1 reakcí na tento příspěvek autorádio
Záleží i na konstrukci spínačky, kolik má poloh. Dobré jsou třeba spínačky Hyundai, kde v poloze "ACC" se zapne jen napájení zásuvky, displaye hodin a rádia a teprve v poloze "ON" se zapne elektrika motoru (motor může běžet). Bez oné "mezipolohy" je na houby zapojovat rádio za spínačku, jelikož bude fungovat jen při běžícím motoru (a nechávat spínačku dlouho zapnutou při stojícím motoru není dobře - může se spálit kotva alternátoru), pak je lepší zapojit přijímač "natvrdo", tedy i hlavní napájení dát na pojistku, která je trvale pod napětí. Musíš pak ale dávat pozor, abys při opuštění a odstavení auta nezapomněl rádio zapnuté.
A některé přijímače mají ještě oddělené napájení podsvícení tlačítek, to se potom zapojuje na podsvícení přistrojovky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
sered píše: Piwell> Jenze soudruziii, Aixam 400 je ten nesmysl co se prodva za 400 kolicku pro patnactilety deticky zbohatliku s ridicakem AM a s omezenim na 45km/hod. Takze zadny koncernovy auto.... V originale to radio MA!
Já vim co je Aixam. Asi si budeš muset přesednout, sedíš si na vedení protože reaguješ na něco, co tu nikdo neuvedl. Prostě výkřik do tmy.
Já reagoval na příspěvek od J.M.K.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
sered> Mám na tu plastovou hračku s trachtorovým motorem stejný názor, povolil bych to jen ve v městech (max. by se na to vztahovala značka zakazující vjezd trachtórů), ale to je mimo téma. Nicméně jestli to v originále rádio má, tak by to přípravu (kabeláž, anténu, repráky) mělo mít.
piaggio123> Koukni na Martinovo Aixam, vypadá to, že si tam s "muzikou" dost pohrál. Ale už dlouho nebyl přihlášený, tak těžko říct, zda má význam mu psát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
1) zastrčíš klíč a nic se neděje - poloha OFF
2) rádio se sepne s otočením klíče do polohy ON (nemá polohu ACC jako korejský a japonský auta), v této poloze jde vše a lze nastartovat
3) po "chcípnutí" motoru, resp. otočením klíče do polohy OFF rádio zůstane hrát a vypne se až ve chvíli, kdy vytahneš klíč ze spínačky
Takže pokud chceš jen sednout do auta a poslouchat rádio, musíš otočit klíčem do polohy ON a následně OFF. To ale asi moc lidí běžně nepotřebuje. Kdežto při vypnutí motoru, pokud necháš klíč ve spínačce rádio hraje - což je pro mě dost vstřícný ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
A mně osobně na škodováckých spínačkách dost vadí to blokování opětovného zapnutí starteru. Kdo není kopyto, ten to nepotřebuje a při nežádoucím zhasnutí motoru třeba na křižovatce je sakra rozdíl okamžitě bafnout klíč, během půlvteřiny mít nastartováno (jak motor 1.4GLS, tak motor 1.5CRDi) a muset otrocky vypnout spínačku, zapnout, čekat na inicializaci ECU a pak teprve startovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
ad 1) Já spíš někdy v autě zůstanu sedět po tom, co někam přijedu (když třeba drahá někam odběhne nebo tak). Jak je to se zásuvkou ani nevím - v podstatě jí nepoužívám.
ad 2) To mě štvalo když jsem měl benzínovou O1 1.6 75kW (AVU) - ta měla euro 4 takže elektronickej plyn, kterej měl jednak zpoždění a za druhý skvělýho "pomocníka", kterej ti nějak podle spínače spojky přidával plyn (prej to mělo být zamýšlený jako pomoc při rozjezdu). Takže tahle báječná kombinace způsobovala to, že jsem buď vypadal jako těžkej revmatik, kterej prostě nemá cit v nohou, nebo mi to leckdy chcíplo. Popojet s tim autem třeba o 3 cm nebylo prostě možný. Prodal jsem jí a koupil si zase O1, teď ale 1.9 TDI 66kW (ALH), kde nic takovýho neni a je to zlatej motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
ad 1. To je individuální záležitost... léta jsem si říkal, že cestovní nabíječku potřebovat nikdy nebudu, ovšem to bylo v době N3310/1600/5310. Ale co používám smartphone, nelajznu si jet bez nabíječky a kor u Accentu se sakra hodí dvě zásuvky, můžu mít připojený zároveň mobil i GPS (tu používám jen k orientaci o dojezdovém čase), nebo jedno z toho a lednici. Takže teď tuplem ocením, že jsem si před léty dodělal zásuvku i do veterána.
ad 2. Asi dobře chápu, že když byl člověk na spojku opatrný, tak to zbytečně rozeřvalo motor a při "klasickém přístupu" k rozjezdu zase plyn nereagoval včas a zdechlo to, ne? To teda byl pěkný paskvil. Eln. plyn mám i u 1.5CRDi a tam reaguje docela svižně, ale u 1.4GLS je klapka ovládaná přímo lankem a jsem za to rád.
Ale ten eln. plyn mně vždy připomene příhodu s maníkem, co měl nějakou starší Hondu, nebo Toyotu (už si nepamatuju přesně, ale 100% to byl Japonec), už s eln. plynem a ozval se, že mu "nejde nastavit volnoběh". Když k němu kolega dorazil, měl už rozebrané skoro vše kolem stříkačky, kolega zapochyboval, zda si je jistý, že to bude tam, kouknul a ejhle - u pedálu upadlý konektor. Přitom závada s projevovala drasticky... nastartoval jsi, motor okamžitě vyletěl do plných otáček (cca 6500RPM) a nešel dolů!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) autorádio
1) Teď jsem to psal ve vlákně vedle - mám Evolveo StrongPhone Q4 s 2800 mAh baterií a výdrží v pohodě 3 dny i víc (a ještě k němu baterii 4500 mAh - to pak přes týden). Navíc já v tom svým osobáku netrávím moc času - ten trávím v malinko větším dýzlu
2) přesně tak - jak jsi začal pouštět spojkovej pedál, auto si přidávalo cca. 200 ot. Protože to byl od volnoběhu slabej benzín, musel jsi samozřejmě přidávat plyn, kterýmu trvalo skoro vteřinu než tě poslechl. Hrozná kombinace. To TDI tě poslouchá naprosto přesně.
1 reakcí na tento příspěvek autorádio
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ligier Ambra Aixam 400D, Aixam 500, Aixam Evolution, Ligier Be Tw... | Marek_88 | 14 | 8.11.2023 v 13:50 TJ_HK |
Půjde na aixamu udělat odhlučnění m... [1 ... 4, 5] Aixam 400D | Vencbook | 146 | 5.5.2017 v 10:05 SuperSic58 |
aixam CITY Aixam 400D | babahradekbabahradek | 1 | 14.4.2017 v 10:37 Hančaa |
Aixam [1 ... 10, 11] Aixam 400D | miniolíík | 316 | 17.1.2015 v 13:36 Rambo007 |
Pujde na Aixamu oddělat omezovač ry... [1, 2, 3] Aixam 400D | miniolíík | 61 | 5.12.2012 v 01:08 Mistr.X |