1 reakcí na tento příspěvek jawa roste
1 reakcí na tento příspěvek jawa roste
Však počkejte, až prodají co naskladnili ještě za komárů, to bude hned po růstu
1 reakcí na tento příspěvek jawa roste
Ale jinak je to snůška PR keců pro neinformovanou veřejnost. Motorku s litrovým motorem slibovali uvést už v roce 2011, takže to není zpoždění jeden rok, ale už tři.
Stejně tak ten 1200ccm motor do cestovního endura co má konkurovat R1200. Než ho dovyvinou, svět už bude posunutý do objemové kategorie 1300-1400 a zase budou druzí.
A bylo by také fajn (ovšem pro veřejnost nevhodné) uvést, že zisku 9mil bylo dosaženo taktéž díky dotaci na vývoj z EU fondů ve výši tuším že 39mil KČ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
Che píše: V Jawě se nerozběhne výroba čtyřtaktních motocyklů - rozběhne se tam maximálně zřízenec držící v rukou svěrací kazajku a to směrem k některému z členů osvíceného vedení popř. se rozběhne s klepetama f rukouch vyšetřovatel zajímající se o osud státní dotace
No, ještě se tam můžeš zastavit a říct jim jak to mají dělat, když jsi tak chytrej
Naposledy editováno 18.02.2013 08:02:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
Jinak estli k tomu můžu jako vystudovanej konstruktér motorovejch vozidel pár poznámek, tak
1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.
2/ Californie byly známé po celém světě, úhledná 634ka taky oslovila mnoho zájemců - jawa měla zdarma dostupnou technologii pro výrobu retromodelů, kterou ovšem nevyužila
3/ Travel 250 přišel pozdě a byl vzhledem k malému výkonu velmi omezeně konkurenceschopný - nízký výkon umožňuje sice užití lehkého a levného jednoduchého rámu, to je však asi jediná větší výhoda - výkon je takřka stejný jako u 125ek - životnost a spotřeba bude asi slušná, ale to už má dneska každá konkurence - když se najde nadšenec, kerej oživí zájem o toto maximum možného, fabrika nedokáže nabízenou šanci využít
Naposledy editováno 18.02.2013 10:05:14
1 reakcí na tento příspěvek jawa roste
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
cort píše: Che> Ač nejsem zastánce Jawy, kde by vzala v devadesátém roce motor z GS nebo číny?
s čínskou kopií cb 250 dokonce postavili prototyp jenže jim trvalo víc než 10 let, než s tím vyjeli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB77
mohli motor dovízt za draho z japonska, za levno z číny nebo podobnej začít vyrábět sami, modifikovat rám nebyl problém - základ byl
Naposledy editováno 18.02.2013 12:15:26
Ale stejně pokud má být značka životaschopná, musí jít cestou vlastního vývoje. A čtyřtaktních prototypů na uvedení do série měly na výběr dost.
Che píše: s čínskou kopií cb 250 dokonce postavili prototyp jenže jim trvalo víc než 10 let, než s tím vyjeli
Máš samozřejmě pravdu, ale opakování pravdy už dnes Jawě nepomůže.
Může si pomoct jen ona sama sobě (a samozřejmě i my odvody do státního rozpočtu )
1 reakcí na tento příspěvek jawa roste
hobr píše: Nechte Jawu v klidu zkrachovat, ve finále to výjde levněji...
Jawa nezkrachuje.
Stát ji štědře podporuje v neperspektivních projektech a dokud v téhle zemi bude vládnout tenhle sociální komunismus, tak se takovýhle firmy (a její zasloužilí pracovníci zvyklí žít ze subvencí EU a státního rozpočtu) budou do nekonečna držet nad vodou.
Kdyby to bylo kdekoliv jinde (jako třeba v Anglii Triumph), firma by regulérně krachla a značku (a pouze značku, bez zkostnatělých lidí, polorozpadlých budouv a závazků) by mohl odkoupit někdo, kdo to postaví (jako Triumpha) na nohy. Na zelené louce.
Do té doby to bude jen pořád paběrkování
1 reakcí na tento příspěvek jawa roste
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
Che píše: seikos>1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.
Tak, a navíc ta GS je taková 4T jawa už sama o sobě aj v originále tehdy by to i mohlo být konkurenceschopné...
Teď je pozdě bycha honit - stroje s několikaletým spožděním, zítřejší cenou a včerejší technologií a bez vlastního zázemí se prodávají fakt blbě
Jdou na to uplně ze špatného konce - ne luxusní, ale naopak na "dělnících strojích" tj. nenáročný jednoduchý LEVNÝ a levný na provoz pracant do práce a zpět ve větších sériích, si mohli získávat kapitál na vývoj. Zavést si značku a zázemí (síť prodejců, servis, vývoz) a jak získají krok s konkurencí tak mohou teprv zkoušet luxus, jinak to nikdo nekoupí. Každý číňan tohle pochopil, jen Jawa ohrnuje nos nad vývozem skladových zásob na exotické trhy, která je zatím jediná tak reálně drží nad vodou. Do doby, než i tam začnou žrát emisní limity a bude útrum. I Yezdi už takhle dojezdila.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
Momentálně zlevnili Jawu 125, což je pěkná a cenově odpovídající motorka. A docela se rozjíždí prodej Jawy 660.
Kdo zná hlubší majetkové propojení továrny asi ví, že Jawa přežije.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
milan1963 píše: Nevím, kdy vyjede Jawa 1000, ale letos to nebude. A za rok? Po tom, co jsem slyšel od zaměstnanců Jawy, tomu moc nevěřím.
oni se budou furt tvářit tajemně a navyšovat objem a v roce 2020 vyjede dvoulitr