1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
Che píše: V Jawě se nerozběhne výroba čtyřtaktních motocyklů - rozběhne se tam maximálně zřízenec držící v rukou svěrací kazajku a to směrem k některému z členů osvíceného vedení popř. se rozběhne s klepetama f rukouch vyšetřovatel zajímající se o osud státní dotace
No, ještě se tam můžeš zastavit a říct jim jak to mají dělat, když jsi tak chytrej
Naposledy editováno 18.02.2013 08:02:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste
Jinak estli k tomu můžu jako vystudovanej konstruktér motorovejch vozidel pár poznámek, tak
1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.
2/ Californie byly známé po celém světě, úhledná 634ka taky oslovila mnoho zájemců - jawa měla zdarma dostupnou technologii pro výrobu retromodelů, kterou ovšem nevyužila
3/ Travel 250 přišel pozdě a byl vzhledem k malému výkonu velmi omezeně konkurenceschopný - nízký výkon umožňuje sice užití lehkého a levného jednoduchého rámu, to je však asi jediná větší výhoda - výkon je takřka stejný jako u 125ek - životnost a spotřeba bude asi slušná, ale to už má dneska každá konkurence - když se najde nadšenec, kerej oživí zájem o toto maximum možného, fabrika nedokáže nabízenou šanci využít
Naposledy editováno 18.02.2013 10:05:14