No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).
Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
2 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
Jestli renovovat doma nebo ne je otázka další. Pravej veteránista ti to neodpustí. Pro ty je cennější origo stav. Někdo kdo veterány rád, ale není "ortodoxní" ti to trochu zkritizuje a běžněj člověk neocení tu práci co jsi do toho vložil. Co si budem povídat. Doma to neuděláš tak jak by se úplně mělo. Myslím jako rovnání karterů, repase kliky apod. a to budeš někam dávat. Lak si doma sice uděláš, ale jako originál to nebude, víc vrstev, sem tam tmel apod. Takže za špičkově renovovanou motorku jí pak vydávat nemůžeš. Jinak cena renovace lidovky je někde cca 15 tisíc když vše krom motoru a chromů zvládneš sám doma. Tohle si rozmysli před začátkem renovace. Celochrom + linky cca 25.
Pokud jí chceš na ježdění a máš čas a chuť a vykašleš se na pár veteránistů, jdi do toho. Sem tam se svezeš a budeš mít z toho jinej pocit než když si tu motorku jen koupíš. Běšžný lidi co se v tom nevyznaj ti zamávaj a dědové budou vzpomínat. Furt lepší než to nechat zreznout úplně. Ale aby ses pak na to v půlce nevy... a další vetrán v háji. Rozprodán na burze po dílech. Takže pokud žačneš tak to dodělej. I když to nebude perfektní.
2 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
_Mandel_ píše: Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá
S tímhle já plně souhlasím.Mam na půdě už pět let rozdělanou kejvačku.Dal jsem do ní už přes 30tis.a pořád nemá lak,výfuky,kolena,výplety kol,atd.a to jsem si připravoval veškerou plechařinu pod lak,leštil hliníky apod.Na kvalitní lak se rozhodně sám necejtim takže lak dalších 12-15 s linkama,atd.Takže v tom budu ve finále min. za 50 a bůhví kdy to bude hotový.Vždycky ti do toho něco vleze .Teď jsem koupil 350 v originál laku celkem ucházejícím,samo že bez chromů a nechám jí přesně tak jak je,už žádný nesmyslný utrácení za nekvalitní renovace "podoma".
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
Poggy píše: Dost záleží jestli na to máš čas, trpělivost a prostor. 150tky jsem dělal 3. Celkové hodiny vychází na 250-300 hodin na jeden kus. Takže po víkendech a když jsi budeš dělat všechno sám je na cca rok práce. Tedy víkendově + občas odpoledne.
Jestli renovovat doma nebo ne je otázka další. Pravej veteránista ti to neodpustí. Pro ty je cennější origo stav. Někdo kdo veterány rád, ale není "ortodoxní" ti to trochu zkritizuje a běžněj člověk neocení tu práci co jsi do toho vložil. Co si budem povídat. Doma to neuděláš tak jak by se úplně mělo. Myslím jako rovnání karterů, repase kliky apod. a to budeš někam dávat. Lak si doma sice uděláš, ale jako originál to nebude, víc vrstev, sem tam tmel apod. Takže za špičkově renovovanou motorku jí pak vydávat nemůžeš. Jinak cena renovace lidovky je někde cca 15 tisíc když vše krom motoru a chromů zvládneš sám doma. Tohle si rozmysli před začátkem renovace. Celochrom + linky cca 25.
Pokud jí chceš na ježdění a máš čas a chuť a vykašleš se na pár veteránistů, jdi do toho. Sem tam se svezeš a budeš mít z toho jinej pocit než když si tu motorku jen koupíš. Běšžný lidi co se v tom nevyznaj ti zamávaj a dědové budou vzpomínat. Furt lepší než to nechat zreznout úplně. Ale aby ses pak na to v půlce nevy... a další vetrán v háji. Rozprodán na burze po dílech. Takže pokud žačneš tak to dodělej. I když to nebude perfektní.
díky, víceméně jsi mi potvrdil mé odhady, jak na časovou tak i finanční náročnost
zatím jsem se do toho nechtěl pouštět dřív, než si budu jistej že to dotáhnu do konce, tý motorky by byla škoda.
FiZzeR píše: díky, víceméně jsi mi potvrdil mé odhady, jak na časovou tak i finanční náročnost
zatím jsem se do toho nechtěl pouštět dřív, než si budu jistej že to dotáhnu do konce, tý motorky by byla škoda.
Tím jsi si defakto odpověděl sám. Když jsi nejsi jistej uschopni jí takovou jak je teď. Ono to počáteční nadšení opadne až se budeš měsíc mořit s přípravou na lak a ty hodiny nikde nebudou vidět. Rozborka a motor je v klidu. To jde rychle, ale nejhorší je plechařina a konečná fáze po montáži kdy vychytáváš mouchy. Viz. zapalování a ladění karburátoru. Nebo když se něco při montáži úplně nepovedlo.
_Mandel_ píše: Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá
to je pravda, ale ona už v původním stavu (plus zub času samozřejmě) není - jak říkám, lak byl v průběhu let na několika místech opravován (štětcem, a jen poškozená místa tím co bylo zrovna - v cca stejný barvě - doma, nesedí odstín), kolena výfuků jsou stříbřenkou apod. Problém je právě s tou původností dílů, některý díly prostě zachránit nepůjde (nebo je to nerentabilní), třeba kolena výfuků bych musel koupit v replice, krom toho že byly rezavý byly taky pomuchlaný (btw kdysi tu někdo dával odkaz na eshop kde ty repliky prodávají, myslel jsem si že je to TK moto ale nemaj je tam - nevíte někdo?), ráfky a výplet jakbysmet.
je to dilema, no... rád bych právě zachoval maximum původních dílů, momentálně je jich 100% orig (s výjimkou dobové přestavby na 150ccm) a dokonce i vím, kde byly a kde nebyly linky (btw to nesedí vůbec s žádným na netu popisovaným schématem, ach jo ).
až to dotáhneme...rád se zase sejdu na letišti, ty brka prohnat :))
Naposledy editováno 24.10.2011 19:59:54
Já to bral u pana Plocka v Nítovicích, nebo co jsem na burzách viděl, tak práce týhle firmy tak nevypadá zle. To je z těch lepších. Z Prahy a okolí nikoho neznám. Max. zajet do Chotusic u Čáslavy na burzu, tam se dají obvykle koupit hotové ihned. Koleno cca 1000/ks a rybina cca 1200/ks.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
FiZzeR píše: díky, víceméně jsi mi potvrdil mé odhady, jak na časovou tak i finanční náročnost
zatím jsem se do toho nechtěl pouštět dřív, než si budu jistej že to dotáhnu do konce, tý motorky by byla škoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
Jindra650 píše: Casova i financni narocnost, jakou tady prezentuje Poggy je lehce receno mimo misu u takovyhle kolobezky. Kazdopadne renovovat motorku, ktera neni uplne shnila, pobastlena, nebo nejak vyrazne poskozena, treba prestrikana nejakym moulou, je podle me hodne velka skoda.
V čem?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
Poggy píše: V čem?
250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina
kuba350 píše: 250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina
No pokud bude počítat i čas strávenej na cestách po burzách, na internetu, je velice pravděpodobné, že se těmto hodinám přiblíží. Alespoň všichni co dělají veterány profesionálně a opravdu celkovou rekonstrukci tak se těmto hodinám vůbec nediví.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
kuba350 píše: 250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina
Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
Poggy píše: Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.
jj, ono se to nezdá, ale ty hodiny rychle naskakujou. kór když to člověk dělá precizně. mě ten odhad přijde naprosto reálnej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
FiZzeR píše: jj, ono se to nezdá, ale ty hodiny rychle naskakujou. kór když to člověk dělá precizně. mě ten odhad přijde naprosto reálnej.
U prvního céčka to bylo tuším 236 hodin a cca 13 500 Kč za materiál. V chromu pouze výfuky. Motorka byla teda ze začátku nepojízdná a pár dílů se muselo sehnat, ale jen drobnosti. Ono to broušení rozbruskou toho rámu a veškerý další plechařiny zabere moře času. Třeba i jen blbý protáčení závitů. Pak něco lehce vyvařit a další hodiny tmelení a broušení pod vodou na vrchní barvu. Někde ti to ještě pak trochu vyleze a něco budeš předělávat. Ale u dalších už se rám a takovýhle věci pískovaly. Krom blatníků apod. To bych ti asi i doporučil do toho investovat peníze. Ručně je to práce na hovno. Teda krom chouloštivějších věcí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
FiZzeR píše: Poggy> s tím pískováním počítám, nemá význam za každou cenu dělat všecko v garáži. tmelení bych se v maximální možné míře rád vyhnul, což asi taky bude celkem problém - nádrž má semtam promáčklinu a reverzní kladivo se nechytá a nenapadá mě, čím bych to mohl vyrovnat... řezat apod se mi do ní nechce jinak s vyvářením a závitama bych problém neviděl, závity jsou cajk a na vyvaření je jen levej kaslík kvůli prožrání od baterky a zadní blatník co byl ruplej a opravenej byl nanýtováním plechu.
Myslím jsi, že to půjde i bez řezání. Pokud jsi to zkoušel reverzním kladivem s lepenou příložkou. Existuje taky tohle kladivo s elektrodou. Nebo někde kde opravují bouraný auta karosářskou svářecí soupravou. Přibodneš svárem kladivo a vytáhneš. Jedno máme v práci, ale libovolná karosárna nebo autoklepíř to bude mít taky. Jen to nejde bez poškození laku, ale to by v případě renovace nevadilo. Když s tím jdou vytahovat prahy (jednička plech), tak nádrž by s tím jít měla taky. Ale nezkoušel jsem to - nebylo zatím potřeba.
edit: Něco na tenhle způsob.
Naposledy editováno 26.10.2011 18:59:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
Poggy píše: Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.
Hele já už pár motorek udělal, dělám všechno sám kromě chromu a zlatejch linek a nikdy sem se na takhle nesmyslný čísla s běžnou motorkou nedostal. Pakliže renovuješ nějakou zajímavější předválku nebo cizáka a jezdíš rok po burzách a vysedáváš na netu, popřípadě půlku dílů vyrábíš podle fotek tak asi jo. ale to co ti chybí na zetku koupíš na jedný, maximálně dvou větších burzách nebo rovnou za večer na netu...
Třebas letos:
Pro upřesnění přidám, že před renovací to všechno byli rozebraný zbastlený vraky v krabicích...
tahle motorka mi trvala 96 hodin
Tahle něco kolem 110 hodin
A péraci jsou běžně hotovy do 70 hodin
A nepřipadá mi, že by to bylo nějak odfláknutý
Spíš jde o to znát ty správný lidi, vědět kdo co má, kdo co vyrábí, kdo co umí a kde co seženu... pak je to hračka.....
Naposledy editováno 26.10.2011 19:55:10
1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
kuba350 píše: FiZzeR> Zetky a jawy byly lakovaný vypalovací synetikou a následně vypalovaný peci. Dnešní označení je Autobal S 2053. Ideální je starou barvu nechat jemně opískovat. Nejlepší odstraňovač je P 05. Ten žere dobře
Díky za info
Ale nepochopil jsi mne až tak úplně; ten lak je víceméně původní, jen místy byl poškozený a průběhem věků byl opravován tím co bylo zrovna po ruce. Právě tyhlety vrstvy bych chtěl dát pryč a udělat to nějak citlivě, aby byl zachován pokud možno originál. Teprv až když zjistím, že to není možné, bych se pustil do renovace
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 150 C zapalování ČZ 150 | spacil-petr | 9 | 17.10.2024 v 15:19 FiffiQ |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Číslo na rámu ČZ 150 | Gran | 2 | 6.6.2024 v 07:00 Gran |
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |