Naposledy editováno 03.05.2014 17:33:31
choze69 píše: jsem taky stará škola a když jsem kupoval svoji první "velkou" motorku, myslel jsem si, že mám přední kolo obráceně. Ale takhle je to správně a dokonce logicky...zadní kolo je šípama dopředu - prokluz se předpokládá při záběru - vytlačuje vodu, bláto ke krajům. Přední kolo zase při brždění, takže opačně...
Logické vysvětlení, díky. Důkaz že se stále učíme.
Zaujal mě autor týhle debaty, protože vrazil finanční částku, za kterou se dají pořídit dvě funkční třistapadesátky do, jak jsem zprvu špatně pochopil, renovace jednoho kusu. Protože jsem myslel, že jde o renovaci v úzkém slova smyslu (práce na 4 roky, polovina částky, za kterou se dnes dá koupit třinda nová) a jako renovace to nevypadalo, navíc se jedná o stroj, kterej je notoricky známej svými výkony, spolehlivostí i historií. To je mimo mé chápání.
Zakladatel tématu to pochopil (karlosi, jseš magor, nevim, proč máš třindu rád, ale je vidět, že máš), nikoho jsem neurážel a nikomu nenadával, ale nějakej prasosmilnej zm*d, kterej se tu vytahuje s fízláckou třindou, ale moc o ní neví a přesto poučuje, mi tady nadává do "nýmandů", "tupanů" a "prasat". O jiných komentářích pomlčím.
Jako vždycky, stačí říct něco (i podloženýho vlastní zkušeností) o Jawě, a ve jménu falešnýho vlastenectví se pořádá hon na čarodějnice. Tak TO mě s**e.
Už sem ti jednou psal, ze se s tebou chci potkat! Na fóru je každej king. Už ti tady dvacet lidí řeklo, ze ses jelito, který umí akorát psát nesmysly a ty pořád meles to stejný dokola...
Naposledy editováno 04.05.2014 10:42:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
LIBeeS21 píše: Dráťa> Já se omluvil, ze neznám vše o jawach. To ze ses již zmiňovaný druh zvířete není urazeni, to je holý fakt, protože to co jsi napsal, může odpadnout od huby jen praseti. Urážíš zatím jen ty. Jak karlose tak asi i mě, když si myslis, ze jsem jednoduchej jak Jawa. Nicméně zřejmě se drzis pravidla: podle sebe soudím tebe. Víš ono sjíždět zadní gumu umí kdekdo, ale udelat motorku od základu už tak jednoduchý není. Já taky jezdím japonca, ale to není důvod se povyšovat nad někoho, kdo si udělal radost návratem do mládí...
V tomhle souhlasím s Dráťou. Práce je to celkem pěkná - pokud člověka baví trávit čas "vrtáním se v něčem" tak má i smysl do toho investovat. Jinak je Jawa ztráta času i peněz - v roce 1997 jsem si v pominutí smyslů koupil novou 350/640 Style a musím přiznat, že to byl s přehledem největší vergl co jsem kdy v garáži měl. Po dvou sezónách (a konci záruky) letěla z domu.
PS: "udělat" Jawu 350 ze stavu vrak do prezentovaného stavu není nic extra těžkého, zvlášť pokud do toho jsem ochoten nasypat 35 tisíc. Vždyť je to jenom "dvouválcový pionýr" . Jediný problém by třeba pro mě představovalo lakování a to si Karlos také nedělal doma "na koleně".
vtr78 píše: V tomhle souhlasím s Dráťou. Práce je to celkem pěkná - pokud člověka baví trávit čas "vrtáním se v něčem" tak má i smysl do toho investovat. Jinak je Jawa ztráta času i peněz - v roce 1997 jsem si v pominutí smyslů koupil novou 350/640 Style a musím přiznat, že to byl s přehledem největší vergl co jsem kdy v garáži měl. Po dvou sezónách (a konci záruky) letěla z domu.
PS: "udělat" Jawu 350 ze stavu vrak do prezentovaného stavu není nic extra těžkého, zvlášť pokud do toho jsem ochoten nasypat 35 tisíc. Vždyť je to jenom "dvouválcový pionýr" . Jediný problém by třeba pro mě představovalo lakování a to si Karlos také nedělal doma "na koleně".
Jasně, ale nevlezes sem, jenom proto abys to strašně pozvracel, jak je to strašně špatně udělaný a jaká je to ztráta peněz... Taky nejsem žádnej zastánce jawy. I kdyby to byla hayabusa, tak není důvod jejímu majiteli pohanit jeho práci.
1 reakcí na tento příspěvek Tak jsem se konečně dočkal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
dave-lister píše: A proč sis nekoupil za 52 tisíc novou?
Moc je neprovokuj
Dráťa píše: Moc je neprovokuj
Tak mě to napadlo, proč se srát s renovací když se to dá koupit. Stačí to poskládat dohromady.
Sada dílů pro kutily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
karlos. píše: Dráťa> já neříkal, že je to renovace, je to uvedení plaváčka se 40 000 na hrbu ve všemožnejch bojovejch podmínkách do provozuschopného a kněčemuvypadajícího stavu mimochodem, jsou tam ještě zrcátka z nějaký Yamahy Motorka spolehlivě jezdila, byla se podívat v německu, polsku i po republice, jenže motor rachtal, tak šel ven, když byl venku motor, tak byla stejně mpůlka motorky odstrojená, takže při tý možnosti jsem nechal oprejskanej lak nalakovat a když jsem musel sundat elektriku, tak snad tam nehodim starou rozházenou elektriku, pneu byly sjetý, takže nutnost vyměnit, k novýmu laku nenechám přeci potrhaný sedlo,...ono to přichází dosti plíživě...
Edit: Díky za komentáře a upřímnost oceňuju
Jo,tak presne takhle jsem taky zacal,koupim levnou 639,nastrikam ji a bude to hezka motorka,kdyz uz bude nastrikana tak rovnou novy tohle,tohle,tohle jeste taky a byla z toho GO a ranec penez,takze te chaputady je
koukam ted ze jsem kopil 638 a udelal z ni 639 podle tech fotek
Naposledy editováno 04.05.2014 19:24:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
dave-lister píše: A proč sis nekoupil za 52 tisíc novou?
Třeba proto, že ho to prostě bavilo, udělat z jebky hezkej stroj?
Taky jsem mohl jít a koupit za 15 tisíc Simsona ve skvělým stavu a měl bych dva. Místo toho jsem ale nacpal pomalu půl částky do starýho a ještě něco do něj padne. A proč? Protože mě prostě baví dát si to do kupy sám.
Dráťa píše: Moc je neprovokuj
Nezlob se na mě, ale jedinej, kdo tu provokuje, jsi ty. Byla tu (kupodivu na tomto serveru) celkem normální diskuze, než jsi přišel a nablil tu úplně zbytečně na cizí práci.
Rozhodně nejsem zastánce Jawy, ale tvý výpady mi vážně přijdou zcela mimo mísu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
Asi se budeš divit, ale souhlasím, že dnešní auta i motorky už nejsou takový, jako byly jejich předchůdci. U motorek se je dnes jednotnej design, už nepoznáš, jestli (příklad) je GSXR šestka nebo litr, do všeho se cpe elektronika jako stabilizace, automatická převodovka, teď už dokonce povinný ABS, pro tukany, který neumí brzdit, řadit, řídit, a jezdit vůbec. Většina motorek je dnes aušus s naplánovanou životností, všechno je z plastu a podřízený masový produkci a nesmyslným regulacím.
Ale teď přijde ALE...
Když ses tomuhle modernímu marasmu chtěl vyhnout, což chápu, jak ses proboha dostal k motorce, ke který ses dostal?? Z vlasteneckých pohnutek, že je to český (československý)? Nebo je v tom nostalgie, vzpomínání na časy, kdy jsme byli "mladí a krásní" a už jsme jenom to "a"?? Já nevim, jestli to nedokážu pochopit, nebo jestli to pochopit nechci, ale prostě to nechápu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal
Karolos. - fajné, ať slouží k radosti
Sema píše: kehaj>To zní logicky, ale já mám přední E-07 na Bávu stejně orientovanou a a je to tak správně, i když bych si myslel opak.
Jak bylo psáno výše, šípová guma by měla mít takovou rotaci, aby při záběru odváděla vodu, bláto atp ven, což znamená u zadního kola šíp ve směru jízdy. Přední kolo ale není záběrové a jen se odvaluje, tak se tato poučka aplikuje na brždění, čili šíp je obráceně - proti směru rotace, aby brzdící guma odváděla při tření o zem. U takovéhle motorky a na asfaltě je to ale stejně buřt.
e- myslím na to místo, kde je vedle vrat jawa na jabloni či hrušce
Naposledy editováno 05.05.2014 14:59:41
kehaj píše: kehaj> Mrkni pozorně na první obrázek řekl, bych že tam je to správně. Takle vtlačuje vodu (bláto) do středu pneu, měla by jí naopak vytlačovat ke krajům.
při akceleraci, jenže při brždění je to naopak.
Proto se přední šípová pneu nasazuje "opačně". Pokud by došlo k tomu, že během normální jízdy by vzorek nasbíral pod sebe tolik vody, že bys hodil tlamu, tak bys jezdil pravděpodobně v rybníku nebo řece nebo byla průtrž, jaká ještě nebyla.
1 reakcí na tento příspěvek Tak jsem se konečně dočkal
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |