nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
assassin píše: rekl bych ze ty vysoko oktanove benziny hori "rycheji" nebo "pomaleji" tzn tam nejake zmeny v chovani u motoru co na to neni staveny byt muzou...
- naprostej souhlas,moje XT 600 r.v 86 si nerozumí se 100,ale na 91jede bez prskaní a kašlaní,zato SV 650 upaluje na stovku mnohem lépe než na doporučenou 952 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Call píše: Nizkooktanový benzín hoří kratší dobu. Proto může detonovat - to se projevuje klepáním motoru. Vysokooktánový benzín hoří déle, lépe se využije energie paliva. U karburátorového motoru se musí přidat na vysokooktánový benzín předstih. .
Není to obráceně? Proč mám na veteránu rysku předstihu pro nějaký 68 oktanový mazut skoro v půlce zdvihu a pro normální benzín je ryska pár cm před úvratí???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
vilemx píše: Není to obráceně?
nemam tu k tomu zadne teoreticke podklady ale logicky to presne obracene nejspis bude vysokooktanovy ma mene primesi, takze bude horet malonko rychleji, a s tendenci k samozapalu nebo prechodu do detonacniho horeni to nema nic moc spolecneho.. s tim bude mit podstatne vic co do cineni tekavost - tedy nejaky pomer ruznych uhlovodiku, atd..
co se tyka rychlosti horeni, ta je daleko vice zavisla na pomeru palivo/vzduch, nez na konkretnim palivu, a rychleji horici benzin ma logicky mensi sklon k prechodu do detonacniho horeni
vetsi predstih pro nizkooktanovy "mazut" neni kvuli rychlosti horeni, ale prave naopak proto ze zmineny "mazut" ma vyraznejsi sklon pri stlacovani blafnout sam, tudiz se proste zapali driv, dokud neni ve valci prilis vysoky tlak, ..a jak to jednou hori probiha to jiz stabilne (jinak receno - tlak pri horeni takhle narusta plynuleji a ne tolik skokove jako treba pri zapaleni vysokooktanoveho benzinu v komp. pomeru treba 12, s mensim predstihem)
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Prostě, 100 oktánu hoří déle. Musí mít čas na shoření. A to udělám větším předstihem.
Použití víceoktanového paliva do motoru bez úprav než je doporučen výrobcem ničemu neuškodí, jen je potřeba dodat větší iniciační energii, tedy větší energii jiskry.
Jinak 68 oktanů je podle MM, podle dnešní metodiky by to vycházelo na cca 75 okt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Naposledy editováno 11.06.2017 22:48:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Torino píše: ..a zrovna ty napises takovou blbost
nejak mi neni jasny co na tom nechapes a proc ti to prijde jako blbost - oktanove cislo urcuje odolnost proti samozapalu pri zvysujicim se tlaku a teplote - kdyz jde pist pri kompresi nahoru, zvysuje se tlak, tudiz i okamzity kompresni pomer, kdyz je pist v1/2 uvrati je pomer 2:1, a tak porad dale az dosahne uvadene hodnoty v horni uvrati, treba 11:1 atd..
pouzijes-li tedy benzin s nizsim okt. cislem (s nizsi odolnosti) nez na ktery je dany motor konstruovan - je pravdepodobnost ze pri stlaceni nad nejakou mez dojde k samozapalu (blafne to s rostouci teplotou tlakem), coz jde "vyresit" jedine posunutim predstihu smerem od horni uvrati dolu (tedy zvysenim predstihu) coz je to, co popisuje Vilem
druhou veci je pak uplne jina obava, ze vysokooktanove palivo muze prip. horet trosku pomaleji pri vyrazne nizsim tlaku a teplote, tedy nizsim komp. pomeru, jinych podminkach,.. nez na ktere je palivo urcene (nicmene rychlost horeni dvou typu benzinu, v oblastech pro ktere jsou urcene budou podobne, a vyrazny rozdil nebude ani pri tech odlisnych podminkach, viz prispevky vise + viz graf dole) takze kdyz presne naopak do motoru s nizkym kompresnim pomerem nalijes odolnejsi palivo, pak snad chapu smysl zvyseni predstihu nopak z duvodu obav o malou rychlost jeho horeni
rychlost horeni lze ale rozhodne lepe zvysit bohatsi smesi, pri pomeru kolem 13-13,5 (lambda cca 0,9) k zadnemu podpalovani cehokoliv rozhodne nedojde, nehlede na to ze to i lip pojede.. tohle je samozrejme mozny jen u starsich motoru s karburatorem a bez nutnosti plnit nejake normy - nicmene vezmeme-li to z druhe strany, do novy strikacky zas taky neni nutny lejt stovku jen z duvodu aby se nezanasel karburator (komory, ventily, trysky..) srackama ze ekosrackobenzinu, protoze tam ten karburator jaksi neni
cose tyka rychlosti a smesovaciho pomeru - vic z grafu (je to z Kocaba+Adamce Letadlove pohonne jednotky)
....kterej mi sem doprdele nevim proc nejde vlozit, takze zadny srani s tim, a odkaz je tady:
http://www.motorkari...il&gallery=13573
..jinak jeste doplnim ze rychlost 3000m/s fakt neni detonacni horeni, nybrz regulerni detonace.. a to uz docela slusna, takovou detonacku uz ma tak odhadem 30% dynamit (30%NG) s pocinem neceho otrejsiho, ..od 6000m/s uz chodi regulerni modeliny s kterejma muzes strilet zelezo (cFe=cca 5500m/s)..
detonacni horeni smesi benzin/vzduch bude radove nekde ve stovkach m/s
Naposledy editováno 24.05.2017 02:53:28
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
po zapaleni smesi s predstihem se horeni smesi siri z hora dolu, proti pohybu pistu, takze z jedne strany stlacuje jeste nezapalenou smes pist, z druhe strany ji stlacuji expandujici plyny, tlak ve spalovacim prostoru tedy sice narusta ovsem horke spaliny samozrejme expanduji az po shoreni - obdobne jako "viditelne" plameny taboraku (predpokladam ze burta sis nekdy opekal) slehajici vysoko nad horici polena, a ty expandujici plyny uz blafnout nemuzou, ty uz jen expanduji.. idealni je kdyz smes dohori (oxidacne se rozlozi) nekde kolem HU resp. tesne za ni
po zapaleni smesi uplne bez predstihu(extremni pripad) pobezi pist jednak dolu driv nez vubec staci neco expandovat, a tudiz se energie paliva nevyuzije z daleka tak efektivne, ale druhak a hlavne bude ta jeste nezapalena smes stlacena ve spalovacim prostoru na maximalni mozny tlak - coz je presne to co z ceho benzin s nizkym okt. cislem nebude vubec nadsenej..
naopak pri zapaleni smesi s prilis velkym predstihem, dojde sice k prohoreni smesi jeste pred HU, a spaliny budou expandovat z vetsi casti uz proti pistu ktery je bude pretlacovat a ucinnost tak pujde tam co premie porucika Hamacka, pujde do prdele,.. ovsem ke shoreni smesi dojde uz ve chvili kdy tlak jeste neni tak velky, takze to sice pojede blbe, ale bez "klepani"..
kladne podminky pro detonacni horeni nejsou kde co, ale jsou to tlak a teplota, bez ohledu na to jestli dojde k samozapalu nebo "jen" k prechodu z horeni do detonacniho horeni..
..a neni mi jasny co s tim ma co spolecneho snimac klepani, ktery sice kdyz uz zaznamena nepravidelnosti tak upravi predstih, ovsem samozrejme neposune ho jeste v tom konkretnim danem cyklu nybrz samozrejme az v cyklech nasledujicich.. obdobne jako s tou lambdou a vstrikem...
Naposledy editováno 25.05.2017 02:39:07
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Ad ten snimac klepani - nikdo tu netvrdi, ze elektronika motoru s tim neco udela hned v cyklu kdy senzor klepani nadetekuje detonacni horeni - samozrejme predstih upravi az za nejaky cas. Jde tu spis o to co vlastne ta ridici jednotka udela - kolegove (a ja taky) tu tvrdime, ze snizi predstih. Ty tvrdis, ze predstih zvysi...
Je mi jasny, ze skripta z termomechaniky si studoval pozorne, ale tvoje zavery nesedi s praxi, tzn bud nefunguje fyzika nebo tvoje zavery. Myslim, ze vim kde je "zakopanej pes" tzn kdyz se budes snazit, nejspis na teoretickem poli svoje zavery obhajis - ale vyjde ti to pro takove podminky v ktere praxi neexistuji (treba velice male otacky u notoru s opravdu velkou kompresi)
Naposledy editováno 25.05.2017 08:18:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Call píše: Nizkooktanový benzín hoří kratší dobu. Proto může detonovat - to se projevuje klepáním motoru. Vysokooktánový benzín hoří déle, lépe se využije energie paliva. U karburátorového motoru se musí přidat na vysokooktánový benzín předstih. Stříkačka si poradí sama, má čidlo klepání. Sama si upraví předstih. Proto mají starší motorky problém.
která motorka má snímač klapání?
já o pár vím,ale to jsou vyjímky,většina nemá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Dolph-cz píše: která motorka má snímač klapání?
já o pár vím,ale to jsou vyjímky,většina nemá.
Z moderni ery jich uz bude dost - ja uz to moc nesleduju, ale treba honda to nasadila u blada nekde kolem 08 ... Predpokladam, ze dnes uz to ma vetsina hi-tech sportu. Evropsky stroje dost mozna v jeste vetsim meritku - treba u bmw je konstrukce dost blizka automobilovejm motorum a tam myslim bude skoro vsude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
assassin píše: Kerut: hele takze chces rict, ze k detonacnimu horeni dochazi kdyz zmensujes predstih a naopak se mu predejde tim, ze predstih zvysis?
Ad ten snimac klepani - nikdo tu netvrdi, ze elektronika motoru s tim neco udela hned v cyklu kdy senzor klepani nadetekuje detonacni horeni - samozrejme predstih upravi az za nejaky cas. Jde tu spis o to co vlastne ta ridici jednotka udela - kolegove (a ja taky) tu tvrdime, ze snizi predstih. Ty tvrdis, ze predstih zvysi...
já si myslím,že se tady míchají dvě věci dohromady.
snímač klepání "slyší" výbuchy v motoru a ŘJ podle toho upravuje předstih a směs,aby k zapálení došlo v takový čas,aby se energie plně využila,ale aby motor neklepal.pokud se směs zapálí moc brzy,tak to klepe,pokud moc pozdě,tak už to neklepe,ale shoří ve výfuku.
s detonačním hořením to souvislost má,ale ne úplně přímou.
pokud má motor komresní poměr 14,5:1 a bude dá se do toho natural 91,tak to bude nahovno a nepomůže nic-detonacím se nevyhneme.
pokud už tam bude 100oct,tak už se stím dá pracovat,protože samovolně k detonacím nedochází.potom už může řj něco řídit.
k detonačnímu hoření nedochází vlivem šptného předstihu,ae kvůli špatným podmínkám-takže vysoký tlak a teplota.tlak je daný s tím se nic neudělá,teplota v motoru se dá načasováním předstihu a směsi ovlivnit.
než jsem to tady naklepal,tak jsem řešil 2 hovory,"stratil jsem nit" a už ani nevím,jak jsem to chtěl přesně napsat,tak nevím,jesti to dává úplně smyl....
assassin píše: Z moderni ery jich uz bude dost - ja uz to moc nesleduju, ale treba honda to nasadila u blada nekde kolem 08 ... Predpokladam, ze dnes uz to ma vetsina hi-tech sportu. Evropsky stroje dost mozna v jeste vetsim meritku - treba u bmw je konstrukce dost blizka automobilovejm motorum a tam myslim bude skoro vsude
ano,je to především BMW a ano,moderní motory....,ale bylo tady napsáno,že karburátor si to neudělá,ale stříkačky ano-vypadalo to tak,že ho mají všechny stříkačky,ale opak je pravdou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
Dolph-cz píše: já si myslím,že se tady míchají dvě věci dohromady.
snímač klepání "slyší" výbuchy v motoru a ŘJ podle toho upravuje předstih a směs,aby k zapálení došlo v takový čas,aby se energie plně využila,ale aby motor neklepal.pokud se směs zapálí moc brzy,tak to klepe,pokud moc pozdě,tak už to neklepe,ale shoří ve výfuku.
s detonačním hořením to souvislost má,ale ne úplně přímou.
pokud má motor komresní poměr 14,5:1 a bude dá se do toho natural 91,tak to bude nahovno a nepomůže nic-detonacím se nevyhneme.
pokud už tam bude 100oct,tak už se stím dá pracovat,protože samovolně k detonacím nedochází.potom už může řj něco řídit.
k detonačnímu hoření nedochází vlivem šptného předstihu,ae kvůli špatným podmínkám-takže vysoký tlak a teplota.tlak je daný s tím se nic neudělá,teplota v motoru se dá načasováním předstihu a směsi ovlivnit.
než jsem to tady naklepal,tak jsem řešil 2 hovory,"stratil jsem nit" a už ani nevím,jak jsem to chtěl přesně napsat,tak nevím,jesti to dává úplně smyl....
To ze se tu michaji dve veci do hromady, je fakt - jedno je teoreticke pojednani o tom jak smes benzinu a vzduchu hori za urcitych podminek (teplota a tlak) - tam ma kerut pravdu. A druhe je detonacni horeni u realneho motoru, duvody vzniku a jeho potlaceni a tam to je komplexni problem a aplikace pouze rozboru predchoziho jevu vede k zavadejicim zaverum - viz kerut, kterej vyvodil, ze detonacnimu horeni se v motoru zabrani zvysovanim predstihu (ty naopak pises ze zmensovanim)
Ja si troufam rict, ze vetsina realnych motoru pojede i na ten nizkooktanovej benzin, budou klepat v urcitejch podminkach, ale vhodnym rizenim (treba toho predstihu) pujde klepani zabranit - s tim ze ekonomika provozu a vykon pujdou do haje.
Motor kterej by na nizkooktanovy palivo klepal vzdy a bez moznosti zmeny v beznym aute/motorce nenajdes. Tak leda zavodni specialy...
Naposledy editováno 25.05.2017 08:59:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |