Jak byste to řešili? Koupit novou/použitou hřídel a nechat vyměnit spolu s dalšími věcmi, které budou potřeba (ložiska, těsnění, atd..), Koupit druhý motor, do kterého člověk nevidí, vyměnit ho a ten druhý nechat na díly, nebo to sprostě zavařit pokud to jde a výměnu provést až po sezóně?
A ještě jedna otázka, znáte někoho schopného na Severní Moravě, kdo by to zvládl a udělal poctivě?
edit: fotky
Naposledy editováno 17.06.2015 00:12:29
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
To pokud to ma v sezone 3 nedele stat, tak uz me prijde levnejsi reseni tu osu riznout na (na klinek) zorbruskou , dojezdit sezonu a po sezone to rozpulit.
Jinak me tedy prijde ze pokud se bavime o tom zpusobu z FR fora, kde se to chyta na ty predni zuby pred drazkou, tak to ubastlis ze dvou kolecek, pomalu doma.
Vemes jedno normalni funkcni retezovy kolecko a jedno ktery chces znici, z toho odfrezujes potrebnou cast a nasadis ne ? Zas takovou vedu bych vtom nevidel.
Tedy pokud to chapu spravne a chcete to takhle resit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
Kolečko od Boana je už vyrobený se spodní rozšířenou částí, stojí cca litra, za cenu výroby toho udělátka koupíš tři, na to najedeš dost km na to, abys oholil i zbytek té hřídele a stejně přišlo nevyhnutelné
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
TomasK7 píše: gugo> Tohle už si myslelo lidí... zkus si to kolečko jen provrtat natož ofrézovat ;) kdyby to šlo, už to dávno všichni mají
Kolečko od Boana je už vyrobený se spodní rozšířenou částí, stojí cca litra, za cenu výroby toho udělátka koupíš tři, na to najedeš dost km na to, abys oholil i zbytek té hřídele a stejně přišlo nevyhnutelné
ja ti nejak nerozumim. Nevim co je kolecko od Boana, a nechapu jak se rozsirena spodni cas podili na tom ze to vydrzi dyl. Jednou jsem retezovy kolecko rezal rozbrusem, zas takova veda to nebyla.
Takhle se dozivotne nutite ke kupovani nestandardnich kolecek ...a to vybec nepocitam stim ze by treba nekdochtel zmenit pocet zubu, to by tom prupade bylo na novej vyvoj celyho kolecka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
T.A. píše: gugo> kde se dá sehnat Boan ?
No me se neptej ja se porad ptam ze netusim co to je
Jinak stou svaritelnosti, ja nemel v umyslu to varit natom, asi se nechapem. Jenom me prijde proste lepsi opravit hridel byt asi za vic nez pokazdy pri vymene retezovky resit shaneni nejakeho spesl kolecka. Nehlede na to ze tohle proste normalne samo nevznikne, bud to majitel tezce podcenil s udrzbou a nebo tam narval blato ktery se vozubilo a vzalo s sebou i hridel. Tak holt za chybyse plati. neresil bych to latanim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Jinak pár lidi co má kolečko nabodované po světě jezdi taky, jako řešení poslední záchrany to funguje normálně taky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
Naposledy editováno 02.08.2016 13:05:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
T.A. píše: gugo> víš jak je to: to máš 3 děti, hypošku atd.
mam 2 deti vlastni , jedno co u me momentalne bydli a hyposku od lonskeho roku na 2. barak....takze me to povidat nemusis
T.A. píše: TomasK7> díval jsem se u něj na to kolečko, ale vzhledem k tomu, že tam jsou i ty díry se závity na tu pojišťovací podložku, tak si myslím, že to bude rozměrově původní. Teda aspoň to, co jsem našel já.
Myslel jsem toto http://www.boano.co...tenzione_453_ITA.asp ona tam ta zajišťovací podložka zatím klidně může být, ale podstatné je, aby to zabíralo na větší ploše hřídelky, teda i tam kde to obyčejné kolečko předtím nevyhryzalo ne?
případně se to řešilo i tu http://transalpclub...lit=h%C5%99%C3%ADdel a padlo tam spoustu dalších řešení, sice je většina vlákna off topic, ale nějaký odkazy na další alternativy tam jsou (např. Myšák objednal z Itálie něco podobného jako jsi měl v prvním odkazu za 100e a má to bez nějakého čekání)
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
vilemx píše: Ať počítám jak počítám, tak za 4 až 5 speciálních koleček po 100 Euro za kus můžu vyměnit celou hřídel. Takže jde o to, jestli tu desítku vypláznu hned a mám dalších 100.000 km klid. Nebo jestli budu kazdych cca 15.000 km dávat trojku za kolečko.
no vono k tomu pripocti cenu puleni motoru , +5 k motor ven motor zpet +4k tesnici sada (minimalne) + 4-5 k loziska ,protoze proc uz je nevymenit.
Jako asi by se vyplatilo pro nekoho kdo vi na 100% ze si to necha nadosmrti. Pri stavech jaky ty motorky maj, je treba 4. vymena retezovky nedosazitelna
Ja osobne kdybych vedel ze si to chci nechat, tak koupim druhej motor o kterym budu presvedcenej ze ma dobrej spodek a prehodim na nej svuj dobrej vrsek.
Podle me cenove nejlepsi reseni a jeste ti fura veci zbyde.
2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Naposledy editováno 04.08.2016 17:05:44
T.A. píše: Čau draci, tak mi to nedalo a koupil jsem si nové kolečko JTF 296-15. V práci jsem si nechal změřit tvrdost a žasnul jsem. U tohoto kolečka byla 3mi měřeními zjištěna tvrdost 59 - 60 HRc , pak jsem si vzal úplně první kolečko, co jsem měnil před touto poslední sadou a na kolečku stejného výrobce byla tvrdost stejná. Tak mi řekněte proč kur.... firma Grosskopf dělá kolečka s tvrdostí 47 - 51 HRc . 10 HRC je hodně velký rozdíl a mám sto chutí jim napsat ať mi ten motor opraví na jejich náklady. řetěz je OK, rozeta je OK a to kolečko mi pojebalo hřídel. A to je život.
Ale tím, že je kolečko měkčí, tak ti nezničí hřídel. Pokud je to kolečko bez vady a odešla jen hřídel, tak je chyba jinde
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
V každém případě je to tak, že pokud došlo k předčasnému opotřebení malého kola, tak jak jezdíš a nevíš o tom, tak dochází z důvodu zvětšující se vůle, ať chceš nebo ne k většímu opotřebení obou dílů. Vzhledem k tomu, že je hřídel pravděpodobně tvrdší, než samotné (málo zakalené/cementované) kolečko, tak to opotřebení je nižší. Kdybych nečistil prostor u kolečka, tak bych na to ani nepřišel, protože bych ještě dlouho jen napínal řetěz. Co by zbylo z hřídele na podzim/na jaře si nechci raději představovat.
Za mne, pokud je vše sladěno jako celek, což se u sad předpokládá, tak nemusíš přece každý měsíc oddělávat víko a zkoušet vůle na hřídeli. Nebo to někdo z vás dělá pánové?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650
T.A. píše: Pokud máš jakoukoli strojní součást v nějakém spojení - soukolí atd. a jedna z nich je měkčí než má být, tak zákonitě dochází k jejímu předčasnému opotřebení. Ty s tím nepočítáš a používáš to do té doby, kdy běžně všechno měníš. Což je případ řetězové sady. Dotahuješ řetěz, vizuálně ho kontroluješ, čistíš a mažeš. Pokud si ca. v polovině životnosti takového celku, tak jen jezdíš s vědomím, že je vše OK. Pak ale náhodou čistíš prostor od oleje a prachu u řetězového kolečka a zjistíš, že je vůle větší, než by mněla být a je problém na světě.
V každém případě je to tak, že pokud došlo k předčasnému opotřebení malého kola, tak jak jezdíš a nevíš o tom, tak dochází z důvodu zvětšující se vůle, ať chceš nebo ne k většímu opotřebení obou dílů. Vzhledem k tomu, že je hřídel pravděpodobně tvrdší, než samotné (málo zakalené/cementované) kolečko, tak to opotřebení je nižší. Kdybych nečistil prostor u kolečka, tak bych na to ani nepřišel, protože bych ještě dlouho jen napínal řetěz. Co by zbylo z hřídele na podzim/na jaře si nechci raději představovat.
Za mne, pokud je vše sladěno jako celek, což se u sad předpokládá, tak nemusíš přece každý měsíc oddělávat víko a zkoušet vůle na hřídeli. Nebo to někdo z vás dělá pánové?
never...ale TA jsem prodaval s 90 tkm na tachometru, buh vi kolik mel a hridel mel jak novou. A to jsem nektery kolecka napr berant tunink z motoretezu vojel dost fest, jednou me i prasknul retez.
IMHO Takze ty kolecka musely bejt urcite z nejakyho blata. S opotrebenim na strane zubu se pocita , ale nejakej rozdil tvrdosti tam bude a kdyz to bude udelany v rozumny toleranci tak to podle nemuze tu osu poskodit. Ja mam doma vyfoceny jak vypadalo to retezovy kolecko ktery bylo po 10 tkm vojebany jako svin a suby melo cajk. Takze podle me si tam musel mit vakl uz od zacatku, vule se zvetsovala a vymlelo se to.
1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650
Ta KTM je asi jiná liga, co? Je ten rozdíl tak velký, pokud pomineme výkon?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp | jincom | 19 | 11.8.2024 v 08:17 jincom |
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp | Jura | 7 | 25.7.2024 v 08:43 m_newtin |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |