2 reakcí na tento příspěvek kolik motohodin na píst jako hobík
jde o to,že vyběhaný-volný píst ve válci už nejezdí hezky nahoru a dolů,ale má snahu i vybočovat do stran(ve směru otáčení klikové hřídele),tím nerovnoměrně tlačí na válec a ten se i nerovnoměrně opotřebuje.ve válci pak vzniká ovalita.
edit:a netýká se to jen ostrých endur-platí to všeobecně pro všechny motory,ale samozřejmě čím nadupanější motor,tím nižší píst a tím i větší náchylnost k ovalitě...
Naposledy editováno 29.12.2011 19:05:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
Měnit preventivně díly u nesoutěžní motorky mi přijde jako vyhazování peněz. Stačí kontrolovat předepsané vůle.
Na první pohled super, ale vůle už mimo toleranci a motor si už cucnul trochu oleje. Takže těch 300MTH je vážně strop, určitě to vydrží 400-500MTH, ale pak už je třeba počítat s výbrusem a tedy i nikasilem. A jelikož nanášení nikasilu je vždy loterie a stejně i dobře provedený nikasil už nikdy nedosáhne životnosti originálu, tak to většinou končí koupi nového válce.. A to už je dražší sranda a hlavně zbytečná.. Píst ideálně měnit co 200MTH, při tom už bude téměř určitě vhodné vyměnit i sací ventily a rozvoďák.
Pokud chce někdo jezdit "dokud to jede", tak ať si koupí DR/XR apd, protože u "ostré" se takové zacházení může šeredně vymstít..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
PetrS píše:
Měnit preventivně díly u nesoutěžní motorky mi přijde jako vyhazování peněz. Stačí kontrolovat předepsané vůle.
A pak se tady objevují témata jako zadřený yz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
neznalost dílenských manuálů a motorů všeobecně, rozhodně o tom víš daleko
víc, jak já, ale jak sám určitě víš, i opotřebení pístu a válce se dá
změřit. Tzn. pokud budeš dodržovat předepsané vůle, jak jsem psal, můžeš
najezdit klidně 1 000 mth a motorka musí fungovat.
Téma o zadřené YZ jsem nečetl, ale že by se motorka zadřela kvůli tomu, že
má píst najeto místo 200 mth 300 mth? Tomu se mi moc věřit nechce.
Jediné, o co mi šlo a co jsem tim chtěl říct je, že by se díly měly měnit dle opotřebení a ne dle najetých mth. Četl jsem o Bergovi, který dal na původním pístu 700 mth a po výměně kruhů vesele jezdil dál. Kamarád na tom samém Bergovi dal 80 mth, než se měnila ojka a píst a s další GO se musel dělat i nikasil.
Toť můj názor a toť má zkušenost, nikomu to nevnucuji a nikoho o tom ani nepřesvědčuji, vůbec nemusím mít pravdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
jasně,že když nezměříš,tak nevíš,ale když si vezmeš kolik stojí těsnění pod hlavu atd.,musíš roznýtovat rozvoďák,někde to nechat změřit-protože na to nemá každý vercajk a k tomu ještě práci-tak zjistíš,že je lepší ten píst vyměnit i kdyby byl ještě v toleranci,než to za půl roku dělat znovu.
proto z vlastních zkušeností radíme 200-300 hodin jezdit a pak vyměnit a né to rozebírat co 60 hodin a měřit jak říká manuál...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik motohodin na píst jako hobík
Ale mně šlo hlavně o to, že se má co 200 - 300 mth vyměnit píst, ventily, atd. Proč bych to dělal, když budou ještě v toleranci? To, jak často se má daná tolerance kontrolovat o tom se tu s nikým nedohaduji a ani jsem to neměl v úmyslu, jen jsem chtěl upozornit, že opotřebení u většiny dílů se dá změřit a ne vždy se vyplatí jejich výměna. Já třeba taky neměním rozvoďák každých 40 mth, jak uvádí manuál, ale měním ho, až když se vytahá mimo toleranci.
U motardů to máme jednodušší, tam okolo 100 mth začne většinou mlátit ojka a nebo to přestane startovat a pak už není co řešit : ) Tím bych to asi z mé strany uzavřel, ať si z toho každý použije to, co se mu hodí : )
Obzvlášt u nás hobíků,prdláme to na polovině schopností motorů,jen občas to dorazíme do konce a pak zase prdprd...řeším to až tehdy,když to hůř startuje... P-H.
Naposledy editováno 02.01.2012 18:38:50
1 reakcí na tento příspěvek kolik motohodin na píst jako hobík
Ale vážně,kdo z nás,co Ti máme radit,ví,jak jsi šikovný,jaké máš technické vybavení...??? Pro někoho to je rutina,pro někoho věda...pokud jsi něco podobného už někdy nedělal,tak by to asi chtělo se do toho dát za asistence zkušeného...,nejlépe kdo dělal"asi stenta na Barrandově,že,Kefalín" P-H.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |