nedávno jsem boural na své motorce když jsem se vracel domů. Důvod proč to píšu sem na fórum je dle mého absurdní přístup úřadů dle kterých jsem viníkem já. Celou situaci se pokusím popsat..
Vracel jsem se po dvouprodé silnici v Praze (z Bohdalce směrem na Brno - dálnice D1), přičemž jsem jel v levém pruhu a z ničeho nic na mě začalo odbočovat vozidlo BMW X5 (bylo hned vedle mě v ten okamžik). Nutno říct, že zřejmě řidič toho auta chtěl zajet na benzinku, jejíž odbočku jsme zrovna míjeli... ale to nevím s jistotou. Tady to začíná být zajímavé v tom, že si bohužel nepamatuji jestli do mě vrazil nebo ne, ale na 100% mě donutil změnit směr jízdy a to pryč ze silnice. Moc detailů k tomu nevím, protože si z nehody na nic nepamatuji (těžký otřes mozku, zlomeniny a odřeniny). Řidič od nehody ujel a jediná věc, kterou má policie k dispozici je SPZ toho auta a záznam nehody z kamery v autě, které jelo několik auta za námi. Od policie vím, že to BMW řídil nějaký Vietnamec z Kroměříže, kterého se jim po "velké" snaze nepodařilo najít, protože se nezdržoval v místě trvalého pobytu - nečekaně.
Ze záznamu si policie nechala udělat znalecký posudek, který tedy vinu přikládá mě a za hlavní faktory vzniku nehody klade vyšší rychlost a nedostatek zkušeností.
Okamžitě po nehodě jsem si byl jistý tím, že za ni nemohu a že to nemůže dopadnout jinak než tak, že viníkem je řidič BMW. Bohužel jak je vidět, tak v Česku je možné úplně všechno
Přístup policie na mě působí stylem, že se jim řidiče BMW hledat nechce když to můžou v klidu hodit na mě.. Skutečně si jako viník nepřijdu ačkoliv jsem pravděpodobně 50 nejel, ale o tom oni důkaz nemají - jenom posudek. Nedostatek zkušeností považuji za absurdní argument, protože pokud tedy nemám zkušenosti na řízení velké motorky, tak proč jsem na ni teda dostal papíry??!
Motorka je do banánu - nemá smysl ji ani opravovat... tímhle stylem mi vzniklou škodu ale nikdo neuhradí
Pokud mi někdo z nějakých důvodů chce napsat, že jsem blbec nebo blázen nebo tak něco, tak ho poprosím, aby se zdržel komentování.
Naopak pokud někdo z Vás má nějaké zkušenosti nebo alespoň nápad, jak by se dalo se "nenechat pochcat", tak bych to velmi ocenil. Opravdu mi jde o to, aby celá situace byla posouzena "selským rozumem" a to je dle mé logiky tak, že kdyby mi pán nenajel do pruhu, tak by se nic nestalo.
Díky moc za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
gugo píše: me fascinuje ze neco chteji aniz by na to meli nejaky narok, obvykle to poslou rovnou se slozenkou a podle me se najde rada lidi kteri jim to zaplati. A ty prachy zmizej v jedny velky cerny dire jmenem VZP
jo, to je něco jako český telefonní seznam.... Ti taky posílají faktury, taky by mě zajímalo, kolik lidí to zaplatíNaposledy editováno 02.08.2016 22:07:24
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda a dle úřadů moje zavinění
Znamení o změně směru jízdy: (2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.
Pokud BMW blikal včas a zřetelně, bude problém u tebe...
Pokud neblikal, je to problém u něj, bez ohledu na to, zda jsi ty jel ne/přiměřeně rychle. Na druhé straně, já bych uvedl, že jsem se vyhýbal psovi, který vyběhl zpoza svodidla, ale cukl zpět, když jsem jej míjel...proto ani není na kameře vidět, ta byla notabene o dvě auta dál a vidět ho ani nemohla.
BMW v tom levém pruhu mohl jet klidně celou dobu, nebo tam kdykoliv vjet, pokud splnil výše uvedené. Je to v obci, tudíž je tam povolená souběžná jízda.
K rychlosti malá poznámka - rychlostní limit je Nejvyšší povolená rychlost, nikoliv přikázaná, takže pokud jsi ty jel povolených 80 (hranice) a ostatní podle kamery jeli pomaleji, je to jen tvrzení proti tvrzení, protože na záznamu asi nebude tachometr (leda by to znalec spočítal měřením času mezi body v okolí)...takže stěží bude BMW tvrdit, že ses tam přiřítil jak hovado.
Ale znáš ten všemocný paragraf "řidič je povinen přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky....atd." - prostě ve finále si za to můžeš sám, protože jsi asi měl předpokládat, že někdo náhle chce jet vlevo a dokonce možná jet na tu benzinku.
Značka o benzině tam ale není, nemohl jsi to ale čekat, nic tě nevarovalo, že bys to měl očekávat.
Na kamery na benzině asi můžeš zapomenout - jsou namířeny a zaostřeny na stojany a na příjezd skoro s jistotou nevidí a navíc, tak dlouho záznamy neuchovávají (zákon 101/2000 to tuším omezuje na pár dní).
sry, trochu neuspořádané, ale přeber si ty pohledy z více stran sám :)
Asi bych ti doporučil kontaktovat JUDr. Tomáš Beran - věnuje se dopravnímu právu a možná by to byl správný člověk pro konzultaci: http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-pravidlech-jizdy-po-dalnici-cast-3/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
Bubrak-ZX10R píše: t....a ja myslel ze zhorseni moznosti dani prednosti kvuli prekroceni rychlosti je az nekde od 60-70% dle nalezu NS
pls. mohl bys mi poslat odkaz nebo nějakou stopu, co mám hledat - rád bych si to přečetl podrobněji. díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
HondaGiRRl píše: gugo> A nekončí ta 50 někde v těch místech, kde končí i úsekové měření?
hele nevim ja tam moc casto nejezdim. Nevsiml jsem si ze by to tam bylo nejak zruseny preskrtnutou 50 nebo znackou s 80. Takze to rusi dalsi krizovatka.....ale je to jen domenka az tam pojedu tak si zkusim vzpomenout a podivat se........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
co to je za blbost
Pokud BMW blikal včas a zřetelně, bude problém u tebe...
takze kdyz pojedu soubeznou jizdu ve 2 pruzich vedle me pojede auto, zacne blikat dostatecne vcas a zretelne .... (mimochodem jak se blika zretelne) a pak se proste nasere a hodi to to meho pruhu hlava nehlava tak je chyba na moji strane ?
Asi bych te nechtel potkat ve vedlejsim pruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
Artepx píše: jo, to je něco jako český telefonní seznam.... Ti taky posílají faktury, taky by mě zajímalo, kolik lidí to zaplatí
no tyhle "podnikatelsky firmy" jsou super, vetsinou sidlej v Ostrave , a jak zalozis s.r.o. tak mas doma doporucenej dopis s fakturou. Na me to zkouseli za prvni rok existence firmy asi 5x
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
gugo píše: no tyhle "podnikatelsky firmy" jsou super, vetsinou sidlej v Ostrave , a jak zalozis s.r.o. tak mas doma doporucenej dopis s fakturou. Na me to zkouseli za prvni rok existence firmy asi 5x
tihle jsou z Brna a okolí1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
Artepx píše: tihle jsou z Brna a okolí
asiat jako asiat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
gugo píše: catmanPV>
co to je za blbost
takze kdyz pojedu soubeznou jizdu ve 2 pruzich vedle me pojede auto, zacne blikat dostatecne vcas a zretelne .... (mimochodem jak se blika zretelne) a pak se proste nasere a hodi to to meho pruhu hlava nehlava tak je chyba na moji strane ?
Asi bych te nechtel potkat ve vedlejsim pruhu
ne, luštíš to chybně - pravidla říkají, že máš blikat včas (aby to ten za tebou dokázal zaregistrovat tak brzo, aby třeba nezrychlil, necpal se tam z jiného pruhu, dokázal zvolnit apod.) a zřetelně (fungující čistá směrová světla schváleného typu s adekvátními žárovkami). Za jakých okolností máš blikat je jasné, jak máš odvracet nebezpečí (ten možný pes), neohrozit a neomezit... všude možnosti, kde tě policajt nebo soud může uvařit. Hledat doslovné paragrafy v zákoně hledat nebudu, známe to každý. Zkusím ale jinak rozvést ty neuspořádané myšlenky:
A) Předpoklad: pokud tedy BMW včas dal blinkr a akceptoval situaci za sebou, tak splnil podmínky toho §30. Tím je řečeno, že za předpokladu srovnatelné rychlosti nemohl bikera, který byl řekněme daleko za ním, vůbec ohrozit. Jenže: biker mohl jet rychleji a tím se oproti předpokladu bezpečné vzdálenosti dostal na bok BMW rychleji, než ťaman předpokládal a odhadoval. V tom případě by znalec řekl, že nepřiměřenou rychlostí biker najel do kolizní situace svojí vinou, navíc nebyl ani schopen situaci zvládnout, protože jel nepřiměřeně stavu a povaze vozovky, dopravní situaci atd.... připomínám - je to jen předpoklad, že ťaman blikal včas, bezpečně změnil jízdní pruh, protože v okamžiku zahájení manévru za ním v bezpečné vzdálenosti nebylo jiné vozidlo
B) možná ťaman blikal v dobré víře "včas" podle A) ale byl v pozici, že bikera v mrtvém ůhlu neviděl - to by byla chyba toho ťamana, jeden pohled do špíglu nestačí, to neokecá
C) Pokud jel biker v normě nebo i rychleji a ťaman v BMW neblikal ve smyslu §30, tak tam prostě vletěl a nedal bikerovi šanci dostatečně reagovat - vina je na ťamanovi.
ABC - jaké máte kdo důkazy??
Mé souběžné jízdy se bát nemusíš, nad situací kolem auta mám dostečně dobrou kontrolu a přehled, co se kde děje ............. a bikery dle možnosti pouštím k rozletu :)
Naposledy editováno 03.08.2016 14:25:01
catmanPV píše: ne, luštíš to chybně - pravidla říkají, že máš blikat včas (aby to ten za tebou dokázal zaregistrovat tak brzo, aby třeba nezrychlil, necpal se tam z jiného pruhu, dokázal zvolnit apod.) a zřetelně (fungující čistá směrová světla schváleného typu s adekvátními žárovkami). Za jakých okolností máš blikat je jasné, jak máš odvracet nebezpečí (ten možný pes), neohrozit a neomezit... všude možnosti, kde tě policajt nebo soud může uvařit. Hledat doslovné paragrafy v zákoně hledat nebudu, známe to každý. Zkusím ale jinak rozvést ty neuspořádané myšlenky:
A) pokud tedy BMW včas dal blinkr a akceptoval situaci za sebou, tak splnil podmínky toho §30. Tím je řečeno, že za předpokladu srovnatelné rychlosti nemohl bikera, který byl řekněme daleko za ním, vůbec ohrozit. Jenže biker mohl jet rychleji a tím se oproti předpokladu bezpečné vzdálenosti dostal na bok BMW rychleji, než ťaman předpokládal a odhadoval. V tom případě by znalec řekl, že nepřiměřenou rychlostí biker najel do kolizní situace svojí vinou, protože nebyl ani schopen situaci zvládnout, protože jel nepřiměřeně stavu a povaze vozovky, dopravní situaci atd....
B) Pokud jel biker v normě nebo i rychleji a ťaman v BMW neblikal ve smyslu §30, tak tam prostě vletěl a nedal bikerovi šanci dostatečně reagovat - vina je na ťamanovi.
Mé souběžné jízdy se bát nemusíš, nad situací kolem auta mám dostečně dobrou kontrolu a přehled, co se kde děje ............. a bikery dle možnosti pouštím k rozletu :)
Varianta C:
Všichni jeli rychlostí tak nějak akorát, ťaman třeba i blikal a mrkal do zrcátka...
Ale prostě ho přehlédnul - mrtvý úhel a tak...
A třeba si ťaman ani nevšiml, že vyvezl motorkáře někam ke svodidlu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
gugo píše: catmanPV> koukam ze moznost ze motorka jela vedle BMW vubec neprispoustis
to je ta varianta B) - i kdyby blikal, tak to biker možná nemohl registrovat. I kdyby blikal, nesplnil tu povinnost z paragrafu Jízda v jízdních pruzích (neohrozit, neomezit) a ani paragraf o Znamení o změně směru jízdy. Dost možná jel biker dlouho vedle něj v mrtvém úhlu, že prostě měl za to, že opravdu bezpečně přejíždí - ať blikal nebo ne, tak je vina na ťamanovi.
Vycházím z toho, že mrtvý úhel je poloha, kdy je vedlejší vozidlo cca v úrovni zadního blatníku...dveří, tedy v podstatě vedle něj
Ale jinak - myslím, že asi zbytečně diskutujeme o věci, kterou stěží rozsekneme a i tak by výsledek měl prd vliv na výrok orgánu. Přesné rozkreslení stavu podle videa by mohlo pomoci především znalci, který asi přijde na řadu v případě soudu. To si musí biker rozmyslet, kde je prokazatelná a obhajitelná pravda a jestli vůbec lze najít toho ťamana.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
Znamení o změně směru jízdy: (2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.
Pokud BMW blikal včas a zřetelně, bude problém u tebe...
Pokud neblikal, je to problém u něj, bez ohledu na to, zda jsi ty jel ne/přiměřeně rychle.
Více na: http://www.motorkar...mp;pgr=3#goto9131400
Copyright © Motorkari.cz
z toho je celkem vyznam jasny ne ? Rozhodne to rika neco jineho nez rikas ted. Takze staci asi rict "blbe jsem se vyjadril"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
radim2 píše: Medved> trubko s tebou nikdo nekomunikuje a když tak si přečti na co je reakce
reknes mi to i z drzky do oka, fizle?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a dle úřadů moje zavinění
catmanPV píše: pls. mohl bys mi poslat odkaz nebo nějakou stopu, co mám hledat - rád bych si to přečetl podrobněji. díky
nasel sem ted jen toto, ale cetl sem vic konkretni clanek kdysi ale nemuzu jej najit
http://zpravy.aktual.../r~i:article:514536/
Jinak - pokud on jel 50 a ty 80, tak mohl očekávat, že by někdo mohl jet a rychle se přiblížit (a měl dávat mnohem větší pozor na provoz za sebou). Pokud jel 80 a ty 110, tak mohl oprávněně předpokládat, že jsi dost daleko a že tě nemůže omezit-ohrozit, protože ty jedeš taky těch max. 80... A s tím souvisí i to, zda blikal včas (dle jeho úvahy o dodržení rychlosti).
Ve špíglu se rychlost přiblížení během 1s pohledu dost těžko odhadne. Znalec i obhájce budou mít dost těžkou práci, potrestán ale někdo bude (možná to bude viník).
Naposledy editováno 05.08.2016 11:21:23
Naposledy editováno 10.08.2016 16:39:55