1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
Kdybych postavil proti Tenere třeba F650GS (starý jednoválec), tak to jo, to je něco jiného. Tam by to bylo zajímavější ale F800 je prostě jinde. Nový Transalp nemá cenu porovnávat - to je podle mě už čistě silnice, stejně jako nový Tiger a řada dalších, které se kdysi tvářily jako "cestovní enduro".
F800GS měla resp. má pár nedotažených detailů - kupříkladu anténa imobilizéru, nějaké stahovací kroužky hadic apod. Nic zásadního a to s ní první majitelé vyrazili na hardcore cesty - kupříkladu Mongolsko. Taková cesta na nové Tenere jaksi chybí, takže opět srovnávat zkušenosti a poruchy z masakrových offroadů desítky tisíc km daleko s testováním někde za humny, to je nesmysl. Prostě dlouhodobější praktická zkušenost s Yamahou chybí ale když si vezmu, že to je víceméně jen redesignovaný XTčko, tak by to fungovat mělo, protože je to jednoduchý. F800 je proti tomu docela nabitý elektronikou, má canbus a s tím spojené teoretické potíže. Přímý konkurent Tenere by mohla být tak leda LC4 ale ve verzi Adventure bude srovnání dost kulhat, protože LC4 má obří nádrž a vynikající vidle a zadní tlumič a proti Tenere šílený motor. 690 Adventure není, takže nový motor neporovnáme a starý karburátorový třasák je zase už dost starý na porovnávání ale i tak bych asi volil spíš LC4 kvůli té čistě adventure koncepci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
S tím Tenerem to není taková hrůza - byl jsem v létě ve dvou v Alpách a Itálii, jeden den jsme dali na jeden zátah 1000km, nabalení jsme taky celkem byli a šlo to. Prdel extra nebolela a cestovních 130 kmh gps jsem držel pořád a i tak jsem předjížděl spoustu nabalených rakušáků na Baworech, kteří si to prděli krajinou sotva kilem. Pokud člověk nejezdí po dálnici, tak se to dá i na silnici přežít a celkem i užít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
S tím souhlasím. Jen jsem se musel ozvat, protože to od Tebe vyznělo, jakoby jednoválec nezvládnul pár asfaltových kilometrů. Právě zrovna ty Alpy mi přijdou celkem za humny a dá se tam dojet v podstatě na jakékoliv motorce. Jistěže asfalt není priorita Tenera, ale jedenkrát za rok se to zvládnout dá. Je to zkrátka takový univerzál, bohužel s tím, že naplno nevyniká v žádné disciplíně. Ale proto jsem si ji koupil, abych na ní mohl jezdit každý den do práce, o víkendu se vyblbnout v lehčím offroadu a sem tam zvládnout delší štreku i ve dvou. Ideální motorka neexistuje, řešit se to dá pouze více motorkama
Naposledy editováno 04.11.2008 10:13:36
2 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
PS: nove XT660Z se mi hodne libi.. mit penize - jdu do toho.. musel bych se na tom ale parkrat svezt, abych vedel, jak se na ni citim a jesli nebude problem mych 175cm.. mit 3cm mene, tak na svem XTcku mam docela problem..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
Pokud pojedeme na trajekt s přívěsem a bude nás čekat jen těch 700km dolů a pak si dáme trasu z Merzougy do Tantanu, tak na těch 700 asi bude nejlepší to GS, protože ta silnice není moc kvalitní a GT nebo XJR bude mít problém s podvozkem a na ten úsek offroad bude rozhodně nejlepší volba tvoje XT, protože pojede stejně rychle jako GS a v technických pasážích mnohem snadněji. Tam už cesťáky končí, na tom to jet nejde.
Tím jsem chtěl jen napsat, že neříkám že by jednoválec byl nevhodný na cestování ale musí se dodat kam to je a po jakých silnicích nebo cestách. Někdy může a někdy nebude vhodný. Záleží na tom, co člověk čeká za komfort, jestli jede v zimě a v dešti a v marastu chce předjíždět kamiony na dálnici apod.
ne, netvrdil.. ale mam zrovna takovou motorku, tak budu cestovat na ni, ne? snad si nereknu, ze nepojedu do maroka, protoze pres vetsinu evropy se budu na asfaltu trapit..
a jeste jina vec je takova, ze ja jaksi moc nespecham a vazne nemam pouze 3 tydny na celou dovolenou kdybych chtel, tak cela dovolena bude trvat i 60 dnu a vazne mne to nebude trapit.. to jsme ale uz u diskuze, jestli je lepsi mit penize nebo cas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
yeuop> ja mam XT600.. ale nechapu, proc z jednovalce tady nekteri delaji nacini naprosto nevhodne na cestovani? letos jsme jeli ve dvou na nabalenem XTcku do Maroka, celkem to bylo 40 dni.. je to o tom, ze clovek musi chtit.. kdo jeho slovy ma motorku nevhodnou na cestovani, ten zrejme hleda vymluvu, proc necestovat.. howgh
Hádáme se o prdu, protože když už nějakou motorku máš, tak holt musíš jet na ní. Ale nemusí být vhodná na takovou cestu.
Nepsal jsem že by jednoválec s 50hp měl být nevhodný na cestování ale při určitém stylu jízdy a charakteru cesty by byla jiná motorka VHODNĚJŠÍ.
Kdybys měl doma na výběr XT a FJR a jel se projet do jižní Francie na prodloužený víkend, tak co je vhodnější? Na čem pojedeš. Rozumíme si? Ne že by to nešlo ale jiné stroje jsou někdy vhodnější. A na co je ta která motorka vhodná nebo nevhodná, se dá docela dobře porovnat. Tvými slovy by se dalo říct, že pro někoho, kdo se nehoní po dálnicích a spíš preferuje exotické země, kde rychlost jízdy není důležitá a terén není jen horské serpentiny a má dost času, tak pro něj může být jednoválec ideální = vhodný. Pro někoho, kdo preferuje rychlejší jízdu i v horském terénu a hltá dálnice, pro toho jsou jiné motorky vhodnější. Tečka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
mi slo o to "tak mi netvrď že je XT nejlepší, protože to prostě není pravda" - ja to o XTcku netvrdim.. ja to proste VIM
vazne - mi ta motorka hodne vyhovuje, dalnice jsou pro mne o hovnu, casu mam dost, na cestu do gruzie si ale popravde nedokazu predstavit lepsi motorku tezka endura typu GS jsou tam na hovno, jakakoliv silnice je nesmysl - zustava lehke jednoduche endurko..
PS: ta motorka samozrejme neni idealni, znam jeji nedostatky, ale smiril jsem se s tim a podle toho na tom i jezdim..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
yeuop>TomasTT> s tim souhlasim..
mi slo o to "tak mi netvrď že je XT nejlepší, protože to prostě není pravda" - ja to o XTcku netvrdim.. ja to proste VIM
vazne - mi ta motorka hodne vyhovuje, dalnice jsou pro mne o hovnu, casu mam dost, na cestu do gruzie si ale popravde nedokazu predstavit lepsi motorku tezka endura typu GS jsou tam na hovno, jakakoliv silnice je nesmysl - zustava lehke jednoduche endurko..
PS: ta motorka samozrejme neni idealni, znam jeji nedostatky, ale smiril jsem se s tim a podle toho na tom i jezdim..
Jasný. Já jsem si právě z toho důvodu koupil ještě něco lehčího, protože třeba na ježdění v dunách v Tunisu je i to XT méně vhodná než třeba to WR. Ale představa, že na tom mám jet 1000km přejezd - to nejde.
Charakter Tenere a posaz mi vyhovuje víc, výkon bych bral z BMW a o ceně jsem psal. Podle mě to nejde srovnávat. Pokud bych to srovnával s tím, co je charakterem srovnatelné od BMW - tedy s nějakým jednoválcem, tak jediný co padá do úvahy je starý F650GS nebo F650GS Dakar a v tom případě bych bral tu Tenere. G650X je výrazně lepší do terénu, to je jiná kategorie a srovnávat to nejde. A F800GS taky ne - opět jiná třída a jiný charakter.
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
http://www.touratech.cz/FOTO/Galerie-2008-03/page00009.htm
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
Detaily netuším, všechno to byly prototypy - sem tam něco nesedělo přesně atd. Ale věřím tomu, že když dají na trh zvýšení, tak to bude tak, aby se lanko nemuselo měnit. Nicméně zrovna ty Magury snesou mnohem víc - jsou rovnější a kousek užší, takže to vyjde třeba i o 6cm výš. Mám je na BMW a při stejné délce bowdenu se to dá zvednout o 8cm kdyby bylo potřeba.
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
...oproti tomu, kolik potkávám nových Transalpů (podle mě bachraté pseudoenduro ), je to celkem bída.
Naposledy editováno 23.11.2008 22:49:05
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
Je fakt, ze mne prekvapuje jak s Tenere lidi litaj cestou necestou, ale o zadne ceste do Mongol nebo Afriky (narozdil od BMW800Gs) jsem jeste neslysel/necetl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
kolega z klubu XT byl na Tenerece offroadit na Ukrajině (ještě s LC8 adventure), jinak o ničem nevím... Vem si, že první kusy se začaly prodávat teprve v červnu/červenci a to je celkem pozdě na naplánování cesty, vybavení motorky atd... Osobně bych se taky vydal někam na východ, ale tento rok jsem to jak z finančních, tak časových důvodů už nestihl. (byl jsem rád za obyč. dovču na motorce v Itálii)
Petr-RSV>Mimochodem, potkali jste někdo už Tenerku na silnici? Já mám najeto od léta přes 11 tisíc a za celou dobu jsem potkal pouze jednu bílou a jednu khaki ve stejný den v Itálii, jinak ani kus.
...oproti tomu, kolik potkávám nových Transalpů (podle mě bachraté pseudoenduro ), je to celkem bída.
No tady u nás v kopcích jsem přijíždel k jedné hlavnější silnici a jeli tu dvě tenerky. Tak jsem se s nima svezl cca 20km. Oba dva ústečáci a jeden bílou a druhej khaki
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
Naposledy editováno 24.11.2008 17:57:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 6 | 21.8.2024 v 21:08 DavR1 |
Hlasité řazení/lupání od rozvoďáku ... Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 0 | 20.8.2024 v 13:40 Brunpaint |
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere | Help93 | 6 | 1.3.2024 v 08:31 sebajs |
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |