Potřeboval bych opět poradit. Už si nevím rady co s tou masinou je . Hledal jsem tady na fóru ale tak nějak jsem nenasel, co přesně by to mohlo byt. Takže.
Nedávno jsem mel nehodu. Motorku jsem asi ve 30 km/h položil. Zlomila se mi spojkova páčka, par odrenin motorky a také je asi něco se spojkou. Protože mužů téměř na místě prehazovat kvalty aniž bych tahal spojové lanko. Ale.. Nechal jsem ji tedy odtáhnout a doma zjistil, ze nefunguje startér. Prostě když na něj mackam, tak se nic neděje. Ani decibel ze sebe motorka nevydá. Světla, blinkry, a veškerá elektronika jinak funguje bez problémů. Na fóru jsem se docetl, ze by to mohlo byt alternatorem. Jsem v motorkach, začátečník, a tak moc nevím, kde bych to našel. Za každou radu budu vděčný. Dekuji
E: Ale proč to hlavně píšu - dost často tyhle pokusy o domácí správu končej tak, že motorka je ještě víc rozjebaná a pak se s tim v servisu peklujou dýl, než kdyby se tam motorka hodila hned. Výsledek je mraky ztracenýho času doma a dražší oprava v servisu.
Naposledy editováno 09.05.2013 21:09:17
libca> Jestli svítí jen ty dvě kontrolky a světlo nebo ani brzdové ne, tak je to problém na černobílém kabelu co jde k minus baterky, kostření je v pořádku. Ty dvě čidla (neutrál a olej) kostří, zbytek jde vždy kabelama.
K minus vede více kabelů, jednak ukostření (tuším jen černé krátké a vede kamsi na rám) a druhak černobílé, přes rozdvojení se táhne po celé motorce. Je to oboje v očku přikrimpované k sobě, mohlo někde odpadnout. Po zimě je to křehké, mi též uletěly kabely k zásuvce. Pokud by svítilo brzdové tak to odpadlo až za rozdvojením, tedy jeden ze dvou černobílých. Ale osobně to tipuju někde u minus očka u baterky prasklý kabel který jen machanicky drží v izolaci - kabel vždy křupne prvně u konektoru kde se častěji hýbe.
Zkontroluj to. Případně pak chcípák, to je taky sviňa , nebo čidlo spojkové páčky.
Tak páčku už máš dřív napsanou podemnou..
Naposledy editováno 09.05.2013 21:11:55
Jinak relé starteru je na pravé straně, takže není pravděpodobné, že by odešlo při pádu na levou stranu. Když ani necvakne (a kontrolky nepohasnou), tak změřit, zda na jeho cívku vůbec jde napětí a pokud ne, je třeba jít dále po drátech. Tlačítko starteru, "chcípák", relé stojanu, spínač na stojanu, spínač na spojce, někde po cestě přetržené dráty - tam všude může chyba být. Stačí jít s žárovkovou zkoušečkou po drátech a pak není problém místo závady najít.
OpenScars: ahoj. Chápu co tím myslis, ale o to právě jde. Začátky jsou vždycky těžké a když to budu dávat stále do servisu, tak se nikdy nic o fungování motorky nenaučim. Nehledě na to, ze nemám nikoho, kdo by tomu vice rozuměl, a peníze na servis také nemám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 9 | 26.9.2024 v 21:36 jandaxx |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |