U FZ6, ale třeba i u jiných.
Buď mám slabé prsty, což si nemyslím, nebo to prostě nejde.
Edit 1:
Pro ty, kteří nečtou diskuzi:
Posunul jsem páčku dovnitř, abych došáhnul prsty na její konec, a seřídil vůli spojky na konci páčky na 10-15 mm.
Už v pohodě SPOJKUJU dvěmi prsty!
Edit 2:
Ještě se tady vytvořila krásná diskuse o řazení s nebo bez meziplynu, s nebo bez vrknutí...
Je to trochu dlouhé a zbytečně vyhrocené, dají se tam najít správné závěry i bludy.
Začátečníkům, co hledají informace o proniknutí do správného řazení, bych čtení diskuze asi raději nedoporučil.
Je to celkově chaotické, určitě se dají najít správnější informace o řazení i jinde.
Uzavřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Otevřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Naposledy editováno 03.10.2012 07:57:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kamy píše: to Creck: Omfg protože to dělám meziplynem přes mokrou spojku... Přes tu spojku která je u drtivé většiny motorek!!!!! Ty ses o meziplynu nebavil, tys napsal postup jak to mám udělat a tak bych si zkurvil stroj akorát!!! Při takto naprosto nepochopitelném kroku, musím provést synchronizaci!!! U suchých spojek, by to nikdo neměl vůbec zkoušet!!! Protože pevně věřím, že to mají i jako výstrahu v manuálu.
marnost s tebou.
Pokud sis crecku všiml, suché spojky jsou většinou na motorkách přenášející velký kroutící moment, tam kde už mokrá selhává, je na to i navržena převodovka a motory s krouťákem nejsou tak vysokotočkové jako jiné. Vyjímky se najdou.... Všeobecně význam suchých spojek nechápu, ale to není důvod k diskuzi.
v Případě freedoma pořád platí, že meziplyn má smysl pro šetření životnosti té spojky jen pro srovnání vstupních a výstupních toček. On synchronizaci v převodovce neprovede...
Se suchou to uděláš pouze přes jemně lízající spojku.... A to je trošku komplikovanější na cit!!!! Ale to je zbytečné... když ani nevíš kde se spojka nachází a že je zpřevodovaná...atd..
Ja jsem ti jen napsal postup jak mas svou teorii dokazat.
Na vrcholu kopce zarad neutral, nech to trosku rozjet a dole treba v 50Km/h vrkni pres vymacklou spojku plynem.
Pokud se neozve rana, nebo pres zuby, dokazal jsi mi ze opravdu k synchronizaci dochazi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
t_freedom píše: Creck> mě ale příjde, že ty tady bereš řazení nahor i dolů stejně...
Pockej ty chces zkouset z toho kopce radit jednicku . Respekt , ja ti chtel tu synchronizaci hodne ulehcit.
Pochopis ze tady nejde o zadne razeni dolu nebo nahoru ???
Ty nasimulujes jako by jsi radil ze tri na dve. Rozjedes to na urcitou rychlost. Tot vse.
Tvrdis snad ze synchronizujes kolecka v prevodce ne, tak vem ducnu, rozval to na neutral a proved ten manevr, pokud ti nevyskacou zuby z prevodky tak mas pravdu a uznam ze jsem tohle nevedel.
Naposledy editováno 03.10.2012 12:29:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: Ja jsem ti jen napsal postup jak mas svou teorii dokazat.
Na vrcholu kopce zarad neutral, nech to trosku rozjet a dole treba v 50Km/h vrkni pres vymacklou spojku plynem.
Pokud se neozve rana, nebo pres zuby, dokazal jsi mi ze opravdu k synchronizaci dochazi.
Však jsem ti psal,že je to vyzkoušený.Rána se neozve,zuby si občas lehce škrtnou,někdy ani to ne.Bez plynu nemyslitelná záležitost....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
verybusy píše: Však jsem ti psal,že je to vyzkoušený.Rána se neozve,zuby si občas lehce škrtnou,někdy ani to ne.Bez plynu nemyslitelná záležitost....
No zuby se ozvou, to mi prijde skoro jako bez vrknuti To se ti taky ozvou zoubky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: No zuby se ozvou, to mi prijde skoro jako bez vrknuti To se ti taky ozvou zoubky
Píšu lehce škrtnou,ne že se ozve zvuk,jako když vysypeš bednu šrotu.... Hele já už bych se snad na to vrkání i vybodnul,stejně to nemá cenu.Ty si jezdi z kopce na neutrál,my si budeme při podřazování vrkat a všichni zase budeme šťastný a spokojený.A jestli neumřeli,tak tam žijou dodnes....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: Pockej ty chces zkouset z toho kopce radit jednicku . Respekt , ja ti chtel tu synchronizaci hodne ulehcit.
pořád dokolečka.....
bez meziplynu dostává převodovka pecky. S meziplynem zapadá naprosto ladně, necítím ani odpor v řadičce.... Samozřejmě je logické, že když jedu z kopce 80 na N, tak abych jel 80na jednicku, budu mít 9tisíc otáček. Což by znamenalo že přesně tak musím s meziplynem postupovat. U trojhřídele je to snadnější případ (tím se ale neeliminuje potřeba pak synchronizovat při 2->3), ale s dvojhřídelí Mlask
a jen pro tvou informaci stále mám zmáčklou spojku světe div se bo kdybych tam tu jedničku pustil tak se zabiju!!!
Naposledy editováno 03.10.2012 12:38:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Vis co to je pako oddechovka Normalne taky jezdim na sestku , ale kdyz vidim krasnou prirodu, krasny kopec , tak vyradit a kochat se doktore, kochat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
No vsak tuhle teorii krasne dokazes. Pokud z toho kopce pojedes. Kdyz se ti pri razeni dvojky ozvou zuby a vrkas jak splaseny, pres vymacklou spojku tak k zadne synchronizaci nedochazi.
Creck píše: verybusy> ja uz asi taky tuhle teorii jak rekl Assasin bez mericich pristroju na netu nevyresime.
Vis co to je pako oddechovka Normalne taky jezdim na sestku , ale kdyz vidim krasnou prirodu, krasny kopec , tak vyradit a kochat se doktore, kochat.
omyl žádné měřící zařízení není potřeba, pokud nechceš znát přesné otáčky na jednotlivých hřídelích.... Pro řazení v moto nepotřebuješ znát přesné otáčky, stačí ti nepřesnost řádově ne stovkách ot... A do toho se vleze kdejaký vyhlídkový jezdec. Jakmile ale tenhle jezdec začne ždímat vysoké točky neví co s nima... ty si ten případ.. Neumíš jezdit pilu, nemáš závodní zkušenosti, ale hlavně že vidíš převodovky na živo.... Proč potřebuješ senzory otáček na převodovce když si je viděl naživo??? Zamýšlíš se vůbec nad svými výroky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: Kamy> bez meziplynu dostává převodovka pecky. S meziplynem zapadá naprosto ladně, necítím ani odpor v řadičce....
No vsak tuhle teorii krasne dokazes. Pokud z toho kopce pojedes. Kdyz se ti pri razeni dvojky ozvou zuby a vrkas jak splaseny, pres vymacklou spojku tak k zadne synchronizaci nedochazi.
u suché spojky ano, motorka není auto!!! To už se ti tady snažíme vysvětlovat 10 stránek!!!
se suchou musíš nechat záběr jemně lízat abys hřídel roztočil. (99% řidičů nemá potřebu jezdit na neutrál a pak srovnávat gigantické otáčky, některým jde o život a jezdí výhradně na rychlost- jiné blázni jezdí na N)
Ty vůbec nechápeš rozdíly mezi převodovkou v autě a motorce, neznáš ani ustavení spojky přes primární převod a tím pádem i převod sekundární, nevíš ani jaké otáčky jsou v převodovkách v autě a motorkách přenášeny, vdyť ty ani netušíš jaké momenty soukolí přenášejí... Jako o čem ty se chceš tady bavit, co chceš obhajovat když neznáš elementární věci proboha....
vrkání přes zuby je jen projevem neschopnosti řadit rychle a přesně... Pokud s tím máš problémy trénuj.... Podle toho co ty píšeš, je řazení u tebe zásadní problém a kámen úrazu.... Normálně je mi fuk jak si kdo jezdí a jak se řazením bojuje, ale když se takový trol začne navážet do těch, to touto schopností oplývají, je to na řádově desítky stránek na fóru.... už pochop, že pro klasickou pomalou jízdu, kdy motorka není pod tahem a výrazným zatížením meziplyny netřeba a taky je mnoho motorkářů ani nedělá (při regulérním řazením ob jeden kvalt), ty ale díky tomuto faktu popíráš TECHNICKOU podstatu věci, bagatelizuješ a tvrdíš o v podstatě asynchronní motorkářské převodovce že nepotřebuje synchronizovat
PS: Znovu po 30áté, mokrá spojka přenáší moment na hřidel....
VÍŠ CO JE TO VUBEC MOMENT? já si připadám že tu píšeme o základních veličinách úplně zbytečně.
Naposledy editováno 03.10.2012 12:53:55
Creck píše: verybusy> ja uz asi taky tuhle teorii jak rekl Assasin bez mericich pristroju na netu nevyresime.
Vis co to je pako oddechovka Normalne taky jezdim na sestku , ale kdyz vidim krasnou prirodu, krasny kopec , tak vyradit a kochat se doktore, kochat.
Žádný kochání,všechno musí bejt rozmázlý jako abstraktní dílo od Kupky....
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
2 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
jo a taky se bavíme o "ne zcela vystavený" spojce ...a taky je podstatnej rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou
Jo a víš proč se při řazení jedničky na místě ozývá z převodky rána?
Naposledy editováno 03.10.2012 13:14:44
V tomhle otazka dolu nebo nahoru nema vyznam. Pokud dojde k synchronizaci smekam klobouk.
Priznam se ze suchou jsem nikdy nestudoval, co si myslim tak je to v tom ze u mokre mas na hrideli lamely s tim ozubenym kolem, a setrvacnik ma prevod na motor, a u suche je to naopak ne ?
Ty mi tady porad tvrdis ze pres vymacklou spojku sesynchronizujes kolecka. Tudiz vlastne kdyz radis tu jednicku a vrknes, by ti meli lip zapadnout
Ozubený kolo, není ozubený kolo ale spojkový koš... ten je spojený s představenou hřídelí převodky...do středu spojkovýho koše vchází hřídel z pevnýho převodu od kliky...
Lamely maji zářezy na vnitřku-ty pro hřídel a zářezy na vnějšku obvodu-ty pro koš...
Máš-li jich vedle sebe např 7jako u mojí spojky- přenášejí i při vystavení stále dost zybtkového krouťáku.
Narozdíl od mokré spojky, kde bývá lamel méně.MotoGuzzi má např. u některých modelů jen jednu - tak jako často v autě. ... to je ten podstatný rozdíl mezi suchou a mokrou spojkou v přenosu krouťáku.
Když ovšem mokrou spojku jen lehce vystavíš, tedy na začátek jejího chodu - přenáší i tak dost momentu na roztočení 50dkg hřídelky...víš?
2 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
protože si to prostě vymeziplynuju...
takže pojedu např. 80-90 na 4ku... 4trpm...bum bouchnu 3ku5,5rpm, prásk, bouchnu 2ku 7trpm a pak cvak a jedna na 8,7trpm...(otáčky odhaduju) ...a přitom pojedu furt 80km/h
ale ještě jednou...proč bouchá jednička na místě, když jí zařadíš?
proč mě se na míste s vymačklou spojkou točí přítlačák a zastaví se až když cvaknu kvalt ?
Naposledy editováno 03.10.2012 13:36:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
já s tou vystavenou - naplno vystavenou spojkou - budu stát celý minuty a bude se točit...takže?
Jak se může přítlačák otáčet, když mám naplno vystavenou spojku?
Naposledy editováno 03.10.2012 13:44:15
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Dobre, ty trosku nechas spojku primacklou, tudiz ji dres lamely o sebe na silu, vrknes cim ji dres vic a chces mi vysvetlit ze v tom zlomku sekundy kdy preskakuji kolecka dostane ta hridel po uvolneni vetsi otacky.
Tohle ale musi byt uplne mizive tocky co ta hridel muze dostat, jaky tohle muze vliv na zapadani kolecek. Kdyz to tam kopnu rychle a presne tak je u me ten vysledek stejny.
Podle me to proste nema prazadny vyznam, alespon u me mizivy, uznej ze proste u me to skoro zadny vyznam nema.
Ale o.k, presvedcil jsi me ze tam ty vlivy jsou a u ducati jsou vetsi
No aspon jsem si zopakoval ucivo, diky za pokec a zas nekdy se o necem pohadame.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: Podivej ja te chapu kam miris, a vim ze i pres vymacklou spojku jde nejaky prenos sily na hridel
tohle nemuzes myslet vazne prosim te koukni se o 10 stranek zpatky a precti si co si "vedel" pred tim ju?
jinak samo gratulace kolegovi....dokazal jsi nemozne
Naposledy editováno 03.10.2012 14:18:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Na pokraji smrti hladem, na pokraji smrti mrazem, na pokraji smrti vysílením...ale stálo to za to
Crecku> ale já nikdy netvrdil, že by to mělo ZÁSADNÍ vliv na synchronizaci -jen že to pomůže.
Taky jsem psal, že minimálně v porovnání s tím, že bys nechal motor při podřazení padnout na "volnoběžný" otáčky, je to jistě pro převodovku "příjemnější"
To že třu lamely o sebe s minimálním přítlakem, kdy rozhýbávám jen 0,5kg hřídelku, není takový zlo, jako když hřídel spojky na volnoběžných otáčkách urychluju lamelama v koši(momentem od zadního kola)přes odpor komprese. TO JE OČ TU BĚŽÍ.
Když se zamyslíš nad tím jak to v převodovce frčí, stovky a tisíce otáček...
zařazeno 3.,brzdíš oba hřídele jedou stejně rozepneš spojku-motor spadne - obě hřídele stejně...šlapneš na řadičku-vytahuješ kvalt(furt obě hřídele stejně)v tuhle chvíli roztočíš motor. Hřídel spojky rychleji než koš-ve chvíli kdy vypadne unašeč z 3ky se ihned hřídel i s unašečem roztočí od hřídele spojky přes lamely v koši(ne zcela vystavené-zbytkovým krouťákem)...je to dost malá hmota,stačí málo, časově i momentově...a ihned vzápětí(řádově zlomek sekundy) se unašeč snaží dostat do boku 2kovýho kolečka který se točí ještě rychleji...tím že ho popoženeš - tím to jde rozhodně líp.
2 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck-> chlape! pochop konecne uz, ze tu nikdo nejezdi z kopce na neutral a ani nechce.
londoner-> ja tu tvoji masinu proste zeru! Dost casto na ni cucim ve tvym profilu a dlouhe zimni vecery si nad ni drandim karla . S4R je proste classic bike no1.! to je muj sen.
btw: Za kolik se da tahle bestie poridit? Sic mam FZ8 jen par tejdnu, ale dyz zas vidim ten cernej porno bajk s vlašťovkama, mam chut toho bez charakterniho japonce prodat
Naposledy editováno 03.10.2012 14:56:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Lochy, oprav ho s4r S!!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vibrace stupaček FZ6N [1, 2, 3] Yamaha FZ6 N | Cook | 72 | 9.9.2024 v 12:35 Holomraz12 |
Yamaha Fz6 N řízení Yamaha FZ6 N | Liba-Z-Libave | 2 | 3.8.2024 v 14:27 Gahan37 |
Cukání motorky Yamaha FZ6 N | virten | 17 | 28.6.2024 v 22:19 Zemina91 |
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 9 | 25.6.2024 v 17:44 Stangha |
Špatně snýtovaný řetěz Yamaha FZ6 N | Zemina91 | 23 | 19.6.2024 v 17:46 karlos-transalp |