globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nehaže jiskru
21.10.2012 v 15:18
Pokračování z tohoto tématu: http://www.motorkar...=6721658#goto6721658

Tak jsem vyměnil kabel k fajfce, fajfku, svíčku. Ujel jsem asi 30 km a motorka za jízda chcípla. Nešla startovat. Vytahnul jsem kabel, zkušam na motor a nehazi jiskru....
Takže už tam prostě něco pomalu umíralo, až se to vyje*alo uplně...
Jakým způsobem zjistit, zda je to cívkou, cdičkem, nebo zapalováním???

Naposledy editováno 21.10.2012 15:19:34
Anketa: Co to može s největší pravděpodobností byť???
cívka
0%
0
CDI
50%
1
zapalování
50%
1
něco jiného. Co=komentář.
0%
0
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek nehaže jiskru

21.10.2012 v 18:12 | Nahoru | #1
V první řadě pojmy "CDI" a "zapalování" jsou v podstatě totéž. Když motorka vůbec nedává jiskru, může toho být spousta... snímač polohy kliky (může být indukční,nebo většinou to bývá Hallova sonda), jednotka CDI, potom cívka a pochopitelně spojení mezi všemi těmito komponenty. Takže zkontroluj kabeláž, včetně drátů napájejících CDI.
Jinak připadají v úvahu senzor polohy, cívka a řídicí jednotka. Nejsnazší je bohužel tyto díly postupně prohazovat z jiné motorky stejného, nebo podobného typu. Zda jdou ze senzoru impulsy, stejně jako z CDI na cívku, ne nejsnazší změřit osciloskopem a ten má v garáži málokdo.

Také by mohly být zeslabené magnety na rotoru, ale to se stane zřídkakdy.

(reakce na) nehaže jiskru

21.10.2012 v 18:19 | Nahoru | #2
J.M.K.> Pojmem zapalování myslím právě stator, rotor, atd.. U starších motorek tam byl klínek, který když se střihnul, tak byl problém, nevím, jak je to řešené tady.... Tak bude asi nejjednodušší sehnat vše co nejlevněji, a pokusit se to prohazovat....

nehaže jiskru

21.10.2012 v 19:35 | Nahoru | #3
Přesně tak, nebylo by od věci kouknout na rotor, zda není na klice pootočený. A jinak postupně prohazovat. Nebo zjistit, jak velké napětí dává snímač na klice a to pak simulovat třeba přes tlačítko z dílenského zdroje a jestli pak půjdou jiskry. Tak by se alespoň ukázalo, zda je ŘJ v pořádku a cívka také.

nehaže jiskru

21.10.2012 v 20:32 | Nahoru | #4
A ten snímač na klice, ten bude někde u rotoru?? nebo jej mám hledat jinde??? Dva dny to dělal bordel při startování, a pak to totálně zhaslo během jízdy. Takže tam mělo prostě něco vůli, nějaký kontakt asi, a pak se prostě uklepal úplně-.. Zkusím v první řadě komplet projet kabely s konektorama, jestli prostě někde něco nevypadlo...

nehaže jiskru

21.10.2012 v 22:25 | Nahoru | #5
Snímač bude buď přimontovaný na víku karteru, nebo je někdy součástí statoru. Bývá to takový malý plastový "bazmek". V první řadě ale projdi dráty a štekry.

nehaže jiskru

21.10.2012 v 23:13 | Nahoru | #6
zitra na to vletim, zatim dikec

nehaže jiskru

22.10.2012 v 22:52 | Nahoru | #7
takže. Kabely, pojistky, kontakty ok. Fajfka svíčka OK, cívka asi taky, to ještě nevím jistě.
Zkusím ji nechat nějak přeměřit... Zatím to vypadá na CDI nebo spodek (snímač, stator)
Pokud by to bylo CDI, kupim ignitech, 3400 mě přijde přijatelné....
Neví někdo, jakým způsobem přeměřit indukční cívku, a jakým způsobem změřit, zda jde od spodku zapalování šťáva tak jak má???
??

nehaže jiskru

22.10.2012 v 23:20 | Nahoru | #8
U cívky se dá ohmmetrem změřit odpor primárního a sekundárního vinutí. Hodnoty by měly být v dílenské příručce. Jen pozor na zkoušení cívky připojováním napětí na primár - to jde použít u klasických cívek pro kladívkové zapalování, nebo pro zpalování TCI. U CDI pracuje cívka s primárním napětím až 400V, takže při připojování na 12V by měla slabou jiskru.

nehaže jiskru

23.10.2012 v 12:08 | Nahoru | #9
Jsem přes elektriku debil, absolutně netuším jak to měřit. Jebat. zkusím překontrolovat všechny kabely, pojistky a konektory ještě jednou. Pak případně koupím CDI, když to nepojede, koupím snímač otáček, a když ani tak, tak ještě cívku...

Snad už to pak pojede, Když ne, tak to šupnu do servisu...

nehaže jiskru

26.10.2012 v 22:14 | Nahoru | #10
Tak jsem ještě jednou vše rozpojil, vyčistil, prostříknul kontakt sprejem, složil, a už to fičí.. asi nějaký kontakt... každopádně jsem se poučil pro příště, když už to bude třeba něco víc

nehaže jiskru

11.11.2012 v 18:29 | Nahoru | #11
Takže. Baterka nová, kabel od indučky a faja, a svíčka taky nová....
Při točení startérem (když dám svíčku na motor) jednou háže, podruhé zas ne... Nechápu... Pár dní to chytalo v klidu(jen v garáži, nejezdil jsem) a pak to zas tak hapruje... Stator bude ok, dobíjí to. Baterka měla 12.6, po nastartování něco přes 14V takže by to mělo být ok. Co je pravděpodobnější, CDI, snímač otáček, nebo cívka????

1 reakcí na tento příspěvek nehaže jiskru

11.11.2012 v 20:03 | Nahoru | #12
zkontroluj si obvody blokování motoru....často blbne stojánkovej spínač, potom obvod spojky...jsou to blokovací obvody, který sloužej k tomu, aby ti zdechl motor v určitou nebezpečnou situaci...viz právě zařazení kvaltu se stojánkem...u většiny motorek to bývá dost podobné, jedná se o obvod spojky, stojanu, neutrálu a diodového bloku....zkus se pídit i tímhle směrem...

nehaže jiskru

11.11.2012 v 20:29 | Nahoru | #13
Ja jsem tohle resilna Honda xl 600r Jiskra byla minimalni,normalne jsem to odstavil a uz po par dnech nechytla ani na roztlaceni. Chce to manual,sice ho budes mit v aj,ale podle obrazku to pochopi kazdy a promeris tam vse az na CDI. Ja jsem postupoval podle tohoto a vse jsem vyloucil az jsem prisel k CDI,tu jsem nemel jak zkusit a pote co jsem se u vseho vesel do hodnot shodujicich se v manualu,zbyla mi jen CDI. Vzal jsem od Ignitechu za 3500 a je po problemu. Narahi to,jak CDI tak i civku u statoru. K mereni ti staci normalne multimetr meris napeti a odpor. Ja jsem se po tel. domluve domluvil,ze kdyby nahodu to CDI nebyla zaplatim postovne a neham jim 200kc a muzu ji vratit. a pokud by si chtel do havirova jezdim celkem casto,tak mi kdyztak pisni do pm a domluvime se

(reakce na) nehaže jiskru

11.11.2012 v 20:31 | Nahoru | #14
Bandaska> Tohle jsem resil na R6,to by byl ale rozdil v tom,ze moto by ani nesteklo,kdyz by si startoval. Pokud to roci,ale nechyta policajta bych vyloucil....

nehaže jiskru

11.11.2012 v 20:45 | Nahoru | #15
Stojánkový ani spojkový snímač to nebude.. startuje to bez spojky, a když je tam neutrál tak stojan nemá vliv... Vidím to na snímač nebo cdi... Koupím nový snímač, stojí něco kolem 1300,- což není hrůza.. pokud to nepomůže, zkusím se domluvit s ignitechem na to cdi.... Do jara času dost... Chci to uvézd do pořádku, na jaře bych duka chtěl prodat....

nehaže jiskru

11.11.2012 v 20:48 | Nahoru | #16
Ten snimac jednoduse promer. odpor a napeti,v manualu to urcite nejdes,neni to nic tezkeho.

nehaže jiskru

11.11.2012 v 20:54 | Nahoru | #17
ok zkusim... (kurňa ale kupil jsem si multimetr a po desatem použiti nefunguje ) CDI ale predpokladam nijak neproměřim.....
jinak manual v aj mam, jde se v tom vyznat docela v klidu...

Naposledy editováno 11.11.2012 20:55:49

nehaže jiskru

11.11.2012 v 21:06 | Nahoru | #18
Ja jsem mel multimetr za 130kc z tesca a taky prestal jid. Tak jsem trochu priplatil a koupil lepsi. Podle manualu pormeris civku,snimac i tu civku u statoru. Pokud je kabelaz ok,vyloucis vse az ti opravdu zbyd jen cdi.

nehaže jiskru

12.11.2012 v 18:47 | Nahoru | #19
Ha!!! měřák valí, byla tam jen spálená pojistka... snad se zitra dostanu do garaže to proměřit.....

1 reakcí na tento příspěvek nehaže jiskru

19.11.2012 v 19:56 | Nahoru | #20
Takže:
Snímač otáček by měl být v pořádku, naměřil jsem 100ohm, v manualu je 80-120ohm, takže ideální.
Indukční cívka: na sekundáru jsem naměřil 12kohmn, v manualu je 10-16kohm, takže dobrý. Na primáru jsem ale naměřil 2.3ohm, a v manualu je 0,425-0,575ohm. Takže něco špatně.
Dále jsem naměřil na statoru 1,5ohm, v manualu je 0,45-0,56ohm, takže taky špatně...

Otázkou je, je-li cívka v pořádku, když jsem naměřil jednu hodnotu správně, a druhou ne.
Další věc s tím statorem.. jsem z toho zmaten... Co se týče dobíjení, mělo by to být v klidu, pač když náhodou chytne, měřím něco mezi 14-15V, což by mělo být v pořádku...

nehaže jiskru

19.11.2012 v 22:25 | Nahoru | #21
Ja bych teda zkusil nekde sehnat inducku a zkusit,nemela by to byt zase tak draha polozka,at tohle muzes vylocit. Pokud sem,tam chytne tak by to i odpovidalo. zase ale na druhou stranu ja mel i pripad kdy mi bajk chytnul cdi se zahrala a pak to zdechlo,dokud neschladlo ani tuk!

(reakce na) nehaže jiskru

20.11.2012 v 07:45 | Nahoru | #22
endstand> jestli muzu poradit zjisti si v prve rade jestli je to cdi nebo tci.Pokud je to cdi system,tipuju na spatnou napetovou civku statoru,ale pozor dobijeni a napetova civka je zcela neco jineho,jo a leze z toho strida.

1 reakcí na tento příspěvek nehaže jiskru

20.11.2012 v 08:14 | Nahoru | #23
Je to cdi. Ze statoru lezou 3 dráty. Podle manualu, se mají měřit všechny navzájem mezi sebou, přičemž mají dávat všechny kombinace stejnou hodnotu.

(reakce na) nehaže jiskru

20.11.2012 v 08:25 | Nahoru | #24
endstand> pokud lezou ze statoru tri draty tak je to prveze tci,snad.Kolik leze dratu celkove ze zapalka,videl jsi stator i fyzicky?

nehaže jiskru

20.11.2012 v 14:39 | Nahoru | #25
Ne, zapalování jsem rozdělané neměl. Už jsem tak něak špekuloval co a jak kdybych kupoval novou ř.j., a i ignitech na moji motorku nabízí cdi, takže to tci nebude...
viz:
Zapalování SPARKER TCI je tzv. induktivní (bateriové, tranzistorové, TCI) zapalování s otáčkovou regulací předstihu. Tento typ zapalování (TCI) bývá použit u většiny víceválcových silničních motocyklů. Zapalování SPARKER TCIse vyrábí v mnoha verzích pro jednotlivé druhy motocyklů. Je možno ho snadno namontovat na prakticky jakýkoli karburátorový motocykl s pevným palubním napětím 12 V. Jako příklad lze uvést motocykly VFR, CBR, GSX, VS, XTZ, FJ, LTD, ZX…
.-.-.
.-.-.
Zapalování SPARKER DC-CDI je kapacitní zapalování s otáčkovou regulací předstihu napájené z palubní sítě 12 V (DC-CDI). CDI zapalování napájené z magnetové cívky alternátoru bývá použito u většiny jednoválcových silničních motocyklů. Tato cívka ovšem bývá často poškozena a její opravy ve většině případů nevedou ke kýženému cíli. Proto nabízíme pro motocykly které jsou vybaveny akumulátorem zapalování SPARKER DC-CDI. Zapalování SPARKER DC-CDI se vyrábí v mnoha verzích pro jednotlivé druhy motocyklů. Je možno ho snadno namontovat na prakticky jakýkoli jednoválcový karburátorový motocykl s pevným palubním napětím 12 V. Jako příklad lze uvést motocykly DR, XT, XL, KLR…

nehaže jiskru

20.11.2012 v 14:42 | Nahoru | #26
tu:



nehaže jiskru

20.11.2012 v 14:42 | Nahoru | #27
i v manualu pišou check the CDI kokusan......

nehaže jiskru

20.11.2012 v 18:44 | Nahoru | #28
to měření máš v pohodě...ty měřáky mají vlastní chybu a u lacinných multimetrů bych vůbec neřešil rozdíl jednoho Ohmu...Nízký hodnoty impedance, nebo odporů se měří nesnadno......jde o to, že to odpovídá řádově - primár jednotky ohmů, sekundár kiloohmy - , navíc impedance cívky ti nikdy nemůže vzrůst, jen se může snižovat... u primáru indučky se řeší pouze to, za je ve šlusu, nebo jestli je přerušenej...a ten šlus sám o sobě se i tak blbě měří, páč je vlastně v intervalu chyby měřáku...pro příklad na rozsahu 0 - 200 ohmů a u měřáku s chybou 2% je vlastní chyba minimálně 1 ohm...čož už překračuje tvojí požadovanou hodnotu...osobně bych tipnul, že ani zdaleka nemáš měřák s chybou 2%...ty lacinný mají podle mého odhadu 5-10%..

1 reakcí na tento příspěvek nehaže jiskru

20.11.2012 v 19:05 | Nahoru | #29
Diky bandasko!!! Pokud je pravda co píšeš, tak mi to pomohlo hodně... pujdu po tom cdi....

(reakce na) nehaže jiskru

21.11.2012 v 07:23 | Nahoru | #30
endstand> hele pokud je to cdi,leze z vika 3vodice vetsinou stejne barvy altik,dale dva vodice snimac,a bud jeden nebo dva draty z napetove civky,Jak pisou u ignitechu tato civka vetsinou shori.Jeste nikdy jsem u cdi nemenil ridici jednotku vetsinou se odporouci ona civka,ta se necha previnout radove za 2t.Pokud to prestavis na ignitech,uz to nepujde startovat bez baterky,ale zase to bude naveky,altik moc neodchazi
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prokluzujici volnobezka [1, 2] KTM Duke 640, KTM 640 LC4 Supermoto gugo 44 6.2.2020 v 19:10 macicekpetr
Jak přeměřit cívku KTM Duke 640 endstand 18 8.12.2019 v 16:09 gugo
Adaptér kotouče KTM Duke 640 _SHIFT_ 0 18.4.2019 v 17:41 _SHIFT_
Nestartuje KTM Duke 640 Fandi 6 20.1.2018 v 15:20 Fandi
Presakujuca expanzka KTM Duke 640 scouser 2 8.8.2017 v 07:34 scouser


TOPlist