1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.
1100Virago píše: RobiXRV: Změř si, jaké napětí ti dává regulátor při motoru v otáčkách. Pokud je to zhruba do 14,3V, můžeš bezúdržbovku použít. Pokud víc (u starších motorek se s tím výrobci často moc nepárali, u CBX to šlo klidně přes 15V), dokáže to bezúdržbovku rychle zničit.
Gelovku to znici, normalni AGM to neznici.
Porid si AGM je to o polovinu levnejsi a GEL ma uplne stejnou zivostnost, nachylnosti na vyssi napeti naopak nekdy nizsi.
Kámoš ji má v CB600 a zatím dobrý.
1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.
1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.
foky: "natvrdo" bohužel nelze. Vždycky tam musí bejt nějakej regulátor
Nevím jak to má Africa, ale existují motorky, které mají usměrňovač a regulátor samostatné a tam se to bez regulátoru opravdu zbastlit dá. Samozřejmě, je to prasárna nejhoršího kalibru, ale například na dojetí domů bych to klidně spáchal taky. Natrvalo samozřejmě ne.
1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.
abcman píše: Prvně bych vyřešil to dobíjení, aby tam nebyl žádnej problém - pokud by ti to totiž opravdu přebíjelo, tak bezúdržbovku zničíš raz dva...
a normální raz, dva tři čtyři
I u staré motorky jde seřídit dobíjení tak, aby bylo v pořádku pro gelovky.
1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.
Jinak spousta odešlých regulátorů při běžném měření ukazuje správné hodnoty. Ale přeba po chvíli, když se zahřeje, nebo při určité zátěži, tak začne blbnout. Jak jsem už psal, podívej na české africatwin stránky, kde v záložce Techbox máš kompletní návod, jak zkontrolovat, opravit či preventivně upravit dobíjení.
vilemx: Správná připomínka s tou závislostí na teplotě, s tím už jsem se potýkal taky. Vždycky jsem měl pár dní po vyjížďce problémy nastartovat, aku byl skoro vybitý, přitom měření dobíjení ukazovalo správné hodnoty. Nakonec jsem hodil měřák pod slídu tankvaku a měl ho na vyjížďce trvale připojený a po čtvrt hodině jízdy napětí skokově spadlo na nějakých 12,3 voltů a tam drželo. Není divu, že akumulátor měl při příštím startu studeného motoru problémy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |