Jedná se o výběr nového motocyklu - funglovky !!!
http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm
Naposledy editováno 16.11.2012 16:00:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
Kire640 píše: hurrican> Vím o několika lidech, kteří si Jawu 650 koupili jako funglovku. A po mnoha technických problémech utekli k jiné značce, včetně japonci. A jejich verdikt je, že Jawu už nikdy více.
Ale já si stejně myslím, že to nemůžeš všechno myslet vážně.
To jsi zase četl nějaké placené komenty japonských firem co pomlouvají evropské výrobce. Musíš myslet.
Kdo by se zbavoval unikátu Jawy 650 ? Aby ji měnil za snad nejzprofanovanější a beztvarou japonskou motorku ?
Naposledy editováno 14.11.2012 13:30:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
hurrican píše: Opět složitost - vodní chlazení. Když máš pro motorku cit a jezdíš rozumně, tak je vzducháč ideální, rychle se ti ohřeje a je jednoduchý.
O vodě na vodníkovi ani nevíš a to jsem s tím jezdil závody. Za 10 let co s tím jezdím jsem snad doléval jen jednou a to v zápalu servisního nadšení. Jinak jsem o tom ani nevěděl. Je tam jen 1,2 L vody.
Po dálnici pokud to je jen trochu možné nejezdím, to není nic, co by mě bavilo.
Nejradši bych si koupil fakt tu Jawu panelku, jenže se bojím, že by mě první rychlý náklaďák převálcoval.
Proto mi vychází funglovka Jawa 350 jako zatím jediné řešení.
Naposledy editováno 14.11.2012 13:31:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
callowsick píše: hloupý téma,hloupej uživatel.
Hurricane - jsi trapnej s tvýma provokacema. díky takovejm jako ty jde tohle fórum do prdele...
Proč provokace? Ptá se na Jawu a všichni mu sem začnou srát japonce...já bych dělal úplně to samý.
MartinED250 píše: O vodě na vodníkovi ani nevíš a to jsem s tím jezdil závody. Za 10 let co s tím jezdím jsem snad doléval jen jednou a to v zápalu servisního nadšení. Jinak jsem o tom ani nevěděl. Je tam jen 1,2 L vody.
Jawa 350 se jako vodník nedělá, tak to není reálné.
Za ideální motorku bych pavažoval:
1) Značka: Jawa (ČZ, ale ta už se ohužel nedělá), Ital
2) Funglovka
3) Jednoválec
4) Výkon kolem 20 kW
5) Pohodlná (gumy jako panelka)
6) Pěkný vzhled jako panelka nebo nová 350ka
7) Dvoutakt (jednoduchý s pěkným zvukem)
8) Elektrický startér
9) Lehká
Naposledy editováno 14.11.2012 14:00:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - koupit či nekoupit
Zx-10RCarlos píše: No nevim jestli je ten elektr. starter nutny. Neni nic krasnejsiho prijit k Jawce za pohledu motorkaru, preplavit, zasunout boshak a na prvni slapnuti nastartovat.
Asi to ke klasice patří, ale jezdím stále s přestávkami i po Praze a pořád to našlapávat se mi nechce
Navíc mě ten startér na té nejnovější třindě zaujal a jinak bych fakt koupil panelku. S nákupem a repasí by mě stejně vyšla na těch 50 000 Kč.
Naposledy editováno 14.11.2012 13:54:36
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - koupit či nekoupit
milanek81 píše: ja tak cumim ze ani nevim co na to napsat na trindach mam pres 70000km a mam je rad nikdy jsem zadnou nedokazal prodat - ovsem naprosto vsechno co tu pises o jawe je uplne mimo ) no nic nema cenu diskutovat kup to a do roka a do dne se sem vrat zhodnotit sve "dobre" rozhodnuti
Co myslíš konkrétně že je mimo ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - koupit či nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek Jawa - koupit či nekoupit
Vibrace větší vibrace pozoruju pouze v zeleném pásmu "katastrofic", ovšem znam Jawu, která člověka při 90km/h odvibruje se sedla na asfalt....tohle záleží na tom, na jakej kus člověk natrefí.
Ovšem asi bych to uzavřel tak, že když se člověk nestará o japonce, tak se začně srát a u Jawy to platí dvojnásob. Většina haterů Jaw vzniká asi takovým způsobem, že údržba nulová, leje do ní M2T a často ji kurví někde na návsi. Stačí trocha údržby a Jawka se taky umí odvděčit spolehlivostí, letos sem na ní odjel Transalpinu (přes 3 000km) bez jediného problému nebo zaváhání...dokonce jí nevadily ani 50°C vedra v Maďarsku...prostě jela a to na 1*, zato kamarád tam pořád nadával na neustále se ucpávající vzduchovej filtr na rejži... Jakto? Protože já se pánové o svoji motorku starám !!! Nejsem línej odpoledne jít, zkontrolovat základní věci a podotahovat pár šroubků....
P.S. I za Jawou 640 se lidi otočej a už se mě stalo, že sem zastavil na benzince, přišel pán ve středních letech a divil se, že Jawa něco takovýho vyrobila. A po natankování nezapoměl podotknout, že sem tam prej zapoměl nalejt olej. ))
edit: písmenka
Naposledy editováno 14.11.2012 14:54:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
Kire640 píše: hurrican> Vím o několika lidech, kteří si Jawu 650 koupili jako funglovku. A po mnoha technických problémech utekli k jiné značce, včetně japonci. A jejich verdikt je, že Jawu už nikdy více.
Ale já si stejně myslím, že to nemůžeš všechno myslet vážně.
V roce 2003 jsem usoudil, že můj 55 let starý, ale absolutně spolehlivý a skoro bezservisový pérák s ročním proběhem asi 5 až 6 tisíc kilometrů s 200 000 najetými kilometry (a o které japonské motorce tohle mohu říct???) by si už zasloužil odpočinek. Měl jsem ušetřeno 70 tisíc korun. Protože Jawa mě vždy dovezla, rozhodl jsem se koupit si novou Jawu 350.Mnozí se mi smáli, prý at' si raději koupím ojetého japonce, než koncepčně 30 let starou motorku. Nakonec jsem si novou Jawu 350 koupil. A dodnes NELITUJU!! Až na povolený spojkový koš - vada z továrny, projevila se po cca 100 kilometrech od koupě a dvou přehozených drátů u Vape, což taky byla chyba dělníků na montáži v Týnci, jsem tři roky jen jezdil.A pocit, že mám NOVOU a spolehlivou motorku, byl úžasný. Proto říkám novou Jawu 350 KUP! Já jsem se v roce 2006 svezl na Jawě 650, zblbnul jsem a svojí 350 prodal. No a 650 koupil. Bohužel jsem naletěl, kvalita Jawy 650 byla silně podprůměrná, nakonec jsem musel s pomocí stejně postižených majitelů Jawy 650 dělat u zánovní motorky malou GO, takže nakonec mě Jawa 650 vyšla kromě nervů i na nehorázné peníze. Ted' ale jsem s Jawou 650 spokojen, bez problémů jezdím a to kromě výměn oleje a koupě benzínu už asi 30 tisíc km.
Kire má pravdu, mnozí trable s Jawou 650 psychicky ani finančně neunesli a přešli k japoncům, já ale ne. A nikdy bych to neudělal. Jawu musíš mít v srdci, no a pokud máš, je to další dobrý důvod ke koupi nové Jawy 350. Pokud to budeš brát jinak, kup si BMW (ale ty uznávám) Hondu , nebo třeba Urala...
milanek81 píše: zajet si OSOBNE do tynce k ty jejich rezavy brane - vyhni se bandam hnedulaku co tam oblejzaji s dvoukolakama a podivej se na srac spinavym oknem dovnitr do uplne mrtvy haly jak se tam vali valce na hromade s dalsimy dily na tu tvou novou paradni jawku - a pak se vrat a podel se s nami o sve pocity
Jinou pohádku nemáš ? Třeba tu o 7 trpaslících ?
Tohle vyrábějí kde ? Jestli se tam tento bude někde "válet" za 58 000,- Kč, tak to tam nechám 58k Kč na tom orezlým rámu okna vrátnice a popeláším s ním domů, to bude závisti a obdivu
Wild-Borderer píše: Jinak nedá mi to a napíšu svoje zkušenosti s Jawou 640. Rok výroby 1994, má najeto přes 60 tisíc, VAPE, oilmaster. Když jsem po koupi (cca 50 tisíc km) sundával ze zvědavosti hlavy, zjistil sem, že motor je tak, jak vyjel z fabriky a nikdo do něj nikdy nelezl. Je už sice trochu hlučnější, ale věřim, že ještě minimálně 10 tisíc kilometrů bez problémů zvládne. To samé se týká i zbytku motorky, měnil se jedině spotřebák. Výkonově už je na tom trošku hůř, ale když člověk potřebuje udělat rychlopřesun po dálnici, tak se i těch 120km/h nechá jet poměrně bez problémů (digitální tachometr - pro rejpaly). Za dobu co jí mam jsem platil akorát za nové převlečné matice do předních tlumičů (400kč), brzdové destičky (300Kč), převodový olej (90Kč), vzduchový filtr (70Kč), těsnící gumičky do výfuku (38Kč) a investoval jsem do přestavby na plovoucí kotouč (cca 2 500Kč s kompletní GO brzdy). Výhledově budou potřeba nový pneumatiky, kdy celou sadu (Sava MC 07 + ME 22) koupim asi tak za stejnou cenu, jako vy zadní pneumatiku na japko.
Vibrace větší vibrace pozoruju pouze v zeleném pásmu "katastrofic", ovšem znam Jawu, která člověka při 90km/h odvibruje se sedla na asfalt....tohle záleží na tom, na jakej kus člověk natrefí.
Ovšem asi bych to uzavřel tak, že když se člověk nestará o japonce, tak se začně srát a u Jawy to platí dvojnásob. Většina haterů Jaw vzniká asi takovým způsobem, že údržba nulová, leje do ní M2T a často ji kurví někde na návsi. Stačí trocha údržby a Jawka se taky umí odvděčit spolehlivostí, letos sem na ní odjel Transalpinu bez jediného problému nebo zaváhání...dokonce jí nevadily ani 50°C vedra v Maďarsku...prostě jela a to na 1*, zato kamarád tam pořád nadával na neustále se ucpávající vzduchovej filtr na rejži... Jakto? Protože já se pánové o svoji motorku starám !!! Nejsem línej odpoledne jít, zkontrolovat základní věci a podotahovat pár šroubků....
P.S. I za Jawou 640 se lidi otočej a už se mě stalo, že sem zastavil na benzince, přišel pán ve středních letech a divil se, že Jawa něco takovýho vyrobila. A po natankování nezapoměl podotknout, že sem tam prej zapoměl nalejt olej. ))
Souhlasím.
Motorku je třeba řídit s citem a s ohledem na potřeby stroje. Pak vydrží a bude jezdit bez problémů a poruch.
Měl jsem nové motorky a NIKDY jsem s nimi neměl problémy a neměl žádné závady. Vždy jsem lil jen benzín, měnil olej a na zimu ošetřil baterii. Vyjma garanční prohlídky jsem nebyl NIKDY s žádnou motorkou v servisu a nikdy jsem ani sám nic neopravoval
Je ale pravda, že jsem taky nikdy nekoupil japonskou ojetou hajtru.
Naposledy editováno 14.11.2012 14:48:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
hurrican píše: To je supr napsáno. Jen bych dodal, že holky na Jawu letí. Ještě jsem neslýšel, že by se nějaký baťůžek chlubil:
"Hele, ten můj má 25 let starou japonskou rejži, já ho prostě žeru, jak má pořád ruce vod oleje a noci probdí v garáži, místo aby byl se mnou"
Málokdo ví, že ženský jsou daleko větší patrioti, než my chlapi a na holku uděláš vždy větší dojem s domácí Jawou, než s polorozpadlou ojetou japonskou plečkou
Podle toho co tady tak čtu tak musíš být asi hodně dobrej pacient. trošku se nad sebou zamysli,protože podle toho jak znám "HOLKY" tak se Ti leda zasmějou,protože když projedu já na svojí jak píšeš starý hujdě a za mnou Ty na 350 tak koho si budou pamatovat,kdo udělá podle Tebe víc parády?. Tebe tak možná podle smradu z laufu. Nemám nic proti JAWĚ sám jich pár doma mám,ale nikdy mě nenapadla myšlenka,že je něco víc než japonec. Ten sen co sníš o tom,že je Jawa božská mašina si ještě užij,protože hned po koupi se z něj hodně rychle probudíš. Za frajera na silnici Tě budou považovat tak leda senioři,co si řeknou jooo tu sem měl taky. Technologie jawy je trošku zastaralá a určitě to není proto,že je dokonalá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
milan1963 píše: V roce 2003 jsem usoudil, že můj 55 let starý, ale absolutně spolehlivý a skoro bezservisový pérák s ročním proběhem asi 5 až 6 tisíc kilometrů s 200 000 najetými kilometry (a o které japonské motorce tohle mohu říct???) by si už zasloužil odpočinek. Měl jsem ušetřeno 70 tisíc korun. Protože Jawa mě vždy dovezla, rozhodl jsem se koupit si novou Jawu 350.Mnozí se mi smáli, prý at' si raději koupím ojetého japonce, než koncepčně 30 let starou motorku. Nakonec jsem si novou Jawu 350 koupil. A dodnes NELITUJU!! Až na povolený spojkový koš - vada z továrny, projevila se po cca 100 kilometrech od koupě a dvou přehozených drátů u Vape, což taky byla chyba dělníků na montáži v Týnci, jsem tři roky jen jezdil.A pocit, že mám NOVOU a spolehlivou motorku, byl úžasný. Proto říkám novou Jawu 350 KUP! Já jsem se v roce 2006 svezl na Jawě 650, zblbnul jsem a svojí 350 prodal. No a 650 koupil. Bohužel jsem naletěl, kvalita Jawy 650 byla silně podprůměrná, nakonec jsem musel s pomocí stejně postižených majitelů Jawy 650 dělat u zánovní motorky malou GO, takže nakonec mě Jawa 650 vyšla kromě nervů i na nehorázné peníze. Ted' ale jsem s Jawou 650 spokojen, bez problémů jezdím a to kromě výměn oleje a koupě benzínu už asi 30 tisíc km.
Kire má pravdu, mnozí trable s Jawou 650 psychicky ani finančně neunesli a přešli k japoncům, já ale ne. A nikdy bych to neudělal. Jawu musíš mít v srdci, no a pokud máš, je to další dobrý důvod ke koupi nové Jawy 350. Pokud to budeš brát jinak, kup si BMW (ale ty uznávám) Hondu , nebo třeba Urala...
BMW je drahý, myslím že začínají na 200 000 Kč a to nechci dát i z toho důvodu, že je dost těžký a díly jsou drahé jak u japonců.
Když Jawa přišla s novým 650, byla to revoluce a to je u každé firmy, že se občas vyskytne závada u nové řady. Japonci pravidelně svolávají motorky do servisu právě pro závady u nových modelů.
Nevím kolik v r. 2003 Jawa 350 stála ? Počítám že mnohem víc než dnes. Mě ta dnešní cena 58 000,- Kč připadá zajímavá. U Hondy si za to koupím akorát moto-kolo Honda 125CBF s galuskami místo gum U Yamahy, Suzuki a Kawasaki to vyjde ještě dráž za podobné moto-kola. To Jawa už je mašina.
Připadá mi proto fuglovka Jawa 350 jako ideální motorka. Když se s ní bude zacházet, jak to vyžaduje, myslím si, že nebude mít chybu a vyplatí se. A hlavně bude nová, voňavá
2 reakcí na tento příspěvek Jawa - koupit či nekoupit
Bohuzel sem na stare kolena zblbl, ze bych radeji jezdil dal a na veteranu se bal a tak jsem jawicku strelil mistnimu fandovi a koupil vylitaneho japonce
Co si budeme povidat, kdyz to zrovna funguje, tak to jede pekne, ale to je tak vse. Je to hnusne, nekvalitni uz z vyroby, tuctove, nema to zadny zvuk a prave zrovna ted je to nepojizdne v garazi a ja nemam na dily . Holky se za tim taky neotoci, natoz aby se strhaly, zenu podezrivam, ze je se mnou uz jen kvuli prachum a velikosti lofasa
Nenech se zvyklat podplacenymi ovcemi z rad sikmookych & Don't feed the troll!
U kolika Japoncu jsi se naposledy potkal s pridrenim, prasknutim pistu nebo propalenim pistu? tohle se totiz u Jaw deje docela bezne kdyz neni serizena. A vlastne i muze byt serizena, nebude se mazat stredove lozisko a konec. Ale to zajiste vis. Uz vubec do toho nemicham jizdu - podvozek, krouceni ramu, brzdy a motor - tah, kultivovanos, spotreva, VYKON - ktery Jawa nema. Holt koncepce motoru 60 let stara se nekde projevit musi.
BTW kde jsi prisel na GO motoru za 20t a GO motorky za 20-30t?
Pises, ze prudit timhle vlaknem nechces, ale mam dojem, ze umysl byl bud prudit nebo si nechat potvrdit forem ze 350/640 je pro tebe ideal.
Jioolk píše: Urcite si novou trindu kup! Mival jsem trindu kyvku a byl sem ten nejspokojenejsi parchant pod sluncem, nezrala, nesrala se, vypadala tak ze si holky rvaly rodidla v zastupech.
Bohuzel sem na stare kolena zblbl, ze bych radeji jezdil dal a na veteranu se bal a tak jsem jawicku strelil mistnimu fandovi a koupil vylitaneho japonce
Co si budeme povidat, kdyz to zrovna funguje, tak to jede pekne, ale to je tak vse. Je to hnusne, nekvalitni uz z vyroby, tuctove, nema to zadny zvuk a prave zrovna ted je to nepojizdne v garazi a ja nemam na dily . Holky se za tim taky neotoci, natoz aby se strhaly, zenu podezrivam, ze je se mnou uz jen kvuli prachum a velikosti lofasa
Nenech se zvyklat podplacenymi ovcemi z rad sikmookych & Don't feed the troll!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa - koupit či nekoupit
wolken píše: Podle toho co tady tak čtu tak musíš být asi hodně dobrej pacient. trošku se nad sebou zamysli,protože podle toho jak znám "HOLKY" tak se Ti leda zasmějou,protože když projedu já na svojí jak píšeš starý hujdě a za mnou Ty na 350 tak koho si budou pamatovat,kdo udělá podle Tebe víc parády?. Tebe tak možná podle smradu z laufu. Nemám nic proti JAWĚ sám jich pár doma mám,ale nikdy mě nenapadla myšlenka,že je něco víc než japonec. Ten sen co sníš o tom,že je Jawa božská mašina si ještě užij,protože hned po koupi se z něj hodně rychle probudíš. Za frajera na silnici Tě budou považovat tak leda senioři,co si řeknou jooo tu sem měl taky. Technologie jawy je trošku zastaralá a určitě to není proto,že je dokonalá.
Ženský jsou opatrný a mají "tik" na nové věci. Proč si nekupují japonské boty a kabelky ? Protože je to hnus. Kupují si pěkné věci - italské. A Jawa je esteticky srovnatelná s italy.
Žádnou opravdu s rachtajícím vykotlaným japoncem neohromíš. Ony sami si taky něco takového nikdy nekoupí. Všimni si, na čem jezdí, na strojích nižší-stření třídy, hlavně aby to bylo pěkné. Nejezdí na žádném neforemném japonci.
O japonci nemůže žádný odborník - senior prohlásit, že už ho měl, protože když Jawa už vyráběla nádherné motorky, tak oni teprve spekulovali, jak Jawu obšlehnout a napodobit.
Pokud to nevíš, tak všichni japonští výrobci nejprve napodobovali Jawy a celý tehdejší trh byla generace, která vycházela z Jawy a ČZ a napodobovala je.
Naposledy editováno 14.11.2012 18:39:07
hurrican píše: Ženský jsou opatrný a mají "tik" na nové věci. Proč si nekupují japonské boty a kabelky ? Protože je to hnus. Kupují si pěkné věci - italské. A Jawa je esteticky srovnatelná s italy.
Žádnou opravdu s rachtajícím vykotlaným japoncem neohromíš. Ony sami si taky něco takového nikdy nekoupí. Všimni si, na čem jezdí, na strojích nižší-stření třídy, hlavně aby to bylo pěkné. Nejezdí na žádném neforemném japonci.
O japonci nemůže žádný odborník - senior prohlásit, že už ho měl, protože když Jawa už vyráběla nádherné motorky, tak oni teprve spekulovali, jak Jawu obšlehnout a napodobit.
Pokud to nevíš, tak všichni japonšní výrobci nejprve napodobovali Jawy a celý tehdejší trh byla generace, která vycházela z Jawy a ČZ a napodobovala je.
co to mas za matros? to musi bejt dobra kvalitka. to chce minimalne odhavu tohle napsat.
hurrican píše: Ženský jsou opatrný a mají "tik" na nové věci. Proč si nekupují japonské boty a kabelky ? Protože je to hnus. Kupují si pěkné věci - italské. A Jawa je esteticky srovnatelná s italy.
Žádnou opravdu s rachtajícím vykotlaným japoncem neohromíš. Ony sami si taky něco takového nikdy nekoupí. Všimni si, na čem jezdí, na strojích nižší-stření třídy, hlavně aby to bylo pěkné. Nejezdí na žádném neforemném japonci.
O japonci nemůže žádný odborník - senior prohlásit, že už ho měl, protože když Jawa už vyráběla nádherné motorky, tak oni teprve spekulovali, jak Jawu obšlehnout a napodobit.
Pokud to nevíš, tak všichni japonšní výrobci nejprve napodobovali Jawy a celý tehdejší trh byla generace, která vycházela z Jawy a ČZ a napodobovala je.
Tesat do kamene!
hurrican píše: Ženský jsou opatrný a mají "tik" na nové věci. Proč si nekupují japonské boty a kabelky ? Protože je to hnus. Kupují si pěkné věci - italské. A Jawa je esteticky srovnatelná s italy.
Žádnou opravdu s rachtajícím vykotlaným japoncem neohromíš. Ony sami si taky něco takového nikdy nekoupí. Všimni si, na čem jezdí, na strojích nižší-stření třídy.
O japonci nemůže žádný odborník - senior prohlásit, že už ho měl, protože když Jawa už vyráběla nádherné motorky, tak oni teprve spekulovali, jak Jawu obšlehnout a napodobit.
Pokud to nevíš, tak všichni japonšní výrobci nejprve napodobovali Jawy a celý tehdejší trh byla generace, která vycházela z Jawy a ČZ a napodobovala je.
Holky si většinou kupují střední váhu,protože jsou slabší. JSI TY ŽENA , že sem taháš tohle?
Jinak nepořebuju žádnou ohromit natolik,že si mě bude chtít vzít mě stačí když ji zaujmu na jeden den pak ať se třeba dívá po Tvojí jawě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |