je možné, že by se mohl vlivem nižších teplot pálit řemen?
Čím chladněji je, jako třeba dnes, tak při zastavení cítím spálenou gumu. Kolikrát se i stane při rozjezdu, že se "spojka utrhne". Jako že rozjezd není plynulý. Motor se zvedá do otáček a kvalt tam padne ne plynule, ale škubnutím.
Nikde nemohu najít žádný článek o tom, ale moje dedukce je, že směs řemenu při nízké teplotě je tvrdší, tudíž mírně prokluzuje.
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
...a nebo tam mas neco zatuhlyho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
Spíš bych hledal východisko, než skútr odstavit. Jestli s tím právě nemá někdo zkušenosti a neví o řemenu, co by zvládl i chladné počasí.
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
Naposledy editováno 02.12.2021 16:37:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí
Každopádně koupím jeden do foroty a připravím se na to, že bych ho mohl v tomto počasí prodřít.
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
Řemen jsem neměřil, jen jsem zkontroloval zda není zpuchřelý. Na oko se zdál ve skvělé formě.
Návod:
Naposledy editováno 02.12.2021 23:52:04
Právě a to mě donutilo založit vlákno jsem dnes jel Nusle-> Roztyly. Tak sedm kilometrů jízdy a průměrná rychlost 80km/h a i tak jsem u zákazníka cítil zápach gumy. Když jsem dorazil k zákazníkovi a zkusil jsem zapnout start/stop, tak se motor vypl. Což by neudělal, kdyby nebyl zahřátý. Plus tedy nevím jestli to byl dým (hodně bílé barvy) nebo pára, která nechci říct se valila... Spíš doutnala mezi zadním kolem a motorem. To jsem si ale říkal, že může být teplota motoru a mokrá vozovka. Když jsem ujel stejný úsek ve stejném tempu na zpět do restaurace, tak smrad nebyl a ani dým/pára.
Ale je tam jedna souvislost a to, že jsem také svépomocí měnil válečky. Dá se při napínání řemenu udělat chyba, nebo prostě budu otáčet za matku na hřídeli motoru po směru hodin, dokud se nebude otáčet celý mechanismus? Tak jak je to v návodu výše? :)
Jelikož jestli je v tom nějaký fígl, tak jsem ho jednoduše málo dopnul a tím by se to vysvětlilo, že když mrzne, tak prokluzuje. I když je zvláštní, že výkon motoru (resp. jízda je skvělá), prokluz řemenu necítím, že by motor byl v otáčkách a skútr nejel. Naopak po výměně válečků mě ta jízda maximálně uspokojuje. A při stoupání jako je ulice Na Jezerce ( omlouvám se za přirovnání pouze pro znalé Prahy), se dostanu na 75km/h než vystoupám na horizont kopce. Což mi přijde na necelých 8kW jako perfektní výkon.
Ještě tedy dodatek, spotřeba benzínu zůstala v průměru. Na tento parametr by měl prokluz řemenu dle mého myšlenkového pochodu také vliv.
Naposledy editováno 03.12.2021 00:34:13
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
Jo a zadnej "kvalt" tam urcite nepada, to spis se uz spojka louci s oblozenim

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
Zjednodušeně řečeno variátor "řadí nahoru" na první řemenici a kontrastka "řadí dolů" na druhý řemenici. Když by to bylo nějak hodně blbě sladěný, mohl by řemen trpět.
Ale to bys určitě poznal na jízdě do kopce, kdy by to mělo tendence se dusit.
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
PS: na to videu to tam máš , ten vrch toho bubnu sa točí s kolesom , ale ten spodok sa má točiť s remeňom. V tom bubne je to inkriminované ložisko.
Naposledy editováno 03.12.2021 09:27:27
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
Naposledy editováno 03.12.2021 11:53:21
srnka1010 píše: Orvi, remeň sa v tom napnúť nedá. Jeho dĺžka, šírka a sklon je daná. Môže sa meniť postupným opotrebením ( hlavne šírka remeňa) a niektoré remene sa môžu aj trochu natiahnuť (nejaké náhrady). Životnosť pružín záleží od veku a počtu km. Ak ich budeš niekedy meniť, daj tam len originál. Trhanie spojky môže byť začiatok jej konca, ale ak len za studena pár rozjazdov tak to nerieš. Ten zápach gumy môže, ako som už písal, byť bežný. Remeň je v uzavretej skrini spojený s motorom a na tom žeravom je aj zadné kolo. Preto sa neodporúča jazdiť maximálkou viac ako 15min a najme v lete. Treba pozrieť aj remenice, tie sa veľkým nábehom km tiež opotrebúvajú. Zodraté remenice a opotrebovaný remeň=menšia maximálka. To ale nie je asi tvoj prípad. Koľko km to má nabehané?
Maximálka je stále 105km/h, ale maximalkou běžně nejezdím.
Mám nalítano 37500km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí
1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nesvítí kontrolka dálkových světel Honda PCX 125 | jirka1985k | 0 | 2.9.2024 v 10:02 jirka1985k |
PCX servis Praha 5 a okolí Honda PCX 125 | MarekD84 | 1 | 24.8.2024 v 21:25 MaaYa |
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 18 | 12.7.2024 v 15:24 Bo_bi_ka |
Honda PCX 125 bez přidání plynu nen... Honda PCX 125 | Tower14 | 10 | 24.6.2024 v 19:54 Tower14 |
Po padu nestartuje Honda PCX 125 | Albi74 | 3 | 18.6.2024 v 11:48 Piwell |