kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: Zmulin: tomu zacatku tveho příspěvku moc nerozumim. Vidlice ktere maji konstrukci na podobne urovni jako vidlice drahých kol stoji sami o sobe vic nez to kolo.
Ano enduro je pro srovnání asi snazší - nebo mozna MX at to nekomplikujeme homologaci.
Kroska a drahe enduro kolo je z hlediska konstrukce a složitosti temer identnicka zalezitost. Odlišuje se to jen motorem.
Kroska vs elektrokolo - obojí uz ma motor, je fakt, ze ten elektromotor je jednodussi. Ceny srovnatelné.
Ano mozna potom to e-kolo vypada drazsi, ale jsou na nem kvuli hmotnosti použité technologie o kterych se te krosce za 250k nezda. Osad krosku karbonovejma kolama, vsechny alu odlitky výměn za frezovane dily (ideálně jeste karbon ram, kdyby neco takoveho existovalo) a uvidis na jakou částku se to vyšplhá, pokud na mx stroj pouzijes identické technologie/materialy
Ja neříkám, ze kolo neni módní zalezitost. Jen rikam, ze tam ty ceny nejsou uplne vycucany z prstu - ostatne pokud nekomu prijde, ze kolo za 250 se da v pohode vyrobit za čtvrtinu ceny, protoze na nem nic neni... tak to muze zkusit, nejspis je tam obrovskej prostor pro zbohatnutí
Souhlas.
Nesmíme zapomenout, že ono není kolo jako kolo. Firmy jako TREK, SPECIALIZED, CANNONDALE jsou giganti, kteří mají svůj vývojový team, lidi na design, inženýry a svůj vývoj. Třeba to jejich slavné FSR (Spešl). To je čtyřčepové uložení zadní stavby. S konkurenčním SCOTTEM vysoudili nemalé peníze za okopírování v době platnosti patentu. Při tom by stačilo na rám dát samolepku by Specialized, ale to by Scott asi neustál. Tyhlety kola fungujou, vypadají a je za nima spousta práce několik let vývoje. Pak je to spousta firem (CTM, YT, CANYON atd.) kteří objednávají rámy v Číně, na to věšej komponenty, ale tam se o nějakých geometeriích, pokud je zrovna neokopírujou od někoho věhlasného, nemůžeme bavit. To YT JEFFsey už je asi jakž takž, ale pamatuju doby, kdy se ta jejich adní stavba žvejkala pod náporem obyčejného šlapání..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Stev píše: drippera> YT a Canyon bych z katalogovejch rámů nepodezíral a o geometriích se tam asi bavit dá :). Jinak na taiwanu vyráběj prakticky všichni.
Asi blbej příklad..
Ale jinak u nás a na Slovensku je takových rádoby výrobců dost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
drippera píše: Asi blbej příklad..
Ale jinak u nás a na Slovensku je takových rádoby výrobců dost.
Moje CTM je například v podstatě okopírovanej Giant na zadanym katalogovym rámu a s nějakejma hláškama o ergonomii se malinko mejlíš .Trochu bych rozlišoval i mezi Čínou a Taiwanem,bo naprostá většina je z toho ostrova.Čínský žádný neznam..
Tadyto sem myslel.To už je dostatečně dobrý ne
https://shop.alphara...aEAkYBCABEgJncPD_BwE
Předek by musel bejt bez nádobky navíc stejně jako na tom spešlovi
E:Já chápu speciality typu Karbonovej rám,nebo kola.U endura by ale asi takový kola teda stejně asi nikdo nechtěl,bo to nejde spravit kamenem a svařit rám jako na endurech dělaj taky ne
Naposledy editováno 12.02.2020 15:47:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ted uz staci porovnat motorku ktera ma takovy komponenty a ono to s tou cenou bude zas jinak.
Srovnávat nejlepsi kolo a mt07 (například) je uplne mimo, protoze jak se zacnes pohybovat ba tom Hi-end konci, tak jdou ceny do nebe, diky tomu, ze sundat gram z uz lehky motorky proste stoji hodne penez. Viz treba cena v4r....
A par kol uz mi rukama prošlo a i ty slavné znacky dokáži udelat neuveritelne konstrukční “boty” - treba na cannonu co mam se v plném zdvihu dotkne pneumatika sedlove trubky a odira z ni lak - bylo to tak uz s original pneumatikama. To jen jako priklad, najde se toho vic...
Naposledy editováno 12.02.2020 15:45:25
4 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Tak prosím až se zase dostanem k motorkám dejte mě někdo vědět.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Obecně mi u kol přijde,že se ty jejich vývojový střediska trochu přeceňujou.Týpci v kšiltovkách vymejšlej píčoviny,který nedokážou spočítat a ony jim pak praskaj rámy,nebo to někde dře.To nemyslim nijak zle,ale zadat uhlíkářům,ať udělaj karbonovou kopii našeho hliníkovýho rámu umí každej.Poslat pár dílů Tifáčovi ať koupí drahej matroš a protáhne to CNC taky.Na karbonový kola už to chce fištróna to jo. No a zbývá nám elektromotor.Tam uznávam,že to už chce několik chytrých hlav,aby to opravdu správně fungovalo.Ještě jednou připomenu tu na dnešní dobu nahovno baterku zabudovanou v našem konkrétním případu a zbývá tam řazení a těch se vyráběj obrovský serie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: nechci nějak narušovat debatu o kolech .
Tak prosím až se zase dostanem k motorkám dejte mě někdo vědět.
Dík
zmulin píše: Tifone> To elektrický kolo bude třeba jednou braný jako jeden z rannejch předchůdců tvý poslední elektromotorky
jako elektrika zajimava..ale pokud se doziju toho ze konci normalni motory tak myslim ze pro me jezdeni konci..ja jdu obracene zacal jsem ladit dvacet let starej zweitakt...jebat ekologii...jo a topim uhlim..konec hlaseni ??2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Ja bych ji moc chtel - ted prisli s novou 450 v motardu, to same na cem udelal Chareyre titul ale tolik penez do toho nedam...
U tech top level kol je ta cena vysoko, kvuli tem sci-fi materiálům a technologiím - treba se koukni na ty kazety co jsou v tech nejvyšších radách - vzali obrovskej valec titanu a cela kazeta je vychroupana na cnc z plného (5ti osa), takova 3D pavucina. Nebo treba industry nine kola? Kazdej drat je kus po kuse soustruzenej/frezovanej na cnc soustruhu z nejake sedmickove alu slitiny. Se zeptej za kolik by jeden takovej drat soustruzil tifac? Ten drat je celej profilovanej a konce (tzn jakoze niple) jsou s nim v jednom kuse.... tzn výchozí polotovar bude tyčka prumer tak 8-10mm - 90procent přeměněno na spony..
Naposledy editováno 12.02.2020 17:22:29
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
zmulin píše: Tifone> To elektrický kolo bude třeba jednou braný jako jeden z rannejch předchůdců tvý poslední elektromotorky
až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)
Naposledy editováno 12.02.2020 17:22:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
GeorgePanek píše: no snazim se byt tolerantní...ale kurva uz chvilema vubec netusim o cem si borci píšou???ale proti gustu...?
sem taky radši odešel ,abych byl tolerantní.A mám to úplně stejně , nevím o čem se bavěj .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: Zmulin: jo TM si vyrábí skoro vse.. taky ta cenovka je jinde nez u KTM... pokud to nasypes lepšímu tlumicema, pridas starter atd tak letis pres 300tis...
U tech top level kol je ta cena vysoko, kvuli tem sci-fi materiálům a technologiím - treba se koukni na ty kazety co jsou v tech nejvyšších radách - vzali obrovskej valec titanu a cela kazeta je vychroupana na cnc z plného (5ti osa), takova 3D pavucina. Nebo treba industry nine kola? Kazdej drat je kus po kuse soustruzenej/frezovanej na cnc soustruhu z nejake sedmickove alu slitiny. Se zeptej za kolik by jeden takovej drat soustruzil tifac? Ten drat je celej profilovanej a konce (tzn jakoze niple) jsou s nim v jednom kuse.... tzn výchozí polotovar bude tyčka prumer tak 8-10mm - 90procent přeměněno na spony..
Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak s koupím Diavela.
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
GeorgePanek píše: to je ale plejtvani materialu z nasi krasne planety jen kuli rozmaru zakaznika...
To muzes rict o jakékoliv sportovni motorce ktera nema jeden odlitek vedle druheho ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)
Vsak ano, BMW motorky pro nemohouci nedela
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
NP píše: Musel jsem, nebavi mne nechat delat GO po mensim vyletu
BMW to řeší výměnou motoru? A nebo to řeší jako KTM - vůbec.
Naposledy editováno 12.02.2020 18:54:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)
Takze za rok?