Stáhnul jsem tady servisní příručku ve Wordu. Postup vymezení vůlí je tam popsán tak, že doporučují v karterech bez klikovky vymezit jen vůli předlohového hřídele (doporučují 0-0,6mm), následně vložit kliku i se středovými čely do léveho karteru, složit převodovku a přiklopit pravým karterem bez klikového ložiska, zkontorlovat fuknci a vymezit vůle na hlavním hřídeli a poté složit kartery i s ložiskem.
Můj dotaz je, je opravdu nutný u toho mít v levém kateru kliku? A pokud jo, tak proč? :)
A za druhý, ta vůle na předloze se vymezuje pod levým ložiskem, pod pravým, nabo tak napůl?
Díky za rady!
Takto priamo sa priznám, neviem.
Asi nie takú odpoveď si čakal, chápem ťa, napíšem vlastnú skúsenosť.
Svojho času(r2020) tiež ma to trapilo, keď som skladal taký motor.
Opýtal som sa jedného starsieho chlapa, poznáme sa, v mládí jazdil len 350.
- Čím viac to vymedzíš, tým horšie to bude. Proste to len poskladaj, aby sa točilo, radilo a hotovo.
638 prevodovka nie je tak citlivá na vymedzenie ako panelky/kývačky. Tie si to vyžadujú.
.
No, v mojom prípade to vyšlo.
Zložil, a hotovo. Vážne.
Radenie bez pazvukov, bez násilia.
Nech sa darí!
Naposledy editováno 08.03.2021 21:20:50
2)Složíš řazení a zkontroluješ postupně všechny rychlosti zda je po dořazení v zub. spojkách vůle +-0,2mm, při 4 že vstupní hřídel o to trčí nad spojku a zároveň že když nasadíš výstupní hřídel tak je při této vůli ozubení v rovině s kolem na předloze + v neutrálu že jsou ve středu a nachytají o sebe, tam je potřeba mít v pořádku čep vidliček,vidličky, kulisu,kola.
3)Sešroubuješ na sucho, bez kliky a změříš axiální vůli předlohy popř.podložíš na P.str. Zároveň změříš vůli mezi vstupní a výstupní hřídelí popř. seřídíš podložením výstupní hřídele +- 0,2mm
4)Vložíš kliku do L poloviny a zkontroluješ souosost řetězových kol primáru.
1 reakcí na tento příspěvek vůle převodovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vůle převodovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vůle převodovky
Před rozpůlením šla těžko řadit trojka.
Edit - nicméně k věci. Nejde řadit z dvojky nebo z přímého záběru? Těžko se vyřazuje nebo zařazuje do záběru? Zařazení se provede přesunutím kola na vstupním hřídeli, s předlohou nemá nic společného. Mají boční ozuby sražené hrany na obou kolech na vstupním hřídeli a nemají vymačkané úkosy? Vidlička chodí hladce na vodicí tyčce, tyčka je přímá a drážky v kulise nejsou vymačkané?
Co si z verglů pamatuju, tak blbě to řadilo hlavně kvůli dlouhé řadicí páce. Po použití pilky na železo a svářečky už to s pákou zkrácenou o 5cm řadilo bezvadně.
Naposledy editováno 09.03.2021 16:06:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vůle převodovky
Nicméně, když už to mam rozhozený, chtěl jsem udělat i vůle a děkuji Foustkovi za popis vymezení, kterej má hlavu a patu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vůle převodovky
Foustka píše: Kohlstein> Z dvojky na trojku napřed vysune kulisa kolo na vstupní hřídeli ze záběru a následně zasune kolo na předloze,tzn. vliv na přesné a hladké přeřazení má od stavu ozubení, přes stav kulisy, vidliček všech čepů až po seřízení...a spojku
Tak, jak to popisuješ, se to týká převodovek na starých kývačkách, kde kola nabíhají při řazení na drážkování hřídelů. Raboch, 1963:
U novějších převodovek s řazením jen s pomocí bočních ozubů je to jinak. 1 a 2 se řadí pohybem kola na předloze, 3 a 4 pohybem kola na vstupní hřídeli.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |