Téma: Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A
8.8.2014 v 21:33
Zdarec,
před 5 dny jsem jel v pořádným dešti a během jízdy mi V-strom K5 dvakrát zdechnul, a to v momentu, kdy se otázky dostaly na volnoběh. Takže to vypadalo, že je slabá baterka. Včera jsem chtěl motorku znovu nastartovat, ale po otočení klíčkem se jen na chvíli spustilo čerpadlo a pak se ozvalo cvak a pak už nic. Jen hodiny fungovaly dál. Tak jsem si řekl, že to chce jen dobít, ale nabíječka dneska ukazovala chybu, tak jsem koupil novou baterii. Navíc v krámě na baterie mi po diagnostice řekli, že ta baterka to má za sebou. Tak jsem hodil novou baterku do mašiny a pálí mi to hlavní 30A pojistku. Nějaké rady čím začít, protože s tímhle jsem na stromovi nikdy problém neměl.
Díky

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 21:46 | Nahoru | #1
Jak pali ? Zapojis baterku a je v cudu ?

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:18 | Nahoru | #2
Jop, přesně tak. Vždycky shoří jedna ze dvou hlavních pojistek. Pokaždé ta samá..

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:20 | Nahoru | #3
máš dobře zapojený plus a mínus?

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:21 | Nahoru | #4
Buď připojuješ novou baterku obráceně (možná jsi omylem koupil opačné uspořádání pólů, to se leckdy snadno přehlédne, nebo je zkrat v regulátoru, popř. zkrat na kostru na vedení mezi baterkou a reglerem.

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:27 | Nahoru | #5
Baterku mám úplně stejnou včetně polarity. Četl jsem něco na zahraničních stránkách a vypadá to na problém se zkratem právě někde kolem baterie. Dá se nějak poznat, že je problém v regulátoru a ne ve zkratu?

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:42 | Nahoru | #6
Vyrob si ze spálené pojistky, dvou kousků drátu a žárovky 12V/5W improvizovanou zkoušečku - detektor zkratu. Tu nasaď místo pálící se pojistky, namontuj baterku, je-li v obvodu zkrat, žárovka se naplno rozsvítí. Pak jdi po vedení za pojistkou, pohybuj dráty a postupně rozpojuj konektory a v momentě, kdy žárovka zhasne, odpojils okruh, v kterém je zkrat a v tomto okruhu pak musíš hledat.
Nebo rozpoj rovnou konektor regulátoru a když žárovka zhasne, je problém právě v regleru. Ten pak můžeš ještě změřit, nebo dát změřit nějakému elektrikáři.

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 23:26 | Nahoru | #7
Dobrý nápad, díky, zítra zkusím. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 23:36 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: Vyrob si ze spálené pojistky, dvou kousků drátu a žárovky 12V/5W improvizovanou zkoušečku - detektor zkratu. Tu nasaď místo pálící se pojistky, namontuj baterku, je-li v obvodu zkrat, žárovka se naplno rozsvítí. Pak jdi po vedení za pojistkou, pohybuj dráty a postupně rozpojuj konektory a v momentě, kdy žárovka zhasne, odpojils okruh, v kterém je zkrat a v tomto okruhu pak musíš hledat.
Nebo rozpoj rovnou konektor regulátoru a když žárovka zhasne, je problém právě v regleru. Ten pak můžeš ještě změřit, nebo dát změřit nějakému elektrikáři.



hele, jen pro detail, ten Tvůj postup měření regulátoru zdaleka není univerzální...změřil jsem -jen tak ze zvědavosti - pokusně všechny co mám doma(ignitech, elesys , denso 3x) a všechny vykazují podle tvé metodiky zkraty...přitom jsou prokazatelně funkční...ignitech a elesys dokonce úplně nové...myslím, že tahle metodika se hodí pro homemade reulátory, postavený podle Tvého schéma...nicméně ještě jsem si k tomu nesednul, abych zjistil proč to tak je...třeba mě někdo předběhnete...ber to jako námět, ne kritiku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 23:43 | Nahoru | #9
Bandaska> V pořádku, měl jsem jich na ponku už několik a některé dle zkoušky měly teoreticky regulovat 16.5V a přitom regulovaly normálně 14V, zřejmě jde o max./eff. hodnoty. Ale s těmi zkraty je to divné - v základu tam ten šestidiodový můstek je všude, tak by leda musel haprovat měřák, nebo přehozené fousy. Pokud byla tedy řeč o zkratech na můstku. Jinak ten plánek není můj, ten byl nalezen někde na netu a je jen "ilustrační" ohledně principu, řídicí obvod se pochopitelně může lišit. Bylo by zajímavé nějaký takový regler (funkční a přitom teoreticky šluslý) rozkuchat a schválně, jak bude vypadat.
Ideální na takové měření je třífázové regulovatelné trafo, ale to je pochopitelně celkem drahá záležitost.

(reakce na) Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

9.8.2014 v 08:50 | Nahoru | #10
J.M.K.> Mám tu jeden čínskej co přebíjel. Třeba by šel taky rozkuchat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom Sally06 0 9.10.2024 v 07:18 Sally06
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... Hipinko 10 5.10.2024 v 13:33 Čépa85
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 15 4.10.2024 v 16:07 Metric
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 23 2.10.2024 v 12:11 autocross
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom IvanJJ 6 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ


TOPlist