a) netěsní vejfuk
Viz fotka.
Je třeba nějak řešit? Je to svařovaný spoj? Z manuálu jsem to nevyčetl. Při volnoběhu to fouká intenzitou asi jako když si jemným foukáním chladíte polévku Je třeba to u 4T řešit?
b) startování za studena
Snažil jsem se něco vyčíst ze zdejšího fóra, bo tento problém není až tak vzácný, ale rád bych, abyste mi potvrdili nebo vyvrátili mé doměnky.
Popis: Při zahřátém motoru chytá máňa bez sebemenšího zaváhání. Při studeném motoru a teplém počasí musím použít sytič. Máňa chytne, ale bez správně intenzivního vrknutí plynem ve správný moment zase zdechne. To by ještě nebyl takový problém, ale za chladnějšího a vlhčího počasí se tento projev prohlubuje a už se mi to jednou vymstilo... po prvním nezdařilém nastartování (tedy správně řečeno po zdechnutí) v chladnu a vlhku se už máša ani nechytá. Pomůže až očištění/osušení svíček nebo další pokus za x hodin.
Pozn: Svíčky obyč NGK made in Jap bez známek špatné směsi či porušení, standardní vzduch filtr udržovaný, baterka správná v dobré kondici
Podezření:
1) nízký odpor ve výfukovém potrubí (otevřená koncovka) - vyloučil jsem, nemýslím si, že by v nízkých otáčkách u 4T měl nějaký zásadní význam. Pokud se mýlím, prosím o zdůvodnění.
2) špatné svíčky - vyloučil jsem, pálí všechny, viz pozn.
3) přisává vzduch - vyloučil jsem, zabarvení svíček vypada "zdravě"
4) rozladěné karbecy - vyloučil jsem, údajně byli v servise seřízeny, navíc viz.3
5) rozladěný sitič - nevyloučil jsem, můj největší a vlastně jediný favorit, i když při startování sytič zcela naplno nemám (když je naplno, votáčky letí moc vysoko po tom, co se motor s pomocí vrknutí plynu rozběhá. V manuálu se také píše, že sytič nemá být naplno)
Takže vlastně vůbec nevím... Nějaké další tipy?
(Omlouvám se za délku příspěvku, to ta zima )
Pokud nepříjdu na příčinu, plánuju koupit iridiovky Denso Ale to je takové řešení neřešení
Předem díky za reakce.
EDIT: ještě dodám, tankuju klasiku N95 u normálních stanic. Volnoběžné otáčky nastaveny dle manuálu.
Naposledy editováno 23.02.2012 08:05:15
reeva píše: Brůča> Nejedná se o delší odstavky. Proste když je motor studený.
Zkusím to ještě podrobněji rozepsat.
Teoreticky správný postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), motor zdechá, obličej se chmuří.
Praxí ověřený postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), TAKŽE pravá ruka jemně přidá plyn, takže se lehce ochudí bohatá směs, motor si zapřede. Po 2 sec ubírám plynu a motor si bez stížností šmakuje na sytičem obohacené směsi.
Problém u praxí ověřeného postupu je to, že je úspěšnost při špatných hydrometeorologických podmínek neuspojojující.
Vyzkouším tedy parkrát startovat podle todvory se sytičem na 100%
sytič musí byť vzdy na 100 % otvoreny lavou rukov drz sytic a pravou startuj ziaden plyn a bez spojky ! otacky sa reguluju syticom chvilu nechas bezat aby sa prehrial a potom sytic uzavres bez pridavania plynu inak ho prechlastas ,naco vymackavas spojku? spojka sa vymackava u vozidiel s olejovou naplnov v prevodovke ako BMV
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
Ozzy_ píše: Prisel jsem k r6ce, zapnul klicek, nasosla benzin, cvrnknul do tlacitka a vrcela
Pche, samá elektronika a plast
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
todvora píše: Pche, samá elektronika a plast
Musim rict ze me karburatory nijak nechybej, ani u auta ani mu masiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
todvora píše: Já mám jinej problém, při rychlostech kolem 50 jako by kopal řetěz. I když to pustím jen na stojánku na 1, vidím jak se lehce propíná a uvolňuje. Přitom je komplet řetězovka nová, kolo jsem zkoušel štelovat i mimo značky, měřit vzdálenosti, na nic jsem nepřišel, dělá to pořád. Původně jsem myslel, že je to vytahanej řetěz, tak jsem koupil novou celou ČZ sadu a dělá to pořád to samý. Napnutej je správně. A už mi došly nápady, co by to mohlo bejt
a na jaký kvalt? nebo na víc? a když to máš stojánku na 1, tak na volnoběh, nebo i když trošku přidáš?
Po zimní spánku
sytič na plno a bez plynu nastartuji po delším točení startéru
Studený start
sytič naplno,kousek pootočím plynem zmačknu startér a když chytne přidám jemně plyn a pak mi spadnou otáčky zase vyletí vzhůru a reguluji sytičem na 2tis.ot.
Vlažný start
bez sytiče jen přidám drobet plynu a chytne hned.pak reguluji otáčky plynem.
Dolík.... píše: a na jaký kvalt? nebo na víc? a když to máš stojánku na 1, tak na volnoběh, nebo i když trošku přidáš?
Na stojánku i když jen otáčim kolo rukou, tak je vidět, jako by byl v jednom místě víc naplej řetěz. Tak jsem myslel, že je nerovnoměrně vytahanej, vyměnil celou řetězovku a dělá to pořád totéž. Když to pak rozjedu a vyřadim, nebo nezabíram plynem, tak kolem 50ky je cítit, jak to lehce kope (jak se propíná ten řetěz).
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Takže se vracím k myšlence, že je něco v nepořádku s karbecama! A neříkejte, že je to normální! Nebo klidně říkejte, ale stejně vám nebudu věřit Napadlo mě, že by to mohlo bejt rozprasenýma hladinama v plovákové komoře (některého-některých z karburátorů).
Když jsem máňu koupil, byl ucpanej palivovej kohout a nezavíral se. Než jsem na poruchu s kohoutem přišel a něž se mi to povedlo napravit, tak to pár dní (možná spíše týdnu) trvalo, takže na ventilky byl vyvíjen nadměrný tlak a navíc dlouhodobě.
Doplňující informace:
KDyž jsem dojel na benzínku, kde proběhla popsaná situace, motor byl zahřátej.
Během popisované situace jsem se na plynovou rukojeť ani nepodíval.
Za celou dobu užívání mototcyklu žádná známka netěsnosti ventilu plovákové komory (motorového oleje nepřibývá, neubýva, s vejfuku se kouří normálně, z airboxu nic neteče)
Mechanismus sytiča chodi bez problému, vůle je také nestavená.
Zkusím tedy doma změřit hladiny v komorách karburátorů. Problém je, že na jeden výpustnej šroub je na kokot přístup a na další se nedostanu už téměř vůbec
Potřeboval jsem se jen vyblejt Ale kdyby si někdo myslel, že může být má spekulace pravdivá, či naopak, že je to kravina, budu rád, když se o svůj názor podělí
Naposledy editováno 23.04.2012 10:45:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
reeva píše:
Zkus nejprve odkalit ty plovákové komory. Sežeň si dlouhou imbusovou tyčku (teď nevím, kolikátka to je), protože se tam dá dostat jen z pravé strany. Ta délka musí být min. 15 - 20 cm. Pokud ti z komor vyteče nějaký sajrajt, tak by to taky mohlo mít vliv.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
Tu imbosovou tyč zkusím sehnat, dík za tip
reeva píše: FILODENDRON> první tři kraburátory z prava jsem zrovna den před tím odkalil (na ten poslední jsem se nedokázal dostat s klasickým inbusovým klíčem) a žádný okem viditelný sajrajt nevytekl. Dokonce jsem vyměnil svíčky (obyč), nainstaloval nový filtr, který jsem naimpregnoval spešl sprejem na molitany. A žádná změna se nedostavila
Tu imbosovou tyč zkusím sehnat, dík za tip
Nemáš zač a ať brzo odhalíš, kde je zádrhel.
Já ji dneska vytáhl letos poprvé . Se zatajeným dechem jsem zaplavil karbecy (v lednu jsem odkaloval), zapnul sytič, zmáčkl spojku a bruuum - chytla hned napoprvé. Asi 2 - 3 sekundy trvalo než se začaly otáčky rvát navrch a tak jsem hned začal stahovat sytič. Chovala se naprosto standardně, tak snad to co nejdéle vydrží .
Kdybych chtěl, aby to těsnilo, co tam dát? Kamnářský tmel a až přestane těsnit tak doplňovat a doplňovat? Nebo něco elastičtějšího, např toto? Jaké teploty tam mohou panovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
Ahoj, nezkoušel si po delším stání napustit benzín polohou PRI na kohoutu? Jinak mimo téma, na kolik vyšlo seřízení ventilů, smím li se ptát? A je to hodně práce?
Díky, Tomáš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
to, že ta motorka nechce chytit není svíčkama...
jezdím jen s NGK (LTD454, VN750, CBR900RR, CB600F, GSXR1000) a nikdy sem žádný problém neměl... no a když startuju třeba po zimě, kdy to nevrčí pár měsíců, tak zrovna vezmu auto, kabely, napojím to, kde to jde dám PRI (ani cb ani cbr pri nemá, protože to má debilní čerpadlo, do kterého až se podtlakem natáhne benzín, tak teprv začne tlačit do karbeců) a pak startuju se sytičem. pár vteřin točím, chvilku nechám odpočinout... atd atd.. když to nechytí na třeba 3tí, 4tý pokus, sytič stáhnu a zase točím bez.. pak zase s... s bladem sem se tak trápil třeba 15 minut a nakonec to prostě chytí a zbytek sezony nebyl žádný problém... jak to střelí, stáhneš sytič, to už je moc bohaté a práskne to ve výfuku... svíčky sem nikdy "neuchcal". hornet to samé, jen jel 5 minut na 3 válce a pak se chytil a startoval zase okamžitě a krásně.
nevím, jaké to ZR7 má karburátory, ale motor je tak z roku 1980, jestli né starší a prostě ony ty starší karbecové motorky mají svoje nálady a musí se s tím umět. ty to asi vychytané máš, ale jak čtu, ostatní moc ne... to chce zkoušet...
A BEZ PŘIDÁVÁNÍ PLYNU! A PRI JE JEN NA DOPOUŠTĚNÍ, NESTARTOVAT S TÍM!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podložky pod banjo Kawasaki ZR 7 | dasto | 22 | 9.7.2024 v 09:16 Deadman |
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |