Téma: Problém s bohatostí směsi
23.6.2024 v 17:35
Ahoj, jdu se poradit ohledně problému s během motoru, zřejmě v souvislosti s bohatostí směsi. Prokontroloval jsem toho už fakt hodně a začínají mi docházet nápady.

Kawasaki KLE 500, pár let zpět motorka jako celek generálkovaná. Na motoru se dělaly se výbrusy, origo písty, rozvody, hlava (sedla, ventily, ...) atp. Pár let jezdila bez problému, najezdil jsem cca 20 tis. km. Pak ubylo času, motorka asi rok a půl stála a s tím začaly problémy. Karburátor totálně zalepený sajrajtem z benzinu - komplet jsem ho čistil, asi 3x. Nakonec i čištění v ultrazvuku, je prostě absolutně čistý. Dával jsem základní repas sadu (těsnění plovákové komory, jehlový ventil, šroub volnoběžné směsi včetně pružinky, podložky, těsnícího kroužku). Ostatní těsnění jsem kontroloval a vyloženě vadu nenašel, membrány šoupátek jsem také kontroloval - jsou pružné a prasklinu jsem nenašel.

Včera jsem asi šest hodin ladil hladiny, aby byly +- 0,5 mm dle manuálu - kontrolováno hadičkou přes odkalovací otvor, s přehledem tedy odpovídá předepsaným hodnotám. Plováky děravé nejsou, jehlové ventily uzavírají (po uzavření nejsem schopný pusou profouknout).

Synchronizaci jsem kontroloval a seřizoval dle budíků, je v pořádku.

Příruby k motoru i ke vzduchovému filtru jsem kontroloval, nikde to nepřisává. Příruby jsem na straně filtru dokonce vlepil k tělesu filtrboxu pružným lepidlem, abych měl jistotu, že to tam nikde nepřisává (v originále to tam docela hrká). Vzduchový filtr je čistý a jemně naolejovaný, přesně jak má být. Pro jistotu jsem kontroloval i elektroniku - svíčky nové, kabely se měnily při generálce, cívky mají správné odpory a jiskru to háže.

Motorka ale pořád nejede jak má - předpokládám bohatou směs, svíčky jsou spíš do tmavě hnědé (viz foto) a za motorkou je cítit nespálený benzin. Je problém s udržením volnoběhu - při nastavení šroubu volnoběžné směsi dle příručky (povolení od dorazu o 1,5 otočky - dříve toto nastavení vyhovovalo) nejsem vůbec schopný udržet volnoběh v nějaké normální výši a s rozumnou odezvou na přidání plynu (respektive musel bych hrozně přidat na volnoběhu, tj. otevřít škrticí klapku a pak extrémně pomalu klesají otáčky).



Aby se motor choval jakž takž normálně, musím mít povolený šroub volnoběžné směsi až o 3-3,5 otočky, což je opravdu hodně. Zároveň je pořád cítit ten benzin, plus při přidání plynu a následném prudkém zavření má občas motor tendenci lehce "blafnout" do výfuku.

Budu tedy rád za jakékoliv tipy, co by to mohlo způsobit. Podezřívám nedovírající sytič - nicméně jeho pístky/jehly chodí hladce, guma pohledově vymačkaná není, lanko má předepsanou vůli a při startu na něj motorka normálně reaguje (při otevřeném sytiči začnou růst otáčky, s jeho zavřením klesají - pokud zavřu příliš brzy, motor chcípne). Napadá Vás někoho jak funkci sytiče lépe otestovat, abych nemusel jet "pokus-omyl" výměnou dílů? Případně neví někdo, jaká je funkce dílu 43028 z obrázku níže a jestli může mít případně vliv na tento problém? Případně cokoliv, co by ještě mohlo mít vliv...



Předem mockrát díky za jakékoliv nápady!

1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi

23.6.2024 v 20:45 | Nahoru | #1
Ahoj, to naozaj ten vzduchový filter má byť naolejovaný?
Nemám skúsenosti, len sa pýtam. Logiku to dáva ale aj možné vysvetlenie problému.
Nech sa darí !

Problém s bohatostí směsi

23.6.2024 v 22:25 | Nahoru | #2
Vrať tam zpátky originál piloty - šrouby volnoběžné směsi.

Problém s bohatostí směsi

23.6.2024 v 22:40 | Nahoru | #3
Ten ventil (cut off valve) škrtí vzduchový kanál pro emulzní trubici volnoběžného okruhu při zavření plynu v otáčkách motoru (obohacuje volnoběžný okruh).Není možný že je ještě některý vzduchový kanál ucpaný, hlavně bych to zkontroloval u těch emulzek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 00:10 | Nahoru | #4
Eastrider> Ahoj, podle manuálu ano. Namočit a zlehka vyždímat, je tam filtr nikoliv papírový, ale pěnový. Proto se olejuje.

Kohlstein> Prubnu, díky za tip.

Weisner> Děkuji za odpověď. Myslíš, že by vadná membrána nebo pod ní mohlo způsobit tento typ problémů? Jestli mám zkusit sehnat novou... Co se týče kanálů, dovnitř nevidím, takže těžko říct. Nicméně po ultrazvuku jsem to ještě teplé z lázně hned profukoval stlačeným vzduchem a nikde se nezdálo, že by se to chovalo "ucpaně". Má smysl zkusit opakovat ultrazvuk, třeba na delší dobu? Pohledově je vše absolutně čisté...

Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 07:39 | Nahoru | #5
Třeba ty hladiny mají být trochu jinak, ikdyž jsi to dělal pečlivě.

(reakce na) Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 13:59 | Nahoru | #6
dadanek1999> Pokud je ta membrána ok a ten pístek chodí (a máš to správně složený včetně propojovacích hadiček) tak asi ne, ty úsady v kanálcích tam umí držet, mně pomáhá je vypálit hořákem a potom teprve dát do ultrazvuku

Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 14:02 | Nahoru | #7
Ahoj. Aktuálně řeším stejný problém u své Kawasaki ER5 (2005), má stejný karbecy KEIHIN CVK34 jako tvoje moto. Mám rozebráno, vyčištěno, seřízeno a bez úspěchu. Obávám se, že problém bude způsobovat palivo. Loni jsem najezdil minimum (jezdil jsem druhé moto) a tak v karbecech zůstal starý benzin a kdoví co tam dojebal či vyžral. Tento týden ještě dám na karbecy na ultrazvukové vyprání a uvidím. Pokud bude problém přetrvávat, tak zkusím přehodit do karbeců šoupátka, membrány a trysky, které mně zůstaly z verze se sníženým výkonem zda se to nějak pozitivně projeví na stabilním volnoběhu. Každopádně ti dám vědět, jak jsem dopadl.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 15:10 | Nahoru | #8
dadanek1999: Pokud pořádně otevřeš plyn a necháš motor jít do otáček, jde z výfuků tmavý kouř? Kouří to i na volnoběh, nebo jen v otáčkách?
Pokud to kouří v otáčkách, může být problém v netěsnosti membrán. Pak podtlak nezvedá šoupátka a směs se v otáčkách obohacuje. Někdy se to rozjezdí samo - vyschlé těsnící kroužky membrán stykem s výpary paliva poněkud nabobtnají a dotěsní prostor pod víčkem. Další možnost je sundat víčka a zespodu je lehce máznout vazelínou nebo těsnícím tmelem.

(reakce na) Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 17:50 | Nahoru | #9

dadanek1999 píše: ... membrány šoupátek jsem také kontroloval - jsou pružné a prasklinu jsem nenašel ....

V membrane nemusi byt (a obvykle neni) vylozene prasklina. Casem ten gumotextil, nebo z ceho to je, zridne a udelaji se v nem postupne mikrodirky, ktere jsou videt jedine proti svetlu. Mysleno treba proti rozsvicene zarovce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi

25.6.2024 v 22:39 | Nahoru | #10
1100Virago> Tmavý kouř nejde nikdy, jen je cítit benzín z výfuku. To se pod plynem docela blbě posuzuje. Každopádně dnes jsem to zkoušel a další poznatek - začal vytékat benzin z odtoku vzduchového filtru, tzn. s jistotou mi to při přidávání a ubírání plynu háže směs (resp. benzin) zpátky do filtru.

Naposledy editováno 25.06.2024 22:40:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi

26.6.2024 v 00:13 | Nahoru | #11
dadanek1999> Prováděl jsi něco s hlavní tryskou? Protože takhle to fluše benzín, když je tryska moc veliká.
Ale taky se to tak začne chovat, když nepálí svíčky. Ty tvoje nové jsou zauzené tak, že bych u nich na pravidelnou jiskru moc nevsázel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi

26.6.2024 v 09:27 | Nahoru | #12
Kohlstein> Ne, jsou tam originál trysky, velikost sedí dle manuálu. Jediné co mohlo mít potenciálně vliv na obohacení (oproti dřívějšku) je, že se přilepily ty příruby u filtru, sby tama nemohlo nic přisávat.

Svíčky samozřejmě mohu zkusit další, byť tyto nemají najeto prakticky nic… a oproti starým se nic nezměnilo. Přemýšlím, jestli by mohl mít vliv i nějaký jiný kiks v elektronice? Třeba vyhnilý hlavní svazek atd? Svorkovnice jsou v pořádku, nejsou zoxidované. Ale jak vypadají kabely uvnitř jsem nekontroloval, nepřišlo mi to moc pravděpodobné.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi

26.6.2024 v 11:16 | Nahoru | #13
A máš správně vedené hadice odvětrávání karburátorů? Jsou průchozí a nejsou zmáčknuté pod sedlem?

(reakce na) Problém s bohatostí směsi

26.6.2024 v 12:23 | Nahoru | #14
Slávek-TDM> Ano, přepad od karburátorů je veden dolů pod motorku, zmáčknutý není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi

26.6.2024 v 20:47 | Nahoru | #15
dadanek1999> Víš co si myslím? Že už jsi zapomněl, jak se správně nasazují jehly do šoupátek. Na pilotech máš o-kroužky?

Další, co mě napadá, jestli se ti nerozpadl molitan na vzduchovém filtru. To svinstvo se nasaje do kanálků a ven se to musí vyšťárat. Nějaké ultazvukové koupele jsou k prdu.

(reakce na) Problém s bohatostí směsi

26.6.2024 v 21:27 | Nahoru | #16
Kohlstein> Na tuhle příhodu si naštěstí ještě pamatuju, tak jsem si dával echt pozor O-kroužky na pilotech jsou, dokonce jsem znovu koupil novou sadu, abych to odzkoušel... Filtr se nerozpadl, měnil jsem ho preventivně. Samozřejmě můžu zkusit znovu rozebrat a prošťourat. Já to po ultrazvuku hned vše vyfoukal stlačeným vzduchem a nepřišlo mi že by to bylo někde ucpané... Nicméně raději si hodím znovu rozborku a šťourání, ať mám jistotu. Díky za tip.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi

9.7.2024 v 13:55 | Nahoru | #17
No neostava len zistovat odkial taha privela benzinu.

- Zablenduj sytic na oboch karbcoch fest a pozri co motor robi, co sa nieco zmeni.
- Skontroloval by som aj tie hladiny za chodu motora, t.j. hadicku z odkalu nasadit a sleduj, kde ta hladina je, ked moto ides startnut a ked bezi.
- Premysli si aj, ci si hladinu nastavil spravne.
- O-kruzky si menil vsetky doradu? Spravny rozmer?

Zdar
G

Problém s bohatostí směsi

9.7.2024 v 18:06 | Nahoru | #18
Ahoj. Tak odpovídám, jak jsem ti slíbil ve fóru dne 24.6.2024. Měl jsem delší dobu stejný problémy jako ty se stejnými karbecy (u Kawasaki ER5, karbecy KEIHIN CVK34). Karbecy jsem dal před cca čtrnácti dny do motoservisu vyprat v ultrazvukový pračce a seřídit dle výrobce motocyklu. Včera jsem vyzvedl a dnes namontoval a projel. Paráda, vše funguje jak má. Volnoběh drží (seřídil jsem na 1250 ot/min), motor jde za plynem, po ubrání otáčky okamžitě klesají a motor brzdí. Jsem nadšenej. Už jsem nedělal ani synchro karbeců, tak mi to stačí. Těsnění plovákových komor dali v servisu nové. Problém dle mého názoru byl způsoben nízkým nájezdem kilometrů v posledních dvou letech v kombinaci s nekvalitním benzínem (biosložky). Do budoucna budu tankovat už jen doporučovanou Vervu 100.

(reakce na) Problém s bohatostí směsi

17.7.2024 v 19:38 | Nahoru | #19
Geofrey> Co znamená "zablenduj"? Jinak na sytič motorka normálně reaguje zvednutím otáček při studeném motoru. Hladina je určitě správně, zabil jsem s tím skoro celý den. Nicméně kontrolu za běhu ještě raději provedu. O-Kroužky jsem neměnil všechny, neměl jsem k dispozici např. na T kus přívodu paliva a přepadu. Měnil jsem vše co bylo v té základní sadě na repasi (těsnění plovákovky, jehlový ventil, okroužek + pružinka + vzduchový šroub...)

JJNN> Díky za zpětnou vazbu, moje už v ultrazvuku byly a furt nic. Teď jsem na tom byl bohužel bídně s časem, tak jsem se nepohnul, ale zkusím karburátory znovu prohnat ultrazvukem a začnu prohazovat díly z jiných poškozených karburátorů (prasklina v jednom těle), abych zkusil najít problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 3 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross


TOPlist