Je tam toho skoro 300 stran a narazíš tam na všechno co tě může s Exem potkat.
Naposledy editováno 08.10.2013 15:26:15
Na silnici jsem nejel na ničem lepším. Jízdní projev kultivovaný bez jakýchkoli vibrací, podvozek nastavitelný dle libosti (kromě předku). V brzdách nevidím nic negativního, řazení přesné, rychlosti krásně zapadají, pro někoho je prý hlučné, ale mě se ten zvuk líbí. Spotřeba na dálky 5 l/100 km, dá se i níže. Ve městě tak 5,5 až 6 l/100 km.
Motor je kapitola sama pro sebe. Já říkám, s trochou nadsázky, že konstruktéři dokázali porušit přírodní zákony. Průběh krouťáku připomíná elektromotor a to ještě při prudkém zrychlování se motorka chová naprosto klidně, jako by to byla ta největší samozřejmost. Žádné kvílení motoru na hranici svých možností, třesení se a burácení.
Do dneška jsem neměl žádné poruchy a závady čehokoli, tedy ani ty sebemenší. Je to důkladně a promyšleně postavená motka a to i v detailech. Byl jsem jeden z prvních, kteří ji kupovali v ČR a nebyla s kvalitou ještě žádná zkušennost, ale dneska už jsem klidný - je to a bude poctivý držák!
Kupoval jsem ji v DK racingu v Modřanech. Prodejce příkladný, co slíbil splnil. Trošku byly problémy s dodávkou nových bočních kufrů, ale prodejce mi vyšel vstříc výpomocí na první tůru do Itálie. Servis je jedna velká slabina. Ne tedy nějakou neodborností, ale pro mimopražské komplikovanou dostupností, zvlášť když nepracujou v sobotu. Na servis si tedy mimopražští musí vzít alespoň dva dny dovolené - jeden den přivést a další jiný den si ji odvézt. Když jsem chtěl něco udělat na počkání (pravidelnou servisní prohlídku) musel jsem je docela přemlouvat. Ale když někdo nemá línou hubu, dokáže si prosadit svou.
Nějaká negativa to má taky, ale to se vejde do jedné větičky. Některé údaje na budíku jsou pro mne nečitelné jsou příliš malé, ale to je spíš moje slabina než motky, i když tvůrci s tím taky mohli počítat, že ne všichni vidí jak ostříži. Dost mi ale vadí činnost tempomatu, to jsem popsal ve svém profilu v popisu. Taky mi vadí, že je malý výběr barev. Nabízejí se pouze tři, z nichž ta modrá mi připadá jako velmi ošklivá, takže je výběr pouze ze dvou a to ještě podobných (šedá a černá). Kdyby nabízeli ještě jiné pestřejší barvy ( u XC nabízejí zelenou a bílou), třeba červenou, žlutou,... to by srdce zaplesalo ještě víc.
Co by tě ještě tak zajímalo? Dám ti jednu radu - pokud chceš vybírat z více motorek, zkušební jízdu Explorera si nech nakonec. Je to proto, že jak na to sedneš, jseš ztracenej, je to strašně návyková motorka a přišel bys o porovnání jízd s jinými. To jsem zažil na vlastní kůži při zkušební jízdě, ale potvrdili mi to i kamarádi, kterým jsem půjčil svézt se na ní.
1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Velmi tomu sluší dlouhé cestování. Např u mne 4100km za 7 dní. A to jsem stačil ještě trochu dělat turistu s foťákem
K mému překvapení ani dálnice není až takový opruz, jako na jiných motorkách. Když stroj má na to, aby se jelo v levém spolu s rychlíky na Německé dálnici ...
Jezdím také skoro denně Prahu při cestách po klientech. Samozřejmě při prolétání mezi auty na magistrále jsou messendžři na skůtrech rychlejší, protože mají o 20cm řídítek méně. Ale i tak se město dá jezdit velmi dobře.
V registracích se dá dočíst něco o spotřebě 5l/100km. Upřímně - na to zapoměň. Ne že by to nešlo. Stalo se mi, že jsem jel od klienta z Jaroměře domů do Prahy s hlavou nastavenou na kochání. Cíleně jsem vynechal dálnici a nejel víc jak 10 nad limit, v klidu na čistou hlavu. Pak byla spotřeba 4,8. Jenže ten motor má takový koule, že běžně jezdím za 6,7. Prostě sedneš a nedá ti to, nevzít za plyn. Ten chraplák z výfuku je návykový.
A teď nějaká negativa. Především ty kila železa jsou prostě znát. Hlavně na místě, v garáži na dvorku a tak. Např. stačí třeba takřka nevinně na strmém výjezdu z lesa zastavit kvůli přednosti projíždějícímu autu a může být problém. Zkušenost s balacováním větší váhy, nebo extra svaly jsou nutný předpoklad. Jinak budeš zvedat 270kg. Mně se to povedlo taky. Naštěstí do bahna, takže škody žádné. Samozřejmě expediční enduristi se mi za toto vysmějou, protože ti to už dávno umí. Ale nezkušeného to překvapí, a pak je pozdě na svaly. Kupodivu s předchozím V-Stromem jsem to nezažil ani jednou, a to Strom měl taky kus přes 200kg. Asi hraje roli i výš umístěný motor.
Druhé negativum je tempomat. Ono to sice nějak rychlost drží. Ale reakce na tlačítka jsou tragické. Mnohokrát se mi stalo, že jsem mačkal a nestalo se nic. Mám vysledováno, že se při mačkání tempomatu nesmí hýbat plynem. Takže buď je potřeba extra naučená šikovnost nebo prostě plyn pustit, nastavit a nesahat. Taky vypnutí tempomatu pohybem "zavřít plyn za doraz" není šťastné řešení, protože při delší cestě si do toho drbneš mnohokrát omylem jen tím, že je ruka na říditku. Nakonec i přes to na dálnici je to pořád lepší než trvale držet heft.
Suma sumárum. Za sebe říkám, že to byla asi nejlepší koupě mého života. Nemá to negativa Jawy, Enfielda, Uralu a podobných a přitom má duši. Duši, charizma a koule. Ten nepopsatelný kousek navíc, který dělá z kusu železa živoucího oře. Přesně to, co ve své dokonalosti neumí ani Japonci, ani BMW.
1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Potvrzuji slova kluků...motor bez vibrací (pro mě překvapení, v žádných otáčkách není cítit ani do stupaček, ani do říditek). Krouťák nízko, bere v podstatě od volnoběhu, na dvojku za plynem na zadek od 4tis., převodovka jako máslo (velmi podobná mé předchozí XJR). Spojka měkká, příjemná. Spotřeba- cesta Rumunsko a zpět 4,6 litru, když tomu dáš nažhrat, tak kolem 6,5l. Při devadesátce na rovině ukazuje počítač 3,7l/100km. Co se týče odpružení, nová motorka má tvrdej předek. Uvolnil se a částečně jsem si asi zvykl po cca.3tis. km. Nyní bez námitek. Co se týče tempomatu, nemám s ním jediněj problém. Chce to trochu "grif", ale zapíná se a chová naprosto předvídatelně a bez problémů. Vypnout ho můžeš nejen prudkým posunem plynu dopředu, ale stiskem spojky, přeřazením a aktivací jakékoli brzdy. Je to velmi dobře vymyšlené a fungující zpříjemňovadlo. Sedlo je pohodlné, hodně místa pod něm, kontrola trakce i ABS se chová velmi příkladně. Na displeji přečtu z místa řidiče vše bez sebemenších problémů. Motka chytá na brnk i po měsíci stání. Co se týče ovladatelnosti, tak ta je na tak těžkou motorku neskutečná. Na motorce, která váží plná kolem 260kg jsem nezažil tak "vyvážený" pocit jízdy. Pod nohama máš za jízdy normální hračku (ve srovnání např s GS Adv. je to nebe a dudy). Můžeš jet méně než krokem a nedat nohu na zem, pojedeš pořád klidně a naprosto rovně, můžeš na moment zastavit a pak se zase rozjet a nohy jsou pořád na stupačkách. Brzdy OK (XJR měla lepší předek). Servis u mě příkladný (Praha-dovozce), chlapy jsou svým přístupem výborní...jsem z Moravy a tak garančka na počkání (2h) domluvená předem není problém, ceny normální. Mám litá kola, ale barvu jako na XC - tedy Khaki Green... tedy barva by snad šla vymyslet i jiná, než nabízená v základu...tímto chlapům z DK děkuji...
A co mě sere...v parným létě neskutečně topí pod prdel, hřejou hodně trubky rámu a nakonec i sedadlo. Projížděli jsem Budapešť v 39C a z půlek jsem měl steaky. Hmotnost na místě snad nemusím jmenovat, je to vysoká motorka a při tlačení to je znát. Pazvuky které vydává při určitých otáčkách přední štít se mě nepodařilo nijak odstranit (a to jsou všechny šrouby v gumách již od výrobce)....a byl jsem zvyklej z japonců na nižší mechanickou hlučnost motorů. Nicméně jsem tomu tříhrnku přišel na chuť nakonec i v tomto, ono to bzučení, hvízdání, cvakání a já nevím co ještě hraje svoji písničku a z radostí Tě žene kupředu...
Není to jen plexi. Měl jsem vše připravené vč.fotek do vlákna "Poruchy a závady" ale než jsem to tam stačil dát, ukamenovali mne "motorkáři", že jsem neměl už chuť tam cokoli nasypat.
Moped je bez drnčení a toho lehkého kmitání plexi. Až nám silnice nasolí a mopeda v garáži vypnu, plánuje se další posun . Ale že to triumfování byla a je skvělá volba,že?
1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Vidíš jak jsi šikovný, od první tvé zmínky, dvaadvacet odpovědí a už je doma .
K těm doplňkům ... ono občas pořekadlo, že nejsme tak bohatí ... přeci jen platí. Měl jsem např.v ruce zvýšené plexi od GIVI. Přiložil ho k původnímu a bylo stejně široké (ač je prezentováno jinak) a na výšku snad jen o dva cm. Hrany byly jen začištěné ap. Origo zvýšené tam má kulatou hranu a to je vidět. Světla ap. se snad dají nahradit světly pro denní svícení ale ... záleží na každém z nás jak se k tomu staví. Osobně si mopeda ponechám na hodně dlouho, tak mám z těchto origo věcí pak radost. Např. když jsem dával vyhřívané hefty, jak to vše do sebe zapadá vč.elektroinstalace, že se nic neporuší, jak se to pak vše hezky probouzí když nastartuješ atd. A co se ještě nevyrábí nebo je lepší, nahradím, to jistě, to muší bejt (třeba hlin.kufry ap.) M.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Ahoj Tomáš
Naposledy editováno 20.02.2014 20:16:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Naposledy editováno 20.02.2014 20:26:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
Jezdím celou letošní povedenou zimu a bez heftů by to nešlo nebo by to bylo nepříjemné.
Budu dnes montovat lodní sirénu, zdroj důstojnějšího zvuku patřícího k anglánovi.
Naposledy editováno 25.02.2014 06:19:49
hegertom@volny.cz kdyby náhodou. Díky a hodně km. Tomas
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 | Thomsonson | 11 | 26.4.2024 v 09:59 Thomsonson |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Montáž centrálního stojanu na Trium... Triumph Tiger 1200 | Mraf | 8 | 22.2.2024 v 18:36 Houba1982 |
Koupě Triumph Tiger 1200 XRt Triumph Tiger Explorer | sir_AleS | 16 | 24.9.2023 v 11:05 Tri |