HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Hele nebavím se o dakarovejch rallý jezdcích s beduínem, co musí jet pořád brzda plyn a ve stupačkách i tam kde to absolutně nemá smysl.
1) rozdil v tom co ubrzdi bezici motor a co ubrzdi chciplej motor bude rozdil v klesani par procent, kdyz pojedu stejnej kopec s bezicim motorem tak sem tam budu muset pribrzdit.. no a?
2) porad mackat brzdu? Ja z kopce jezdim tak, ze to necham jet a brzdim jen tam kde bych to ve vetsi rychlosti nedal.. coz neni porad. Jak pri cestovani resis to, ze musis porad pridavat plyn?
3) beztak kopec kterej ubrzdi motor neni zadnej extra kopec, to predni brzdou ubrzdis ikdyz na ni jen semtam sahnes ne?
4) v terenu je potreba pridat plyn i z kopce, odlehcit kolo pred nejakou prekazkou atd.. kdyz nebezi tak si jen tezko vrknes plynem…
5) tah retezu ovlivnuje i funkci odpruzeni, muze to ovlivnovat chovani motorky….
6) Dost lidi jezdi s vyssim volnobehem aby to naopak brzdilo mene nebo dokonce utrati balik za antihop aby to brzdnej moment omezovalo a minimalizovalo moznost nechteneho utrzeni kola..
7) nejsem zadnej trener, takze nevim jestli je to spatne, zkus se prihlasit k nekomu do enduro skoly, kuklik, lisy, zlabek, toman a pobav se s nima o technice jizdy… treba ti daji za pravdu, treba ne
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
"Na brždění máš brzdy. Proto se to tak jmenuje. Brzdové desky jsou levnější a na výměnu jednodušší než se srát s motorem."
Ale samozřejmě dělej jak myslíš.
Edit:
Jo a ještě při tom brždění motorem vypnout zapalování, tak k tomu se Ti nevyjádřím, taková blbost by mně asi ani nenapadla.
Naposledy editováno 12.09.2021 12:21:02
Jen bych řekl, logicky, že když se motor točí bez paliva a přitom je mazanej, tak proč by mu to mělo vadit. Ale jak jsem psal, nejsem odborník se znalostmi, co se týče spalovacího motoru.
Při ubrání z kopce vstřikování nevypíná i když je motor hnanej od kola.
"Na brždění máš brzdy. Proto se to tak jmenuje. Brzdové desky jsou levnější a na výměnu jednodušší než se srát s motorem"
By mě právě zajímalo, jestli to ničí motor jak se tady píše
Hele, ale autoškola je tak trochu něco jinýho než jízda v horách.
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Myslim,ze zapalovanie funguje,ale vstrekovace nic nevstrekuju a olejove cerpadlo tlaci...
A to zapalovanie by som nevypinal len preto,aby sa motorka nedopracovala k nejakym chybovym hlaskam( kodom)..
Inac sa myslim tomu nema co stat...
Stare motorky s karburatorom tie to mali inac...tam proste palivo tieklo furt aj pri deceleracii...
kdybys vypnul úplně napájení celýho strojem, tak se alternátor přestane budit a nebude dávat a regulátor bude taky mimo hru, nebo ne
no brzdit jen čistě brzdama v kopcích je nereálný, protože se za ne moc dlouho dobu přehřejou a přestanou brzdit, a dávkováním pedálu a páčky nikdy nedocílíš tak plynulý jízdy jako se zařazenou rychlostí
Naposledy editováno 12.09.2021 14:08:56
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Shrnuto, motorce to fakt asi nevadí, ale tak nějak nevidím důvod tento nezvyklý způsob používat.
U motorek je problem s tim, ze motor bezi v jinem rezimu a sebemenší cuknuti je znat, hlavne v zatáčce v přechodu z brzdění motorem do akcelerace, pokud motorka vypíná palivo tak nez se po opětovném zapnutí vstřikování zaplaví saci kanál tak to pak cukne. Je to dost nepříjemný.
V mazání bych problem nevidel.
Naposledy editováno 12.09.2021 14:58:40
ps: za socíku a nějakej čas po nich stávaly před krutikrpálama cedule se smrtkou a nápisem :řaď první/druhý rychlostní stupeň (např e55 v serpentýnách nad bořislaví)
Naposledy editováno 12.09.2021 17:05:13
ThomasDRZ píše: ...Alternátor se bude točit, ale dál z regulátoru nebude odběr a ten by se měl zbytečně zahřívat.
Regulátor bývá s baterií propojený natvrdo, takže akumulátor funguje jako zátěž i když je vypnutý klíček.
ZdendaZB píše: kdybys vypnul úplně napájení celýho strojem, tak se alternátor přestane budit a nebude dávat a regulátor bude taky mimo hru, nebo ne
Většina motorek má magneto, takže buzení je permanentními magnety. Ty budí i při vypnutém klíčku
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
3 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
pak bych chápal, že vypínat zapalování ne
jinak by to asi nevadilo
a kdo tvrdí, že jednička stačí ubrzdit motorku tak asi nejel z prudkýho kopce, protože tam se to rozjíždí i na jedničku jak divý
jinak placenej adventure mototréning určitě a někde na pískovně a před tím motorku polepit tuarégama, relý a dakar nápisama a všude namontovat různý chrániče vod touratechu a wunderlichtu, bez toho takovej pravej adventure tréning vůbec nemá cenu hele nic proti, ale to co je za vide z adventure tréningů je docela k smíchu, to je pro úplný začátečníky
jo a bez bundy bmw, nebo něčeho podobně značkovýho tam ani nejezdit jako divák
jako účastnit se těchhle parodií, no to bych se asi styděl a ještě se nechat nahrávat jak tam nesmyslně padám, fakt super to jsou naprostý amatéři, hlavně jak najíždí na vrchol toho písku
nebo tohle, hned na začátku ten hup a hlavně ve stupačkách a pak spadne na úplný rovině, to je jako divadlo nebo to myslí vážně ?
Naposledy editováno 12.09.2021 20:33:32
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
A blbiny vymejšlím pořád a taky je to na mým vybavení i motorce znát. Kdo se podívá tak hned vidí co sem to zase vymyslel za nesmysly, muhehehe.
Naposledy editováno 12.09.2021 20:38:27
Ty si to už skúšal na tej motke nejaký zjazd ? Síce, keď na tom máš navešaných 200 kg harampádia a ešte aj spolujazdkyňu tak ti nepomôže nič iba kotva na lane. Viem, že jazdíš naľahko, len si robím srandu, prepáč. Čo som videl tvoje fotky tak tréningy adventure by si mohol robiť sám.
PS. podľa mňa , to už majú vymyslené tak ako to chceš ty a aj to tak funguje, len si na to ešte neprišiel. Myslím to brzdenie motorom.
Naposledy editováno 12.09.2021 21:06:29
Nebudeme mýmu stroji říkat enduro ale cestovní stroj, něco jako malý gs1250 ale o 120kilo lehčí započteme-li harampádí, páč na geesech se s sebou vozí úplnej smeťák a plno zábradlí kolem
takže tolik k těžkýmu terénu a k vostrejm endurům a rovnou říkám, na cestovním stroji se moc krosit nedá, jen tak lehce když se jeden moc nebojí, je vopatrnej a dá si bacha na bacha
Naposledy editováno 13.09.2021 10:56:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 8.10.2024 v 12:03 krokoš |
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 120 | 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB |
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 8 | 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 15 | 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |