Téma: Cafe racer BMW k100
29.2.2016 v 13:05
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli někdo z přítomných nemá zkušenosti s přestavbou na Cafe racera z BMW k100. Případně jaké rady čeho se držet, jak postupovat nebo s čím byl největší problém a tak. Díky :)
1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
Ahoj ty já bych teď už šel do nějakého dvouválu, ale sttavim taky z K100
. Když tak mrkni do mých motorek. Nemám tam moc fotek, ale postupně přidám. Jinak K100 není úplně vhodný a to díky váze a na druhou stranu je OK má trubkový rám a ten motor je super. Tak hodně štětí. Hoj

Ahoj "Cafaři" se slzou v oku vzpomínám na malý BMW R 65 předělaný na Cafe Racera. Základ BMW R 65 LS jsem koupil jen podle fotek přes e-bay z Anglie. Vzhledem k ceně za hubičku jsem neřešil, že je to "zajíc v pytli". Po dovozu jsem pochopitelně zjistil jisté nedostatky a opotřebení vyžadující opravy, ale celkový dobrý dojem si u mne nepokazil. Musel se přetěsnit zadní převod, začalo téci gufero, přední brzda na pohled dobrá málo brzdila a karburátory musely ven na vyčistění a seřízení. Vrazil jsem do něj ještě pár tisíc za zvětšení olejové vany kvůli většímu obsahu oleje a zlepšení chlazení motoru, protože tento typ nemá standardně chladič oleje a ještě další drobné úpravy jako posunutí stupaček dozadu a investice do nové baterie apod.
Po seřízení karburátorů, jiné úpravy na zvýšení výkonu nebyly, co taky staříka- veterána honit, úpravy spíše optické, demontován airbox a místo něj samostatné sací košíčky na každému karbecu. Jezdil pěkně, no jako odlehčená 30 roků stará motorka s 50 koňmi. Žádný trhač asfaltu, ale opticky lehká a v zatáčkách díky relativně úzkým pneu se pěkně překlápěla, tedy celkem hbitá motorečka. Bylo to, vzhledem k tomu, že jsem v té době vlastnil jako hlavní stroj Hondu Valkyrii ( pro neznalé -cruiser šestiválec 1,5 l ca 350kg prázdná hmotnost) tak svezení na bavoráčku bylo jako přesednout na horské kolo...Ale dvě motorky do jedné garáže byly časem moc.




Po seřízení karburátorů, jiné úpravy na zvýšení výkonu nebyly, co taky staříka- veterána honit, úpravy spíše optické, demontován airbox a místo něj samostatné sací košíčky na každému karbecu. Jezdil pěkně, no jako odlehčená 30 roků stará motorka s 50 koňmi. Žádný trhač asfaltu, ale opticky lehká a v zatáčkách díky relativně úzkým pneu se pěkně překlápěla, tedy celkem hbitá motorečka. Bylo to, vzhledem k tomu, že jsem v té době vlastnil jako hlavní stroj Hondu Valkyrii ( pro neznalé -cruiser šestiválec 1,5 l ca 350kg prázdná hmotnost) tak svezení na bavoráčku bylo jako přesednout na horské kolo...Ale dvě motorky do jedné garáže byly časem moc.




1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
Pěkná motorka , kde je jí konec ? Co STK ? Dělali problémy? Kde jsi sháněl díly?
Ahoj,
STK jsem nedotáhnul, přivezl jsem ji s anglickým techničákem a s anglickým číslem. Asi jsem riskoval, ale udělal jsem jen povinné ručení na VIN, angl. techničák jsem měl u sebe a byl jsem připraven tvrdit, že ji mám půjčenou od anglána...Asi blbá výmluva, ale prošlo mi to asi jeden rok s tím, že vyjížďky byly jenom občasné a o víkendu. Jenom jednou mi cvakalo u "zádi", když se za mnou ještě v Brně objevili "měštáci" a drželi se nějakou chvíli za mnou. Nevěděl jsem jak mám reagovat, zda přidat, nebo sám zastavit , stejně bych jim s veteránem neujel. Tak jsem to nechal náhodě a pokračoval si svým směrem. Chvíli se za mnou drželi, koukali na žlutočernou SPZ a potom naštěstí odbočili bez osobního kontaktu. Asi si naštěstí pro mne nebyli jistí v komunikaci, co kdybych bych skutečný anglán...
Motorku si nakonec odvezla nějaká holčina z Plzně, přijeli si pro ni s tatínkem harlejářem. Přihlášení si potom nějak řešili oni, víc o ní nevím.
Náhradní díly byly kupodivu úplně v pohodě, co jsem potřeboval vše ještě dodával BMW, kupoval jsem přes jednoho soukromého prodejce BMW dílů v Brně, ostatní doplňky, jako zvětšení olejové vany, těsnění na karbecy apod. bylo koupeno přes e-bay.
STK jsem nedotáhnul, přivezl jsem ji s anglickým techničákem a s anglickým číslem. Asi jsem riskoval, ale udělal jsem jen povinné ručení na VIN, angl. techničák jsem měl u sebe a byl jsem připraven tvrdit, že ji mám půjčenou od anglána...Asi blbá výmluva, ale prošlo mi to asi jeden rok s tím, že vyjížďky byly jenom občasné a o víkendu. Jenom jednou mi cvakalo u "zádi", když se za mnou ještě v Brně objevili "měštáci" a drželi se nějakou chvíli za mnou. Nevěděl jsem jak mám reagovat, zda přidat, nebo sám zastavit , stejně bych jim s veteránem neujel. Tak jsem to nechal náhodě a pokračoval si svým směrem. Chvíli se za mnou drželi, koukali na žlutočernou SPZ a potom naštěstí odbočili bez osobního kontaktu. Asi si naštěstí pro mne nebyli jistí v komunikaci, co kdybych bych skutečný anglán...
Motorku si nakonec odvezla nějaká holčina z Plzně, přijeli si pro ni s tatínkem harlejářem. Přihlášení si potom nějak řešili oni, víc o ní nevím.
Náhradní díly byly kupodivu úplně v pohodě, co jsem potřeboval vše ještě dodával BMW, kupoval jsem přes jednoho soukromého prodejce BMW dílů v Brně, ostatní doplňky, jako zvětšení olejové vany, těsnění na karbecy apod. bylo koupeno přes e-bay.
2 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cafe racer BMW k100
VLK.1>
Ahoj, STK se dá udělat, stačí mít všechno homologované, dodržet parametry velkého techničáku a samozřejmě ostré hrany a tak 😊 ja jsem se byl nadrzo zeptat na STK a poradili. Pak jsem dělal dovozovou STK a prošlo to, flaška vína a jelo se. Jak jsi daleko se stavbou?
Ahoj, STK se dá udělat, stačí mít všechno homologované, dodržet parametry velkého techničáku a samozřejmě ostré hrany a tak 😊 ja jsem se byl nadrzo zeptat na STK a poradili. Pak jsem dělal dovozovou STK a prošlo to, flaška vína a jelo se. Jak jsi daleko se stavbou?

Romson>
Je to všechno moc zdlouhavý, něco se mi líbí , koupím to a pak zjistím , že tam nepůjde něco jinýho , tak zase předělávám. Chci přepákovat zadní odpružení , udělal jsem si z papíru model a šablony, na papíru to funguje , teď sháním tlumič a tak je to pořád dokola. Potřeboval bych u domu prodejnu s ND všeho druhu na zkoušení a když to nesedí , tak vrátit. Zatím to je dost rozebraný , až něco složím , tak hodím foto.
Je to všechno moc zdlouhavý, něco se mi líbí , koupím to a pak zjistím , že tam nepůjde něco jinýho , tak zase předělávám. Chci přepákovat zadní odpružení , udělal jsem si z papíru model a šablony, na papíru to funguje , teď sháním tlumič a tak je to pořád dokola. Potřeboval bych u domu prodejnu s ND všeho druhu na zkoušení a když to nesedí , tak vrátit. Zatím to je dost rozebraný , až něco složím , tak hodím foto.
1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
Ahoj kluci, neporadí někdo jak u stavby z BMW K100 LT přepojit na tacho z číny??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cafe racer BMW k100
VLK.1> ahoj, stavím taky z BMW K100... jak jsi prosím tě vyřešil přepojení na jiný tachometr?
1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
Ahoj,
jak jste to vyřešili s kapotami? Projdete STK když je sundáte? Mám K100LT (kapotovanou) a každý mě ubezpečuje, že bez kapot neprolezu STK.
Abych se připojil do diskuze. Co se týče tacho - budu to řešit MAGIC BOX BEP 3.0 púřímo pro K100
http://cafe4racer.eu...0-k1000-k1-bike.html
jak jste to vyřešili s kapotami? Projdete STK když je sundáte? Mám K100LT (kapotovanou) a každý mě ubezpečuje, že bez kapot neprolezu STK.
Abych se připojil do diskuze. Co se týče tacho - budu to řešit MAGIC BOX BEP 3.0 púřímo pro K100
http://cafe4racer.eu...0-k1000-k1-bike.html
1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
Ahoj, ja jsem dělal dovoz a až když jsem to měl přestavěné, tedy bez kapot, a tvrdil jsem, že jsem to tak dovezl z NSR a bylo to v pohodě, všechno co jsem předělával bylo homologované a myslím si, že jsem ju překopak hodně a prošlo to. V registru ju mám nafocenou už ve stavu jakém je teď, v techničáku napsaný původní stav a doufám, že na dalším STK zase nic řešit nebudou.
Taky vcelku bojuju s tachometrem.... taky jsem přemýšlel nad tim MAGIC BOXem...
Taky vcelku bojuju s tachometrem.... taky jsem přemýšlel nad tim MAGIC BOXem...
KTMCheb> Ahoj, mel by ti statcit plan zapojeni elektriky, daval jsem ho sem na motorkare...je v sekci manualy pod BMW K100.
Ja to udlel tak, ze info o neutralu z brouka v origo budikach nepotrebuju...startuju vzdy se spojkou kde je taky snimac a ten pusti stavu do starteru.
Tri kabely od senzoru v prevodovce jsem pouzil na tri zeleny diody ktery mam v obalu svetlometu...sviti-li tri najednou znamena to neutral, svitili ruzne kombinace tak uz vim z pameti ktera znamena jaky zarazeny rychlostni stupen.
Zadny srani s mladou pani....
Ja to udlel tak, ze info o neutralu z brouka v origo budikach nepotrebuju...startuju vzdy se spojkou kde je taky snimac a ten pusti stavu do starteru.
Tri kabely od senzoru v prevodovce jsem pouzil na tri zeleny diody ktery mam v obalu svetlometu...sviti-li tri najednou znamena to neutral, svitili ruzne kombinace tak uz vim z pameti ktera znamena jaky zarazeny rychlostni stupen.
Zadny srani s mladou pani....
1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100
1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer BMW k100

Ahoj
Chápu tvoje nadšení pro cihlu. Jsem taky postižený. Nedávno jsem dokončil stavbu R100 (v profilu) a abych zase mě co dělat, pořídil jsem k75.
Opticky je to trochu pelech, ale po technické stránce dobrý. Hodlám vytvořit něco jako motorku, na které by se mohl prohánět Šílený Max. Rád bych jí měl na
cestování a tak zachovám původní délku rámu, aby tam šli BMW kufry - samozřejmě apokalypticky upravené.
Nejvíc se vyřádím na kapotách. Zvláštní je, že nikdo kdo staví cihly, nepoužil snad nikdy hranaté přední světlo. Mám na straně jedno z Magny...
Až to bude trochu vypadat, přidám foto.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW K100 neukazuje rychloměr ,otáčk... BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS | motrebbur | 0 | 31.3.2023 v 14:03 motrebbur |
Bmw k 100 [1, 2] BMW K 100 RS | Kossi | 39 | 4.5.2020 v 10:13 Rony11 |
Pomalu klesající otáčky BMW K 100 RS | hron226 | 29 | 9.3.2020 v 19:13 hron226 |
Tachometr BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS | Alicerny | 3 | 30.3.2019 v 14:55 Terasky |
Barva svíček s VIFem [1, 2] BMW K 100 RS | Beranidlo | 37 | 22.11.2018 v 19:18 Beranidlo |