řeším problém s kmitáním řidítek při jízdě(50-65km/hod).Cítím to v rukou,když pustím řidítka je to ještě horší.Pročetl jsem všechny související příspěvky,řídil se i některými radami,ale dál jsem se nedostal.Stále kmitá,stále kmitá!!
Před měsícem a půl jsem vyměnil obě pneu(DUNLOP D404).14 dnů jěždění v pohodě.Pak to začlo.Dal jsem pneu znovu vyvážit,ale nic se nezměnilo.Zkoušel jsem vůli na krku.OK.Nahuštěná je tak jak má(2,25).Několikrát jsem kolo sundal a zase nandal.Na pohled se točí v pohodě,nic nešmajdá.Dnes jsem se stavil v servisu na moto.Myslel jsem,že by tlumiče(zdá se mi,že jsou dost dole,při rozhoupání jdou téměř nadoraz),třeba málo oleje.Technik se na to díval a nic se mu nezdálo,prý by to viděl na gumu.Jel jsem znovu do pneuservisu.Gumu jsme sundali i z ráfku.Protočili na vyvažovačce prázdný disk.vše OK i pohledem oka se nezdá,že by se to nějak nestandartně chovalo.Ložisko v kole je OK.Žádná vůle,chroupání,nic.Kolo jsme znovu vyvážili(dynamicky).|Dráty jsou taky OK.Brzdový kotouč je taky OK.Nevím co už dál???
Napadlo mne k vyloučení závady kola,půjčit si od kámoše co má stejný model motky přední kolo
a projet se s ním.Pokud to zmizí bude nejspíš špatná pneu a dám jí reklamovat.Pokud ne,tak co dál?? Asi ty vidle a tlumiče?(jak zjistím kolik v nich je oleje?),případně jak ho doleju?
Máte někdo s tímto zkušenost?Poradíte?
|Díky a sorry za dlouhej článek.
1 reakcí na tento příspěvek kmitání řidítek-zoufalství
1 reakcí na tento příspěvek kmitání řidítek-zoufalství
stráťa>Tipoval bych oskákanou gumu vlivem špatně fungujících tlumičů. Proto to po výměně nachvíli ustalo než se nová guma taky oskákala.
+1
Možná by stálo za to vyměnit ložiska v krku řízení a vyměnit olej a gufera ve vidlích.Pak bych klidně nazul spátky tu novou Dunlopku, měla by se sama časem ,,obrousit" do původního tvaru.
1 reakcí na tento příspěvek kmitání řidítek-zoufalství
spatna pneumatika,vidle(moc mekke,vymena oleje popr.pruzin),uvolnene lozisko v hlave rizeni,spatne lozisko v hlave rizeni,vadne lozisko v prednim kole,narazeny rafek rafek atd...
musis vyzkouset vsechno.vetsinou to byva ten problem na konci seznamu.kdyz to budes brat odzadu tak je to tim prvnim..:)
1 reakcí na tento příspěvek kmitání řidítek-zoufalství
1 reakcí na tento příspěvek kmitání řidítek-zoufalství
Deadman>Téměř vždy to dělá guma, například u střídavého vzorku šípáků je to přímo vlastností. Otázka je, co to nepravidelné sjetí gumy způsobuje. Ten krk řízení se mi nezdá, za normálních okolností to s volným ložiskem i s aretací nekmitá (to dělá jiný bordel), ten krk to může posílit, ale ty kmity musí něco jiného vyvolávat. Ty tlumiče to být můžou. To že technik zmáčkne vidli a její zmáčknutí i povolení vypadá tlumeně, jěště vůbec neznamená, že to tlumí. Testovací zařízení na autotlumiče asi použít nepůjde.
volne lozisko hlavy rizeni je taky jednim z duodu.ja jsem dotazenim kmitani odstranil.taky jsem nevedel cim to uz muze byt (vidle udelany,nova guma,proste fsecko)
Pak jsem lozisko dotahl a bylo po kmitu
(bohuzel poprve jsem ho dotahl moc a s tim se zase nedalo jezdit pri sourave rychlosti.neco jako s tlumicem rizeni)
SC52Die technischen Daten sowie Produktzuordnungen wurden von Louis mit größter Sorgfalt ermittelt und beziehen sich auf das Deutschland-Modell des ausgewählten Fahrzeuges. Auslandsmodelle können eventuell hiervon abweichen. Eine Gewährleistung für die Richtigkeit der Daten schließt Louis aus.
Bitte berücksichtigen Sie vor Montage die Angaben aus dem Bordbuch Ihres Motorrades und/oder informieren Sie sich beim Hersteller.
Baujahr / Fahrgestellnr.
Baujahr: 2003-2007
Fahrgestellnr.: SC52A
Füllmengen
Gabel pro Holm: 459 CM3 SAE 10W
Öl ohne Filter: 3,5 L. SAE 10W-40
Öl mit Filter: 3,7 LITER
Bremsflüssigkeit: DOT 4
Endgetriebe: 120 CM3 SAE 80 GL5
Betriebsstoff: 18,0 LITER NORMAL
Kühlflüssigkeit: 2,7 LITER
Technische Daten
Hubraum: 1312 ccm
Zylinder: 2
PS/KW: 75/55
Ventilspiel (Ein): KALT 0,15 +/- 0,02
Ventilspiel (Aus): KALT 0,30 +/- 0,02
Leerlaufdrehzahl: 900 +/- 100 U/MIN
Vergaserluftschraube: 2 3/4 AUSDREHUNGEN
Reifendruck (vorn): 2,25 BAR
Reifendruck (hinten): 2,25 (2,5) BAR
Zündkerze 1: NGK DCPR6E
Zündkerze 2:
Elektrodenabstand: 0,8-0,9 MM
Lenker/Standrohr Ø: 41 MM
Ritzel/Kettenrad:
Kette: KARDAN
1 reakcí na tento příspěvek kmitání řidítek-zoufalství
1) rozebral tlumiče a vyměnil olej dal jsem huzčí 20 pak jsem objednal progresivní pružiny, ale než došly tak jsem zjistil, že oproti původní délce jsou o 3cm menší tak jsem provizorně udělal delší o 3cm špunty. Je to o poznání lepší, ale stále to není ono tak jsem se poradil s kamarádem, že kolo vyndám a nechám ho převážit. A ejhle značkoví servis udělal chybu jak je guma těšká a má jeden kotouč tak se pod vahou na trnu co dávaj na vyvažovačku prohýbá v uvozovkách. Tak jsem to udělaly na ruční i s čepen a pouzdry a závaží byla obráceně než měla bejt takže je to zase o něco lepší, ale apsence druhého kotouče je tam pořád.
S pozdravem
Pavel
BosarVTX píše: Ahojky taky problém nová guma vyvážená ve značkovém servisu a tak jsem začal hledat:
1) rozebral tlumiče a vyměnil olej dal jsem huzčí 20 pak jsem objednal progresivní pružiny, ale než došly tak jsem zjistil, že oproti původní délce jsou o 3cm menší tak jsem provizorně udělal delší o 3cm špunty. Je to o poznání lepší, ale stále to není ono tak jsem se poradil s kamarádem, že kolo vyndám a nechám ho převážit. A ejhle značkoví servis udělal chybu jak je guma těšká a má jeden kotouč tak se pod vahou na trnu co dávaj na vyvažovačku prohýbá v uvozovkách. Tak jsem to udělaly na ruční i s čepen a pouzdry a závaží byla obráceně než měla bejt takže je to zase o něco lepší, ale apsence druhého kotouče je tam pořád.
S pozdravem
Pavel
Absence toho druhého kotouče znát opravdu je.Toto je jedna z mála bolístek tohoto stroje.
Jinak kmitání jsem dodnes nevyřešil a už ho neřeším.Zvykl jsem si.Když dám nový gumy ,tak to první 3-4 tis jezdí téměř bez hnutí a pak to začne pomalu nastupovat.Nyní mám cca 9 tis,pneu poloviční vzorek a už to sebou kolem té 60tky pěkně klepe.Je zajímavé,že když jedu ve dvou,tak je to kmitání o víc než polovinu menší.Vyzkoušel jsem už téměř všechno,půjčil si i jiné kolo.Už to fakt neřeším a jezdím.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VTX 1300 seřízení karburátoru Honda VTX 1300 | Gad | 5 | 3.4.2024 v 17:07 Lucky_Boy |
Chopper / Cruiser nadlitr pro dva -... [1, 2] Honda VTX 1300 | riderr3 | 49 | 19.3.2024 v 21:05 H-D82 |
Pneumatiky Honda VTX 1300 | Black72 | 5 | 1.9.2023 v 17:09 Krautkopf |
Binkr na VTX 1300 Honda VTX 1300 | matylda125 | 3 | 29.8.2023 v 20:48 poslední |
Honda VTX 1300 - Otevřené sání Honda VTX 1300 | Tyr_cz | 1 | 4.8.2023 v 13:07 Ppepek |