potrebuju, tak po 200 km uz sviti jinam... no a ukazalo se, ze na to ma vliv i takova vec, jako je mnozstvi benzinu v nadrzi
Ja sam sem spravny nastaveni svetel pri zmene obsazeni motorky doladoval povolenim nebo pridanim predpeti pruzin zadniho perovani - to fungovalo spolehlive, jen to trochu otravovalo. Pak sem ale poridil tuzsi pruziny, diky kterym i ve dvou jezdim v nastaveni na nejmensi predpeti a tak mam kazdy tlumeny nastaveny na jiny uhel a podle toho je prepinam.
Btw, kdyz sem namontoval ty cocky, ktery maji hodne presny rozhrani svetlo/stin, mel sem problem je nastavit spravne - porad sem nemoh prijit na to, proc kdyz je nastavim jak potrebuju, tak po 200 km uz sviti jinam... no a ukazalo se, ze na to ma vliv i takova vec, jako je mnozstvi benzinu v nadrzi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridavna svetla na padaky
Alfonso> Tak co,už jsi to dal na motorku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
sedlo Kawasaki KLE 500 | Ladan66 | 9 | 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein |
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 | dadanek1999 | 19 | 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999 |
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 3 | 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |