K čemu je to dobré? Rychlost, akcelerace, opotřebení řetězu?
1 reakcí na tento příspěvek Rozeta s více zuby
Kolovrat píše: Tak ted tomu rozumim. Já myslel, že je průměr stejnej a jen počet zubů se mění. Jak píšeš tak to asi moc smyslo nemá co?
No tak logicky zub musí být stejnej na jakýkoli rozetě stejnýho řetězu takže každým zubem navíc se zvětšuje průměr. Čím menší řetězový kolečko tím větší síla, tzn lepší akcelerce na úkor rychlosti. Jeden zub ve předu rozhodně poznáš. To že jeden zub vepředu se rovná třem v zadu je blbost, důležitej je převodovej poměr (prostě jednoduše vydělíš rozeta : řetězový kolečko a pak poznáš kolik to udělá zubů (ale koho by to zajímalo)edit: 13 v předu a 50 zadu - převodový poměr 3,85
Při stejném poměru jeden zub v předu navíc dělá čtyři v zadu. tzn - 14 vpředu 54 vzadu.
Jinak se to mění podle toho na co motorku využíváš, jestli jezdíš v terénu dej tam u zub menší jestli výhradně po dálnici dej tam větší
Naposledy editováno 30.01.2012 13:09:00
1 reakcí na tento příspěvek Rozeta s více zuby
Stačí když dám řetězové kolečko menší o zub a rozeta může zůstat stejná?
Zlepší se akcelerace.
Po dálnici výhradně nejezdím spíš tak 65%. Takže částečnej úbytek maximálky asi akceptuju.
Jde mi o tu akceleraci i po městě:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta s více zuby
novej píše: Kolovrat> Přesně tak, rozeta je jen takový jemný dolaďování, ale na tvý motorce to nepoznáš. To se řeší u závodního endura nebo krosu. U tebe když už s tím chceš něco dělat tak +- zub na řetězovým kolečku.
OK dík . Takže vpředu menší o zub a zlepší se mi odpich....?
No jo jenže já jsem našel přední kolečka jen větší:(( menší jsem nenašel:(((
Takže je to na zvýšení rychlosti...což mě až tak nebere:(
Naposledy editováno 30.01.2012 14:20:36
Tak teď fakt nevím. ta 650 má převod do pomala nejvíc:(.
Tak přemýšlím když to hodím ještě víc do pomala o ten jeden zub ve předu míň zda na dálnici na výlety budu vůbec stíhat kolegu...nedokážu si udělat obrázek o kolik se může snížit ta maximálka. pokud by to mělo být třeba o 10-25km tak u Transalpa je to už citelný. To už je lepší opačný, trochu to zrychlit aspoň do převodu co měla 600....
(Napiš a povím ti kde to seženeš, ať tady nedělám reklamu
Jestli se na dálnici nebudete honit na maximálku tak to bude OK. Stejně 600 bude mít papírově maximálku níže.
Popř. když ti 14z nebude vyhovovat tak to zase přehodíš na tu 15z a už s tím nikdy nebudeš laborovat. A hlavně to tady pak zveřejni jak jsi dopadl ať to za týden nezkouší někdo jinej znova!!!
Pro znázornění jak se mají modely s 2V motory u Hondy 1° a 5°. (Zbytek je v dokumentu)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp | jincom | 19 | 11.8.2024 v 08:17 jincom |
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp | Jura | 7 | 25.7.2024 v 08:43 m_newtin |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |