1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
Jeniccek píše: laďa-prášil> duté čelo
Duté čelo se vyklepe tím tenkým uložením do karteru. Pak může udělat go celé motorky... a stejně to bude klepat. Když to není moc, stačí vyměnit, je kdysi nechal srovnat kartery a plné mám dělané na míru. Pak to bylo dobré.
Měli by mít oba stejnou kompresi, tvar i rozměry antidetonační štěrbiny...atd.
Ono se totiž klidně může stát, že v tom jednom válci je detonační hoření...kompresní poměr může být stejný, ale třebas hlava je nedostatečně opravená po poďobání od vylétnuvších kruhů (příklad) a průser je na světě.
Kontroluje se to pájků.
Tohle se dá udělat bez demontáže, jen dírů po svíčce.
Objede se celý spalovák dokola a když to nebude výrazně spláclé pod jeden milimetr (štěrbina se musí od okraje válce ke svíčce plynule zvětšovat), neměly by se tam detonace vyskytnout.
V opačném případku tam riziko vzniku detonačního hoření může býti...
Díky za veškeré nápady a rady
Ten zvuk z videa velice dobře znám, je to uvolněné středové čelo mezi klikama. Ze začátku je to jen lehké klepání, dokud ještě drží ta dvě kuličková ložiska na klice. Nakonec se i ta uvolní na čepu a středové čelo lítá v karteru ze strany na stranu několik desetin a klepe do osazení v karteru. Nejvíc to mlátí na volnoběh a při mírně zvýšených otáčkách, ve vyšších to trochu ztichne. Výsledkem je vyběhaný průměr osazení, takže nepomůže ani nové originál čelo. Další to odnesou střední kuličková ložiska a vymačká se labyrint mezi nimi. Když sundáš válce a budeš zkoušet posunout to čelo osově třeba šroubovákem, nemusíš na nic přijít, protože se čelo při nerovnoměrném tlaku šprajcne. Ale jakmile se motor roztočí a začne se zleva zprava střídat přetlak/podtlak, na tak veliké ploše je to strašná osová síla (odhadem jsem napočítal tak 5000N). Když jsem to kdysi přišel, zkusil jsem nechat to čelo narýhovat aby se zvětšil průměr, ale ani přesah 0,1mm nepomohl. Nakonec jsem stočil pruh 1mm plechu ten strčil do kartru jako vložku a čelo nechal zmenšit tak, aby bylo s přesahem 0,2mm, pak to teprve drželo. Na předchozích motorech třistapadesátek se toto nestávalo, měly totiž kartery stažené ke středovému čelu dvěma šrouby šikmo zepředu a zezadu (poz. 15 na obr.). Šrouby taky něco udržely, ale hlavně stahovaly karter k sobě a ten se uprostřed "neotvíral".
Motor 638 ty šrouby nemá:
Řešením je, jak píšou ostatní, plné čelo, které se dá dnes už někde koupit. Originál čelo totiž vyběhá jenom dvě drážky po stranách osazení, střed karteru zůstane nedotčen. Navíc větší styková plného čela bude víc držet.
Naposledy editováno 24.07.2017 22:21:23
Je to od blata, ale jsou zasraný cesty. Ty třetí šrouby jsou víc vzadu. tam se mi už nechtělo ale vychází to tak nějak dokola.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
Naposledy editováno 07.08.2020 10:02:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru
Naposledy editováno 07.08.2020 10:00:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |