Nechci teď žádné objektivní rady, spíš mě zajímá názor ostatních na motorky, ze kterých se postupem času stanou žádané veterány, tzv. future classics. Nemluvím o motorkách z padesátých let, které už dávno veterány jsou, ale o strojích od řekněme začátku nebo půlky devadesátých let do dneška - co z nich se stane klasikami? Co vy na to?
Například naprosto jednoznačně sem patří Ducati 916, která se už pod 5.000 EUR prakticky nedá sehnat a hezké kousky stojí klidně dvojnásobek.
Nebo Cagiva Elefant (to už se dostávám jestě víc do historie, pravda), která jako jediná italská motorka vyhrála Dakar.
Naposledy editováno 20.04.2018 13:37:27
Prodat, nebo dohlásít a na pár let zaparkovat???
2 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Sám mám sbírku československých strojů, a to dost rozsáhlou. Nicméně bych rád vlastnil i třeba GTS1000, GSX 1400, CB 750......
A je tu i ten faktor, že když stojím v koloně motorek na pakkovišti u zmrzliny stojí lidé u mojé motorky Jawa nikoliv u dalších moderních supersportů a chopperů. Tím nic proti nim. Na jízdu nesrovnatelné,....už to pohodlí.
Hlavně sbírejte!
Peace!
A jako investici NR750, jenže ta se už nedá sehnat a cena už moc nahoru nevyleze.
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Takže já k těmhle "investicím" do starších aut/motorek přistupuju tak, že cena mých ne příliš vzácných kousků časem lehce roste (spíš se veze na vlně těch opravdu vzácných modelových variant), při započítání nákladů sice nic moc nevydělám, ale aspoň se cca zadarmo vozím zajímavým autem.
Tak to funguje obecně, samozřejmě můžeme diskutovat o výjimkách typu Tatra 700, BMW 850CSi a podobných zjevech mezi motorkami, kde lze opravdu koupit levně a spoléhat na to, že věřejnost daný model teprve docení a stane se z něj ceněná sběratelská rarita s růstem ceny v tisících procent.
Ještě před pár lety bych napsal, že z babety ceněný veterán nikdy nebude, protože jich byly mraky a stály pár korun. Něco jako škodovky 100 - 130 nebo ladovky. Současná konjuktura společně s módní CS retro vlnou to ale popírají. Osobně si myslím, že to je dočasná záležitost, ale ruku do ohně bych za to nedal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem
Jinak sorry za OT, to bylo spíš zamyšlení nad tím, co to je vlastně ten investiční potenciál. S ohledem na to, co dnes frčí, bych spíš hledal někde mezi motorkami, které měly výraznou roli v nějakém kultovním filmu.
Naposledy editováno 24.04.2018 15:28:36
Ekonomickou logiku dava napr. 999R, popr. verze S. Motorka prelomova, bylo jich malo. Mam svuj osobni tip na moto, ktere se necha koupit pod 100tis a prodavat se bude od mega vyse, ale to si necham pro sebe.
Kucharku jak vybirat, jsem prozradil.
Kazdopadne ja bych mel problem koupit si supertsporta moto nebo auto, pac by mi to nedalo a musel bych s tim jezdit. Fakt bych se nevydrzel divat na 911 z 80. let a musel bych s tim litat a to ja bych to honil bokem, tzn., ze by na udrzbu padlo more investic. Nakupovat motoristicke exoty je spis konicek, investice pro stredni tridu ani ne.
Treba LaFerrari se prodava za 70mega+, kde nakupka je cca 33M, ale pouze pro VIP celny, kteri uz nejaky pocet sportu od ferrari maji. Takze treba na tomhle aute se aktualne vydelava.
https://www.catawiki...-invest-in-right-now
http://www.thisismon...ed-rocket-value.html
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
hodne vylitla "oskliva kacatka" stroje co ve sve dobe nebyly oblibene a prodalo se jich malo. casto jsou necim vyrazne vyjimecne...
treba ja mel na tohle dobrej odhad u 928 ... jen jsem v dobe kdy jsem ji zacal shanet na to nemel odvahu/penize...
kazdopadne u tech drahejch aut (nad 20tis E) je problem, ze se obtizne hleda kupec.... treba ta 928GT pro kterou jsem byl predloni v NL a nakonec nevzal tak se jeste neprodala...
Auta bych do toho nemíchal, sorryjako, to je jinej sport
Takže bych s tou 999 za mega asi moc nepočítal a radši to někde čas od času prohnal, hlavě to dělá dobře
http://www.motorkari...c-special-38613.html
když si vezmete, kolik kdysi stály nový Jawy a za kolik se prodávaj teď...
Jednat se o Tatru nebo něco kvalitního, zajímavýho...to je úplně něco jinýho.
Kocandak: no tatry a opravdu zajimavy cesky motorky jsou na tom podobne, ale litaj uplne v jinejch cislech...
Naposledy editováno 25.04.2018 09:42:56
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
Tatry a "zajímavější" stroje lítají jinde to jo, prostředí kolem nich je podobný...už je to ale okrajovější záležitost, míň lidí je v tom zapojených, víc lidí se asi bude líp konkrétně znát. Tam je asi trochu rozdíl.
Naposledy editováno 25.04.2018 09:49:35
Kocandak píše: Ano, souhlasím se vším...ale těm kšeftařům a šmelkařům to neberu, dokázali využít situace a blbosti
Tatry a "zajímavější" stroje lítají jinde to jo, prostředí kolem nich je podobný...už je to ale okrajovější záležitost, míň lidí je v tom zapojených, víc lidí se asi bude líp konkrétně znát. Tam je asi trochu rozdíl.
presne tak, stryc ted koukal po renovovanem rumpalu a prej je tam puvodni mozna kus motoru :D lide co jedou v motorkach za mega a vic uz se znaj a rozkrikne se i vse o dane motorce...
assassin píše: SLEEPER: ten stroj za 100 co vyleti na 1M by me zajimal... ale jestli mas pravdu s tou 999 tak se zlobit nebudu :D
hodne vylitla "oskliva kacatka" stroje co ve sve dobe nebyly oblibene a prodalo se jich malo. casto jsou necim vyrazne vyjimecne...
treba ja mel na tohle dobrej odhad u 928 ... jen jsem v dobe kdy jsem ji zacal shanet na to nemel odvahu/penize...
kazdopadne u tech drahejch aut (nad 20tis E) je problem, ze se obtizne hleda kupec.... treba ta 928GT pro kterou jsem byl predloni v NL a nakonec nevzal tak se jeste neprodala...
Chtel jsem napsat od pul mega vyse, ale ani mega za nekolik desitek let nebude, v super muzejnim stavu, nerealna vec.
Neni to tak davno, kdy se 911 z osmdesatek dala koupit za 400tis a prave jiz nekolik let je idealni doba na nakup jedne prelomove motorky. Ja uz o tom zvanim aspon 3 roky a stale se pripadny nakup pouze zhorsuje, jenze ja bych tu motorku trapil.
928 neni uplne prodejni kousek. Samoze supr auto, sve oblibence jiste ma, ale proste 911 to neni.
Hod jsem inzerat, pro zajimavost.
e: Jo a 999 r/s cenu mit bude. Je to prelomova ducati, ktera se vyrabela pouze 3 roky. Tam je investicni jistota, ale koupit ji eRko je uz taky za raketu...
Naposledy editováno 25.04.2018 10:38:12
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
999r stoji nesmysl no, 999 se vyrabela dyl nez 3 roky s tim, ze probehla docela rozsahla inovace (jina kyvka, radialy..) ja mam tu prvni (2003) a rozhodne si nemyslim, ze bych na ni vydelal, ale kdyz pujde nahoru tak mi to vadit nebude...
ten tip na moto by me zajimal, treba jen PM?
928 tady: 928gt
1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem
edit: ale zas píše že jich bylo málo...no nevim :D teď koukám a jsou fakt hodně levný, to mi uniklo
Naposledy editováno 25.04.2018 11:39:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 | alien83 | 5 | 26.4.2023 v 22:51 -KAR- |
Staré legendy Ducati 916 | ruinin | 24 | 22.2.2023 v 09:18 CB600 |
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... | ducatista | 838 | 19.2.2018 v 08:34 Londoner |
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 | RUTAN | 32 | 28.1.2017 v 11:23 Lála |
Ducati 916 Ducati 916 | Sk8etnies | 0 | 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies |