1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
Ono totiz nic nejde len tak..Aj ked si v EU...
Pozri ake su problemy na STK s obycajnymi moto...
A teraz si predstav ze tam pride nejaky Paul Teutul na niecom co nikto nikdy nevidel...

Budu na to kukat z kazdej strany a ked natrafis na chuja,tak odtial pojdes rovno na trest smrti...
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
výroba se předem povoluje, proto je nutné dojít na kterýkoliv dopravní úřad a podat si zde žádost o povolení výroby, k žádosti se přikládají příloha podle zákona, ty jsou vyjmenovány přímo na 2. straně žádosti, sorry jako, nebudu to přepisovat, každý si může najít
úřad povolí výrobu , povolení má formu písemného rozhodnutí, tam jsou uvedeny podmínky které musí žadatel splnit...
zákon k tomu schválení vyžaduje předložení kladného protokolu ze zkušební stanice ( skoro každá STK), ale v jiné části zákona je uvedeno k čemu je zkušební stanice oprávněna ( nezměří tam emise, hluk, elektromagnetická kompatibilitu nebo účinek brzd atd)...takže bude nutné doložit protokol z jedné z trojice technických zkušeben ( TUV, TZV, DEKRA) Tam se provedou zkoušky a příslušná měření a vážení atd...
jen upozorňuji, že na nově vyrobené vozidlo se vztahuje DNEŠNÍ legislativa...pro motorku to znamená nad 125 ccm mít ABS a obecně pro každou vyrobenou motorku splnit emisní normu EURO 4
kvůli té emisní normě se to dělá jinak, použije se nějaký už registrovaný motocykl a ten se přestaví... PŘESTAVBA je popsána v §73 zákona a na přestavěné vozidlo se vztahuje právní úprava úplatní v době jeho původního schválení
takže bud výroba, nebo přestavba....stavbu zákon 56 nezná, stavba je na mé chalupě..takže rozlišujte pojmy
schvalování je navíc evidenční úkon, odlišný od přihlášení
i v německu se nejdříve vozidlo jednotlivě schvaluje, až poté přihlašuje....to je dotaz na diplomovaného inženýra který to má na starosti a na toho známého s pobytem v SRN, samozřejmě vždy se na německý úřad předkládají německé protokoly (TUV, DEKRA)...s tím, že v německu neuděláš přestavbu motorky, evidované v ČR
Naposledy editováno 17.02.2020 16:32:53
2 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

1f56> ovsem on - vyrobce je musi predlozit nejake zkusebne a pod. ke schvaleni, coz bude neco (hodne) stat..


Assassin> tak jasne no,.. zas na druhou stranu DPH jsou procenta z ceny, a cena ?

Naposledy editováno 17.02.2020 23:14:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
kerut píše: sery.> pokud je to stavba tak tyhle udaje dekra mit logicky nemuze dokud je dekre neposkytne on - vyrobce
1f56> ovsem on - vyrobce je musi predlozit nejake zkusebne a pod. ke schvaleni, coz bude neco (hodne) stat.. dle meho je to blbost, nutno dodrzet soucasne normy ohledne motoru, postavil bych si to pro radost a jezdil necim na znackach
Assassin> tak jasne no,.. zas na druhou stranu DPH jsou procenta z ceny, a cena ?
No procenta no.. skoro ctvrtina... ze 100tis to bylo jenom 21tis .. to je jasny, ze jsem to neplatil, copak jsem dovezl novou motorku?



Naposledy editováno 17.02.2020 23:20:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
správní orgán žádost posoudí, pokud dospěje k závěru že něco chybí vyzve žadatele k doplnění.....
pak rozhodne, bud vydá písemné rozhodnutí o povolení výroby, kde žadateli stanoví nějaké PODMÍNKY:... nebo žádost zamítne
zákon vyžaduje aby byl ke schválení jako podklad předložen PROTOKOL ZKUŠEBNÍ STANICE, to, co nebude ze zákona zkušební stanice schopna vyzkoušet nebo změřit, provede TECHNICKÁ ZKUŠEBNA
Technická zkušebna je soukromá firma pověřená k této činnosti státem, je logické, že když si technická zkušebna nakoupí měřící přístroje a výpočetní techniku za miliony, nebude provádět měření ani zkoušky zadarmo, také musí zaplati někoho, kdo permanentně sleduje českou a především EU legislativu, příslušné technické normy a také tomu všemu i rozumí...EU legislativa podrobně popisuje postupy měření a jednotlivých zkoušek....
Výsledkem měření a zkoušení a posuzování je nějaký protokol,. který obsahuje všechny potřebné údaje pro schválení včetně nějakého závěru a doporučení pro správní orgán...včetně výčtu všech reálných údajů pro vystavení českého TP....sorry jako, když si do žádosti napíšu že hluk bude 120 decibelů a dekra naměří 72, tak v protokolu bude 72....a do TP se po schválení napíše 72
...
Tyto postupy jsou napříč EU stejné, pokud se tazatel domnívá, že zkoušky v německé dekře, následné schválení a registrace motorky v SRN a pak její přeregistrace v ČR vyjdou levněji než u nás, ať to tak udělá
Naposledy editováno 18.02.2020 09:23:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
CRF1000 píše: vilemx> nestraš, když si přineseš protokoly z STK před schválením (cca 1500-2000kč) tak ti to udělám za správní poplatek 1000kč ( schválení) a za poplatek 50 ( zápis změn údajů do TP)
Nestrasim. Chtel jsem to absolvovat, kdyz se menil rozsah zakazove/dodatkove znacky pro nakladaky, ze ted plati i pro N1 Auto je klasicka sekundarni prestavba u dealera z M na N pred prvni registraci (dratena prepazka, bezb. folie v oknech), takze vyrobeno s COC jako M (nalepene stitky, VIN, homologace), ale cistopis TP uz jako N1 ( s poznamkou, ze se jadna o prestavbu). Takze zadny protokol jeste jako M z STK pred prestavbou neexistuje, protoze na prvni evidencku a pak TK to jelo uz jako N1. Vsichni vedi, ze je to fakticky osobak, takze moudra hlava by to zvladla prepsat jen od stolu s cestnym prohlasenim, ze prepazka byla vymontovana (nam ZL na opravy silnicnich vozidel, takze by to melo mit i nejakou garanci odbornosti, navic to potvrdi i TK), ale zakon o tom pozaduje prohlaseni vyrobce a jeste i protokol z EK/TK. Vyrobce si najal na vydavani lejstra o moznosti zpetne prestavby firmu, ktera, protoze ma monopol, si za vystaveni rika skoro bura (prijde postou, staci poslat sken TP a zaplatit na ucet). Kdyz k tomu prictu prachy za prestavbovou EK/TK, spravni poplatky, jsem na tech sesti, coz je 10% stavajici prodejni ceny auta :( Absurdistan! Proste jsou potreba dve lejstra, ze 1+1 = 2. Holt urednik za prepazkou je asi idiot, ktery nesmi pouzivat rozum, takze si musi vyzadat hned dva potvrzujici papiry. Naklady by sly jednou za dva roky snizit v ramci pravidelne TK prave o tu TK, coz je fakt slaba utecha.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
čestné prohlášení nelze akceptovat protože v zákoně je uvedeno, že změna kategorie / z M1 na N1 a obráceně) je přestavbou, procesní - úřední postup při přestavbě je také upraven zákonem, který nerozlišuje účelovou přestavbu, provedenou z důvodu možnosti odpočtu DPH, řeší přestavbu jako takovou
dnešní zákon dokonce nevyžaduje ani souhlas výrobce, protože se přestavba předem nepovoluje...to bylo před 6 lety...dnes se přestavba schvaluje a zákon vyžaduje předložení kladného technického protokolu..a ty ceny u monopolních firem klesají, v podstatě jsou na úrovni nákladů za protokoly z STK + úřední správní poplatky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
vilemx píše: Jenom papírování, abych dostal "daňový náklaďák" N1 zpátky na osobák M je baj voko za šest litrů, a to je čistá úředničina bez nákladů na faktické měření nebo testy.....
K čemu je předělávat (přepisovat) N1 na M?
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
Pohled nazlobeného občana: nechci být zbytečně buzerován ať už z rozmaru (silniční kontroly) nebo z úřední povinnosti (např. nehoda).
Edit: Je fůra značek, kde obce/kraje/stát neuzpůsobily dodatkovou tabulku novému znění zákona, takže řidiči N1 jsou nesmyslně buzerováni ještě víc, než jsou buzerování ostatní....
Naposledy editováno 18.02.2020 11:15:03
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
Pokud je v TP uvedeno, že zvýšení obsaditelnosti není možné, je to problém, pokud nedošlo ke snížení počtu míst k sezení, kterýkoliv úřad to schválí za 1000 + 50 kč na základě žádosti podle §73 zákona...podmínkou jsou žluté protokoly ě protokol s červeným logem - TP minimálně v rozsahu provedených změn
tady jde jen o prachy, někdo v minulosti vymyslel že když si podnikatel koupí N1, odečte se mu DPH, firma která předělávala krátké fabie na náklaďáky si prý v minulosti z obrovských zisků pořizovala letadla...později to MFCR změnilo a DPH se odečítá i z M1, ale těch 4.místných nákladáků jsou plné bazary a lidé co si top kupují si to nechávají předelávat na M1 ...další prachy pro firmy co se tomu věnují
tak se z hov*a udělá velký kšeft, žádné nové hodnoty se tím neprodukují a někdo na tom pořád vydělává
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
CRF1000 píše: ...podmínkou jsou žluté protokoly ě protokol s červeným logem - TP minimálně v rozsahu provedených změn ....
Jenže co má mít žlutý (neznám) a červený (TK) protokol uvedeno, když v rozsahu provedených změn je pouze změna z N1 do M? NIC se na autě nemění, přestavbou se nic nevymotovávalo, jen se přišroubovala mříž (už tam není). Ačkoliv by se mohlo zdát, že to je off topic, ale alespoň je názorně vidět, že i úplně primitivní administrativní změna je šílený opruz.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
Naposledy editováno 10.11.2020 22:37:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
kdyz budes pozorneji cist, zjistis, ze nepopisuji vlastni postupy pri schvalovani mnou vyrobene motorky, ja tady reaguji na dotaz tazatele a popisuji jak má postupovat, pokujd bude chti jednotlive vyrobenou motorku schvalovat
pokud se nekdo rozhodne vyrobit slozity stroj s ABS, vstrikovanim, ridici jednotkou, software a euro 4, predpokladam ze to neni clovek ktery ma hluboko do kapsy a ma nejaky duvod k tomu, aby si neporidit seriovou tovarni scvhalenou motorku ale chce neco extra...a pak ty poraychy na tzkouska ma a je ochoten je obetovat
proste to je drahe a proto to neni pro kazdeho
jednou jsem se ptal znameho z technicke zkusebny zda jsou schopni zmerit emise motoru velkeho americkeho traktoru, ktery provozuje pribuzny , popisoval mi ze ten motor musi ven, do laboratore kde bezi v nejakych podminkach a castka za zkousky se muze priblizit klidne k pul milionu
takze nepochybuj o tom, ze mam hrubou představu o tom, jak probiha mereni emisi, ucinnosti brzd, elektromagneticke kompatibilizy atd....navic nektere zkousky jsou i destrukcni a nemam predstavu jak je provest u jednoho jedineho vozidla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky
pokud je ma a v zavazadlovem prostoru jsou okna s polepy, ty se odstrani a budou tam okna
mas jen protkol z technicke prohlidky, k prestavbe se provadi technicka KONTROLA, to jsou ty zlute protkoly..io kdyz dnes se tisknou na obycejny papir
Naposledy editováno 18.02.2020 19:55:29