Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Po nás jako řidičích je vyžadováno bezchybný dodržování pravidel silničního provozu a bezpečnosti práce - na to jsme proškolováni, to se po nás chce. A za to jsme placeni. (ale taky dost nekompromisně trestáni, když to neděláme). Do technický výbavy aut vůbec nesmíme sahat (a to máme doslova černý na bílým), vyjma výměny žárovek, dolití ostřiků, výměny gum ve stěrači a podobných kokotin.
I když možná ještě jsou firmy, kde je tohle nákolenní opravářství považováno za plus.
edit. samozřejmě to není moje firma, ale firma, u níž pracuju, tak
Naposledy editováno 10.03.2013 14:06:46
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
valibuk> Což to chápu, holt je dnes jiná doba. Jen si "myslím své" o namyšlených mladíčcích, jež se za volantem Stralise, Actrossu, Globetrotteru a podobných trucků tváří, jací nejsou "kings of the roads", ale přitom třeba Lízu, natož Tatrovku by nedokázali ani natočit, natož zařadit a odjet. Zkrátka mám nějaký podvědomý pocit, že kdo autu takto "nerozumí", ten nemá za volant co lézt.
Je to asi něco podobného, jako kamarádovo příhoda s mladíkem, který se chlubil, jak je vyučený automechanik, kolik má praxe... a přitom na Simsonu nedokázal najít sni svíčku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
když to trochu přeženu, tak je docela blbost jezdit s autem na dílnu kvůli výměně pár žárovek (nebo podobných dílů), které i méně zručný řidič za pár minut vymění a nebude za to chtít nic, aby to na dílně schválně "natáhli" a pak si naúčtovali sazbu za dvě hodiny práce. Bohužel i takoví "vychcanci" na tomto světě jsou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Tolik k mojí zkušenosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
J.M.K. píše: Jen si "myslím své" o namyšlených mladíčcích, jež se za volantem Stralise, Actrossu, Globetrotteru a podobných trucků tváří, jací nejsou "kings of the roads", ale přitom třeba Lízu, natož Tatrovku by nedokázali ani natočit, natož zařadit a odjet. Zkrátka mám nějaký podvědomý pocit, že kdo autu takto "nerozumí", ten nemá za volant co lézt.
Kdyby se takhle pracovalo ve všech oborech, tak by strojaři začínali na strojích poháněných transmisí, lidi od počítačů by se do teď učili děrovat šťítky a kuchaři by nejspíš sbírali kořínky…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
_zdenda_ píše: Kdyby se takhle pracovalo ve všech oborech, tak by strojaři začínali na strojích poháněných transmisí, lidi od počítačů by se do teď učili děrovat šťítky a kuchaři by nejspíš sbírali kořínky…
No nahodou, kdyz jsme tu tech pocitacu. Tak ja jsem zacinal, před nejakymi 10 lety, dobrovolně na Assembleru a C++. A těžím z toho dodnes.
Učit se na nějakem MB 100 bych nechtel, to neni auto. Ale moderni luxusni auta precpane elektronikou, tam uz se normalne ridit nenaucis. I v me stare E46 s 230 konma, na to muzu slapat i na snehu a nic se nestane. Jen to trochu cukne a srovna se to samo. Dokud ten system nevypnu. To uz jsem se vic naucil na stare Fabii
Stejne tak kuchari. Rad koukam na Ano sefe a dnes spousta ocasu "vari" tak, ze ohrivaj polotovary. Použivaji kečup a omáčky v prášku! Neumějí udělat ani majonezu...
Casto neni spatny vratit se k zakladum...
Naposledy editováno 10.03.2013 15:20:55
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
[stream]http://www.stream.cz/video/798386-tak-takhle-se-jezdi-v-polsku-a-je-to-sila[/stream]
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Dalo by se o tom sikutovat do nekonečna - holt máme oba na věc opačný pohled.
_zdenda_> To už je v celku extrémní srovnání. Ale bohužel něco pravdy na tom bude - viděl jsem pár kluků, co třeba na Mak. V56, nebo D-M DMC125 byli mistry světa, ale když bys je postavil třeba k FGS-50T, budou zcela bezradní. A chybějící praxe na manuální fréze se pak může projevit třeba v tom, že při problémech nedokážou sami najít řešení (třeba jak upravit řezné podmínky).
SVSkritek> Tak tos mě docela rozesmál a Pohlreich má rozhodně něco do sebe a má pravdu. Omáčky v prášku, polívky "pytlíkovky" a podobné "py*ičuňky" jdou taktéž mimo mně. Chápu, že někdo musí plánovat každou vteřinu, ale já vždycky mám v kuchyni času dost a stačí se zamyslet nad jednou věcí... před časem někde byl test, z něhož vyplynulo, že když třeba slepičí polívku uděláš "z pytlíku", tak hrnec na 4 porce vyjde cca na 30Kč, zatímco pokud si s tím dáš práci a uvaříš ji z echt surovin, tak to samé množství vyjde na 6 - 8Kč a navíc taková polívka je i neporovnatelně zdravější. Takže "návrat k základům" leckdy nic zbytečného není.
cempa píše: No zrovna ty otevřený notebooky za jízdy teď hodně letěj, taky když tě s ním chytěj čerti tak máš vymalováno.a je to dobře protože za jízdy čumět na televizi je prasárna největšího zrna!
Dneska sou to noťasy,dřív to byly noviny.Vždycky zlobili!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Klasický ¨"automat" s hydroměničem a několika planetovými soukolími, která jsou zapojena buď "na převod" nebo "na přímo", těžko může být opoti manuálu hopodárnější, už jen pro ztráty v hydroměniči a pohonu čerpadla řadicí hydrauliky. To mi nikdo nevyvrátí. S "roborychlostkou" je to něco jiného, ale tam se mně, jak už jsem zmínil, nelíbí to elektronické řízení bez záložního manuálního ovládání - při poruše elektroniky jest takový tahač nepjízdný.
Leckdo sice namítne, že meziplyn se nutně musí projevit vyšší spotřebou, ale na druhou stranu se tím převodovka dost šetří, což ve finále celkové náklady sníží. Pakliže to dnes nneí pravdou, nechť mne někdo znalý z omylu vyvede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Nenech se mýlit, já jezdil taky s Liazkama tatrama atd. Pokrok je pokrok. Jedinou výhodu spatřuji, že když mi v Ostravě odešla spojka, dojel jsem s kamionem až do Prahy bez ní. To už dnes auto nedovolí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Jen mně moc nejde do hlavy, proč tam perou volnoběžku (jestli jsem to teda dobře pochopil)? Pak přece nebude možné brzdit motorem... nebo už se dneska spoléhá jen na retardéry na kardanu?
Jinak s tou spojkou máme stejný zážitek. Mně zase odešla v půli cesty s Lízou s několika tunami cihel a také jsem v pohodě dojel. Snažil jsem se trefovat křižovatky tak, abych nemusel zastavovat a když to náhodou nevyšlo, tak krátkou dvojku, starterem "rozskákat" a pak řadit bez spojky jak na Freightlineru. Když to pak někde řeknu, tak spousta lidí na mě nechápavě kouká - mají pocit, že něco takového není vůbec možné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
Také si vzpomínám, jak se mně kdysi dostal do rukou manuál od Š105 a v něm stálo doslova "snažte se jezdit tak, jako by vůz měl málo účinné brzdy". A výrobce to tam určitě nepsal pro srandu králíkům.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Ale proč se o tom zmiňuju - jeden z příspěvků v diskusi pod článkem mne zvedl ze židle:
Je to tak týden co mě předjížděla nějaká převozní sanitka. Puštěný majáky, siréna ječela na plno a o 5 km dál si v motorestu dávali oběd. Když jsem jim řekl že museli mít asi hodně velký hlad, tak mě poslali do prd..! Pak to takhle dopadá, je to smutný ale pravdivý.
V tom případě nejen, že se jedná o jednoznačné zneužití "výsad modrého majáku", ale takové chování je podle mne bez nadsázky nemorální. Pak se už skutečně nedivím, že situace na silnicích jest taková, jaká jest.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
A to se jednalo jen o oranžový maják, nikoli modrý. Nicméně jeho bezdůvodné použití (třeba aby se rychle dostali přes ucpané město na svačnu) je stíháno stejně, ať je na vozidle pevně namontován, nebo není a zda na něj řidič má oprávnění. Trestný čin to dřív byl každopádně a s dnešními benevolentními pravidly se není co divit, jak to leckdo "má na háku".