paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Milovníci Italských krásek
9.6.2015 v 08:59
Vlákno pro všechny ,
kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI














Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 14:58 | Nahoru | #76081

assassin píše: Zmulin: tomu zacatku tveho příspěvku moc nerozumim. Vidlice ktere maji konstrukci na podobne urovni jako vidlice drahých kol stoji sami o sobe vic nez to kolo.

Ano enduro je pro srovnání asi snazší - nebo mozna MX at to nekomplikujeme homologaci.
Kroska a drahe enduro kolo je z hlediska konstrukce a složitosti temer identnicka zalezitost. Odlišuje se to jen motorem.

Kroska vs elektrokolo - obojí uz ma motor, je fakt, ze ten elektromotor je jednodussi. Ceny srovnatelné.
Ano mozna potom to e-kolo vypada drazsi, ale jsou na nem kvuli hmotnosti použité technologie o kterych se te krosce za 250k nezda. Osad krosku karbonovejma kolama, vsechny alu odlitky výměn za frezovane dily (ideálně jeste karbon ram, kdyby neco takoveho existovalo) a uvidis na jakou částku se to vyšplhá, pokud na mx stroj pouzijes identické technologie/materialy

Ja neříkám, ze kolo neni módní zalezitost. Jen rikam, ze tam ty ceny nejsou uplne vycucany z prstu - ostatne pokud nekomu prijde, ze kolo za 250 se da v pohode vyrobit za čtvrtinu ceny, protoze na nem nic neni... tak to muze zkusit, nejspis je tam obrovskej prostor pro zbohatnutí





Souhlas.

Nesmíme zapomenout, že ono není kolo jako kolo. Firmy jako TREK, SPECIALIZED, CANNONDALE jsou giganti, kteří mají svůj vývojový team, lidi na design, inženýry a svůj vývoj. Třeba to jejich slavné FSR (Spešl). To je čtyřčepové uložení zadní stavby. S konkurenčním SCOTTEM vysoudili nemalé peníze za okopírování v době platnosti patentu. Při tom by stačilo na rám dát samolepku by Specialized, ale to by Scott asi neustál. Tyhlety kola fungujou, vypadají a je za nima spousta práce několik let vývoje. Pak je to spousta firem (CTM, YT, CANYON atd.) kteří objednávají rámy v Číně, na to věšej komponenty, ale tam se o nějakých geometeriích, pokud je zrovna neokopírujou od někoho věhlasného, nemůžeme bavit. To YT JEFFsey už je asi jakž takž, ale pamatuju doby, kdy se ta jejich adní stavba žvejkala pod náporem obyčejného šlapání..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 15:07 | Nahoru | #76082
drippera> YT a Canyon bych z katalogovejch rámů nepodezíral a o geometriích se tam asi bavit dá :). Jinak na taiwanu vyráběj prakticky všichni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 15:11 | Nahoru | #76083

Stev píše: drippera> YT a Canyon bych z katalogovejch rámů nepodezíral a o geometriích se tam asi bavit dá :). Jinak na taiwanu vyráběj prakticky všichni.



Asi blbej příklad..

Ale jinak u nás a na Slovensku je takových rádoby výrobců dost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 15:28 | Nahoru | #76084

drippera píše: Asi blbej příklad..

Ale jinak u nás a na Slovensku je takových rádoby výrobců dost.


Moje CTM je například v podstatě okopírovanej Giant na zadanym katalogovym rámu a s nějakejma hláškama o ergonomii se malinko mejlíš .Trochu bych rozlišoval i mezi Čínou a Taiwanem,bo naprostá většina je z toho ostrova.Čínský žádný neznam..

Tadyto sem myslel.To už je dostatečně dobrý ne

https://shop.alphara...aEAkYBCABEgJncPD_BwE

Předek by musel bejt bez nádobky navíc stejně jako na tom spešlovi
E:Já chápu speciality typu Karbonovej rám,nebo kola.U endura by ale asi takový kola teda stejně asi nikdo nechtěl,bo to nejde spravit kamenem a svařit rám jako na endurech dělaj taky ne

Naposledy editováno 12.02.2020 15:47:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 15:36 | Nahoru | #76085
zmulin> Ad tlumic to sedi - je to podobna konstrukce, podobna cena. Taky ohlins uz dela tlumice na kola a cena cca sedi.

Ted uz staci porovnat motorku ktera ma takovy komponenty a ono to s tou cenou bude zas jinak.

Srovnávat nejlepsi kolo a mt07 (například) je uplne mimo, protoze jak se zacnes pohybovat ba tom Hi-end konci, tak jdou ceny do nebe, diky tomu, ze sundat gram z uz lehky motorky proste stoji hodne penez. Viz treba cena v4r....

Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 15:43 | Nahoru | #76086
Drippera: s tim pohledem na vyvoj se budeme lišit, protoze treba zrovna YT ma momentalne obrovske zastoupeni ve svetaku DH mezi top jezdci a to je kolibka vsech technologii co pak pokračují mezi produkční stroje. U canyonu je to celkem podobny. Treba Fabio Wibmer utekl od speslu k canyonu
A par kol uz mi rukama prošlo a i ty slavné znacky dokáži udelat neuveritelne konstrukční “boty” - treba na cannonu co mam se v plném zdvihu dotkne pneumatika sedlove trubky a odira z ni lak - bylo to tak uz s original pneumatikama. To jen jako priklad, najde se toho vic...

Naposledy editováno 12.02.2020 15:45:25

4 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:00 | Nahoru | #76087
nechci nějak narušovat debatu o kolech .
Tak prosím až se zase dostanem k motorkám dejte mě někdo vědět.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:08 | Nahoru | #76088
Tifone> Ale tak jako je to tak nějak i celkem technicky zajímavý, mě to nějak neuráží. Lepší než jiný nesmysly co se tady řešej.

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:08 | Nahoru | #76089
Tifone> Za me uz je to ukončené

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:09 | Nahoru | #76090
assassin> Tak to TM má hodně frézovaných dílů pokud jde o tohle,ne? Jak sem editnul ten svůj příspěvek předtím to k rámu a kolům.To prostě u endura nenajdeš,řazení má obojí.Dobrá,nějaký XTR,nebo špičkovej SRAM už za sebou nějaký přemejšlení má,ale jinak tam jde spíš jen o trochu drahýho a lehkýho materiálu.Enduro má celou převodovku se spojkou.Motor má obojí taky jen ten elektrickej bude výrobně nákladnej podobně jako veškerá elektronika na enduru.Dneska už ř.j. + mapy a Enduro má furt navíc ten motor ze spousty součástek,kdy taky všechny musely projít nějakym vývojem a musej snýst ošklivý věci.To je ten high-tech z pohledu bezstarostnýho uživatele,kterej s tim může několik let mlátit,přehřejvat to,topit ve vodě a já nevim co ještě a ono to furt lítá.

Obecně mi u kol přijde,že se ty jejich vývojový střediska trochu přeceňujou.Týpci v kšiltovkách vymejšlej píčoviny,který nedokážou spočítat a ony jim pak praskaj rámy,nebo to někde dře.To nemyslim nijak zle,ale zadat uhlíkářům,ať udělaj karbonovou kopii našeho hliníkovýho rámu umí každej.Poslat pár dílů Tifáčovi ať koupí drahej matroš a protáhne to CNC taky.Na karbonový kola už to chce fištróna to jo. No a zbývá nám elektromotor.Tam uznávam,že to už chce několik chytrých hlav,aby to opravdu správně fungovalo.Ještě jednou připomenu tu na dnešní dobu nahovno baterku zabudovanou v našem konkrétním případu a zbývá tam řazení a těch se vyráběj obrovský serie

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:11 | Nahoru | #76091
Tifone> To elektrický kolo bude třeba jednou braný jako jeden z rannejch předchůdců tvý poslední elektromotorky

Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:46 | Nahoru | #76092
Hmmmmm.

(To bylo zpruzelé hmmm. Já myslel, že šlapky a řetázek se řeší ve vedlejším vlákně )

Naposledy editováno 12.02.2020 16:46:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:48 | Nahoru | #76093

Tifone píše: nechci nějak narušovat debatu o kolech .
Tak prosím až se zase dostanem k motorkám dejte mě někdo vědět.
Dík

no snazim se byt tolerantní...ale kurva uz chvilema vubec netusim o cem si borci píšou???ale proti gustu...?

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 16:51 | Nahoru | #76094

zmulin píše: Tifone> To elektrický kolo bude třeba jednou braný jako jeden z rannejch předchůdců tvý poslední elektromotorky

jako elektrika zajimava..ale pokud se doziju toho ze konci normalni motory tak myslim ze pro me jezdeni konci..ja jdu obracene zacal jsem ladit dvacet let starej zweitakt...jebat ekologii...jo a topim uhlim..konec hlaseni ??

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:18 | Nahoru | #76095

sejrac píše: Tifone> Ale tak jako je to tak nějak i celkem technicky zajímavý, mě to nějak neuráží. Lepší než jiný nesmysly co se tady řešej.



lepší cokoli jinýho než pumpičky ,ze 70-80% nevím o čem se vůbec bavěj

2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:19 | Nahoru | #76096
Zmulin: jo TM si vyrábí skoro vse.. taky ta cenovka je jinde nez u KTM... pokud to nasypes lepšímu tlumicema, pridas starter atd tak letis pres 300tis...
Ja bych ji moc chtel - ted prisli s novou 450 v motardu, to same na cem udelal Chareyre titul ale tolik penez do toho nedam...

U tech top level kol je ta cena vysoko, kvuli tem sci-fi materiálům a technologiím - treba se koukni na ty kazety co jsou v tech nejvyšších radách - vzali obrovskej valec titanu a cela kazeta je vychroupana na cnc z plného (5ti osa), takova 3D pavucina. Nebo treba industry nine kola? Kazdej drat je kus po kuse soustruzenej/frezovanej na cnc soustruhu z nejake sedmickove alu slitiny. Se zeptej za kolik by jeden takovej drat soustruzil tifac? Ten drat je celej profilovanej a konce (tzn jakoze niple) jsou s nim v jednom kuse.... tzn výchozí polotovar bude tyčka prumer tak 8-10mm - 90procent přeměněno na spony..

Naposledy editováno 12.02.2020 17:22:29

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:19 | Nahoru | #76097

zmulin píše: Tifone> To elektrický kolo bude třeba jednou braný jako jeden z rannejch předchůdců tvý poslední elektromotorky


až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)

Naposledy editováno 12.02.2020 17:22:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:20 | Nahoru | #76098

GeorgePanek píše: no snazim se byt tolerantní...ale kurva uz chvilema vubec netusim o cem si borci píšou???ale proti gustu...?



sem taky radši odešel ,abych byl tolerantní.A mám to úplně stejně , nevím o čem se bavěj .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:22 | Nahoru | #76099

assassin píše: Zmulin: jo TM si vyrábí skoro vse.. taky ta cenovka je jinde nez u KTM... pokud to nasypes lepšímu tlumicema, pridas starter atd tak letis pres 300tis...

U tech top level kol je ta cena vysoko, kvuli tem sci-fi materiálům a technologiím - treba se koukni na ty kazety co jsou v tech nejvyšších radách - vzali obrovskej valec titanu a cela kazeta je vychroupana na cnc z plného (5ti osa), takova 3D pavucina. Nebo treba industry nine kola? Kazdej drat je kus po kuse soustruzenej/frezovanej na cnc soustruhu z nejake sedmickove alu slitiny. Se zeptej za kolik by jeden takovej drat soustruzil tifac? Ten drat je celej profilovanej a konce (tzn jakoze niple) jsou s nim v jednom kuse.... tzn výchozí polotovar bude tyčka prumer tak 8-10mm - 90procent přeměněno na spony..

to je ale plejtvani materialu z nasi krasne planety jen kuli rozmaru zakaznika...

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:23 | Nahoru | #76100

Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak s koupím Diavela.
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)

jako nekolikatou motorku nebo skutr do prace asi zajimave..jinak jak rikas to radeji chodit pesky..nebo tedy na kole za dve kila??

Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:23 | Nahoru | #76101
Kola jsem kdysi žral a jezdil závodně. Dnes se někdy rád svezu a pěkné kola se mi celkem líbí,ale stejně nakonec na to sedne člověk,který musí funět a tam jsou ty největší rozdíly,které žádnými penězi nevynahradíš. A jestli máš kolo za 50 nebo 150 je nakonec jedno (pokud nejedeš se silničkou v terénu)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:24 | Nahoru | #76102

GeorgePanek píše: to je ale plejtvani materialu z nasi krasne planety jen kuli rozmaru zakaznika...



To muzes rict o jakékoliv sportovni motorce ktera nema jeden odlitek vedle druheho ...

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:41 | Nahoru | #76103

assassin píše: To muzes rict o jakékoliv sportovni motorce ktera nema jeden odlitek vedle druheho ...

kdyz ja musel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 17:55 | Nahoru | #76104

Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)


Vsak ano, BMW motorky pro nemohouci nedela

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 18:23 | Nahoru | #76105

NP píše: Vsak ano, BMW motorky pro nemohouci nedela


A i přes to jsi si ji ty koupil

1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 18:35 | Nahoru | #76106
Musel jsem, nebavi mne nechat delat GO po mensim vyletu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 18:42 | Nahoru | #76107

NP píše: Musel jsem, nebavi mne nechat delat GO po mensim vyletu


BMW to řeší výměnou motoru? A nebo to řeší jako KTM - vůbec.

Naposledy editováno 12.02.2020 18:54:09

(reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 18:58 | Nahoru | #76108

Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)
Elektro a BMW motorku nikdy (nerejpu jen konstatuju)

výjimečně s tebou souhlasím

Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 19:01 | Nahoru | #76109
hele, holomkové, založte si vedle vlákno miliovníků šlapacích krásek a tam si poměřujte pumpičky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

12.2.2020 v 19:02 | Nahoru | #76110

Tifone píše: až nepřehodím nohu přes MTS tak si koupím Diavela.(pokud na něj v tu dobu budu mít chechtáky)



Takze za rok?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist