1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
Ale ja pouzivam VIF na vsechno, proti krtkum, na plevel, do motoru, na opary.
Je to zazracna tekutina.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
Emise CO jsou 0,3% na volnoběh a 0,4% při 2800rpm, lambda ve výfuku 0,998, tedy bohatější, než stechiometrický poměr. Emise jsou vyšší, než je legální limit.
Změřil jsem napětí na lambda sondě na svodech - max. napětí dává asi 0,9V. Na volnoběh kolísá napětí mezi 0,3V a 0,8V, asi 2x za sekundu. Při zvýšení otáček kolísá napětí mezi 0,7V a 0,4V, nejníž se dostane na 0,35V. Odpojená lambda dává 0,85V v jakýchkoli otáčkách, tedy základní nastavení je indikováno jako bohatá směs. Motor má TPS a tlakové sensory, ze kterých bere údaje pro výpočet dávky paliva, nemá žádnou "váhu vzduchu". Čidlo teploty ukazuje při ohřátém motoru správný odpor. Odpor VN kabelů je v pořádku. Vyměnil jsem svíčky za nové Denso, o stupeň teplejší, dal nové víčko rozdělovače a palec. Po výměně ukazuje lambda pořád stejné nebo podobné hodnoty. Filtr vzduchu není nový, pouze zkontrolovaný, ale ať už s filtrem nebo bez něho, lambda ukazuje pořád stejné hodnoty napětí.
Mám podezření na tzv. línou lambdu, že by po těch 28 letech a 150.000km přestala fungovat?
Fotky víčka rozdělovače, na starém jsou asi půl milimetru opálené kontakty.
Naposledy editováno 03.11.2018 14:23:06
1. stará lambda má tendenci ukazovat vyšší napětí, napětí osciluje kolem vyšší hodnoty a řídící jednotka pak ochuzuje směs, což by korespondovalo s barvou svíček
2. stará lambda má tendenci indikovat chudší směs. V reakci na to ECU směs obohacuje s tím, že se ve výfukových plynech zvýší emise kysličníku uhelnatého a uhlovodíků.
Mas to chudy, dokonce sis to slozite "vedecky"dokazal. Myslis ze to vyresis teplejsima svickama a fotkou rozdelovace? Jedine ted pred zimou teplajsim Jagerovym pradlem s dlouhym vlasem
Naposledy editováno 04.11.2018 06:37:45
1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
miguel323 píše: Nezkoumej to a jezdi.....Auto musí prvořadě sloužit...
Auto musí v první řadě projít emisema a to teď z nějakého důvodu nejde. Orientačně je CO změřeno 0,4%, limit je 0,3%. Díval jsem se na minulé výsledky z emisí. Bylo to asi 0,2% CO, tedy pod limit, ale tak nějak s odřenýma ušima na motor katalyzátorem. Na jiném autě, sice o něco mladším, jsou výsledky v setinách procent. Něco není v pořádku a graduje to.
Naposledy editováno 04.11.2018 11:24:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
emisemi projdeš naředěním benálu v nádrži E85-kou...
Kolísat hodnota na lambě by měla. Systém řízení dávky paliva nedokáže trefit přesně lambda1 jelikož ta sonda nemá takovou charakteristiku aby systém udržel přesnou směs. Proto osciluje. Na nějakém Škoda fóru kluci psali kolik by měla hodnota poskakovat aby to bylo v normě. A kolik je už moc a sonda je unavená
Za mě pokud jsou svíčky bílé a ME říká že je to jedovaté tak nejspíš kat KO
Čím měříš tu lambdu? Jestli multimetrem tak doufám že kalibrovaným.
Menhir píše: Beranidlo> Pro splnění měření emisí CO snížíš pokud při měření použiješ palivo E85. Jinak tě podle toho co píšeš čeká výměna katalyzátoru.
Přemýšlel jsem nad oběma variantama. Namícháním lihu do benzínu dojde určitě k ochuzení směsi v základním nastavení vstřikované dávky, bez zpětné vazby od lambdy. Jestli to nějak ovlivní i samotnou lambdu, tím si nejsem jistý. Spalováním lihu se pravděpodobně mění obsah CO ve spalinách.
Edit: Našel jsem studii potvrzující dokonalejší spalování paliva, pokud je benzín ve směsi s etanolem. Nejlepší výsledky emisí CO jsou při použití 15-20% lihu, bez ohledu na horší spotřebu a menší výkon. Zkusím tedy sehnat E85 a chrstnout do půlky nádrže s čerstvým naturalem i pět litrů lihu.
To samé potvrzuje test motocyklů o objemech 110-140ccm. Čísla jsou absolutní v g/km, ne v procentech, takže porovnávat navzájem různé motorky přímo není možné. E0 je benzín bez lihu, E20 obsahuje 20% etanolu.
Naposledy editováno 04.11.2018 19:27:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
syrrius píše: Lambdu zkus vyměnit. Loni jsem sháněl starší lambdu (levně) na měření mašiny a všechny po testu už ukazovaly blbosti. Některé byly dokonce prasklé...
emisemi projdeš naředěním benálu v nádrži E85-kou...
Kolísat hodnota na lambě by měla. Systém řízení dávky paliva nedokáže trefit přesně lambda1 jelikož ta sonda nemá takovou charakteristiku aby systém udržel přesnou směs. Proto osciluje. Na nějakém Škoda fóru kluci psali kolik by měla hodnota poskakovat aby to bylo v normě. A kolik je už moc a sonda je unavená.
Za mě pokud jsou svíčky bílé a ME říká že je to jedovaté tak nejspíš kat KO
Čím měříš tu lambdu? Jestli multimetrem tak doufám že kalibrovaným.
Nová lambda sonda přijde zítra, typ bez vyhřívání stojí asi 400Kč. Měření digi multimetrem je samozřejmě orientační, dostatečně rychlý a přesný ručičkový voltmetr už dlouho nemám. Ale rozdíl mezi unavenou a novou sondou bych vidět měl.
K tomu kolísání jsem si zkusil něco najít. To, co jsi napsal o charakteristice sondy, je nesprávný výklad, i když hluboce zakořeněný. Správná oscilace je nutná, aby fugoval třícestný katalyzátor. Na povrchu katalyzátoru probíhají dva druhy reakcí, redukce a oxidace, ale ne najednou. Katalyzátor má určitý objem a povrch, kapacitu odpovídající velikosti motoru a funguje jako jakýsi zásobník. Je potřeba poslat do katu ochuzenou směs s vyšším obsahem NOx, redukcí se uvolní dusík a zachytí se kyslík. Následně řídící systém obohatí směs a ve spalinách je více CO a HC. S pomocí kyslíku zachyceného v katalyzátoru dojde k oxidaci na CO2 a vodní páru. Pokud bude systém oscilovat málo, pak nebude dost NOx a nedojde ani k oxidaci. Kat nefunguje ani v případě, že směs bude vždy jen ochuzená, nespálený kyslík ve spalinách není možné v katalyzátoru přinutit, aby reagoval s CO.
Proto musí lambda sonda dávat správná napětí, střídat asi 0,8V a asi 0,15V, se kterými pracuje systém vstřikování. Vidím to tak, že pokud moje sonda nejde pod 0,35V, systém postupně ochuzuje směs až na nějaký předem nastavený limit a katalyzátor nemá na emise CO žádný vliv. Nemusí být vadný, ale není funkční.
Naposledy editováno 04.11.2018 20:36:20
Naposledy editováno 04.11.2018 21:44:35
Moje zkušenost je jen v porovnání normální lambdy a širokopásmové kde ta obyč je v podstatě pro potřeby dodatečného ladění/měření nepoužitelná za použití multimetru. S osciloskopem se už dá něco vyčíst ale ty změny hodnot jsou tak rychlé že multimetr je v podstatě k ničemu...
A z toho jsem vycházel.
Ať se daří s opravou
1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
karavanista píše: a co čidlo teploty?voda a vzduch? určitě tam je na vodu víc než jedno na budík...to bude taky do bohatosti hrabat.
Čidlo teploty motoru dává údaje do ECU a odpory jsou správně. Budík na přístrojovce dostává asi údaj z ECU a ukazuje dost falešně. Větráky na chladiči spínají často už asi v 90°C, protože auto je s automatickou převodovkou a výměníkem pro chlazení převodového oleje, tak aby se olej nepřehřál.
Jinak dnes vyměněna lambda a první měření ukazuje úplně jiné hodnoty než ta stará - osciluje 0,85V-0,15V. Zítra to ještě ověřím jednou. Mrknul jsem na kat dírou po lambdě, a je tam stále kompletní voština, nic se nevysypalo ani nevypálilo. Ještě jsem zkontroloval ventilové vůle, všechny byly OK kromě dvou, pouze jeden sací byl +0,05mm a druhý -0,05mm. Obhlídnul jsem i situaci s prodejem E85. Všichni to už v Brně a okolí zrušili, nejbližší pumpa je asi až v Olomouci.
Kohlstein píše: Má to nějakou diagnostiku? Ukazuje to závady?
Správná otázka. Autodiagnostiku to má a musím si nasypat popel na hlavu, tady jsem mohl být pečlivější. Když jsem auto před deseti lety pořídil, bylo bez diagnostiky, protože dřívější majitel vyndal žárovku z přístrojovky a asi věděl proč. Časem jsem na to přišel, žárovku vrátil a diagnostika začala hlásit chybu. Jenže jsem tehdy nepřišel na to, čeho se to týká - číslo kódu si teď nepamatuju, ale nebylo to v seznamu kódů v manuálu. Případná chyba by se tedy neměla být v lambdě, TPS, teplotě, snímačích tlaku. Nakonec jsem neustálé resetování odpojením baterky vzdal, auto fungovalo a žárovka šla zpátky do prázdné pozice ... Takže teď jsem ji vrátil, kde má být a uvidíme, jestli se zase rozsvítí.
Auto je vyrobené pro Kalifornii tak přikládám fotky nějakého dvojčete, které tam leží na kalifornském vrakáči.
1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
Menhir píše: Tak aktivní závada je celkem podstatná informace,já to chápal že je to bez závad...i když ani to, že ten kat. drží po hromadě nemusí nic znamenat. Hopsinkovou šťávu E85 mají i Brně ,je dobrý to tam nalej až do zahřátého, před měřením a po rychle vyjet.
Výborně stavím se tam pro kanystřík, díky.
Dneska mě ECU třikrát rozsvítila Check Engine, pokaždé jsem vyblikal číslo 12, přitom můj manuál končí jedenáctkou. Tak jsem zapátral a objevil na netu další tři kódy, které nejsou v manuálu. Ten byl totiž vydán v roce 1987 a teprve později k tomu přidali ... EGR! Na té fotce v předchozim příspěvku je to taky - u čela na konci sacího potrubí je modulátor tlaku a pod ním aktuátor ventilu. Vůbec mě nenapadlo tam něco takového hledat, protože od výfuku k sání nevede žádná trubka, ale kanál je přímo v odlitku hlavy. Provedl jsem tuning malinkou kuličkou do hadičky k aktuátoru, zítra uvidíme, jestli to bude stačit, nebo jestli bude nutné zatěsnit samotný ventil.
Pokaždé se závada objevila v režimu velmi nízkého zatížení, při lechtání plynu na začátku obce nebo při dojezdu ke křižovatce. Myslím, že EGR zůstal v tom okamžiku pootevřený víc, než bylo zdrávo, TPS hlásil malé otevření škrticí klapky, přes kterou šlo ale málo vzduchu, protože to nasálo spaliny přes EGR, a ECU díky lambdě zjistila nesrovnalost mezi signálem od TPS a dávkou paliva.
Kdyby to někoho zajímalo, tak tady je komplet EFI schema
Samotné EGR vypadá podle následujícího obrázku, jenom tam nemám snímač na ventilu EGR
Naposledy editováno 06.11.2018 22:47:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
Jinak dnes cestou do práce už to bylo se zablindovaným ovládáním EGR a nevím jestli to není placebo efekt, ale je to úplně jiné auto. Mám pocit, že to víc brzdí motorem (to by dávalo smysl), při prudkém puštění plynu to někde ve výfuku pěkně zahouká (takto podobně se ozýval Favorit), no ale hlavně to jede tak nějak radostněji. Na silnici to byl dnes samý louda, takže jsem šel přes 7000 rpm snad jenom dvakrát, ale motoru se to líbilo víc než kdy jindy. Kontrolka motoru mlčí, i když jsem se cestou hodněkrát snažil navodit stav, kdy EGR předtím spustilo alarm.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cafe racer BMW k100 [1, 2, 3] BMW K 100 RS | Romson | 82 | 28.2.2024 v 10:00 freshynek |
BMW K100 neukazuje rychloměr ,otáčk... BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS | motrebbur | 0 | 31.3.2023 v 14:03 motrebbur |
Bmw k 100 [1, 2] BMW K 100 RS | Kossi | 39 | 4.5.2020 v 10:13 Rony11 |
Pomalu klesající otáčky BMW K 100 RS | hron226 | 29 | 9.3.2020 v 19:13 hron226 |
Tachometr BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS | Alicerny | 3 | 30.3.2019 v 14:55 Terasky |